تلویزیون سونی

سونی جزو برندهای اصلی تولید کننده انواع لوازم برقی و خانگی بوده که نقش گسترده‌ای را در تأمین و عرضه تلویزیون‌هایی باکیفیت به بازار دارد. این برند خوش آوازه از اولین برندهایی بوده که به صنعت تولید تلویزیون پا گذاشته و به عنوان یکی از پیشروان این صنعت توانسته محبوبیتی خارق العاده را در بازار جهانی کسب کند. در ادامه مقاله‌ی بهترین تلویزیون های 2022 سونی که توسط فروشگاه بانه آی تی گردآوری شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

سونی یکی از سه برند اصلی در زمینه ساخت تلویزیون بوده که در کنار دو رقیب اصلی خود یعنی ال‌جی و سامسونگ قرار می‌گیرد بخش عظیمی از فروش تلویزیون در بازار ایران و جهان را از آن خود کرده است. این برند هر ساله محصولاتی جدید با ویژگی‌هایی گسترده‌تر و کیفیتی بهبودیافته را عرضه کرده و تنوع بی‌نظیری در تلویزیون‌های سونی ایجاد شده تا کاربران قدرت انتخاب گسترده‌تری را در اختیار داشته باشند. ما در ادامه اصلی‌ترین مشخصه‌هایی که در مورد تلویزیون‌های این برند وجود دارد را بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوانید تلویزیون موردنظرتان از برند خوشنام سونی را انتخاب کنید.

آشنایی با امکانات تلویزیون های سونی در سال 2022

سری تلویزیون‌های سونی

طی سال‌های متوالی سونی و سایر برندهای معتبر تلویزیون‌های خود را در چندین سری مختلف روانه بازار می‌کنند. سونی دارای چندین خط تولید مختلف در تلویزیون‌های خود بوده که هر ساله مدل‌هایی به‌روزیافته را در سری‌های مربوطه عرضه می‌کند.

سونی طی سال‌های اخیر چند لاین ثابت شامل تلویزیون‌های فول اچ‌دی، تلویزیون‌های 4K معمولی، تلویزیون‌های 8K و تلویزیون‌های OLED را داشته است. برای آشنایی بهتر جالب است بدانید تلویزیون‌های 4K معمولی با پیشوند X شروع می‌شود و حروف پایانی آن‌ها نشان دهنده سال تولید می‌باشد. به عنوان مثال تلویزیون X80K از سری 4K بوده که حرف پایانی K نشان دهنده سال تولید 2022 می‌باشد. مدل‌های اولد نیز با پیشوند A شروع می‌شوند و تلویزیون A90K مدل اولد باکیفیت سونی از سال 2022 خواهد بود.

در این میان برخی تلویزیون‌های جدید نیز به سری محصولات سونی اضافه شده‌اند که در میان آن‌ها مدل‌های Mini LED و QD-OLED دیده می‌شود. شما به راحتی با تعیین سری موردنظرتان می‌توانید از تلویزیون‌های مشابه مدل موردنظرتان اطلاع یابید.

تلویزیون های سونی در سال 2022

قیمت تلویزیون سونی

در کل قیمت تلویزیون سونی نسبت به برندهای پایین‌رده تا حدی بالاتر بوده و بخشی از آن به دلیل اعتبار این برند و رضایتی است که سالیان سال به دلیل ارائه محصولات باکیفیت کسب کرده است. تلویزیون‌های سونی از هر لحاظ مدل‌هایی بی‌نقص هستند و ویژگی‌هایی گسترده را برای خریداران به همراه دارند. در این بین تلویزیون‌های موجود از هر سری نیز دارای قیمتی متفاوت هستند و اغلب تلویزیون‌هایی که کیفیت بالاتری دارند با قیمت بیشتری نیز عرضه شده‌اند.

کیفیت تصویر

همانطور که اشاره شد تلویزیون‌های سونی در سری‌های مختلفی عرضه شده‌اند. تلویزیون‌های اچ‌دی و فول اچ‌دی سونی به نسبت سایر مدل‌های موجود قیمت کمتری دارند و بالاترین مدل‌های سری اولد نیز به نسبت سایر تلویزیون‌های دیگر از قیمت بیشتری برخوردار هستند. با تعیین کیفیت تصویر موردنظرتان به راحتی می‌توانید مدلی متناسب با بودجه و نیاز خود را بیابید. تلویزیون‌های سونی به واسطه استفاده از پردازشگر تصویر قدرتمند و فناوری‌های تقویت کننده رنگ نمایشگر در میان مردم محبوبیت بی‌نظیری دارند و در یک کلام می‌توان گفت تلویزیون‌های سونی جزو باکیفیت‌ترین تلویزیون‌ها برای نمایش انواع محتوای ویدیویی هستند.

صدا

سونی علاوه بر فعالیت گسترده‌ای که در تولید تلویزیون‌های باکیفیت دارد، جزو اصلی‌ترین تولید کننده‌های انواع سیستم صوتی در بازار جهانی می‌باشد. این موضوع دلیلی قانع کننده برای وجود انواع سیستم صوتی باکیفیت و قدرتمند در راستای پخش صدا برای تلویزیون‌های این برند است. تمامی تلویزیون‌های سونی دارای بلندگوهایی بی‌نقص هستند که صدایی باکیفیت را به گوش شنونده می‌رسانند و با خرید تلویزیون سونی تلویزیونی با کیفیت صدای عالی را در اختیار خواهید داشت.

امکانات گیمینگ

تلویزیون‌های سونی با توجه به قرارگیری در هر رده دارای امکانات گیمینگ متفاوتی هستند. مدل‌های رده پایین و معمولی امکانات گیمینگ چندان گسترده‌ای ندارد اما تلویزیون‌های اولد و مدل‌های سری 4K بالارده از برترین امکانات گیمینگ برخوردار شده‌اند. سازگاری کامل با کنسول‌های بازی در تلویزیون‌های سونی وجود داشته و ویژگی‌های گیمینگ همچون ALLM، HDMI 2.1، VRR، نرخ نوسازی 120 هرتز و تأخیر در ورودی ناچیز در بسیاری از مدل‌های بالارده سونی وجود دارد تا تلویزیون‌هایی فوق العاده را برای گیمرها ارائه دهد.

خرید تلویزیون سونی

امکانات هوشمند

سونی از سیستم عامل اندروید تی‌وی (Android TV) برای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند. از سال 2021 به بعد رابط کاربری تلویزیون‌های این برند به گوگل تی‌وی (Google TV) تبدیل شده که منویی بهبودیافته و امکانات گسترده‌تری را برای تلویزیون‌های سونی به همراه دارد. این سیستم عامل که روی تمامی تلویزیون‌های جدید سونی اجرا شده دسترسی فوق العاده گسترده‌ای را به محتوای اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خرید تلویزیون سونی به دلیل سازگاری کامل سیستم عامل با پلتفرم‌های نمایش آنلاین محتوا امکاناتی بسیار کاربردی را برایتان به همراه دارد.

امکانات هوشمند تعبیه شده در هر مدل بسته به قرارگیری در رده‌های مختلف، متفاوت بوده و اغلب مدل‌های بالارده از امکانات هوشمند بیشتری برخوردار می‌شوند. پس اگر خواهان تلویزیون سونی با امکانات هوشمند گسترده‌تر هستید مدل‌های رده‌بالای این برند انتخابی عالی برایتان خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید