چکیده : سیستم کنفرانس مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی است که برای ارتباط راحت بین افراد در رویدادهای مختلف، صرف نظر از اندازه اتاق طراحی شده است.

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی است که برای ارتباط راحت بین افراد در رویدادهای مختلف، صرف نظر از اندازه اتاق طراحی شده استسیستم کنفرانس را سیستم گفتگو یا سیستم کنگره نیز می‌نامند.

انواع سیستم های کنفرانس شرکت آواسیما

قابلیت‌های سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس صوتی بر خلاف میکروفون‌های رومیزی معمولی، می‌تواند به روند بحث را مدیریت کمک کند و بسیاری از ویژگی‌های سودمند دیگر را ارائه دهد:

  • امکان رأی‌گیری اعضا؛

  • توانایی شناسایی شرکت‌کنندگان؛

  • ترجمه همزمان؛

  • پخش همزمان صدا برای چندین منطقهاتاق؛

  • ادغام با سیستم‌های ویدئویی کنفرانس؛

  • ثبت (نگهداری دقیقهروند رویدادها؛

  • امکانات چند رسانه‌ای مانند به اشتراک‌گذاری اسناد، محتوای صوتی و تصویری.

انواع سیستم‌های کنفرانس

حال این سؤال پیش می آید که چه سیستمی را باید برای هدف خود انتخاب کردسیستم کنفرانس صوتی شامل یک واحد کنترل مرکزی، واحد رئیس، پانل‌های گفتگو که روی میزها نصب شده‌اند و همچنین سایر نرم‌افزارها و ماژول‌های رابط است.

بسته به نحوه تعامل بین واحد کنترل مرکزی و دستگاه های شخصی نمایندگان، سیستم‌های کنفرانس صوتی به عناوین زیر طبقه‌بندی می شوند.

سیستم کنفرانس صوتی با سیم

سیستم‌های کنفرانس صوتی با سیم از سیگنال‌های دیجیتال یا آنالوگ برای انتقال جریان صوتی توسط کابل استفاده می‌کنندچنین سیستم‌های کنفرانسی برای محل‌های ثابت مناسب‌تر هستند.

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس صوتی بدون سیم

در سیستم‌های کنفرانس صوتی بدون سیم برای ارسال سیگنال از Wi-Fi یا سیگنال مادون قرمز استفاده می‌شوددر صورت نیاز به اجتناب از نصب کابل، سیستم‌های کنفرانس بدون سیم دارای عملکرد خوبی هستند.

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس صوتی آنالوگ

سیگنال به شکل آنالوگ استفاده می‌شودبه دلیل محدودیت‌های عملکردی برای این نوع سیگنال‌ها، سیستم‌های کنفرانس آنالوگ اگرچه قیمت متوسطی دارند اما از نظر یکپارچگی و قابلیت‌های اضافی محدود هستند.

سیستم کنفرانس صوتی دیجیتال

 سیستم‌های کنفرانس صوتی  دیجیتال دارای صدای با کیفیت بالا، عملکرد گسترده و امکانات نامحدود برای ادغام با سیستم‌های صوتی و تصویری و سیستم‌های کنترل هستنداین سیستم‌های کنفرانس برای تأسیسات پیچیده یکپارچه توصیه می‌شوند.

سیستم کنفرانس چند رسانه‌ای (Multimedia)

با ظهور تجهیزات جدید (چند رسانه‌ای)، سیستم‌های کنفرانس فقط بر روی صدا تمرکز نمی‌کنند.

پانل‌های سیستم‌های کنفرانس چند رسانه‌ای مجهز به صفحه لمسی هستند که امکان نمایش اسنادفیلم‌هاارائه‌ها را بر روی صفحه هر یک از شرکت کنندگان و برروی صفحه نمایش عمومی فراهم می‌کند و امکان استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری اضافی و آنلاین شدن را ایجاد می‌کند.

سیستم کنفرانس با ترجمه همزمان

سیستم کنفرانس با ترجمه همزمان به شرکت‌کنندگان در رویداد این اجازه را می‌دهد تا صحبت‌های سخنرانان را به زبان مادری خود بشنوند.

برای این منظور، شرکت کننده کانال مورد نظر برای ترجمه همزمان را در صفحه میکروفون انتخاب و از هدفون برای گوش دادن استفاده می‌کند.

ترجمۀ همزمان توسط مترجمان همزمانی که هریک در اتاق‌های جداگانه‌ای که عایق صدا دارند نشسته‌اند، انجام می‌شود.

اتاق مترجم یک سیگنال صوتی واضح ارائه می‌دهد، زیرا از صداهای خارجی و صحبت‌های دیگر مترجمان به خوبی محافظت می‌شود.

سیستم کنفرانس با ثبت‌نام و شناسایی

برخی از رویدادها نیاز به ثبت‌نام و یا شناسایی شرکت‌کنندگان دارندقابلیت تعبیه شده در سیستم کنفرانس امکان انجام این کار را با کمک کارت‌های ثبت‌نام بدون تماس، PIN یا حتی اثر انگشت شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد.

