تعرفه سئو سایت در اصفهان از آراد سئو چقدر است؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، یک پروسه‌ای زمانبر است که نیازمند تخصص و مهارت‌های لازم می‌باشد. هر کسی که در حوزه سئو فعالیت کرده باشد، می‌دانید که سئو از سه بخش داخلی، خارجی و فنی تشکیل شده.

ولی یک بخش دیگری هم وجود دارد که در یکسری کسب و کارهای خاص از آن استفاده می‌شود. بحثی به نام سئو محلی که شما به کمک آن می‌توانید فروش محلی خودتان را افزایش دهید.

در این پست قصد داریم تا با هم به بحث سئو محلی و مسائلی مثل تعرفه سئو سایت در اصفهان بپردازیم و ببینیم چطور می‌توانیم سایت خودمان را برای منطقه خاصی مثل اصفهان، بهینه کنیم.

سئو محلی چیست؟

قبل از بخواهیم به سراغ بحث‌هایی مثل تعرفه سئو سایت در اصفهان بپردازیم، بیاید اول با مفهوم سئو محلی آشنا شویم. بگذارید این بخش را با یک مثال برای شما توضیح دهم:

فرض کنید شما در استان اصفهان هستید و کلمه “خرید پیتزا از فست فود” را در گوگل سرچ کردید. در این لحظه، گوگل نتایج مربوط به فست فودهایی را نشان می‌دهد که پیتزا سفارش می‌دهند و در نزدیکی شما هستند! مثلا اگر شما در تهران باشید و همین کلمه را سرچ کنید، نتایجی که به شما نشان داده می‌شود با زمانی که در اصفهان هستید متفاوت است.

کلیت سئو محلی دقیقا به همین شکل است. سئو محلی یا همان لوکال سئو، باعث می‌شود تا فروش محلی شما بیشتر شود.

البته فکر نکنید نتایج شما در هر محل کاملا متفاوت است؛ گوگل سعی می‌کند تا بهترین نتایج را بر اساس فاکتورهای مختلف، به کاربرانش نشان دهد که یکی از فاکتورهایی که بررسی می‌کند، سئو محلی است.

البته فکر نکنید سئو محلی فقط ثبت یک لوکیشن در گوگل مپ است؛ اگر به همین راحتی بود که الان همه برای خودشان متخصص سئو بودند! سئو محلی نیازمند مهارت و تجربه‌های لازم در این زمینه است.

پس نیاز است که سئو محلی سایت خودتان به یک شرکتی به مانند آراد سئو بسپارید تا که علاوه بر تجربه و مهارت، رزومه کافی را هم در این زمینه داشته باشد.

گوگل الگوریتمی برای بررسی سئو محلی دارد؟

بله! گوگل یک الگوریتمی به نام “الگوریتم کبوتر” دارد که به صورت تخصصی بر روی بحث سئو محلی نظارت دارد. گوگل این الگوریتم را در سال 2013 و به منظور بهبود نتایج جستجو، بر اساس موقعیت مکانی و نیاز کاربر معرفی کرد.

این الگوریتم به حدی بر نتایج تاثیر گذاشت که امروزه یکی از بحثهای اصلی آموزش سئو در دوره‌های آموزشی مختلف است. البته قبل از الگوریتم کبوتر هم سئو محلی مطرح بود؛ ولی نه به این صورت که الان است. الگوریتم کبوتر توانست باعث رشد و پیشرفت بسیاری از کسب و کارهای کوچک محلی شود.

البته همه این کسب و کارها باید یکسری قوانین را رعایت می‌کردند تا الگوریتم کبوتر به آنها توجه کند و رتبه بالاتری به آنها بدهد که در ادامه به این موارد می‌پردازیم

چطور سئو محلی سایت خودمان را بهتر کنیم؟

همانطور که در بالا گفتیم، سئو محلی فقط مربوط به ثبت یک نقشه در گوگل مپ نیست؛ فاکتور و نکته‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بر روی سئو محلی سایت شما تاثیر بگذارد.

یادتان باشد که سئو محلی اگر اشتباه پیاده سازی شود، علاوه بر اینکه می‌تواند به سئو محلی سایت شما آسیب برساند، می‎تواند به کلیت سئو سایت هم لطمه بزند. پس اگر اطلاعات و مهارت لازم را ندارید، بهتر است که سئو محلی سایت خودتان را برون سپاری کنید.

البته قیمت سئو سایت در اصفهان هم بر اساس همین مواردی است که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم

البته سئو محلی در ایران کمی محدود است و نمی‌شود کار خاصی انجام داد؛ ولی در سایتهای انگلیسی زبان به وضوح، تاثیرات سئو محلی دیده می‌شود. در ادامه یکسری نکاتی که می‌تواند در سئو محلی تاثیر بگذارید را با هم بررسی می‌کنیم:

1. مهمترین بخش: ثبت سایت در گوگل مپ

اولین و مهم‌ترین کاری که شما باید انجام بدهید، ثبت سایت در گوگل مپ است؛ شما باید حتما یک اکانتی در گوگل مپ بسازید و لوکیشن کسب و کار خودتان را با اطلاعات کامل (آدرس سایت، تلفن همراه و ثابت، آدرس، عکس و ..)، در آن ثبت کنید.

گوگل مپ یک پلتفرمی است که هر کسی می‌تواند یک مکانی برای خودش ثبت کند؛ برای همین فکر نکنید که وقتی این کار را انجام دادید، کار شما تمام می‌شود.

حالا شما باید لوکیشنی که در گوگل مپ ساختید، در بخش مختلف سایت خودتان (تماس با ما، درباره ما، فوتر و صفحاتی که نیاز می‌شود) قرار دهید؛ به این شکل وقتی رباتهای گوگل در همین صفحات خزش می‌کنند، متوجه می‌شوند که این مکانی که در گوگل مپ ثبت شده، متعلق به کسب و کار شماست.

معمولا تا همین اندازه کافی است؛ ولی می‌توانید یکسری فعالیتهایی داشته باشید که نمره شما در گوگل مپ بیشتر شود؛ مثلا با گوشی‌های مختلف به لوکیشن خودتان نمره بدهید و یا اینکه نظری درباره آن بنویسید و …

2. استفاده لوکیشن‌های مختلف در پستهای مختلف

فرض کنید شما در زمینه “اجاره اقامتگاه در اصفهان” فعالیت می‌کنید و در همه شهرهای اصفهان هم یک اقامتگاه دارید. کاربر می‌داند که شما در حوزه اصفهان فعالیت می‎‎کنید؛ ولی گوگل چطور بفهمد؟

برای همین شما باید در همه صفحاتی که مربوط به یک منطقه خاصی می‌شود، لوکیشن همان منطقه از اصفهان را با کمک گوگل مپ بگذارید. بگذارید تا گوگل بفهمد که شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید.

البته یادتان باشد که در مرحله اول باید برای کاربر کنید؛ اگر حس می‌کنید که لوکیشن می‌تواند زیبایی و خوانایی صفحه شما را کم کند، به هیچ وجه این کار را انجام ندهید.

3. استفاده از کلمات محلی

نکته بعدی که باید در سئو محلی رعایت کنید، استفاده از کلمات محلی است؛ یعنی اینکه مثلا اگر هدف شما شهر اصفهان است، در تایتل و هدینگ‌های پستهای خودتان از کلمات اصفهان و شهرهای آن استفاده کنید.

فکر نکنید که گوگل متوجه این موضوع نمی‌شود؛ گوگل به خوبی با اسم شهرها آشناست و می‌دانید که هر شهر، مختص به کدوم استان و کشور است

4. رپورتاژ از سایتهای محلی

بک لینک و رپورتاژ یکی از بخش‌های سئو خارجی است که باید حتما در هر سایتی پیاده شود. ولی اگر شما قصد دارید تا خدمات خودتان را در منطقه خاصی ارائه دهید، سعی کنید از سایتهایی لینک بگیرید که در همان منطقه فعالیت می‌کنند.

