در دنیایی زندگی می کنیم که در آن همه چیز برقی است! تقریبا تمام وسایلی که انسان در زندگی خود مورد استفاده قرار می دهد به نوعی با انرژی الکتریسیته کار می کند. این وابستگی به برق محدود به زندگی ما نیست. کار و فعالیت های روزانه بشریت هم تماما به برق وابسته شده است. علاوه بر این ها زندگی و سلامت ما و امنیت روزانه ی ما هم کاملا وابسته به برق می باشد؛ چرا که بسیاری از تجهیزاتی که در بیمارستان ها و سازمان های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند، برقی هستند. به همین دلیل است که قطع برق، حتی به مدت محدود هم می تواند خسارات زیاد مالی و جانی به بار بیاورد. پس بسیاری از سازمان های حساس، مدیران کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و حتی بسیاری از افراد معمولی برای خانه های خود، برای مواقع قطع برق اقدام به خرید انواع دیزل ژنراتور نموده اند. دیزل ژنراتور ها پاسخ مطمئنی برای داشتن برق پایدار و همیشگی هستند. تا حدی که حتی در مواقع بحران های سراسری می توان به برق تولیدی آن ها به خوبی اتکا نمود.

امکان کنترل دیزل ژنراتور از سراسر دنیا فراهم شد!

دیزل ژنراتور وسیله گران قیمتی است. برای اینکه بتوان از نهایت توانایی این دستگاه استفاده نمود؛ و برای اینکه دیزل ژنراتور ما عمر مفید بالایی داشته باشد، باید به خوبی به آن رسیدگی شود. برای مثال باید سطح روغن دیزل ژنراتور برای دیزل ژنراتورهای دائم کار، به صورت روزانه بررسی گردد. یا ولتاژ باتری یا سطح مایع خنک کننده هم باید کنترل شوند تا در وضعیت مطلوب قرار داشته باشند. اهمیت این مراقبت ها بسیار زیاد است. اگر یکی از این موارد درست کنترل نشود و از حالت مطلوب خود خارج شود، ممکن است خسارت های بسیار سنگینی را به دیزل ژنراتور وارد کند. به همین دلیل است که اغلب شرکت ها و سازمان هایی که از دیزل ژنراتور استفاده می کنند، فردی را به عنوان دیزل بان استخدام می کنند تا مراقبت های لازم را از دیزل ژنراتور انجام دهد.

با این حال باز بسیاری از کارفرمایان، نگران دیزل ژنراتور و سرمایه ای که صرف آن شده هستند. اینجاست که مانیتورینگ دیزل ژنراتور می تواند مفید باشد. این تکنولوژی به شما این امکان را می دهد که وضعیت دیزل ژنراتور خود را از سراسر دنیا کنترل کنید. شما به راحتی می توانید به اینترنت متصل شوید و وضعیت دیزل ژنراتور خود را با تلفن همراه خود ببینید. برای مثال سطح روغن یا مایع خنک کننده را ببینید، ولتاژ باتری و … را بررسی کنید و اگر جایی نیاز به اصلاح داشته باشد، دستورات لازم را به دیزل بان بدهید.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های این فناوری این است که می توان ولتاژ و آمپر برق تولیدی دیزل ژنراتور را هم از دور بررسی و کنترل نمود. این موضوع برای افرادی که مزرعه تولید رمز ارز دارند بسیار مفید است. چرا که دستگاه های تولید رمز ارز بسیار حساس هستند و باید برق بدون نوسان به آن ها برسد. دارندگان سیستم مانیتورینگ دیزل ژنراتور می توانند برق تولیدی را کنترل نمایند تا خیالشان از سلامت دستگاه های متصل به دیزل ژنراتور راحت شود.

علاوه بر این که شما می توانید نحوه کار دیزل ژنراتور خود را زیر نظر داشته باشید؛ این توانایی را هم دارید که دیزل ژنراتور خود را از هرجای کره زمین روشن و خاموش کنید. این خصوصیت مزایای قابل توجهی دارد. برای مثال در مواقعی که دیزل ژنراتور دزدیده می شود، می توان آن را خاموش کرد. حتی با امکان مانیتورینگ می توان موقعیت جدید دیزل ژنراتور را پیدا کرد.

امکان مانیتورینگ دیزل ژنراتور تا چند وقت پیش در انحصار سازندگان بزرگ این دستگاه بود. شرکت های بزرگی مانند کاترپیلار، دیزل ژنراتور های خود را مجهز به این سیستم می کنند. ولی به تازگی در ایران، شرکت دانش بنیان تتاپاور با استفاده از توانمندی های متخصصان داخلی توانسته، این فناوری را بومی سازی کرده و بر روی دیزل ژنراتور هایی که ارائه می کند، نصب نماید. امروز شما با خرید دیزل ژنراتور از این شرکت می توانید، یک دیزل ژنراتور مجهز به فناوری مانیتورینگ داشته باشید. بعد از آن شما توانایی دارید که وضعیت دیزل ژنراتور خود را از هرجایی که هستید کنترل نمایید آن را روشن و خاموش کرده، ولتاژ خروجی را تنظیم نمایید و در صورت لزوم دستورات لازم را به دیزل بان ابلاغ فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فناوری جدید که در شرکت تتاپاور طراحی و ساخته شده و روی دیزل ژنراتور ها نصب گردیده است کافیست با این شرکت تماس بگیرید. لینک زیر از وبسیات شرکت تتاپاور که در ذیل این خبر آمده است، اطلاعات بیشتری را در این زمینه به شما می دهد.

https://www.tetapower.com/دیزل-ژنراتور/

 

دیدگاهتان را بنویسید