دستگاه باشگاه مشتریان چیست و تاثیر آن بر فروش
دستگاه باشگاه مشتریان چیست و تاثیر آن بر فروش
تو دنیای امروز که رقابت بین کسبوکارها حسابی داغه، نگه داشتن مشتریها خیلی مهمتر از تنها جذب کردن اونهاست. اینجاست که دستگاه باشگاه مشتریان وارد میدون میشه! یه دستگاه پوز هوشمند که نهتنها پرداخت رو انجام میده، بلکه اطلاعات خرید مشتری رو ذخیره میکنه، امتیاز میده و بهت کمک میکنه مشتری رو به خریدهای بعدی تشویق کنی. نتیجهاش؟ فروش بیشتر، مشتریهای وفادارتر و یه رابطه برد-برد برای تو و مشتریهات هستش! تو این مطلب، میخوایم دقیقتر بررسی کنیم که این دستگاه چطور میتونه کسبوکار تو رو متحول کنه.
دستگاه باشگاه مشتریان چیست و چگونه کار میکند؟
قطعا تا به اینجا میدونین که باشگاه مشتریان چیست. حالا توی این بخش میخوایم بگین که دستگاه باشگاه مشتریان چیه و چطوری کار میکنه. دستگاه باشگاه مشتریان، یه نسخه پیشرفته از دستگاه پوز معمولیه که علاوه بر پرداخت، بهت کمک میکنه مشتریاتو بشناسی و اونا رو به خرید دوباره تشویق کنی.
روش کار این دستگاه خیلی سادهست! وقتی مشتری پرداخت رو انجام میده، شماره موبایلش رو هم وارد میکنه و از اون لحظه، کارت بانکیش تبدیل به کارت عضویت در باشگاه مشتریان تو میشه. یعنی دفعههای بعد دیگه نیازی به وارد کردن شماره نیست؛ فقط با کشیدن کارت، خریدش ثبت میشه و میتونی براش تخفیف، امتیاز یا پیشنهاد ویژه در نظر بگیری.
علاوه بر این، از طریق اپلیکیشنی که این دستگاه در اختیارت قرار میده، به تمام اطلاعات تراکنشها و میزان فروش هم دسترسی داری و میتونی رفتار خرید مشتریهاتو تحلیل کنی. این یعنی یه ابزار فوقالعاده برای افزایش فروش و ایجاد مشتریهای وفادار، بدون نیاز به روشهای پیچیدهی بازاریابی!
چرا باشگاه مشتریان برای کسبوکارها ضروری است؟
تو بازار رقابتی امروز، جذب مشتری جدید گرونه، اما نگه داشتن مشتریهای قدیمی، هم راحتتره هم بهصرفهتر! اینجاست که باشگاه مشتریان به داد کسبوکارها میرسه. یه سیستم هوشمند که مشتریها رو به خرید دوباره تشویق میکنه و باعث میشه اونا به برندت وفادار بمونن.
وقتی مشتری حس کنه که خریدش برا تو ارزشمنده، احتمال اینکه دوباره بهت سر بزنه، خیلی بیشتر میشه. با یه باشگاه مشتریان خوب، میتونی به مشتریها تخفیف، امتیاز و پیشنهادهای ویژه بدی و اونا رو برای خرید بیشتر ترغیب کنی. این کار باعث میشه هم فروشت بره بالا، هم یه پایگاه داده قوی از اطلاعات مشتریها داشته باشی.
علاوه بر این، با تحلیل رفتار خرید مشتریها، میتونی بفهمی که کی، چی میخره و چجوری میتونی پیشنهادهای جذابتری بهشون بدی. در نتیجه، بازاریابی هدفمندتر و فروش مؤثرتری خواهی داشت. خلاصه، بدون باشگاه مشتریان، داری یه فرصت بزرگ برای رشد و سودآوری رو از دست میدی!
تفاوت دستگاه پوز معمولی با دستگاه باشگاه مشتریان
اگر بخوایم تفاوت دستگاه پوز معمولی با دستگاه باشگاه مشتریان رو بررسی کنیم، یه جدولی مثل اطلاعات زیر دستمون میاد که خب خیلی هم میتونه بهمون توی انتخاب درست کمک کنه.
ویژگیها |
دستگاه پوز معمولی |
دستگاه باشگاه مشتریان |
نوع پرداخت |
فقط پرداخت وجه |
پرداخت + ثبت اطلاعات مشتری |
شناخت مشتری |
ندارد |
ذخیره شماره موبایل و خریدهای قبلی |
عضویت مشتریان |
امکانپذیر نیست |
کارت بانکی تبدیل به کارت عضویت میشود |
ارائه تخفیف و امتیاز |
ندارد |
امکان ارائه تخفیف، امتیاز و پیشنهاد ویژه |
تحلیل فروش و مشتریان |
محدود |
دسترسی به دادههای خرید مشتریان |
بازاریابی و وفاداری |
ندارد |
افزایش وفاداری و جذب خریدهای تکراری |
چطور این دستگاه باعث افزایش فروش و وفاداری مشتریان میشود؟
بهنظرتون چطوری دستگاه باشگاه مشتریان میتونی فروش و وفاداری مشتریارو بیشتر کنه؟ بیایین باهم این موضوع رو بررسی کنیم.
راه انداختن سریع و آسون باشگاه مشتریان
اول از همه، باشگاه مشتریان برات راه میندازه. یعنی مشتری که یه بار خرید کرد، میتونی با پیشنهادهای جذاب کاری کنی دوباره سراغت بیاد. مثلا میتونی طرح پاداش خرید بذاری، یه هدف تعیین کنی و بگی هر کی به این مبلغ خرید برسه، یه تخفیف یا هدیه میگیره. همه چی هم خودکار حسابکتاب میشه، بدون دردسر!
تخفیفی که بهراحتی به مشتریها میده
یا اینکه بعد از هر خرید، مشتری یه تخفیف برای خرید بعدی بگیره. اینطوری یه دلیل محکم داره که دوباره بیاد سراغت. میتونی حتی براش مهلت تعیین کنی که سریعتر برگرده.
تخفیف تولد
یه قابلیت دیگه، تخفیف تولده. تو فقط درصد تخفیف رو مشخص میکنی، دستگاه تو روز تولد مشتری یه پیامک تبریک با تخفیف میفرسته، هم مشتری خوشحال میشه، هم احتمال خریدش بالا میره!
مدیریت فروش و مشتریها
علاوه بر اینا، مدیریت فروش و مشتریها هم آسونتر میشه. میتونی همه تراکنشها رو ببینی، آمار فروش رو بررسی کنی و بفهمی چه روزایی فروشت بهتر بوده. حتی میتونی برای هر مشتری یه پروفایل بسازی و اطلاعاتش رو همیشه داشته باشی.
ارسال پیامک گروهی
در آخر، یه قابلیت عالی هم داره؛ ارسال پیامک گروهی! یعنی وقتی تخفیف یا جشنوارهای داری، یه پیامک میفرستی و مشتریاتو خبر میکنی که بیان خرید کنن.
خلاصه، این دستگاه فقط یه دستگاه پوز نیست، یه ابزار حرفهای برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریاس!
همه دستگاههای پوز باشگاه مشتریان این ویژگیها رو در اختیار ما میزارن؟
اینکه هر دستگاه پوزی که اسم باشگاه مشتریان روش باشه، بتونه همه این امکانات رو ارائه بده، یه تصوره اشتباهه! خیلی از دستگاهها فقط یه سری قابلیتهای ساده دارن، اما چیزی که به دردت میخوره، یه دستگاه پوز هوشمند و کامله که واقعا بتونه به افزایش فروشت کمک کنه.
مثلا بعضی از دستگاهها فقط شماره موبایل مشتری رو ذخیره میکنن، ولی امکان ارائه تخفیف هوشمند، ثبت امتیاز یا تحلیل دادههای خرید رو ندارن. یا شاید اصلاً امکان ارسال پیامک گروهی و ارتباط مستقیم با مشتری رو بهت نده. حتی ممکنه پشتیبانی خوبی هم نداشته باشن و موقع استفاده کلی دردسر برات درست کنن.
پس اگه میخوای یه باشگاه مشتریان واقعی و کارآمد داشته باشی، باید از یه مجموعه معتبر و حرفهای خرید کنی. یه شرکتی که پشتیبانی قوی، امکانات بهروز و یه سیستم مدیریت حرفهای رو در اختیارت بزاره. قبل از خرید، حتما تحقیق کن، نظرات کاربران رو ببین و مطمئن شو که دستگاهی که انتخاب میکنی، تمام قابلیتهایی که لازم داری رو داره. یه انتخاب درست میتونه فروشتو چند برابر کنه!
البته نگران نباش؛ چون ما بهترین مجموعه برای خرید این دستگاه رو بهت معرفی میکنیم.
تارگت، یک انتخاب خوب برای خرید دستگاه باشگاه مشتریان
مجموعه تارگت یکی از معتبرترین برندهاییست که تو این زمینه فعالیت میکنه. اگر بخوای از دستگاهی استفاده کنی که واقعا همه امکانات لازم برای رشد کسبوکار رو داشته باشه، تارگت گزینهای عالیه. این مجموعه نهتنها دستگاههای پوز با ویژگیهای باشگاه مشتریان رو ارائه میده، بلکه پشتیبانی قوی هم داره و همیشه کنارته.
تارگت یه تیم حرفهای پشت خودش داره که همیشه در حال بروزرسانی سیستمهاش و اضافه کردن امکانات جدید هست. این یعنی دستگاهی که امروز میخری، تا مدتها نیاز به تغییر یا بهروزرسانی نخواهی داشت و همیشه با تکنولوژی روز پیش میری.
از همه مهمتر، تارگت تجربه کاربری راحتی داره. یعنی اگر هر سوالی داشتی یا مشکلی پیش اومد، تیم پشتیبانی با دلسوزی کامل بهت کمک میکنه. در واقع، خرید از تارگت فقط یه دستگاه پوز نیست، بلکه یه شراکت بلندمدت برای رشد کسبوکارته!
همین حالا با شماره 02191306848 با کارشناسان تارگت تماس بگیرین.