مثلا اگر شما در زمینه “ساخت مبل در اصفهان” فعالیت می‌کنید، از سایتهای خبری که اخبارهای شهر اصفهان را پوشش می‌دهند برای رپورتاژ استفاده کنید.

شاید گوگل هنوز سایت نوپا شما را به عنوان یک سایت در حوزه اصفهان نشناسد؛ ولی مطمئنا یک سایت قدیمی که چند سال بر روی سئو محلی خود کار کرده را می‌شناسند و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا گوگل سایت شما را به عنوان یکی از افرادی که در منطقه اصفهان کار می‌کند بشناسد.

البته یادتان باشد که در متن رپورتاژ هم باید از کلمات محلی که در بالا توضیح دادیم استفاده کنید؛ فکر نکنید که یک رپورتاژ معمولی می‌تواند امتیازهای لازم را به سایت شما منتقل کند.

5. ثبت سایت در دایرکتوری

شاید خیلی از شما با اسم سایتهای دایرکتوری آشنا نباشید؛ این سایتها معمولا در زمینه معرفی کسب و کار فعالیت می‌کنند. به این شکل که شما در این سایتها ثبت نام می‌کنید و سپس کسب و کار خودتان را با اطلاعات کامل ثبت می‌کنید. (شماره تماس، آدرس، مپ، آدرس سایت و …)

البته یادتان باشد که اطلاعاتی که در داخل این سایت درج می‌کنید، باید با اطلاعات گوگل مپ و بخش تماس با ما سایت شما یکسان باشد. سعی کنید اولویت شما با سایتهایی باشد که اجازه ثبت مپ را هم می‌دهند.

گوگل با مفهوم دایرکتوری آشناست و می‌داند که این سایتها در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند. برای همین اگر شما یک کسب و کار محلی دارید، حتما سایت خودتان را در چندین دایرکتوری معتبر ثبت کنید.

6. در رپورتاژ از مپ استفاده کنید

در بالاتر از ریپورتاژ و اهمیت استفاده از آن صحبت کردیم. سعی کنید اولویت شما با سایتهای محلی باشد؛ ولی بعضی وقتها نیاز است که در سایتهای غیرمحلی هم رپورتاژ بروید.

البته اکثر صاحبان سایتها هم قوانین خودشان را برای ثبت رپورتاژ دارند؛ بعضی‌ها از برچسب استفاده نمی‌کنند و یا مثلا نمی‌گذارند که بیشتر از 3 عکس در متن استفاده کنید. پس قبل از اینکه هزینه رپورتاژ را واریز کنید، از مدیر سایت سوال کنید که می‌توانید مپ گوگل را به متن اضافه کنید یا نه.

ممکن است بسیاری از این کسب و کارها جواب رد بدهند. ولی اولویت خودتان را در سایتهای غیر محلی، بر روی رپورتاژهایی بگذارید که اجازه قرار دادن لوکیشن کسب و کارتان را می‌دهند.

تعرفه سئو سایت در اصفهان چقدر است؟

تعرفه سئو سایت در اصفهان با بقیه شهرها فرقی ندارد و همه آنها بر اساس یک نرخ مصوبی کار می‌کنند. حالا این تعرفه می‌تواند بر اساس خدماتی که شما می‌خواهید، متفاوت باشد.

مثلا همین موضوع که متخصص بخواهد سئو محلی را بر روی سایت شما پیاده کند، می‌تواند هزینه‌های مخصوص به خودش را داشته باشد. شرکت aradseo یکی از پیشگامان این عرصه است که در زمینه سئو سایت در اصفهان فعالیت می‌کند.

اگر قصد استعلام قیمت سئو در اصفهان را دارید، می‌توانید با شرکت آراد سئو تماس بگیرید.

البته فکر کنید که مثلا با سئو محلی دیگر نیاز به هیچ کاری ندارید؛ سئو یک پروسه‌ای است که همه مراحل (داخلی، خارجی، فنی) باید به خوبی پیاده شود و اگر این اتفاق نیفتد، مطمئن باشید که به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.

دیدگاهتان را بنویسید