راه حل سیم کشی آسان پیدا شد :سبد کابل گالوانیزه

سبد یا سینی کابل گالوانیزه، از جمله دسته ابزارهای برقی است که جهت حفاظت از سیم‌کشی‌های ساختمان‌ها از آنها کمک گرفته می‌شود. سبد کابل گالوانیزه محفظه‌های تهویه بوده که جریان هوا را از این سوراخ‌ها رد و بدل می‌کنند. در این صورت از حرارت زیاد وارد شدن به کابل‌ها، ممانعت به عمل خواهد آورد. این نوع سبدهای کابل در دسته‌های گوناگون، اندازه‌ها و استانداردهای متنوعی، در عملیات‌های نورد گرم و سرد ساخته و توزیع می‌شوند که هر نوع از آنها دارای قابلیت‌های ویژه خود هستند.

چنانچه مشتاق هستید اطلاعات بیشتری در رابطه با سینی‌های کابل گالوانیزه و انواع آن، اطلاع کسب کنید، در ادامه این محتوا همراه ما باشید.

سبد کابل گالوانیزه چیست؟

برای پشتیبانی و حفاظت از سیم و کابل‌ها و انتقال سیم‌های شبکه در مکان‌هایی مثل زیرزمین‌ها، سقف و دیوارها، از سینی‌های گالوانیزه به کار گرفته می‌شود. این مدل سینی‌ها، به شکل گسترده در اتاق‌های سرور مورد استفاده قرار می‌گیرند. سینی کابل‌ها از آلیاژهای مختلفی تولید می‌‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها آلیاژ آهن با پوشش گالوانیزه است؛ البته در اغلب اوقات از آهن رنگ‌کاری شده و رویه پلاستیکی برای ساختن آن‌ها، بهره گرفته می‌شود.

اولین تولید کننده سبد کابل گالوانیزه در ایران

شرکت سیدک اولین تولید کننده سبد کابل در ایران می باشد. این مجموعه با بکار گیری از توان مهندسین مجرب و کارکشته خود، توانسته عنوان اولین و بهترین تولید کننده سبد کابل در ایران را به خود اختصاص دهد. و تا کنون با تلاش بسیار و بکار گیری از آخرین تجهیزات روز دنیا تمامی محصولات شرکت سیدک از کیفیت بالایی برخوردار است. و از جمله محصولات آن می توان به سبد کابل استیل، سبد کابل گالوانیزه، سبد کابل رنگی، متعلقات نصب (همانند پیچ فنر دار، پیچ آلن)، ساپورت ها و سازه ها ( همانند براکت ها، آویز پایه و پایه آویز، ساپورت بازویی و زمینی) اتصالات سینی مش، درپوش و سرپوش مفتول اشاره کرد. این شرکت علاوه بر تولید و فروش سبد کابل، کار نصب آن را نیز در کمترین زمان ممکن با نصابان حرفه ای و متخصص در این زمینه انجام می دهد.
تاکنون شرکت های نام آشنای زیادی همانند ایرانسل، ایران خودرو، مبین نت، پگاه و صد ها شرکت به نام دیگر با سیدک همکاری داشته اند. که در قسمت پایینی سایت لیستی از برند هایی که تاکنون سیدک با آنها همکاری داشته ذکر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می توانید روی تصویر پایین کلیک کنید تا شما را به صفحه مربوطه هدایت کند.اولین تولید کننده سبد کابل گالوانیزه در ایران

انواع سبد کابل گالوانیزه

پرکاربردترین انواع سبد کابل‌ تولید شده از روکش گالوانیزه، این موارد هستند:

سبد کابل گالوانیزه سرد: در این مدل سینی کابل، بعد از انجام فرایند ایجاد محفظه و برش ایجاد کردن بر سطوح روکش گالوانیزه اورجینال، آن را قوس می‌دهند و توزیع می‌کنند.

سبد کابل گالوانیزه گرم: در این مدل سبد کابل، پس از برش دادن و ایجاد محفظه، همچنین انحنا دادن بر سطح قطعه‌های سیاه، سبد را به درون وان اسید شویی داخل می‌کنند و فرایند گالوانیزاسیون بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های سبد کابل گالوانیزه گرم، باید به استقامت زیاد آن در مقابل خوردگی اشاره کرد.

قطعات سبد کابل گالوانیزه

اجزاء سبد کابل گالوانیزه در دسته‌های زیر قرار می‌گیرد:

پیچ کله قارچی، مهره و واشر: از این ابزارها برای طراحی و اجرای بخش‌ها و قسمت‌های متنوع این نوع سینی کابل، استفاده می‌شود.

سه راهی سبد کابل: این سه راهی برای ایجاد دو راه و ادامه دادن مسیر تازه، کارایی دارد.

چهار راهی سبد کابل: چهار راهی‌ها برای ایجاد یک راه به ۳ مسیر، کاربرد دارند.

زانوی سبد کابل: زانوی سینی کابل، جهت عوض کردن راه کابل‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه در زوایای گوناگونی و به شکل عمودی و افقی، تولید و عرضه می‌شود.

درب سبد کابل: درب این سبدها برای حفاظت و مانع شدن از داخل شدن حشرات و سایر جوندگان، کاربرد دارد.

پشتیبانی‌کننده سبد کابل: این وسیله قابل تنظیم بوده و در سه نوع دیواری، سقفی و زمینی وجود دارد که در ارتفاعات، سقف و دیوار، از آنها بهره گرفته می‌شود.

نردبان کابل: این نردبان در پهناهای مختلف ساخته شده و جهت تغییر دادن و حفاظت از کابل‌‌های برق در ارتفاع بالا به کار گرفته می‌شود.

رابط سبد کابل: رابط سبد کابل، جهت متصل کردن دو سبد کابل به همدیگر، کارایی دارد.

تفاوت سبد کابل گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد

ابتدایی‌ترین فرق سبد یا سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد دراندازه قطر و پهنای روکش روی استفاده شده در سطح آنها است. به صورت استاندارد مقدار قطر روی درب سبد کابل گالوانیزه گرم، تقریبا ۵۵ تا ۷۰ میکرون می‌باشد، ولی در سبد کابل گالوانیزه سرد، این میزان قطر، حدودا ۱۰ تا ۱۵ میکرون است. اغلب سینی‌های گالوانیزه سرد مسطح و یکپارچه بوده، اما سبدهای کابل گرم، سطح‌شان ناهموار، غیر مسطح و مات هست.

تفاوت دیگر این دو نوع سینی گالوانیزه در کارایی و مواد تشکیل دهنده آن است؛ به این ترتیب که از نوع گرم به علت این که لایه رویی قطورتری دارند، جهت نصب در محیط‌های باز یا محل‌هایی که در رابطه با رطوبت و آسیب خوردن هستند، استفاده می‌شوند.

سبد کابل گالوانیزه سرد، در فضاهایی که کمتر در ارتباط با خوردگی و زنگ‌زدگی قرار بگیرند، به کار گرفته می‌شوند.

قطر ورقه روی درب سینی گالوانیزه گرم زیاد بوده و تقریباً 100 تا 130 میکرون است، ولی در نوع گالوانیزه سرد قطر ورقه آن پایین‌تر از 25 میکرون می‌باشد.

سینی گالوانیزه گرم برای حفاظت از آلیاژ در مقابل خوردگی، زنگ‌زدگی، رطوبت و آسیب‌های احتمالی استفاده می‌شود و قابلیت پشتیبانی بهتری را فراهم می‌کند. در صورتی که گالوانیزه سرد با قطر کمتر ورقه آن‌، فقط جهت پشتیبانی و محافظت از آلیاژ در مقابل خوردگی، بهره گرفته می‌شود.

گالوانیزاسیون چیست؟

گالوانیزاسیون به فرایندی است که در آن آلیاژ روی به عنوان لایه محافظ، بر روی آلیاژ زیری که معمولا آهن و فولاد می‌باشد، قرار می‌گیرد. این لایه گالوانیزه از فلز قسمت پایین در برابر آسیب خوردگی، زنگ زدگی و اکسید شدن حفاظت خواهد کرد. بدین ترتیب جهت ایمنی ایجاد کردن با این آسیب‌ها، فلزات یا آلیاژها را گالوانیزه می‌کنند. جهت گالوانیزه کردن فلزات، از دو شیوه معمول گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد، بهره گرفته می‌شود.

جهت اینکه روی یا زینک به طور کامل به در سطح آلیاژ خورده شود، روکشی محافظ ایجاد می‌کند؛ برای این موضوع باید سطوح فلز به طور کامل پاک شده و هر گونه عوامل مزاحم که ممانعت به عمل آورد. پس پیش از فرایند گالوانیزاسیون، آلیاژ را در ماده‌ اسیدی، مثل اسید سولفوریک یا اسید کلریدریک، با تکان دادن و لغزیدن، غرق شده تا همه ناخالصی‌ها و ضایعات آن از بین برود. بعد از آن عملکرد گالوانیزه گرم یا سرد صورت می‌گیرد.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم سبد کابل گالوانیزه، جهت حافظت از سیم و کابل‌ها و انتقال سیم‌های شبکه در انواع محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سبد کابل جهت پشتیبانی کابل‌ها و سیم‌های برق به ویژه در فضاهای باز و دارای رطوبت استفاده می‌شود. سینی کابل گالوانیزه دارای مزیت‌های بسیاری هستند که با اهمیت‌ترین ویژگی آنها، جهت ممانعت از ایجاد احتراق و آسیب زدن به سیم‌های ساختمانی است؛ زیرا به علت داشتن محفظه لازم، تهویه خوبی به وجود آورده و هوا را به سادگی از خود گذر می‌دهد.

در این صورت از افزایش دما ممانعت خواهد کرد. ضمن اینکه سبدهای کابل گالوانیزه از خطراتی که حیوانات جونده ممکن است برای این کابل‌ها به وجود آورد، جلوگیری می‌کند. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید