شما برای راه‌اندازی وب‌سایت به دامنه و هاست نیاز داری، به همین دلیل بسیاری از کاربران به دنبال هاست سی‌پنل برای کارایی راحت‌تر هستند. سی‌پنل، کنترل‌کننده محبوب هاست در بین کاربران است. با نصب کنترل‌پنل سی‌پنل روی هاست می‌توانید از کارایی‌های مخصوص آن بهره‌مند شوید. هاست لینوکس دارای کنتر‌پنل سی‌پنل است. با هاست لینوکس سی‌پنل،‌ وظایف مدیریت سیستم برای کاربران تا حدی آسان می‌شود و حتی کاربران غیرفنی نیز می‌توانند، وظایف مدیریت را انجام دهند. در این مقاله با ۱۰ ویژگی برتر هاست لینوکس اقتصادی با سی‌پنل، آشنا می‌شوید.

10 ویژگی برتر هاست لینوکس اقتصادی با سی‌پنل

هاست چیست؟

هاست (HOST) فضایی از یک کامپیوتر است که با استفاده از آن افراد می‌توانند، اطلاعات خود را در دنیای اینترنت، بارگذاری کنند. سرور به صورت دائمی به اینترنت پرسرعت متصل و روشن است. هاست در یک شبکه با میزبانی‌های ‌وب دیگر، پیوند برقرار می‌کند و اطلاعات و داده‌ها را می‌تواند، ارسال و دریافت کند.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس،‌ نوعی میزبانی‌وب است که از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کند. لینوکس سیستم‌عاملی محبوب برای میزبانی‌وب است. هاست لینوکس سی‌پنل قابل اعتماد با امنیت بالا برای ارائه به کاربران است. هاست لینوکس سی‌پنل، قابلیت بهینه شدن برای جوملا، مجنتو و وردپرس را دارد و همچنین به کاربران امکان تهیه آی‌پی اختصاصی را می‌دهد. هاست لینوکس به صورت متن باز است و همین موضوع یکی از ویژگی‌های هاست لینوکس است.

همچنین، هاست لینوکس برای وب‌سایت‌های مبتنی بر PHP مناسب است و قابلیت پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی PHP، Java و Ruby را دارد.

کنترل‌پنل سی‌پنل چیست؟

سی‌پنل (Cpanel) برنامه مبتنی بر وب‌ است که شما می‌توانید با استفاده از آن میزبانی‌وب خود را مدیریت کنید. کار با سی‌پنل، حتی برای افرادی که مبتدی هستند، راحت و آسان است و نیاز به تخصص فنی برای استفاده از آن، نیست.

به دلیل محبوبیت بالای سی‌پنل، کاربران هاست لینوکس را به نام هاست سی‌پنل می‌شناسند.

 

کاربردهای هاست لینوکس سی‌پنل چیست؟

هاست لینوکس سی‌پنل دارای کاربردهای زیادی است که کاربران از آن به راحتی استفاده‌ می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها کنترل و مدیریت فضای میزبانی‌وب است. هاست لینوکس سی‌پنل دارای کاربرد و ویژگی‌های مختلفی است که ما در اینجا سعی کردیم چند مورد از کاربردها را برای شما توضیح دهیم:

  • اضافه کردن دامنه‌های مختلف به هاست با استفاده از سی‌پنل
  • تنظیم ایمیل‌های وب‌سایت با سی‌پنل
  • نصب سیستم مدیریت محتوا روی هاست با سی‌پنل
  • به راحتی بکاپ گرفتن از وب‌سایت
  • فایل‌های روی سرور با سی‌پنل به راحتی قابل آپلود است.
  • قابلیت چک کردن پهنای باند امنیتی
  • کاربری آسان هاست لینوکس سی‌پنل
  • قابلیت نصب برنامه‌های جانبی روی سرور با استفاده از سی‌پنل
  • راه‌اندازی و نصب پایگاه داده (دیتابیس)
  • مدیریت آسان DNS با سی‌پنل

1fc6d0a2-2438-4347-bed7-2789e548bb46.jpg (750×500)

چرا از هاست لینوکس اقتصادی سی‌پنل استفاده کنیم؟

در این بخش ۱۰ ویژگی برتر هاست لینوکس اقتصادی با سی‌پنل را برای شما توضیح می‌دهیم:

  • کاربرد ساده 

کار با هاست لینوکس سی‌پنل بسیار راحت و آسان است حتی برای کاربرانی که تخصص فنی ندارند. فعالیت‌هایی مانند آپلود در هاست سی‌پنل به صورت مستقیم است. به همین علت کاربران به سادگی و بدون نیاز به دانش فنی می‌توانند، کارهای خود را انجام دهند.

  • بازنشانی رمز عبور مدیریت

با هاست لینوکس سی‌پنل، شما می‌توانید به راحتی رمز عبورهای خود را بازنشانی کنید. سی‌پنل فرایند بازنشانی را به صورت یک مرحله‌ای ارائه‌ می‌دهد تا کاربران به راحتی بتوانند، رمز عبور خود را بازنشانی کنند.

  • ارتقا و توسعه وب‌سایت با یک کلیک

سی‌پنل، دارای ویژگی است که توسعه وب‌سایت را آسان می‌کند. با سی‌پنل می‌توانید، نسخه وب‌سایت خود را ارتقا دهید و به جای نسخه قدیمی وب‌سایت، جایگزین کنید.

  • بروزرسانی خودکار امنیت

بروزرسانی‌ها به امنیت وب‌سایت شما کمک می‌کنند که مدیریت این بروزرسانی‌های لازم، زمان‌بر است. با استفاده از هاست لینوکس سی‌پنل شما می‌توانید، وب‌سایت خود را به اینگونه‌ای تنظیم کنید که با در دسترس گرفتن نسخه جدید، بروزرسانی‌های لازم، انجام شود.

سی‌پنل از داده‌های شما حفاظت و از ورود فعالیت‌های مخرب به وب‌سایت شما، جلوگیری می‌کند. امکان احراز هویت به صورت دو مرحله‌ای در سی‌پنل، نفوذ به وب‌سایت را دشوارتر می‌کند.

  • نصب بیش از ۱۰۰ برنامه تحت‌وب

با هاست لینوکس سی‌پنل شما می‌توانید بیش از صد برنامه محبوب مانند وردپرس، جوملا و مجنتو را نصب کنید.

e280a193-f49b-485d-b2c6-4558e4c01600.jpg (750×500)

  • میزبانی‌وب چندین وب‌سایت

اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست لینوکس اقتصادی با سی‌پنل به شما اجازه می‌دهند تا تنها یک وب‌سایت را میزبانی کنید. اما در برتینا شما می‌توانید میزبانی را برای چندین وب‌سایت انجام دهید.

  • پایگاه داده MYSQL

با استفاده از سی‌پنل دارای پایگاه داده MYSQL می‌شوید. این ویژگی به کاربرانی که برای مدیریت محتوای خود از سی‌پنل استفاده می‌کند بسیار کمک می‌کند.

  • قابلیت حساب کاربری ایمیل

میزبانی‌وب اقتصادی لینوکس به شما دسترسی ساخت بیش از ۱۰ حساب ایمیل را می‌دهد. تعداد این حساب‌ها در پلن‌های متفاوت خرید هاست لینوکس متفاوت است. داشتن حساب‌های کاربری ایمیل مناسب با وب‌سایت به پیشرفت شما کمک می‌کند. با مدیریت حساب‌های ایمیل خود می‌توانید از امکاناتی مانند ایجاد و حذف ایمیل از پنل کاربری، ویرایش ایمیل و سفارشی‌سازی ایمیل با نیاز کاربر بهره‌مند شوید.

  • پشتیبانی 

با استفاده از سی‌پنل شما می‌توانید سرورهای خود را با یک برنامه ایمن میزبانی کنید و سرعت بارگذاری صفحه افزایش می‌یابد. تیم پشتیبانی یکی از مهم‌ترین موارد انتخاب شرکت ارائه‌دهنده هاست لینوکس است. اگر در وب‌سایت شما مشکلی به وجود بیاید پشتیبانی باید بتواند در کوتاه‌ترین زمان مشکل شما را حل کند.

  • مدیریت آسان

با استفاده از هاست لینوکس اقتصادی با سی‌پنل دیگر نیازی به مدیریت همه حساب‌های کاربری خود نخواهید داشت. به این علت که با سی‌پنل شما به راحتی حساب‌های ایمیل را راه‌اندازی می‌کنید و با بروزرسانی خودکار از حملات ویروسی جلوگیری می‌کنید. نصب نرم‌افزارهای لازم، مدیریت و رسیدگی به خطاهای سایت، همه در فضای هاست لینوکس انجام می‌شود. کنترل‌پنل‌های ارائه‌شده برای میزبانی وب تنوع بالایی دارند که هاست لینوکس سی‌پنل یکی از مهم‌ترین میزبانی‌های‌وب هستند.

چه افرادی نیاز به خرید هاست لینوکس دارند؟

اگر شما دارای وب‌سایتی هستید که از زبان‌های برنامه نویسی PHP یا وردپرس و جوملا پشتیبانی می‌کند، بهترین انتخاب برای شما هاست لینوکس است. هاست لینوکس سی‌پنل دارای سرعت لود بالایی است به همین علت برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک متوسط، کوچک و بزرگ مناسب می‌باشد. همچنین، کاربرانی مانند وبلاگ‌نویسان و یا فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند از هاست لینوکس اقتصادی با سی‌پنل استفاده کنند.

35ed0d92-6a4f-456f-af69-0dc15389ef3a.jpg (750×500)

تفاوت هاست لینوکس با هاست ویندوز چیست؟

هاست لینوکس سی‌پنل برای وب‌سایت‌هایی با زبان برنامه‌نویسی PHP مناسب است و هاست ویندوز مناسب برای وب‌سایت‌هایی با زبان برنامه‌نویسی مانند .NET است. بهتر است با توجه به نوع زبان برنامه‌نویسی وب‌سایت خود اقدام به خرید هاست لینوکس اقتصادی یا خرید هاست ویندوز کنید.

 

جمع‌بندی

با خرید هاست لینوکس اقتصادی سی‌پنل شما می‌توانید از مدیریت، بروزرسانی‌های خود و نصب نرم‌افزارهای مختلف بهره‌مند شوید. در این مقاله سعی کردیم برای شما توضیح دهیم هاست لینوکس چیست و برای چه کسانی مناسب است. برای خرید هاست لینوکس و دیگر سرویس‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان با سابقه و با تجربه این مجموعه مناسب‌ترین پلن هاست لینوکس را تهیه کنید.

منبع: monsterhost.com

 

 

دیدگاهتان را بنویسید