تهران پایتخت ایران و یکی از شهرهایی است که در تاریخ 200 ساله اخیر ایران نقش مهم و کلیدی را بازی کرده است. پر جمعیت ترین شهر ایران، جاذبه های تاریخی و تفریحی زیادی دارد. تهران فقط دود، ترافیک و شلوغی خیابان ها نیست. وقتی با جاذبه های تهران آشنا شوید، سرگذشت و وقایع مهمی را در معماری ساختمان های قدیم و خیابان های آن خواهید یافت. در این مطلب، قصد داریم با هتل هویزه تهران آشنا شویم و جاذبه های تاریخی و مراکز مهم نزدیک آن را معرفی کنیم.

با جاذبه های تاریخی و مشهور تهران آشنا شوید

معرفی هتل هویزه تهران

این هتل 4 ستاره در سال 1353 با 15 طبقه افتتاح شد و در ابتدا، والدروف نام داشت. هتل هویزه در تقاطع خیابان نجات الهی و خیابان طالقانی واقع شده است. در این هتل، 136 اتاق وجود دارد. در سال 1394 هتل دوباره بازسازی شد و امکاناتی به آن اضافه شدند.

در سال های جنگ تحمیلی ایران و عراق، این هتل میزبان بسیاری از هم‌وطنانی بود که در اثر حمله عراق، خانه و کاشانه خود را در جنوب ایران از دست داده بودند. نام هویزه در این سال ها بر هتل گذاشته شد.

اتاق های هتل هویزه تهران

در این هتل، سوئیت رویال VIP، اتاق دو تخته اکونومی، اتاق کانکت VIP، اتاق سه تخته VIP، اتاق یک تخته VIP و اتاق یک تخته VIP وجود دارد. امکانات عمومی اتاق ها به شرح زیر هستند:

  • سرویس بهداشتی
  • حمام
  • لباس راحتی در اتاق
  • حوله
  • دمپایی
  • گرمایش و سرمایش
  • تهویه مطبوع و مناسب
  • نظافت منظم و روزانه
  • تلویزیون
  • درایور
  • آباژور
  • مبلمان اتاق
  • میز آرایش

رستوران

رستوران لاله هتل هویزه تهران معماری شیک و بی نظیری دارد که خوشمزگی غذاهای آن را دو چندان می کند. در این رستوران، بوفه صبحانه نیز در ساعات صبح برقرار است و در صورت اقامت در هتل، می توانید به شکل رایگان از آن استفاده کنید. در رستوران لاله، انواع غذا های ایرانی و فرنگی سرو می شوند.

کافی شاپ

در لابی بسیار زیبا و مجهز هتل، کافی شاپی با طراحی بسیار مدرن قرار دارد که خدماتش را به صورت 24 ساعته ارائه می دهد. مهمانان می توانند در هر ساعتی از شبانه روز از نوشیدنی ها و منوی این کافی شاپ استفاده کنند.

مجموعه آبی

استخر، سونا و جکوزی هتل مناسب کسانی است که می خواهند خستگی تهرانگردی را به در کنند و آسوده شب را به راحتی به صبح برسانند. استخر تمیز و بهداشتی هتل هویزه لحظات خوبی را به مهمان هدیه می دهد.

دیگر امکانات و تسهیلات هتل هویزه تهران

  • خدمات خشکشویی
  • پارکینگ رایگان
  • کرایه ماشین
  • خدمات خانه داری
  • سیستم آتش نشانی دقیق و به روز
  • صندوق امانات
  • امکانات و کمک های درمانی
  • خدمات ویژه معلولین و کم توان جسمی

جاذبه های تاریخی اطراف هتل هویزه تهران

در اطراف هتل هویزه، مراکز مهم تاریخی، تفریحی و تجاری وجود دارد که در ادامه، آن ها را معرفی می کنیم.

خانه جلال آل احمد

کمی بالاتر از هتل، در خیابان نجات الهی (ویلا)، نبش کوچه خسرو، خانه ای قدیمی وجود دارد که مدتی میزبان یکی از مهمترین شاعران معاصر ایران بوده است. هنوز نبض شعر و شاعری در این خانه موج می زند. احمد شاملو به همراه همسرش آیدا سرکیسیان در این خانه زندگی می کردند. آیدا نقل می کند که شعر مشهور آیدا در آینه را شاملو برای اولین بار بر دیوار یکی از اتاق های این خانه نوشته است. برای کسانی که به ادبیات معاصر و حواشی آن علاقه دارند، تماشای این خانه خالی از لطف نیست.

کلیسای سرکیس مقدس

بالاتر از هتل و نرسیده به خیابان کریم خان زند، کلیسای سرکیس مقدس قرار دارد که در سال 1349 ساخته شد. معماری و طراحی داخلی این کلیسا بسیار زیبا است و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. این کلیسا با هتل هویزه تهران تنها چند دقیقه فاصله دارد.

قنادی لرد

یکی از قدیمی ترین قنادی های تهران که تارت زرد آلو بسیار خوشمزه و مشهوری دارد، در چند قدمی هتل واقع شده است. می توانید با فنجانی از قهوه و تارت های ویژه قنادی، از خودتان پذیرایی کنید.

مرکز صنایع دستی تهران

خیابان نجات الهی (ویلا) مرکز فروش صنایع دستی در تهران است؛ فروشگاه های لوکس و مجللی در این خیابان وجود دارند که دارای قدمتی طولانی هستند. برای خرید سوغاتی می توانید به یکی از این فروشگاه ها مراجعه کنید.

فروشگاه قهوه ست

پایین‌تر از هتل هویزه و در خیابان انقلاب، یکی از قدیمی ترین قهوه فروشی های تهران قرار دارد که وقتی در کنار آن قرار می گیرید، از بوی قهوه مدهوش می شوید. قهوه ست قدمتی طولانی دارد و از سال 1320 مشغول به کار شده است.

باغ و بوستان هنرمندان

با چند دقیقه پیاده روی از هتل هویزه تهران و واردشدن به خیابان ایرانشهر، به باغ و بوستان هنرمندان می رسید. این باغ دارای ساختمانی است که بخشی از هنر معاصر ایران در آن جریان دارد. همچنین دارای گالری های فراوانی است که آثار عکاسان، نقاشان و خطاطان معاصر را به رایگان در معرض دید می گذارد.

در باغ و بوستان هنرمندان، دو کافه وجود دارد که می توانید در آن ها، نوشیدنی و غذا سفارش دهید. همچنین در این پارک، درختان سر به فلک کشیده و گل های زیبایی وجود دارند که موجب شده اند گذراندن وقت و هم جواری با طبیعت در دل تهران لذت بخش شود.

موزه جواهرات

موزه جواهرات در خیابان امام خمینی، نرسیده به 4 راه استانبول در ساختمان بانک مرکزی واقع شده است. از هتل هویزه تهران تا این موزه، راهی طولانی نیست و با 25 دقیقه پیاده روی می توانید به آن برسید. در این موزه، از بزرگترین الماس صورتی دنیا و دیگر جواهرات قیمتی آن می توانید دیدن کنید. همچنین در راه رسیدن به موزه باید از خیابان فردوسی گذر کنید که بخشی از حافظه تاریخی تهران در این خیابان قرار دارد.

رزرو هتل های تهران در فلای تودی

هتل هویزه تهران یکی از قدیمی ترین هتل های لوکس و مجهز این شهر است. در اطراف هتل، مراکز تفریحی و تاریخی زیادی وجود دارند که برخی از آن ها را معرفی کردیم. با اقامت در هتل هویزه، هم به رستوران عالی آن دسترسی دارید و هم شب های آرام وبی دغدغه ای را سپری می کنید. برای رزرو متنوع ترین هتل های تهران از لوکس تا اقتصادی می توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. با یک مقایسه ساده میان امکانات و قیمت اتاق ها به راحتی می‌توانید مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه خود و در کمترین زمان ممکن رزرو کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته می باشد.

 

 

برچسب ها : فلای تودی,رزرو هتل,بلیط هواپیما

دیدگاهتان را بنویسید