ورق استیل  304، که به آن ورق فولادی ضد زنگ، ورق  ssیا صفحه ss یا نیز گفته می‌شود، نوعی صفحه فولادی مقاوم در برابر شرایط محیطی سخت می‌باشد. لازم به ذکر است که ورق‌های استیل را می‌توان با یک فیلم سقف مخصوص روی سطح پوشانده و محصولی ضد اثر انگشت به دست آورد! جهت اطلاع از نحوه خرید آنلاین این ورق‌های پرکاربرد ، کارشناسان مجموعه استیل رونیک می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در این حوزه به شما ارائه دهند. همچنین در صورت تمایل به شناخت بهتر ماهیت ورق‌های استیل نیز، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید!  (https://steel-ronic.com/steel_sheet_nagir_304 )

خرید آنلاین ورق استیل 304
ورق استیل 304

 

فولاد زنگ نزن

در فولاد زنگ نزن، عنصر آلیاژی اصلی کروم است (حداقل 12%).  بنابراین ورق استیل  304 ،  آلیاژی از آهن با کروم و سایر عناصر آلیاژی مانند نیکل، تیتانیوم، مولیبدن، تنگستن، نیوبیم و غیره است که با فولاد ترکیب شده و خواص فیزیکی و مکانیکی لازم و مقاومت در برابر خوردگی را به فولاد می‌بخشد. لازم به ذکر است که  هر چه میزان کروم در فولاد بیشتر باشد، مقاومت در برابر خوردگی بالاتر است. هنگامی که محتوای کروم بیش از 12٪ است، آلیاژ در شرایط عادی و محیط های کمی تهاجمی، ضد زنگ است. ورق‌های استیل دارای بیش از 17٪  کروم حتی در برابر خوردگی محیط‎‌های اکسیداتیو تهاجمی‌تر نیز  مقاوم می‌باشند! در نظر داشته باشید که  مقاومت به خوردگی ورق‌های استیل، با این واقعیت توضیح داده می‌شود که یک لایه اکسید نازک بر روی سطح تماس آلیاژ با محیط تشکیل شده و از اکسایش ورق جلوگیری می‌کند. به طور کلی در ورق‌های استیل ، همگن بودن فلز، وضعیت سطح، عدم حساسیت به خوردگی بین دانه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

انواع ورق‌های استیل

لازم به ذکر است که ورق استیل و ضد زنگ می‌تواند سرد و گرم باشد. در مورد اول، ورق های 0.4 – 5 میلی متر ضخامت تولید می‌شود و در نورد گرم، ورق‌هایی با ضخامت 2 – 50 میلی‌متر تولید می‌شود. سطح ورق نیز ممکن است متفاوت باشد. بنابراین در نورد گرم، ورق های مات، و در نورد سرد، ورق‌های آینه‌ای، جلا داده شده و و حتی تزئینی می‌توان تولید کرد. طبق استانداردهای دولتی، مارک‌های زیر را می‌توان در حوزه ورق‌های استیل و ضد زنگ متمایز نمود: ورق استیل 304 : فولادی ضد زنگ با درصد کربن بالا که آن را مستعد جوشکاری می‌کند. این ورق در برابر خوردگی مقاوم بوده و یک نام تجاری رایج است. ورق استیل 316 : این ورق، یک آنالوگ بهبود یافته از فولاد 304 در نظر گرفته می‌شود. ویژگی‌های بهبود یافته این ورق، به دلیل افزودن مولیبدن به آلیاژ می‌باشد.  مهم‌ترین مشخصه این ورق، افزایش مقاومت در برابر خوردگی، کلر و سایر عوامل تهاجمی می‌باشد. ورق استیل 430  : این ورق استیل را به دلیل آنکه مواد افزودنی کمتری دارند، می‌توان ارزان‌ترین مارک آلیاژهای ضد زنگ به شمار آورد. لازم به ذکر است که استحکام، شکل پذیری و ظرفیت حرارتی بالا ، از مهم‌ترین مشخصه‌های این ورق استیل به شمار می‌آید.

 

 

مکان‌های استفاده از  ورق‌های استیل 304

در یک نگاه کلی، ورق استیل به دلیل مقاومت منحصر به فرد در برابر خوردگی، عملکرد پردازش خوب و ظاهری نفیس، در بسیاری از زمینه‌ها مانند هوافضا، انرژی، نظامی، ساخت و ساز، پتروشیمی و غیره، بسیار پرکاربرد می‌باشد.  از دیدگاهی جزئی‌تر، آن دسته از ورق‌های استیل که سطحی مات دارند در تولید لوازم آشپزخانه، ساخت و ساز، ابزار سازی و در صنعت پزشکی بسیار محبوب و رایج می‌باشند. ورق‌های آینه‌ای و صیقلی نیز غالبا در ساخت ساختمان‎‌های مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه براین، پله‌ها و کارهای تکمیلی بیرون ساختمان را نیز می‌توان با استفاده از ورق‌های فولادی استیل راه راه انجام داد. لازم به ذکر است که بسیاری از متخصصین معماری اغلب از ورق‌های فولادی ضد زنگ تزئینی برای انجام کارهای طراحی استفاده می‌کنند.

ورق استیل 304
ورق استیل 304

 

نحوه انتخاب ورق استیل 304

هنگام خرید ورق های فولادی ضد زنگ از استیل رونیک ، باید اهداف خاص استفاده از آنها را بدانید. بایستی دقیقا تعیین نمایید که چه ضخامت ورقی با نیازهای شما مطابقت دارد!  و با در نظر گرفتن تمام خواسته‌ها و نیازهای خود ، بهترین ورق استیل را انتخاب و خریداری نمایید! در نظر داشته باشید که ورق‌های فولادی ضد زنگ در بسیاری از کارخانه‌های بزرگ دنیا تولید می‌شوند و تقاضا برای آنها همچنان در حال رشد است. در پایان لازم به توضیح است که در صورت نیاز به خرید بهترین برندهای ورق‌های استیل از جمله ورق استیل 304 ، می‌توانید با کارشناسان و متخصصین فروش مجموعه استیل رونیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید