تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟ ایده + میزان درآمد

امروزه اغلب افراد از اپلیکیشن اینستاگرام به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده می کنند. این افراد با کمک روش های مختلفی همچون: تولید محتوا، گرفتن تبلیغات و … از طریق این اپلیکیشن مبالغ مختلفی را دریافت می کنند. اما، لازم به ذکر است تا بدانید که این کار به همین سادگی نیست و افراد با چالش های مختلفی رو به رو هستند. اگر می خواهید بدانید که تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است و درآمد این کار چقدر است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله نحوه تولید محتوا، ایده های مختلف برای تولید محتوا و … را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

همان طور که در بخش اولیه مقاله بیان کردیم، تولید محتوا در اینستاگرام یکی از روش هایی است که از طریق آن افراد می توانند درآمد کسب نمایند. به هر گونه اطلاعاتی که در قالب های مختلفی از جمله: متن، عکس، ویدیو و …. یک پیام خاص را به مخاطبان انتقال دهند، تولید محتوا می گویند. معنی تولید محتوا در اینستاگرام نیز دقیقا همین است و افراد از طریق روش های مختلف، پیامی را به مخاطبان خود منتقل می کنند. جذاب بودن تولید محتوا سبب می شود تا دنبال کنندگان افراد، افزایش یافته و بازدهی پیج آن ها بیشتر شود. اگر نمی دانید که چگونه باید محتوایی جذاب را تولید کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام تولید محتوا جذاب در اینستاگرام

موفق شدن در اینستاگرام و کسب درآمد از این روش، برخلاف باورهای عموم افراد، بسیار سخت و طاقت فرسا است. بنابراین، اگر تصمیم دارید تا از طریق پیج اینستاگرام خود درآمد به دست آورید، پیش از هر کاری ابتدا باید صبر و تحمل خود را افزایش دهید. سپس، باید اقداماتی را گام به گام انجام دهید که این اقدامات مهم، شامل موارد زیر می باشند:

شناسایی مسیر جذب مخاطب

اولین گام برای تولید محتوا در اینستاگرام، شناسایی مسیر جذب مخاطب است. در واقع، شما عزیزان برای این که بتوانید محتوای خوبی را تولید کرده و به اشتراک بذارید، ابتدا باید هدف خود را از تهیه این محتوا تعیین کرده و مخاطبان خود را شناسایی کنید. شما با این کار می توانید برند خود را با شیوه ای صحیح به مخاطبانتان معرفی کنید. فراموش نکنید که در طی مسیر حتما روش های رقبای خودتان را نیز بررسی کرده و بدون کپی برداری، از آن ها الگو بگیرید. لازم به دکر است تا بدانید که شما با بررسی فعالیت های رقبا خود، می توانید روش های نوین تولید محتوا را یافته و آن ها را عملی کنید.

داشتن هویت و شخصیتی استوار

همان طور که در بخش های قبلی مقاله بیان کردیم، شما عزیزان باید در زمان تولید محتوا در اینستاگرام صبور بوده و در مسیر خود استوار باشید. زیرا، در این راه افراد زیادی وجود دارند که می خواهند شما را از همین ابتدا ناامید کرده و جلوی پیشرفت شما را بگیرند. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که باید همواره لحن و بیانی استواری داشته باشید و آن را تغییر ندهید. زیرا، زمانی که مخاطبلان هر روز شما را با لحن متفاوتی ببینند، تصور می کنند که شخصیت شما در حال نوسان است؛ این امر سبب می شود تا آن ها شما را دنبال نکنند.

تهیه هویت بصری خود ساخته

اینستاگرام، اپلیکیشنی است که افراد زیادی در آن محتوا تولید می کنند. شما برای این که بتوانید محتوای جذابی را تولید کرده و مخاطبان خود را جذب کنید، باید محتوایی بسازید که مخصوص خودتان است. در واقع، شما نباید از افراد دیگر کپی برداری کنید و پست ها و استوری هایی تهیه کنید که همانند دیگران باشد. شما باید سعی کنید که محتوایی را تهیه کنید که مخصوص شما باشد تا در بلند مدت مخاطب با مشاهده پست هایتان، متوجه شود که این شیوه، مخصوص خود شما است. بنابراین، سعی کنید به روز باشید و با کمک اپلیکیشن ها و سایت های مختلفی، ادیت های خوبی را انجام دهید.

تهیه تقویم محتوایی

شاید تا به حال در رابطه با تقویم محتوایی چیزی شنیده باشید اما ندانید که چیست. تقویم محتوایی، نوعی برنامه ریزی است که با کمک آن می توانید مشخص کنید در روز چه تعداد پست و استوری می خواهید به اشتراک بگذارید. تمامی پیج هایی که دنبال کنندگان زیادی دارند، از تقویم محتوایی در طی ماه استفاده می کنند. در واقع، آن ها از طریق این روش می دانند که در کدام روز باید چه نوع پستی و یا استوری را به اشتراک بگذارند. بنابراین، شما با تهیه این تقویم، می توانید هم در زمان خود صرفه جویی کنید و هم مدت زمان حضورتان را در اینستاگرام مدیریت نمایید.

نحوه داشتن تولید محتوا موفق در اینستاگرام چگونه است؟

نحوه داشتن تولید محتوا موفق در اینستاگرام چگونه است؟

هم اکنون که به صورت گام به گام متوجه شدید که چگونه باید در فضا اینستاگرام محتوا تولید کنید، ممکن است سوال کنید که چگونه می توانیم محتوای موفقی تهیه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که برای موفق شدن در این فضا، شما باید اقداماتی را انجام دهید. در واقع، این اقدامات به شما کمک می کنند تا بتوانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش داده و میزان درآمدتان را نیز افزایش دهید. برخی از مهم ترین اقدامات برای تولید محتوا موفق در اینستاگرام، شامل موارد زیر می باشند:

محتواهای مختلفی را تهیه کنید

شما عزیزان اگر می خواهید که تولید محتوای موفقی داشته باشید، باید از انواع تولید محتوا استفاده کنید. تولید محتوا در اینستاگرام دارای انواع مختلفی از جمله: محتوای متنی، محتوای ویدیویی،  محتوای صوتی و … می باشد. لذا، شما برای این که بتوانید موفق شوید، نباید همواره از یک روش استفاده کنید. سعی کنید یک بار محتوای ویدیویی و یکبار محتوای متنی تهیه کنید. این کار باعث می شود تا مخاطبانتان خسته نشوند و همواره شما را دنبال کنند.

ارتباطی نزدیک و دوستانه برقرار کنید

مخاطبانی که شما را دنبال می کنند، همواره دوست دارند تا با شما ارتباطی دوستانه برقرار نمایند. اگر شما هر روز به صورت رسمی و اداری با آن ها صحبت کنید، این احساس در آن ها ایجاد نشده و سبب می شود تا دیگر شما را دنبال نکنند. بنابراین، سعی کنید تا با آن ها صمیمانه برخورد کرده و در صورت امکان، کمی با آن ها شوخی کنید. به یاد داشته باشید که در عین صمیمیت، باید احترام آن ها را حفظ کنید. در عین حال، بررسی فعالیت رقبای خود را فراموش نکنید؛ زیرا، ممکن است در عرصه فعالیت شما، برخورد صمیمانه سبب شود تا افراد از شما دور شوند.

زمان مناسب انتشار محتوا را بیابید

هر یک از شما عزیزان در صفحه اینستاگرام خود مخاطبان خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل، هر فرد باید متناسب با سلیقه مخاطبانش محتوا تولید کند. علاوه بر توجه به سلیقه مخاطبان، شما برای موفق شدن باید بدانید که افراد در چه زمانی به صفحه شما سر می زنند. سپس، طبق آن زمان، محتواهای خود را منتشر کنید. بهتر است بدانید که هر چه در زمان های اولیه منتشر شدن پست، مخاطبان آن را مشاهده نموده، لایک کرده و کامنت بگذارند، تعامل پیج شما افزایش خواهد یافت. در واقع، شما با یافتن زمان مناسب انتشار محتوا، می توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

کپشن و هشتگ مناسب بنویسید

یکی از مسائلی که در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد، نوشتن کپشن و استفاده از هشتگ ها در کپشن است. شما عزیزان برای موفق شدن در زمان تولید محتوا در اینستاگرام حتما باید کپشنی را در زیر پست هایتان بنویسید که هم متناسب با پست باشد و هم سبب جذب افراد شود. بنابراین، از نوشتن کپشن های کپی شده و یا تکراری جدا خودداری کنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که هشتگ های مجازی سبب دیده شدن پست و پیج شما می شوند. لذا، در زمان نوشتن کپشن، از هشتگ ها نهایت استفاده را کرده و حتما هشتگ های مرتبط بزنید. زیرا، اگر هشتگ ها مرتبط با پستتان نباشند، سبب می شود تا مخاطبان پیج شما را رد کرده و در نهایت، صفحه شما افت کند.

ایده های مختلف تولید محتوا در اینستاگرام

ایده های مختلف تولید محتوا در اینستاگرام

حال که دانستید که چگونه باید در اینستاگرام محتوای موفقی ساخت، بهتر است با ایده های مناسب تولید محتوا در اینستاگرام نیز آشنا شوید. در واقع، شما با ایده گرفتن می توانید میزان موفقیت خود را افزایش داده و درآمد بیشتری کسب کنید. تعدادی از مناسب ترین و بهترین ایده های تولید محتوا در اینستاگرام، شامل موارد زیر می باشند:

  • در زمان تولید محتوا، از نقل قول افراد مشهور استفاده کنید.
  • حتما محتواهایی را بسازید که آموزشی هستند. ( به یاد داشته باشید که آموزش باید در حیطه کار شما باشد. )
  • هر چند وقت یک بار، پشت صحنه تولید محتواهای خود را برای مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. ( با این کار حس کنجکاوی مخطابان خود را برانگیخته می کنید. )
  • از طریق لایو، استوری و … مصاحبه های مختلف حیطه کاری خودتان را منتشر کنید.
  • به ترندها و چالش های روز دنیا توجه کرده و بر اساس آن ها تولید محتوا در اینستاگرام را انجام دهید.
  • برای مخاطبان خود سرگرمی ایجاد کرده و فیلم، کتاب، بازی و … را پیشنهاد دهید.
  • اگر صفحه شما کاری است و در آن محصولاتتان را به فروش می رسانید، حتما رضایت مشتریان خود را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، محصولات جدید خود را در قالب پست و یا استوری به مخاطبان نشان دهید.
  • ویدیوهایی را از تمامی و یا برخی از مراحل تولید محتوا خود تهیه کرده و به اشتراک بگذارید.
  • با مخاطبان خود تعامل کرده و از آن ها انواع سوالات را بپرسید. ( با این کار تعامل صفحه اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت. )
  • اگر که پیج شما کاری است، حتما با کمک افرادی که طراحی سایت انجام می دهند، وب سایت بسازید. سپس، وب سایتی خود را به مخاطبانتان معرفی کنید؛ زیرا، پیج های کاری که وب سایت دارند، در بین افراد معتبر تر شناخته می شوند.
  • مسابقه های مختلفی را برگزاری کرده و برای برنده ها جایزه بگذارید.
  • در زمان تهیه تقویم محتوایی، مناسبت ها را فراموش نکنید و محتوایی را برای این مناسبت ها در نظر بگیرید.

میزان درآمد تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

اگر تصمیم دارید تا صفحه اینستاگرام خود را ایجاد کنید و یا می خواهید ادمین پیج شده و سفارش تولید محتوا را قبول کنید، بهتر است بدانید که درآمد این کار خوب است. اما، برای این که بتوانید درآمد خود را افزایش دهید، حتما باید تمامی نکات و مراحل ذکر شده را به خوبی انجام دهید. در غیر این صورت، درآمد زیادی را کسب نخواهید کرد. علاوه بر این مسئله، به یاد داشته باشید که هر چه بتوانید محتوای جذاب تری تولید کرده و تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید، میزان درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت. اما، اگر تعداد مخاطبان شما زیاد نباشد، در مقابل درآمد شما نیز کم خواهد بود.

اگر تصمیم دارید تا ادمین یک پیج شوید، می توانید هم به صورت ماهانه مبلغی را دریافت کنید و هم می توانید به صورت جداگانه برای تهیه هر پست و یا ویدویی، مبلغی را دریافت کنید. بهتر است بدانید که اغلب ادمین ها مبلغی را به صورت ماهانه دریافت می کنند. اگر پیج شما ادمین ندارد، شما می توانید با کمک اپلیکیشن های مختلف، خودتان پست و استوری تهیه کنید.

اپلیکیشن های مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام

اگر تصمیم دارید تا بدون کمک ادمین، خودتان پست، استوری و … را تهیه کنید، می توانید از اپلیکیشن های مختلفی کمک بگیرید. برخی از مهم ترین و بهترین اپلیکیشن های تولید محتوا در اینستاگرام شامل موارد زیر می باشند:

  • اپلیکیشن Canva
  • اپلیکیشن Mostoty
  • اپلیکیشن VSCO
  • اپلیکیشن Inshot
  • اپلیکیشن Picsart
  • اپلیکیشن Storymaker
  • اپلیکیشن Puzzle Star

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با تولید محتوا در اینستاگرام آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید محتوایی جذاب داشته باشید و در این حیطه موفق شوید، باید تمامی موارد ذکر شده در مقاله را رعایت کنید. در واقع، شما با انجام تمامی موارد بیان شده، تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام خود را افزایش داده و درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد. اگر در این زمینه سوالی دارید و یا در زمان تولید محتوا با مشکلاتی رو به رو شدید، می توانید از همکاران ما یاری بخواهید.

منابع :

دیدگاهتان را بنویسید