به طور حتم برای راه اندازی یک کارگاه خیاطی یا حتی  دوخت و دوز در خانه به چرخ خیاطی با کیفیت نیاز دارید که نه تنها کار با آن راحت باشد بلکه سرعت کارتان را نیز افزایش دهد.در این مطلب شما را با چند نمونه از چرخ خیاطی های معروف و مرغوب آشنا می کنیم. شما میتوانید برای خرید انواع چرخ خیاطی مطرح و با کیفیت به سایت جهاندوخت مراجعه کنید.

با بهترین برندهای چرخ خیاطی آشنا شوید.!

چرخ خیاطی چیست؟

به نقل از کارشناسان جهاندوخت، چرخ خیاطی یکی از مهم ترین ابزار دوخت و دوز انواع پارچه، چرم و انواع متریال ها است که از گذشته تاکنون به واسطه پیشرفت فن آوری دستخوش تحول بزرگ و تغییرات چشمگیری گردیده است. از زمان اختراع اولین چرخ خیاطی تا امروز، پیشرفت هایی بزرگ در صنعت دوخت و دوز و خیاطی بوجود آمده است به قدری که خرید چرخ خیاطی یکی از مهم ترین وسایل برای هر خانه به شمار می رود.

اولین روش دوخت انواع متریال در  گذشته با نیروی دست انجام می شد که بسیار وقت گیر، سخت و زمان بر بود. اما بعدها با ظهور اولین چرخ خیاطی ها، دوخت باز هم به صورت مکانیکی و با کمک نیروی دست صورت می گرفت. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، چرخ خیاطی های مکانیکی به چرخ خیاطی های الکتریکی و برقی تبدیل شدند و طرفداران بیشماری را به خود جلب نمودند. در اینجا با ما همراه باشید تا به آشنایی با چرخ خیاطی سوپرمی، چرخ خیاطی زوجی و چرخ خیاطی ژوکی بپردازیم.

 

چرخ خیاطی سوپرمی

استفاده از تکنولوژی در تولید دستگاه های خیاطی، یکی از مهم ترین علت ها در تحول صنعت خیاطی شد. شرکت سوپرمی یکی از تولیدکنندگان مطرح و موفق در زمینه تولید انواع چرخ خیاطی به شمار می رود. چرخ خیاطی سوپرمی معرفی شده توسط سوپرمی از تولیدات این شرکت است. این برند تخصص بالایی در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی دارد که چرخ خیاطی یکی از تولیدات موفق این کمپانی شناخته می شود. طبق گفته متخصصان جهاندوخت، چرخ خیاطی الیک سوپرمی یکی از تولیدات موفق این برند است که به آشنایی با آن می پردازیم.

جهاندوخت طبق تحقیقات خود بیان می دارد که چرخ خیاطی سوپرمی تولید شده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیاست. چرخ خیاطی سوپرمی یکی از چرخ های قدرتمند است که به دلیل کاربرد راحت و آسان خود، مورد توجه و انتخاب کاربران بسیار زیادی قرار گرفته است. یادگیری عملکرد این چرخ راحت بوده و سرویس رفع نقص این دستگاه کار را برای مصرف کننده راحت نموده است. چرخ خیاطی سوپرمی معرفی شده توسط جهاندوخت قابل استفاده در کارگاه ها و مزون های دوخت به شمار میرود. خرید چرخ خیاطی سوپرمی در عین سادگی از امکانات و ویژگی های مطلوبی برخوردار است که عملکرد فوق العاده ای به کاربر در زمینه دوخت و دوز می دهد.

چرخ های الیک که یکی از انواع چرخ خیاطی سوپرمی هستند که در کنار چرخ های راسته و سردوز نیز استفاده می شود. دوخت زیبا و دقیق، این چرخ را محبوب تولیدی ها و مزون های بزرگ خیاطی نموده است.

چرخ خیاطی سوپرمی

موارد استفاده چرخ خیاطی سوپرمی

کت و شلوار، پوشاک جین، کیف و کوله پشتی، ساک و چمدان و پوشاک و تجهیزات نظامی از تولیدات این چرخ است. برای دوخت محصولاتی مانند پل کمر، چتر نجات، بند کیف و کوله، دسته کیف یا ساک و هر دوخت محکمی از این چرخ استفاده می شود. چرخ خیاطی سوپرمی مناسب برای مقاوم دوزی بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است.

بسیاری از چرخ های کارخانه سوپرمی الکتریکی و کامپیوتری بوده و بسیار پیشرفته است و در مصرف انرزی صرفه  جویی می نماید. بدنه این چرخ بسیار محکم بوده و بدون ایجاد لرزش و صدا، عمل دوخت را تکمیل می کند.

مزایای سوپرمی

برش اضافه نخ، دو تیغ متحرک و ثابت، توان ۵۵۰ وات برای دوخت پارچه های ضخیم مثل جین، دوخت بسیار تمیز و کامپیوتری جداگانه، آنالوگ و دکمه ای بودن پنل و تنظیمات دستی و راحت نیز از دیگر امتیازات آن شناخته می شود. برخورداری از ۸۹ برنامه دوخت نیز نقطه قوت این چرخ شاخته شده است.

چرخ خیاطی زوجی

به نقل از جهاندوخت، چرخ خیاطی زوجی یا ZOJE یکی از مهم ترین تولیدگنندگان چرخ خیاطی در بازار رقابتی به شمار می رود.  استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در تولید چرخ های خیاطی در این کمپانی سبب شده تا راحت ترین و درعین حال کاربردی ترین انواع چرخ ها را تولید و به بازار عرضه نماید. چرخ خیاطی زوجی، یکی از 5 برند برتر موجود در جهان است. دینام سرخود استفاده و تعبیه شده در این چرخ ها سبب شده تا محصولات و تولیداتی بی صدا، بدون لرزش و باکیفیت بالا داشته باشد. چرخ خیاطی زوجی در انواع دیجیتال نیمه کامپیوتری و تمام کامپیوتری و با کیفیتی بالا در جهان به فروش می رسد.

چرخ خیاطی زوجی

انواع چرخ خیاطی زوجی

در این بخش انواع چرخ خیاطی زوجی را معرفی میکنیم:

چرخ خیاطی راسته دوز زوجی

به گفته جهاندوخت، چرخ خیاطی زوجی از نوع راسته دوز، مجهز به امکانات ویژه ای است که انواع پارچه ها را از نازک گرفته تا ضخیم، می دوزد. تنظیمات خودکار تعبیه شده در محصول، سرعت بالایی به دوخت و دوز می بخشد. پنل دیجیتالی و عملکرد بسیار راحت این دستگاه، آن را به یک چرخ خیاطی پرطرفدار تبدیل نموده است. پایه بلند کن خودکار، نخ قطع کن، قابلیت تنظیم سرعت دوخت و موقعیت سوزن و انواع دوخت تک بخیه از مهمترین ویژگی های این چرخ به شمار می رود.

چرخ خیاطی سردوز زوجی

چرخ خیاطی زوجی از نوع سردوز، جدیدترین نوع چرخ های خیاطی است که سرعت بالایی در دوخت و دوز دارد. این چرخ مناسب دوخت پیراهن و شلوار پارچه ای، کت و شلوار و لباس عروس و بسیاری از تولیدات دیگر است. انواع چرخ خیاطی زوجی سردوز شامل چرخ خیاطی سردوز نیمه اتوماتیک، چرخ خیاطی سردوز سر نخ زن و چرخ خیاطی سردوز تمام اتوماتیک می باشد.

چرخ خیاطی میاندوز زوجی

چرخ خیاطی زوجی از نوع میاندوز، چرخی مناسب دوخت پارچه های سبک مانند پوشاک بچگانه، لباس های ورزشی و لباس های زیر است. این چرخ در دونوع نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در بازار وجود دارد. طراحی منحصر به فرد و حرفه ای به همراه استفاده از به روزترین تکنولوژی های روز دنیا، از مزیت های شرکت زوجی است.

از پرطرفدارترین انواع چرخ خیاطی زوجی، چرخ خیاطی پرفروش سردوز زوجی است که مدل چهارنخ این برند است. این نوع چرخ با دارا بودن 4 دنده کاربر در صفحه، مناسب دوخت انواع پارچه ها به شمار میرود. دوخت پارچه های حساس مانند پارچه فوتر، کشباف، حریر و مخمل و انواع این پارچه ها از وظایف اصلی این چرخ به شمار می رود. یکی از دلایل اهمیت این چرخ، داشتن دنده های زیاد و ایجاد درگیری میان دنده ها می باشد که هیچ گونه آسیبی به پارچه نمیرساند. چرخ های زوجی از نوع سردوز دارای یک پنل و برد دیجیتال است که تنظیمات بر روی آن صورت می گیرد. پنل های تعبیه شده در دستگاه سبب می شود تا کاربران در سطح مبتدی و حرفه ای به راحتی با دستگاه کار کنند.

چرخ خیاطی ژوکی

به نقل از جهاندوخت، چرخ خیاطی ژوکی از قدیمی ترین و محبوب ترین و در عین حال مقاوم ترین انواع چرخ های خیاطی است. چرخ خیاطی ژوکی برند موفق و معتبر ژاپنی است که تخصص در زمینه تولید انواع چرخ های صنعتی و خانگی دارد. بیشتر محصولات این برند در چین و گاهی در سنگاپور تولید می شود. برخی از فاکتورهای چرخ خیاطی ژوکی را در ادامه ذکر می کنیم.

حاشیه دوزی

توانایی انجام حاشیه دوزی با مدل های دوخت متنوع و طرح های خاص، از فاکتورهای مثبت این چرخ خیاطی به شمار می رود. چرخ خیاطی ژوکی دارای 220 مدل دوخت است که از جمله ویژگی های برتر این چرخ است.

بدنه

بدنه چرخ خیاطی ژوکی از فلز بوده و استحکام بالای این چرخ سبب شده تا در زمان دوخت لرزشی احساس نشود. این نوع چرخ از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است.

سیستم ماکو

این چرخ خیاطی کمپلت فلزی بوده و مناسب دوخت پارچه های کشی مانند ریون است.

تنظیمات طول و عرض دوخت

طول دوخت و کوک ها و بخیه ها با 15 میلیمتر از ویژگی های این چرخ حرفه ای است.

چرخ خیاطی ژوکی

سیستم عملکردی چرخ خیاطی ژوکی

چرخ خیاطی ژوکی دارای سیستم عملکرد متنوعی است که در زیر به آنها پرداخته شده است.

سیستم کنترلی و حرکت و سیستم جادکمه دوزی

کنترل این محصول به وسیله پدال نیز امکان پذیر است که بااتصال به جریان برق، می توان سرعت دوخت را کنترل نمود. سیستم جادکمه دوزی نیز از فاکتورهای این چرخ است. تنظیم طول و عرض دوخت، فشار پایه، سوزن نخ کن اتومات، قابلیت اتصال پدال، قیچی نخ اتوماتیک از دیگر امکانات این محصول است.

مزایا و ویژگی های  چرخ خیاطی ژوکی

از ویژگی و مزیت های این چرخ خیاطی ژوکی می توان به آیتم های اشاره شده توسط کارشناسان جهاندوخت توجه نمود. بدنه مقاوم و فلزی، سیستم عملکرد الکترونیکی، تعداد و تنوع بالای مدل دوخت، قابلیت استفاده از سیستم حرکتی پدال، دوخت حروف و اعداد انگلیسی و ژاپنی و همچنین دوخت انواع اشکال از مزایای این چرخ است.

در پایان

برای خرید چرخ خیاطی مناسب باید به نوع پارچه هایی که برای دوختن استفاده می شود، توجه کرده و همچنین نوع کار خود را تعیین و سپس اقدام به خرید نمایید. خرید چرخ خیاطی ژوکی، خرید چرخ خیاطی زوجی و چرخ خیاطی سوپرمی و انواع دیگر چرخها با نیاز کاربران تولید و به بازار عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید