همیشه پیدا کردن تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ برای افرادی که ال ۹۰ دارند و می‌خواهند تمامی خدمات مربوط به این خودرو در یک مرکز انجام شود، یکی از دغدغه این افراد بوده است. صاحبان این خودرو‌ها می‌خواهند تمامی خدمات مربوط به خودرو‌هایشان در کمترین زمان و بهترین کیفیت و قیمت انجام شود.

در حال حاضر سطح نیازمندی‌ها در این زمینه بسیار بالا رفته و مراکز مختلفی به عنوان تعمیرگاه ال ۹۰ راه‌اندازی شده‌اند. اما شما باید به این نکته توجه کنید که باید مرکزی را انتخاب کنید که کاملاً قابل اطمینان بوده و تمامی خدمات در آن ارائه شود.

به همین دلیل انتخاب درست این مراکز تعمیر اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید در این زمینه کوتاهی و ریسک کرد. شاید برای شما سؤالاتی پیش بیاید که چرا انتخاب یک تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ آنقدر اهمیت دارد؟ امروز در این مقاله هدف ما پاسخ دادن به تمامی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود. در ادامه هدف ما بررسی و توضیح در مورد انواع خدماتی است که در تعمیرگاه تخصصی ال 90 اینجا کلیک کنید ارائه می‌شود.

9120996450 حامد رضایی

تعمیرگاه تخصصی ال 90

خدمات ارائه شده در تعمیرگاه ال 90

تندر ال ۹۰ یا لوگان، یکی از خودرو‌های کمپانی رنو بوده که همه ما در ایران آن را با نام ال ۹۰ می‌شناسیم. خانواده تندر ال ۹۰ شامل خودرو‌های مختلف مانند تیپ‌های مختلف ال ۹۰ است که E۱، E۰، E۲، تندر ۹۰ وانت، پارس تندر و.. جزء این دسته از خودرو‌های این کمپانی است. این خودرو‌ها موتوری با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارند که بخش بسیار بزرگی از بازار اتومبیل در ایران را به خود اختصاص داده‌اند.
در زیر لیست برخی از خدمات تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ آمده است که هرکدام از آن‌ها را به اختصار توضیح می‌دهیم.
– شست و شوی انژکتور‌های ال ۹۰
– تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰
– تعویض بلبرینگ جلوی ال ۹۰
– تعمیر و تعویض سرسیلندر
– تعویض کمک فنر عقب ال ۹۰
– تعویض شمع و وایر ال ۹۰
– تعویض لنت جلوی ال ۹۰
– تعویض واتر پمپ ال ۹۰
– تعمیر جلوبندی ال ۹۰
– تعمیرات کامل موتور
– تعویض فیلتر بنزین
– تعویض فیلتر کابین
و….

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

گیربکس ال ۹۰ جزء پیشرفته‌ترین گیربکس‌هایی است که در خودرو‌ها استفاده می‌شود. سیستم و مکانیزمی که در این قطعه وجود دارد و همچنین تجهیزات دیگری مانند کلاچ هیدرولیکی، باعث شده است که تمامی صدا‌هایی که هنگام بروز مشکل در گیربکس ال ۹۰ به گوش می‌رسید قطع شود.

تعویض لنت‌های جلو و عقب

یکی دیگر از خدمات مهمی که در تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ ارائه می‌شود، عوض کردن لنت‌های جلو و عقب ال ۹۰ است. زمانی که شما خودروی خودتان را به طور منظم سرویس کنید، علاوه بر تأثیری که روی عملکرد خودرو دارد، ایمنی و سلامت سرنشینان هم تضمین می‌شود.
مهم‌ترین بخش هر خودرویی سیستم ترمز آن است که باید همیشه به صورت دوره‌ایی بررسی و چک شود. سیستم ترمز خودرو باید به گونه‌ای باشد که هر زمان که اراده به ترمز کردن کنید، به سرعت اتومبیل شما متوقف شود. پس نباید نسبت به سلامت این قطعه بی‌تفاوت باشید. تعویض لنت ترمز ال ۹۰ از مواردی است که حتماً باید به آن توجه کنید و هر زمان که لازم بود نسبت به تعویض و تعمیر آن اقدام کنید.

عوض کردن بلبرینگ چرخ‌های عقب و جلو در تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰

بلبرینگ‌ها در چرخ‌های عقب و جلوی ال ۹۰ استفاده می‌شوند و هر چرخی بلبرینگ‌های خودش را دارد و زمانی که هرکدام از آن‌ها خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد، همان بلبرینگ عوض می‌شود و نیازی نیست که تمامی بلبرینگ‌ها عوض شود.

تعویض سرسیلندر ال ۹۰

یکی از خصوصیاتی که سرسیلندر ال ۹۰ باید داشته باشد این است که در عین حالی که جنس آن باید فلزی باشد، وزن کمی باید داشته باشد. با داشتن وزن زیاد سرسیلندر چون وزن خودرو زیاد می‌شود، عملکرد آن کاهش می‌یابد. به همین علت است که برای ساخت سرسیلندر از فلز آلومینیوم استفاده می‌کنند.
در صورتی که در ساخت سرسیلندر‌ها از جنس‌های بی‌کیفیت استفاده شود، در برابر حرارت آسیب دیده و به راحتی از بین ‌می‌روند. معمولاً آسیبی که در سرسیلندر به وجود می‌آید به صورت تاب برداشتن یا ترک خوردگی بوده که باید نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کرد.

عوض کردن کمک فنر‌های جلو و عقب در تعمیرگاه ال ۹۰

پس از تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰، یکی دیگر از خدمات مهمی که باید در یک تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ انجام شود، تعویض کمک فنر جلو و عقب است. کمک فنر یکی از بخش‌های مهم است که در صورتی که به آن بی‌توجهی شود، عواقب و مشکلات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
از مهمترین مشکلاتی که در عوض نکردن کمک فنر خودرو به همراه دارد، کاهش کیفیت خودرو و ایجاد صدا در اتاق خودرو است. همین موضوع ممکن است مشکلات دیگری را هم برای سایر قسمت‌های اتومبیل شما به وجود آورد. زمانی که این مشکل بیشتر شود، ممکن از در سرعت‌های بالا باعث چپ شدن خودرو شود.

تعویض شمع و وایر

مهم‌ترین قسمتی که در فرایند احتراق یک خودرو وجود دارد، شمع است که روی موتور ال ۹۰ و روی سرسیلندر نصب می‌شود. در یک تعمیرگاه ال ۹۰ مهمترین خدماتی که باید انجام شود، خدمات مربوط به تعویض شمع و وایر است.
خودرو‌هایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند برای انجام فرایند احتراق به یک قطعه نیاز دارد که به کمک آن جرقه‌زده شود و خودرو روشن شود. این کار وظیفه شمع است. زمانی که سوخت به داخل سیلندر کشیده می‌شود و با هوا ترکیب می‌شود، با جرقه زدن شمع احتراق شروع شده و انرژی تولید می‌شود.
این انرژی به کمک سایر قطعات باعث به حرکت درآمدن خودرو می‌شوند. این شمع‌ها از عایق چینی، الکترود و واشر تشکیل شده و با دریافت ولتاژ، جرقه زنی را انجام می‌دهند.

تعمیر جلوبندی در تعمیرگاه ال ۹۰

یکی از نقاط قوت خودروی ال ۹۰ داشتن سیستم تعلیق و جلوبندی بسیار محکم است. اما باید به چند نکته در این زمینه دقت کرد. زمانی که فرمان خودرو را ر‌ها می‌کنید، اگر خودرو به سمت راست کشیده شود نشان دهنده ضربه خوردن شاسی یا آسیب دیدن مجموعه جلوبندی است.
از مهمترین خدماتی که باید در هر تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ انجام شود، خدمات مربوط به جلوبندی خودرو است. چرا که یکی از بزرگترین مشکلاتی که صاحبان خودروی ال ۹۰ دارند، پیدا کردن یک مرکز مطمئن برای تعمیر جلوبندی است.

عوض کردن واتر پمپ ال ۹۰

یکی از قطعاتی که در صورت خراب شدن هزینه و مشکلات بسیار زیادی را برای خودروی شما به همراه خواهد داشت، واتر پمپ است. خوشبختانه این قطعه نشانه‌هایی دارد که زمانی که خراب می‌شود با این نشانه‌ها می‌توانید متوجه شده و برای تعمیر آن اقدام کنید.
وظیفه این قطعه تنظیم حرارت موتور است. اگر موتور خودرو بخواهد بدون واتر پمپ کار کند، در یک لحظه منفجر می‌شود. چون هنگام فعالیت سیستم موتور خودرو، دمایی حدود ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد تولید می‌شود.

عوض کردن تسمه تایم در تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰

یکی دیگر از خدماتی که باید در کنار سایر خدمات مانند تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ در یک تعمیرگاه ال ۹۰ انجام شود، تعویض تسمه تایم است. تسمه تایم یکی از قطعات مهم در خودرو محسوب می‌شود که وظیفه آن در خودرو‌هایی که احتراق درون سوز دارند این است که سرعت گردش میل سوپاپ و میل لنگ را با یک دیگر هماهنگ کند.

تعویض فیلتر بنزین

فیلتر یا صافی بنزین یک قطعه بسیار ضروری در یک خودرو محسوب می‌شود که برای کارکرد صحیح خودرو باید به سالم بودن آن توجه بسیار زیادی کرد. اما متأسفانه این قطعه برخلاف سایر قطعات مانند تعمیر چرخ‌ها یا تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
اما باید دقت کنید که فیلتر بنزین یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که در صورت بی‌توجهی به آن مشکلات جبران ناپذیری برای خودروی شما به وجود خواهد آمد.

جمع‌بندی

تمامی صاحبان خودرو‌های مختلف از جمله افرادی که ال ۹۰دارند، به دنبال پیدا کردن مرکزی برای تعمیر خودرو‌های خود هستند. همه افراد دوست دارند تمامی خدمات مربوط به خودروی ال ۹۰ که می‌خواهند، در یک تعمیرگاه تخصصی انجام شود و لازم نباشد برای تعمیر هرکدام از قطعات به تعمیرگاه جداگانه مراجعه کنند.
در این مقاله هدف ما معرفی خدماتی بود که در تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ انجام می‌شود. شما با مراجعه به مراکز تعمیرگاه ال ۹۰ می‌توانید از تمامی خدمات تعمیر ال ۹۰ مانند تعمیر جلوبندی، تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ و… با بهترین و بیشترین کیفیت بهره‌مند شوید. اگر شما هم در این زمینه نظری دارید حتماً با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید