آخرین ترندهای تکنولوژی در سال 2023 که جهان را دگرگون خواهد کرد

 

دنیایی را تصور کنید که در آن انسان ها تنها نظاره گر باشند و همه کارها توسط ربات های هوشمند انجام شوند، ربات هایی ک حتی تشخیص ظاهر آنها از انسان واقعی دشوار شده است. تکنولوژی همواره حرف تازه ای برای گفتن دارد و هر آنچه که سال ها پیش تنها به عنوان یک خیال و تصور در ذهن ما وجود داشت امروزه به شکل واقعی در دنیای تکنولوژی امکان پذیر است. اینکه پیشرفت تکنولوژی و جایگزینی ربات ها به جای انسان خوب است یا بد، نیاز به بحث مفصلی دارد، اما در این مقاله می خواهیم آخرین ترندهای تکنولوژی در سال 2023 را مورد بررسی قرار دهیم.

تکنولوژی برتر 2023

در سال 2023 مانند هرسال شاهد ظهور فناوری های جدید در عرصه تکنولوژی هستیم و از بین آخرین ترندهای تکنولوژی امسال به معرفی دوتا از آنها یعنی chatgpt چت جی پی تی و (IoT) اینترنت اشیا پرداخته ایم.

chatgpt

 

چت جی پی تی (ChatGPT) به عنوان یکی از آخرین ترندهای تکنولوژی در سال 2023 شناخته می شود که در واقع مکالمه با هوش مصنوعی می باشد و هم اکنون در ایران هم (با کمی محدودیت) قابل استفاده است.

با این فناوری می توانید پاسخ هر سوالی را در مدت زمان کوتاه دریافت کنید. پس فرق آن با گوگل چیست؟ با چت جی چی تی جواب سوال به طور خلاصه و مفید در اختیار شما قرار می گیرد و دیگر نیازی نیست از بین صدها کلمه به جستجوی پاسخ سوال خود بگردید.

ChatGPT چت جی پی تی یک ربات گفتگو است و می توانید با آن یک مکالمه کامل داشته باشید. ضمن اینکه از مسائل کدنویسی، اثبات های ریاضی و زبان های برنامه نویسی هم درک عمیقی دارد.

فناوری چت جی پی تی گزینه مناسبی برای جستجوی اطلاعات و ابزاری مناسب برای موارد متنی است.

مقاله در مگ تک در همین زمینه منتشر شده است اگر علاقمند این موضوع هستید به سایت مگ تک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : ربات Chatgpt چیست و چگونه کار می کند

چت جی پی تی با قابلیت هایی که دارد می تواند به فرایند تولید محتوا و توسعه نرم افزار ها سرعت ببخشد و شاید با پیشرفت در سال های آینده جایگزین برخی از نیروهای تولید محتوا باشد.

اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا

یکی از تکنولوژی برتر سال 2023؛ اینترنت اشیا یا Internet of Things است که به اختصار IoT نامیده می شود و شامل دستگاه های فیزیکی سطح جهان می شود که از طریق اتصال به اینترنت در حال جمع آوری اطلاعات هستند و به اشتراک گذاری این اطلاعات با سایر دستگاه های متصل می پردازند.

کاربرد اینترنت اشیا در صنایع مختلف بسیار گسترده است. اینترنت اشیا IoT در بخش خودرو سازی، کشاورزی، تولید و خرده فروشی و همچنین بخش مراقبت های بهداشتی قابل استفاده است و بطور کلی هرچیزی که امکان اتصال به شبکه اینترنت را داشته باشد، بخشی از اینترنت اشیا می باشد.

اینترنت اشیا به افراد کمک می کند زندگی هوشمندتری داشته باشند و کنترل زندگی خود را به دست بگیرند.

عملکرد اینترنت اشیا به این صورت است که با جمع آوری و تفسیر اطلاعات، به ارائه اطلاعاتی در مورد بهبود کارایی، صرفه جویی در هزینه های تولید، شناسایی فرصت های تجاری جدید و ارتقای نوآوری محصول می پردازد.

مثالی که می توان در کابرد اینترنت اشیا ارائه داد این است که با استفاده از این فناوری 2023 می توانید همه امور لازم برای اینکه به موقع به محل کار برسید را به اینترنت اشیا بسپارید. (مانند اینکه چه ساعتی باید بیدارشوید تا به موقع در محل کار حاضر باشید، مسافتی که برای رسیدن به سرکار باید طی کنید، اینکه وضعیت آب و هوا برای طی این مسافت به چه صورت است و …)

در حوزه کشاورزی با رصد و درنظر گرفتن عوامل محیطی مثل دما، رطوبت خاک و هوا، سرعت و جهت باد و تابش نور خورشید و توجه به نظرات هواشناسی و … برای محصولات زراعی تحلیل هوشمندانه ای ارائه می دهد.

در حوزه حمل و نقل، سلامتی و تولیدات نیز می توان از قابلیت های اینترنت اشیا استفاد کرد.

ضمن اینکه با به کارگیری اینترنت اشیا می توان به کاهش ضایعات، کاهش هزینه های نیروی کار، کاهش هزینه تولید کالا کمک کرد.

برای دیدن آخرین اخبار تکنولوژی بر روی لینک زیر کلیک کنید: اخبار تکنولوژی

 

دیدگاهتان را بنویسید