سیستم رأی گیری کنفرانس

سیستم رأی‌گیری کنفرانس یک سیستم همه کاره امن و کاربرپسند است که برای کمک به شرکت‌های خصوصی، انجمن‌های حرفه‌ای، ارگان‌های دولتی یا سازمان‌های غیردولتی برای برگزاری مجامع عمومی دیجیتال یا ترکیبی و انجام رأی‌گیری آنلاین امن به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از جلسات طراحی شده است.

فناوری رأی‌گیری تنها ابزاری برای تصمیم‌گیری رسمی نیستاین فناوری تا حد زیادی باعث افزایش تعامل در سخنرانی‌ها می‌شود، حافظه را بهبود می‌بخشد، و به جمع‌آوری داده‌های با ارزش جلسه کمک می‌کند.

این سیستم به ارائه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا سؤالاتی را مطرح کنند، و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا با صفحه کلید اطلاعات را وارد کنند، که بلافاصله در دسترس ارائه‌کننده قرار می‌گیرد.

پاسخ‌ها در زمان واقعی روی یک صفحه نمایش جمع‌آوری می‌شوند، سپس نتایج برای تشکیل مبنای بحث و درک عمیق‌تر در طیف وسیعی از حوزه‌های موضوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم‌های رأی‌گیری کنفرانس زنده ویژگی‌ها و عملکردهایی را ارائه می‌کنند که اطمینان می‌دهد پاسخ‌ ده‌ها تا هزاران نفر به طور دقیق، به‌موقع و بدون زحمت به ارائه‌دهنده منتقل می‌شوند.

این سیستم شامل یک صفحه کلید برای هر یک از مخاطبان، یک گیرنده و نرم افزار است که اجازه می دهد تا سؤالات توسط ارائه کننده مطرح شود.

سیستم کنفرانس

مزایای سیستم رأی گیری کنفرانس

سیستم رأی‌گیری کنفرانس برای ارائه موارد دستور کار و رأی‌گیری روی صفحه در یک جلسه فیزیکی یا مجازی طراحی شده است.

نظرسنجی‌ها به‌عنوان یک برگه رأی دیجیتال ظاهر می‌شوند و مشارکت را آسان می‌کندجلسات عمومی مجازی باعث صرفه جویی در هزینه و ایجاد جلسات سریعتر و کارآمدتر می شود.

• شرکت کنندگان می توانند از هر کجا و به هر دستگاهی متصل شوند.

• برگزارکنندگان در زمان و هزینه های مربوط به برنامه‌ریزی صرفه‌جویی می‌کنند.

• رئیس جلسه و شرکت کنندگان می‌توانند رأی‌گیری را در زمان واقعی با نتایج فوری دنبال کنند.

• مسیرهای حسابرسی کاملاً مستند برای کل فرآیند موجود استسؤالات مربوط به یکپارچگی فرآیند را می‌توان با پاسخ‌های مبتنی بر شواهد مورد بررسی قرار داد.

سیستم کنفرانس Paperless (بدون کاغذ)

با توسعه فناوری IT و محبوبیت مفهوم سبز، کربن کمتر و حفاظت از محیط زیست، سیستم کنفرانس Paperless به تدریج به یک روند برای کنفرانس ها در سراسر دنیا تبدیل شده است.

در جلسات سنتی حجم زیادی از مواد جلسه چاپ شده و هر بار مقدار زیادی کاغذ مصرف می شودبعلاوه، حجم زیادی از نیروی انسانی و زمان قبل از جلسه تلف می شود که نه تنها هزینه های مالی را افزایش می دهد، بلکه با توسعه عصر اطلاعات سازگاری ندارد.

سیستم کنفرانس Paperless با حذف کاغذ از صفحه نمایش به جای آن و از فناوری شبکه برای دریافت اطلاعات هر صندلی استفاده می کند و توانایی تشخیص به اشتراک گذاری اطلاعات و تعامل کنفرانس را دارد.

نسل جدید سیستم‌های کنفرانس

همه سیستم‌ها از شبکه‌های کامپیوتری به عنوان بستری برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها و کنترل اطلاعات، عملیات غیرمتمرکز و کنترل متمرکز استفاده می‌کنند، به طوری که اپراتورها می‌توانند به راحتی و به سادگی بر تمامی تجهیزات نظارت داشته باشند.

تجهیزات سیستم کنفرانس عموماً شامل تجهیزات نمایشگر پروجکشن، تجهیزات کنترل مرکزی، تجهیزات سخنرانی کنفرانس، تجهیزات بلندگو، تجهیزات نظارت، تجهیزات افکت نور و تجهیزات شبکه است.

نسل جدید سیستم‌های کنفرانس شامل سیستم کنفرانس دیجیتال و سیستم کنفرانس هوشمند می‌باشد که سیستم کنفرانس دیجیتال از تجهیزات کنترل مرکزی، تجهیزات پروجکشن چند رسانه‌ای، تجهیزات گفتار و تفسیر همزمان (یعنی سیستم کنفرانس به معنای عام)، تجهیزات نظارتی و زنگ هشدار و تجهیزات دسترسی به شبکه تشکیل شده است، درحالی که سیستم کنفرانس هوشمند از تجهیزات جانبی چند رسانه‌ای، سیستم کنفرانس دیجیتال و تفسیر همزمان، نمایشگر و سیستم صوتی پروجکشن و سیستم کنترل مرکزی هوشمند AMX تشکیل شده است.

سیستم کنفرانس

مفهوم سیستم کنفرانس دیجیتال و سیستم کنفرانس هوشمند

سیستم کنفرانس دیجیتال، سیستمی است که کامپیوتر، ارتباطات، کنترل، چند رسانه‌ای، تصویر، صدا و سایر فناوری ها را یکپارچه می‌کنددر این سیستم نیز امکان اتصال منبع تغذیه به کامپیوتر، رأی گیری، حضور و غیاب شرکت کندگان نیز امکان پذیر می‌باشد.

در حالیکه، سیستم کنفرانس هوشمند این امکان را به ما می‌دهد تا تجهیزات مختلف مانند لپ تاپ، تبلت و تلفن هوشمند به طور مشترک استفاده شونداین سیستم، تابع ورود به سیستم، رأی‌گیری، ترجمه چندزبانه، ردیابی دوربین در محل برای فرآیند جلسه است و گفتار را در طول فرآیند مدیریت می‌کند و به سطح پیشرفته می‌رساند، به طوری که جلسه با یک کلید قابل کنترل است.

ویژگی‌های سیستم کنفرانس دیجیتال

انتقال داخلی سیستم دیجیتال فولدینگ تمام سیگنال‌های دیجیتال است و میکروفون‌های مورد استفاده شرکت‌کنندگان همگی از فناوری تبدیل آنالوگ به دیجیتال” استفاده می‌کننداکثر دستگاه‌های واحد همچنین از مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ استفاده می‌کنند، بنابراین دستگاه‌های آنالوگ خارجی (مانند پخش، ضبط، تجهیزات صوتی باسیم یا بی سیممی‌توانند مستقیماً از طریق رابط رسانه صوتی وارد شبکه سیستم کنفرانس دیجیتال شوند.

برای سیستم کنفرانس ایجاد شده، دستگاه‌های چند رسانه‌ای بیشتری نیز می‌توانند اضافه شوند و کنترل می‌تواند از طریق نرم‌افزار کامپیوتری برای گسترش بیشتر سیستم پیاده‌سازی شود.

ویژگی‌های سیستم کنفرانس هوشمند

  • طراحی یکپارچه تجهیزات اتاق جلسه را به صورت ارگانیک مرتبط می‌کند و در نتیجه کنترل بر کل جلسه را افزایش می‌دهد.

  • رابط کاربری دیداری و حسی صفحه لمسی LCD، کنترل بسیاری از دستگاه‌ها را ساده و سریع می‌کند.

  • ادغام فناوری و هوشمندی به طور کامل نشان دهنده کیفیت بالای کنفرانس‌های مدرن است.

  • پیکربندی استاندارد و سیستماتیک جلسه می‌تواند به بهبود کارایی تصویر شرکت کمک کند.

شرکت آواسيما

شرکت آواسيما سالیان متمادی با شرکت‌های بین‌المللی مطرح در زمینه تجهیزات حرفه‌ای صوت و تصویر همکاری داشته و به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش کمپانی‌های Apart، Sony، Kedacom، Creator، Panasonic، BenQ و Focus در کشور عزیزمان ایران فعالیت دارداین شرکت با اتکاء به تجربه طولانی در حوزه سیستم کنفرانس و طراحی و اجرای پروژه های بزرگ در سطح کشور، بکارگیری متخصصين مجرب که سالیان متمادی در حوزۀ تجهيزات حرفه‌ای صوتی و تصویری فعاليت داشته‌اند و با هدف ارتقاء کمی و کیفی و نوآوری در ارائۀ خدمات مشاوره، طراحی و اجرا، یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه سیستم‌های کنفرانس صوتی و تصویری بوده و اجرای پروژه‌های معتبری را در کارنامه خود دارد.

به کارگیری کارشناسان باتجربه در بخش فنی و بازرگانی و استفاده از بهترین تجهیزات از برترین برندهای روز دنیا در پروژه‌ها، کارنامه درخشانی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

شرکت آواسیما، همواره اعتقاد به اصل مشتری‌مداری را سر لوحه راه خود قرار داده است و تمامی پرسنل این شرکت در راستای کسب رضایتمندی مشتریان خود، در ارائه خدمات و تحویل کالای با کیفیت تلاش می‌کنند.

جهت هرگونه مشاوره و اجرای پروژه می‌توانید از طریق روش‌های زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید:

نشانیتهران، خیابان کریمخان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه ملکیان، پلاک 17، واحد و 3

روزهای کاریشنبه تا چهارشنبه 8-17 پنج شنبه 8-12

تلفن: 88344211-021

فکس: 88344211- داخلی 103

منبع :avasima.com

دیدگاهتان را بنویسید