صرافی بایننس یکی از صدها صرافی ارزهای دیجیتال است که خرید و فروش این ارزهای نوظهور را برای تمام افراد جهان ممکن می‌سازد. این صرافی با وجود کاربران بسیار و خدمات نامحدودی که به آن‌ها ارائه می‌دهد، قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای نیز دارد.

یکی از این قوانین گریبانگیر ایرانیان شده است و اجازه استفاده از بهترین صرافی دنیا را به کاربران فارسی زبان نمی‌دهد. البته هیچ مشکلی بدون راه حل نیست. در ادامه این مطلب به راه‌های مختلف احراز هویت بایننس می‌پردازیم. سپس وریفای بایننس را به شما یاد می‌دهیم تا تحریم‌ها را دور بزنید.

در نهایت نحوه معامله در آن را یاد می‌دهیم. بنابراین تا انتها همراه ما بمانید.

2 روش جدید و تضمینی برای دور زدن تحریم‌ها و استفاده از بایننس

تاریخچه بایننس

صرافی بایننس در ابتدا در سال 2017 در هنگ هنک شروع به کار کرد. سپس به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه کشور چین مجبور شد مرکز کاری خود را به مالتا در اروپا انتقال دهد. بایننس در حال حاضر بهترین و پرکاربردترین صرافی جهان به شمار می‌آید.

در گذشته وریفای بایننس اجباری نبود و با وجود تحریم‌ها، ایرانیان می‌توانستند با تغییر آی پی از این صرافی استفاده کنند. اما در سال 2021 احراز هویت در بایننس اجباری شد و پروفایل تمام افراد سطح یک به حالت برداشت در آمد.

یعنی مردم دیگر نمی‌توانستند بدون احراز هویت از این صرافی استفاده کنند و تنها قادر بودند دارایی خود را خارج کنند. با این‌حال مردم تمام جهان معامله‌های خود را با این صرافی انجام می‌دهند و در حال حاضر بیش از یک میلیون و چهارصد تراکنش در ثانیه دارد.

برای احراز هویت در بایننس به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اگر در ایران زندگی می‌کنید و اقامت کشور دیگری را ندارید، مهم‌ترین مدرکی که برای وریفای بایننس نیاز خواهید داشت، کارت شهروندی کشورهای مجاز در این صرافی است. بدون احراز هویت کامل و ارائه مدارک مورد نیاز نمی‌توانید از این صرافی استفاده کنید.

مورد دوم یک وی پی ان یا وی پی اس ثابت از کشورهای مورد تایید بایننس است. به‌عنوان مثال اگر یک بار با آی پی فرانسه وارد این صرافی شدید، برای همیشه باید با همان آی پی وارد شوید تا صرافی نسبت به فعالیت شما مشکوک نشود.

از چه آی پی برای ورود به بایننس استفاده کنیم؟

از آن‌جایی که در گذشته سوء استفاده‌های بسیاری از این صرافی با آی پی آلمان شده است، بایننس به‌شدت نسبت به کاربران این کشور حساس است و فعالیت‌های غیرقانونی را در نظر دارد. به‌همین علت بهتر است با آی پی سایر کشورها مانند فرانسه، هلند و … در آن عضو شوید.

از طرفی دیگر وی پی ان ممکن است خطا داشته باشد، کار نکند یا آی پی تغییر دهد و دارایی‌های شما را به خطر اندازد. بنابراین توصیه ما این است که از سرور مجازی VPS برای معامله‌های خود استفاده کنید تا تجربه امن‌تری را برای خود رقم بزنید.

چگونه کارت شهروندی یا پاسپورت سایر کشورها را به‌دست آوریم؟

برای بهره‌برداری و احراز هویت بایننس باید مدارک شناسایی ارائه دهید و از آن‌جایی که ایرانیان را تحریم کرده است، باید از کارت کشورهای دیگر استفاده کنید. برای دور زدن تحریم‌ها می‌توانید از دوست یا آشنای خود در سایر کشورها کمک بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا برای شما حساب ایجاد کنند.

اگر این روش ممکن نیست، می‌توانید از خدمات سایت‌‌های ویفای بایننس کمک بگیرید. این سایت‌ها مدارک مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خود حساب کاربری ایجاد کنید. این راه امن‌تر از سایر روش‌ها است.

زیرا دیگر اطلاعات حساب خود را در اختیار فردی قرار نمی‌دهید و می‌توانید با خیال راحت از صرافی استفاده کنید.

3e3e8df2-da76-423d-9fbb-e158036e9f0d.jpg (1500×1000)

بایننس در چه کشورهایی ممنوع است؟

بایننس در بسیاری از کشورها غیر قابل استفاده است. حال بعضی کشورها بایننس را تحریم کرده‌اند و سایر آن‌ها توسط بایننس تحریم شده‌اند. در هر حال فهرست کشورهای تحریم شده در بایننس به شرح زیر است:

  • Save translation
  • صربستان
  • بوسنی
  • ایران
  • میانمار
  • آمریکا
  • کانادا (آنتاریو)
  • چین
  • اروپا
  • مالزی
  • ژاپن
  • انگلستان
  • تایلند

البته در آمریکا بایننس صرافی انحصاری ایجاد کرد و قوانین خود را مطابق قوانین این کشور قرار داد. یعنی با این‌که استفاده از صرافی اصلی از طرف دولت آمریکا ممنوع است اما بایننس آمریکایی برای شهروندان این کشور در دسترس قرار گرفت.

از این نظر روند نسبتا مشابهی را در انگلستان در پیش گرفته است تا شهروندان این کشور را نیز از دست ندهد.

اگر قصد دارید حساب کاربری خود را در صرافی های بین المللی ارز دیجیتال وریفای کنید و بدون محدودیت به خرید و فروش مشغول شوید، می توانید با جستجوی عبارت «احراز هویت امید فدوی» در گوگل، وارد وب سایت آکادمی امید فدوی شده و آموزش های لازم را در این زمینه به طور رایگان دریافت کنید.

چگونه از بایننس استفاده کنیم؟

پس از عضویت و احراز هویت بایننس می‌توانید معامله در این صرافی را شروع کنید. اما از آن‌جایی که این صرافی برای ایرانیان تحریم است نمی‌توانید از ارز رایج کشور در آن استفاده کنید. بنابراین ابتدا باید پول خود را در صرافی‌های ایرانی به رمز ارز تبدیل کنید و سپس از کیف پول دیجیتال به بایننس انتقال دهید.

پیشنهاد ما این است که تومان را به تتر (USDT) تبدیل کنید و سپس به بایننس انتقال دهید؛ زیرا این رمز ارز عموما کارمزد کمتری نسبت به سایر ارزها می‌گیرد و ثبات بیشتری دارد.

برای خروج سرمایه نیز همین روند را باید پیش بگیرید. یعنی رمز ارز خود را به صرافی دیگری که از تومان پشتیبانی می‌کند، انتقال داده و سپس با فروش آن موجودی کارت بانکی خود را افزایش دهید.

انتقال رمز ارز به بایننس

پس از تکمیل وریفای بایننس وارد حساب کاربری خود شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در بالای صفحه سمت راست روی گزینه wallet بزنید.
  2. گزینه overview و سپس deposit یا انتقال را انتخاب کنید.
  3. انتقال رمز ارز (crypto deposit) را انتخاب کنید و کوین مورد نظر خود را در بخش مشخص شده بنویسید.
  4. حال باید شبکه مورد نظر را در بخش network مشخص کنید. (این بخش در میزان کارمزد و انتقال صحیح رمز ارز تاثیر دارد. اگر شبکه اشتباه را انتخاب کنید، رمز ارز خود را از دست می‌دهید. بنابراین بدون آگاهی هر شبکه‌ای را انتخاب نکنید.)
  5. آدرس انتقال رمز ارز را کپی و در صرافی دیگر در بخش withdraw آن را وارد کنید.
  6. انتقال رمز ارز چند دقیقه طول خواهد کشید. بنابراین نگران نباشید و صبورانه منتظر بمانید.

برداشت رمز ارز از بایننس

19c34f00-9117-470d-80c4-cef24710fbbd.jpg (1500×1000)

برای برداشت رمز ارز و انتقال آن به صرافی دیگر باید مراحل بالا را به‌صورت برعکس انتخام دهید. یعنی در بایننس به بخش withdraw مراجعه کنید و آدرس کپی شده در صرافی دیگر را در این بخش قرار دهید.

در این صورت ارزهای دیجیتال خود را به صرافی مورد نظر انتقال خواهید داد و تنها باید کارمزد شبکه را در این مسیر پرداخت کنید.

معامله در بایننس

صرافی بایننس محیط بسیار ساده و کاربرپسندی دارد. بنابراین معامله و خرید و فروش در آن بسیار ساده است. تنها باید وارد حساب خود شوید، در بخش trade بالای صفحه خرید یا فروش را انتخاب کنید. سپس با مشخص کردن جفت معاملاتی و ثبت سفارش می‌توانید معامله خود را به اتمام برسانید.

جفت معاملاتی یعنی انتخاب رمز ارزی که قصد فروش آن را در ازای خرید ارز دیگری دارید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید تتر را بیت کوین تبدیل کنید، تنها کافی است در بخش اول USDT و در بخش دوم BTC را انتخاب کنید.

چگونه تاریخچه معامله‌های خود را ببینیم؟

بعد از احراز هویت در بایننس مانند سایر صرافی‌ها می‌توانید به تاریخچه معامله‌های خود دسترسی پیدا کنید. برای مشاهده آن در بخش انتهایی صفحه معامله‌ها، پنل Order and Position را خواهید دید.

در این بخش می‌توانید وضعیت فعلی معامله‌ها، پیشنهادهای خرید یا فروش، و تاریخچه معامله‌های گذشته خود را ببینید. به‌عنوان مثال در قسمت اول یعنی Position می‌توانید وضعیت باز معامله‌های خود، از جمله موارد زیر را مشاهده کنید:

  • نماد رمز ارز
  • حجم
  • قیمت ورود، قیمت مشخص شده و قیمت خروج
  • نسبت مارجین
  • سود و زیان

تاریخچه سفارش‌ها

تاریخچه سفارش (Order History) در حقیقت اطلاعات ثبت شده درباره سفارش‌های تکمیل شده یا نشده در یک بازه زمانی مشخص است. در این بخش جزئیات سفارش از جمله زمان، نماد رمز ارز، مقدار، قیمت و نوع سفارش را مشاهده خواهید کرد.

حتی اگر سفارشی را لغو کرده یا تغییر داده باشید، در این بخش با جزئیات تمام آن‌ها را به شما نمایش می‌دهند.

تاریخچه خرید و فروش

b13799c1-1110-4a6f-b1c3-ea6274968be6.jpg (1500×1000)

در بخش Trade history اطلاعات معامله‌های انجام شده با تراکنش‌ها را به شما نمایش می‌دهند. البته این بخش تنها ویژه معامله‌هایی است که به مرحله نهایی رسیده و کامل شده‌اند.

در تاریخچه خرید و فروش مانند تاریخچه سفارش‌ها می‌توانید جزئیات معامله از جمله زمان، نماد، کمیت، قیمت و مسیر معامله را ببینید. علاوه بر این‌ها جزئیات کارمزد معامله‌ها و سود نهایی آن‌ها را برایتان نمایش می‌دهند.

تاریخچه تراکنش‌ها

تاریخچه تراکنش‌ها (Transaction History) تمام فعالیت‌ها شما در بخش فیوچرز صرافی را نمایش می‌دهد؛ از جمله:

  • انتقال
  • سود
  • زیان
  • کمیسیون
  • کارمزد وام
  • پرداخت‎‌های بیمه

همچنین می‌توانید از بخش جستجو استفاده کنید تا تاریخچه تراکنش ویژه‌ای را ببینید. فراموش نکنید که استفاده از تمام این امکانات تنها با احراز هویت بایننس امکان‌پذیر است.

اگر به دنبال یک منبع آموزشی جامع برای کار با صرافی بایننس هستید می توانید با جستجوی عبارت « آموزش جامع بایننس امید فدوی» در گوگل، تمام آموزش های مورد نظرتان را به صورت کاملا رایگان دریافت کنید. همچنین دوره های آموزشی جامع نیز برای کاربران علاقه مند در سایت این آکادمی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید