برای مبل جهیزیه چی بخرم؟

 

انتخاب مبل همواره یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها بین وسایل مورد نیاز برای جهیزیه خواهد بود؛ چرا که مبلمان به نوعی تکمیل‌کننده دکوراسیون خانه بوده و جلوه زیبایی به منزل شما خواهد بخشید. حین خرید مبلمان جهیزیه باید توجه داشته باشید که چه نوع مبل در چه رنگ، اندازه و… متناسب با دکوراسیون و وسایل دیگر شماست. اگر شما قصد خرید مبل برای جهیزیه خود را دارید و در انتخاب و خرید مبل مورد نظرتان سردرگم هستید تا پایان با ما همراه باشید.

مبل جهیزیه مدرن

مبلمان مدرن همان‌طور که از نامش پیداست به صورت مدرن و بروز طراحی و تولید می‌شوند. به نوعی در طراحی و ساخت این مبلمان از سبک مدرن پیروی شده و در تولید آن از مواد و متریال‌های مدرن نظیر فایبرگلاس، پلاستیک، چوب، فلزات، پارچه‌های طرح‌دار و… استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که این مبل را از سایر مبل‌ها متمایز کرده طراحی خاص، مدرن، ساده و شیک آن است که این طراحی باعث شده تا شما بتوانید از آن در هر سبک و معماری و در هر مکانی استفاده کنید.

اگر به دنبال تهیه مبلمان برای جهیزیه عروس هستید، مبلمان مدرن یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای شما است؛ چرا که طراحی ظاهری این مبل‌ها به سبک مینیمال بوده که آن را منحصر به فرد کرده است.
برای انتخاب رنگ این مبل بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی بروید؛ چرا که این رنگ‌ها با توجه به سبک آن زیبا هستند و در دکوراسیون شما جلوه بهتری دارند؛ همچنین این رنگ و این سبک مبلمان بسیار محبوب است.

با گذشت زمان و ورود سبک مدرنیسم به حوزه دکوراسیون داخلی، سبک خاصی از مبلمان هم به اسم مبل مدرن به خانه ها اومد که هدف اون کاربردی تر شدن مبلمان منزل شد! مبل مدرن نسبت به مبل کلاسیک دارای تزئینات کمتر و مناسب فضای نشیمن هست. این سبک بخصوص مبل راحتی مدرن خیلی سریع بین مردم محبوب شد و جاش رو در خونه های زیادی باز کرد.
حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که تفاوت این مبل با کلاسیک چیه؟ برای جواب این سوال پیشنهاد میکنم که حتما مقاله فرق مبل کلاسیک و مدرن چیست رو مطالعه کنین

مبل جهیزیه مدرن

مبل جهیزیه مینیمال

یکی دیگر از انواع مبلی که به عنوان جهیزیه می‌توان انتخاب و خریداری کرد، مبل مینیمال است. سبک مینیمال در دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی به این سبک علاقه نشان داده‌اند؛ در لغت مینیمال معنی ساده می‌دهد اما در واقع هدف سبک مینیمال استفاده از حداقل‌ها است. در مبلمان مینیمال شاهد طراحی ساده و بدون تزئینات، پارچه‌های طرح‌دار، رنگارنگ و … هستیم‌ که هیچ طرح و نقشی روی آن وجود ندارد و معمولا با رنگ‌های خنثی تولید می‌شوند.

مبلمان مینیمال دارای محبوبیت زیادی هستند؛ چرا که در عین سادگی زیبا بوده و شما به راحتی می‌توانید در هر دکوراسیونی از آن استفاده کنید؛ از آن جا که این مبلمان ذاتاً ساده هستند، اغلب برای تزئین بیشتر و جلوه‌بخشی به آن از وسایلی نظیر پاف، کوسن و … استفاده می‌کنند.

یکی از مزیت‌های این مبلمان قابل استفاده بودن آن در طولانی مدت است؛ چرا که با داشتن ظاهر کاملا ساده همواره بروز هستند و از مد نخواهند افتاد؛ همچنین می‌توانید برخی اقلام به آن‌ها اضافه کنید و باعث تنوع در آن شوید.
به طور کلی مبلمان مینیمال قصد به تصویر کشیدن زیبایی در عین سادگی را دارند پس اگر طرفدار سبک‌های ساده هستید، این مبلمان برای تکمیل جهیزیه شما گزینه بسیار مناسبی است.

مبل مینیمال، همونطور که از اسمش مشخص هست بیشتر مناسب فضاهای کوچک و خونه های نقلی هست که علاقمند به سبک های مدرن و ساده هستند! البته که مبل سبک مینیمال فقط برای خانه های کوچک نیست و در فضاهای بزرگ هم میتونه استفاده بشه؛ حتی میتونه در کنار مبل های دیگه قرار بگیره و بصورت ترکیبی در دکوراسیون و دیزاین منزل استفاده بشه.

مبل جهیزیه مینیمال

مبل جهیزیه سلطنتی یا استیل

مبل‌های سلطنتی یا استیل یکی دیگر از مبل‌هایی است که به عنوان جهیزیه بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند و یکی از سبک‌های مبلمان محبوب میان ایرانیان به شمار می‌روند. این مبل‌ها ظاهری تشریفاتی، پر زرق و برق، تجملی، زیبا و سلطنتی دارند که در ساخت آن بیشتر از چوب و پارچه استفاده شده است. چوب‌های بکار برده شده در این مبل‌ها مختلف هستند و قیمت آن‌ها بر اساس نوع چوب به کار برده شده نیز متفاوت خواهد بود. معمولا در ساخت مبلمان سلطنتی از چوب‌هایی نظیر چوب راش، گردو، چوب سفید و… استفاده می‌شود که به صورت سفارشی نیز می‌توانید مبلمان را با چوب‌های مد نظرتان انتخاب کنید.

این نوع مبل‌ها ارتفاع، اندازه و وزن بیشتری نسبت به سایر مبل‌ها دارند و دارای تاج هستند؛ منبت کاری‌هایی که روی این مبلمان صورت گرفته، باعث ظاهر خاص و زیبای آن شده است. غالبا این مبل‌ها برای تعداد ۷ نفره و ۹ نفره تولید می‌شوند که به صورت کاناپه سه نفره، دو نفره، دو مبل و دو صندلی برای میزبان هستند. اگر فضای منزلتان تجملاتی است می‌توانید مبلمان سلطنتی را برای جهیزیه و منزل خود تهیه کنید.

مبل سلطنتی از دسته مبل های بسیار شیک و لاکچری هست که مناسب افرادی هست که قصد دارن فضای سنتی و مجللی رو در خونه خودشون داشته باشن؛ مبل سلطنتي معمولا داری منبت کاری های ریز و ظریف و شیک میباشد و جلوه ای لوکس و پر زرق و برق به خانه شما میدهد.

مبل جهیزیه سلطنتی یا استیل

مبل جهیزیه راحتی

در واقع می‌توان گفت مبل‌های راحتی شباهت زیادی به مبلمان چستر دارند؛ با این تفاوت که از طراحی ساده‌تری نسبت به آن‌ها برخوردار هستند. معمولا در اکثر خانه‌ها می‌توانید شاهد این مبل‌ها باشید چون ظاهری ساده و بسیار شیک دارند و به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در ساخت و تولید این نوع مبلمان از پارچه‌ها و فلزات مختلفی استفاده می‌شود؛ همچنین در قالب کاناپه‌های سه نفره و دو نفره موجود هستند.

برای مکان‌های اداری، اتاق خواب‌ها، هتل‌ها و منازل مبلمان راحتی گزینه مناسبی بوده و البته که برای هر دکوراسیون و فضایی مناسب و قابل استفاده خواهند بود؛ از این رو اگر ایده خاصی برای خرید مبلمان جهیزیه خود ندارید، می‌توانید مبلمان راحتی را انتخاب کنید.

مبل راحتی یکی از مرسوم ترین انواع مبلمان هست که تقریبا میشه گفت انتخاب اول اکثر خانواده های ایرانی برای خرید مبل منزلشون هست؛ از اونجایی که این محصول فضای زیادی رو در پذیرایی منزل اشغال میکنه و تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون خانه شما داره، پس خیلی مهمه که یک انتخاب درست و متناسب با خونه خودتون انجام بدین.

مبل جهیزیه راحتی

مبل جهیزیه چستر کلاسیک

مبلمان چستر یا همان کلاسیک که عموما با نام چسترفیلد شناخته می‌شوند، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبل به شمار می‌روند. محبوبیت این مبل‌ها به دلیل دارا بودن ظاهر کلاسیک و در عین حال راحت بودن آن‌ها است. پارچه‌ای که در ساخت این مبل به کار می‌روند معمولا از جنس چرم و پارچه‌هایی تقریبا از همین جنس هستند تا جلوه‌ای کلاسیک داشته باشند. برای افرادی که خواهان ظاهر کلاسیک و راحتی هستند مبلمان چستر بهترین گزینه ممکن است. از میان ویژگی‌های ظاهری این مبل می‌توان به پایه‌های چوبی که با ظرافت تمام طراحی شده‌اند، اشاره کرد که باعث محبوبیت آن شده است.

ابعاد این مبل در سه سایز بزرگ، کوچک و استاندارد طراحی می‌شوند که این به سلیقه مشتری بستگی دارد. معمولا این نوع مبل‌ها را در سایز بزرگ استفاده می‌کنند که در فضا به چشم بیایند. این سبک از مبلمان گزینه مناسب و شیکی برای جهیزیه شما به شمار می‌روند.

مبل چستر یک زیرمجموعه از مبل های راحتی میباشد که با دکمه های فرورفته و دوخت شیاری یا لمسه دوزی شناخته میشوند؛ این مبل ها معمولا با پارچه چرمی تولید میشوند ولی میتوانند پارچه مخملی نیز داشته باشند. مبل های چستر دارای انواع مختلفی میباشند که از جمله اونها میشه به مبل چستر مدرن، مبل چستر کلاسیک، مبل چستر ایتالیایی، مبل چستر ترک، مبل چستر فرانسوی، مبل چستر یونانی و…. اشاره کرد.

خرید مبلمان از فروشگاه های آنلاین معتبر

همان‌طور که اشاره شد برای انتخاب مبلمان که یکی از وسایل مورد نیاز در هر خانه‌ای است. افرادی که قصد دارند مبلمان جهیزیه خود را تهیه کنند باید به برخی نکات توجه داشته باشند که مهم‌ترین آن انتخاب نوع مبلمان متناسب با دکوراسیون منزل خواهد بود. برخی از بهترین مبل‌هایی که برای جهیزیه مناسب هستند را معرفی کردیم که می‌توانید هر کدام را به دلخواه انتخاب و خریداری کنید.

اگر قصد خرید آنلاین مبلمان رو دارین، وبسایت های معتبری وجود دارند که دارای انواع مختلفی از مبلمان ها هستند که شرایط عالی و ضمانت خرید دارند و میتوانید با خیال راحت از اونها خرید انجام بدین! از جمله این وبسایت ها میتوان به دیجیکالا، آف دکور، ترب، فروشگاه مبل و میز، فروشگاه ایران میز، فروشگاه مبلمان سوفاداتیس، مبل باروس، burrow و serenaandlily اشاره کرد.
از بین فروشگاه های بالا، فروشگاه مبلمان سوفاداتیس یکی از معتبرترین فروشگاه ها هست که تنوع محصولاتش بی نظیره و همچنین شرایط ویژه ای برای تازه عروس و داماد ها داره که با مراجعه به این سایت میتونین از اون آگاه بشین.

دیدگاهتان را بنویسید