نمی‌خواهید ریسک کنید و تصمیم دارید گوشی جدیدی تهیه کنید اما نگران قیمت دلار هستید؟ با راهنمای خرید گوشی و فاکتور های مهمی که گفته شده با خیال آسوده گوشی جدید تهیه کنید.

 

راهنمای خرید گوشی ارزان در سال ۱۴۰۱ به صورت قسطی

اگر شما هم بودجه پایینی دارید و نمی‌خواهید در خرید گوشی ریسک کنید حتما این پست را کامل مطالعه کنید. با توجه به بالا رفتن روزانه دلار، قدرت خرید همه مردم کمتر از گذشته شده برای همین حساسیت بیشتر برای خرید گوشی بسیار عادی است. ما در ادامه به بررسی تمامی نکات مهم در خرید گوشی می‌پردازیم تا شما با خیال راحت بهترین انتخاب را داشته باشید.

فاکتور‌های مهم خرید گوشی

  • میزان بودجه ما
  • برند گوشی
  • هدف و نیازتان
  • رضایت دیگران از گوشی

همیشه در خرید گوشی باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت که مهمترین‌ آنها مواردی است که در بالا اشاره شده است.

 

میزان بودجه خرید گوشی
میزان بودجه ما

مهمترین نکته در خرید گوشی بودجه و هزینه‌ای است که می‌توانیم بکنم. برند‌هایی که گوشی تولید می‌کنند برای اینکه بتوانند در این زمینه تفکیک داشته باشند گوشی‌هایی که روانه بازار می‌کنند با سه دسته مختلف پایین رده، میان رده و بالا رده است.

گوشی‌های پایین‌رده معمولا از ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار هستند. گوشی‌های میان رده از ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار هستند و قیمت‌های بالاتر ۴۰۰ دلار را گوشی‌های پرچمدار یا بالا‌ رده تشکیل می‌دهند.

حتما بودجه خود را قبل از هر تصمیمی کامل مشخص کنید تا بدانید در نهایت می‌توانید چقدر هزینه کنید.

البته با توجه به قیمت روز افزون و بالای گوشی‌ها از این بابت نگران نباشید زیرا قسط شاپ با فروش اقساطی موبایل در شیراز به همراهی شما آمده تا نگرانی بابت هزینه و بودجه در خرید گوشی مد نظر نداشته باشید.

 

انتخاب برند گوشی
برند گوشی

نکته مهم دیگری که وجود دارد برند گوشی است. مشهور‌ترین برند گوشی که نام آن را همه می‌دانند سامسونگ است. رقیب دیگر سامسونگ که نام آن هم همه شنیده‌اند برند آیفون است که متعلق به اپل است.

در بازار ایران برند‌های قدیمی همچون نوکیا، ال جی، اچ تی سی، سونی، ایسوس نیز وجود دارند که استقبال مردم از آنها خیلی کمتر شده است.

۲ برند محبوب چینی بازار خوبی را در دست دارند، در ابتدا با شروع فعالیت هواوی و در چند سال گذشته هم برند محبوب شیائومی که توانسته بازار خوبی را تصاحب کند.

در این زمینه کمی سلیقگی است اما لازم است بگوییم بهترین انتخاب بین سامسونگ، آیفون و شیائومی است. که این مورد نیز با بودجه شما می‌تواند رابطه مستقیمی داشته باشد.

 

هدف و نیاز از خرید گوشی
هدف و نیازتان

مورد خیلی مهمی که گاهی افراد به آن توجه نمی‌کنند، نیازشان از گوشی مد نظر است. به عنوان مثال خیلی از مردم عادی یک گوشی برای چت و گفتوگو فعالیت در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی و فیلم دیدن می‌خواهند. خب برای چنین افرادی ارزان قیمت ترین گوشی بازار هم کافی است.

حالا ممکن است برای بازی کردن اما خیلی کم هم بخواهد که باید یک گوشی متوسط در بازار تهیه کند. همینطور باید به سخت افزار گوشی دقت کالی داشته باشد.

نکته مهمی که وجود دارد شما نمی‌توانید یک گوشی تهیه کنید که در همه چیز عالی باشد مگر بودجه کافی داشته باشید و یک گوشی پرچمدار تهیه کنید که بهترین آنها در بازار هم گوشی‌های آیفون هستند. در قسط شاپ فروش اقساطی گوشی آیفون در شیراز وجود دارد که می‌توانید مشاهده و خرید کنید.

پردازنده، میزان رم، صفحه نمایش، باتری، نرم‌افزارهای بهینه سازی، صدا، دوربین‌ها موارد خیلی مهمی هستند که باید از بین آنها ۱ یا ۲ مورد را انتخاب کرده و با توجه به بودجه‌ای که دارید، گوشی که در آن زمینه‌ها بهترین عملکرد را دارند انتخاب کنید.

 

رضایت دیگران از گوشی
رضایت دیگران از گوشی

فاکتور خیلی مهم دیگری که اکثر افراد به آن اصلا توجه نمی‌کنند اما می‌تواند مورد خیلی مهم و تاثیر گذاری باشد. اگر از آن دسته افراد نیستید که اولین نفر گوشی جدید وارد بازار شده را می‌خرید و می‌خواهید انتخابی کم ریسک داشته باشید حتما این مورد را خیلی جدی بگیرید.

برای فهمیدن نظرات دیگران چند راهکار وجود دارد که به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  1. اولین مورد لاز است به اکثر مغازه‌ها بروید و نظر مغازه داران را جویا شوید.
  2. خوب است از دوستان و آشنایان راجب گوشی‌های جدید خوب بپرسید و اگر فردی اون گوشی مناسب شما رو دارد که دیگر عالی است بتوانید تست کنید و نظرش را بدانید.
  3. موارد بالا کمی سخت است، راه خیلی خوب و راحت خواندن نظرات افراد در سایت‌های مختلف خرید و فروش گوشی است. بهترین سایت در این زمینه به نظرم مرجع موبایل در ایران است.
  4. دیدن نقد و بررسی‌های فارسی و انگلیسی اون گوشی هستش. پیشنهادم دیدن نقد و بررسی سایت‌هایی مثل زومیت و جی‌ اس ام است. یا نقد‌های انگلیسی در یوتیوب.

 

چطور می‌توان از راهنمایی دیگران استفاده کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قسط شاپ در قسمت تماس با ما با همکاران ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

 

چطور می‌توانم از شرایط اقساطی بهره مند شوم؟

ما در قسط شاپ با فروش اقساطی گوشی با سفته شیراز تمام سعی خود را کرده‌ایم که مشکل مردم در خرید گوشی رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید