چه بخواهید و چه نخواهید بعد از مدتی که دچار شادوبن شده اید خود به خود این محدودیت از روی پیج شما برداشته می‌شود، و نیاز به ترفند خاصی نیست. تنها چیزی که کاربران را اذیت می‌کند زمان آن است که نمی‌دانیم چه زمانی از آ« خارج می‌شویم و بدنبال رفع سریع شادوبن می‌گردیم. چگونه می‌توانیم شادوبن اینستاگرام را رفع کنیم؟

 

چگونه از شادوبن خارج شویم ؟

چه بخواهید و چه نخواهید بعد از مدتی که دچار شادوبن شده اید خود به خود این محدودیت از روی پیج شما برداشته می‌شود، و نیاز به ترفند خاصی نیست. تنها چیزی که کاربران را اذیت می‌کند زمان آن است که نمی‌دانیم چه زمانی از آ« خارج می‌شویم و بدنبال رفع سریع شادوبن می‌گردیم.

چگونه می‌توانیم شادوبن اینستاگرام را رفع کنیم؟

 

 

دانلود کتاب رایگان pdf

اما عده ای معتقدند که روش هایی وجود دارد که ما را از شر این جریمه اینستاگرام راحت می‌کند. که در زیر آنها را بررسی می‌کنیم.

بهترین روش خارج شدن از شادوبن (Shadowban)اینستاگرام

سایت تست شادوبن اینستاگرام

به طور کلی ۲ راه برای بررسی شادوبن اینستاگرام  وجود دارد :

  1. بررسی دستی با استفاده از ۵ پیج مختلف
  2. بررسی آنلاین با سایت تست شادوبن: triberr.com

شادوبن اینستاگرام چیست و چگونه باعث کاهش بازدید صفحه می‌شود؟

همانطور که گفتیم شادوبن اینستاگرام یکی از محدودیت‌هایی است که بر اساس الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی بر روی برخی صفحات اعمال می‌شود. صفحاتی که با محدودیت شادوبن مواجه می‌شوند، تا مدتی در بخش اکسپلور و هشتگ‌ها دیده نمی‌شوند و کاربرانی که از طریق هشتگ‌ها پست‌هایتان را دنبال می‌کنند، دیگر نمی‌توانند پست‌های شما را در بخش هشتگ‌ها ببینند.

آموزش رفع فلاپ شدن پیج

 

شادوبن اینستاگرام اولین بار توسط صفحه یک عکاس پیگیری شد! این عکاس متوجه شد که پست‌هایش در بخش هشتگ‌ها دیده نمی‌شوند و به دنبال دلیل آن بود. با توجه به این که کاربران عادی از الگوریتم‌های اینستاگرام به خوبی اطلاع ندارند، دلیل آن هنوز هم برای بسیاری از کاربران مشخص نیست. این عکاس متوجه شد با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام محدودیتی بر روی صفحه اینستاگرامش اعمال شده است که این محدودیت شادوبن اینستاگرام نام گرفت. مثلاً ساده‌ترین محدودیت شادوبن اینستاگرام این است که اگر در پست‌های خود از هشتگ‌ها استفاده کنید، آن پست باید در هشتگ مربوطه نمایش داده شود اما کاربران نمی‌توانند آن را ببینند! البته شادوبن اینستاگرام در موارد دیگر هم تاثیرگذار است و از روش‌های دیگری هم باعث کاهش بازدید صفحه می‌شود. این محدودیت بسیار آزاردهنده است و گاهی آن‌قدر طولانی می‌شود که مدیر صفحه از پیج اینستاگرام خود نا امید می‌شود. برای آن که با این محدودیت مواجه نشوید، پیشنهاد ما این است که فاکتورهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را رعایت کنید تا صفحه شما دچار شادوبن اینستاگرام نشود. 5 راه‌کاری که در ادامه بررسی می‌کنیم، معمولاً روش‌های اسپمی هستند که توسط کاربران انجام می‌شوند؛ این 5 راه‌کار را بشناسید و سعی کنید در صفحه خود آن را استفاده نکنید!

  1. فالو و آنفالو کردن کاربران؛ مهم‌ترین دلیل برای شادوبن اینستاگرام!

اگر مدیریت یک صفحه کسب‌وکارتان را در اینستاگرام برعهده دارید، حتماً برای معرفی کسب‌وکار خود به کاربران آن‌ها را فالو کرده و پس از فالو شدن توسط آن‌ها، آنفالو می‌کنید! جالب است بدانید اینستاگرام محدودیتی برای تعداد فالو کردن افراد ایجاد کرده است که شما نمی‌توانید بیش از 7500 نفر را دنبال کنید. دلیل اینستاگرام برای ایجاد چنین محدودیتی این است که شما نمی‌توانید با تعداد زیادی از کاربران تعامل داشته باشید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. حتی اگر شما تنها 1000 فالوور داشته باشید و تمام آن‌ها فعال باشند، نمی‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط یا تعامل برقرار کنید! مثلاً اگر هر کدام از آن‌ها در هفته یک پست منتشر کنند، شما باید 1000 پست در هفته لایک کنید و کامنت بگذارید که کار بسیار سختی است! بنابراین اینستاگرام محدودیتی ایجاه کرده است که بتوانید با اکثر فالوینگ‌های خود تعامل داشته باشید. البته این محدودیت به نفع خود کاربران است که منجر به شادوبن اینستاگرام نمی‌شود و تنها پس از رسیدن فالوینگ‌ها به 7,500 عدد اخطاری دریافت می‌کنید که برای دنبال کردن افراد جدید باید تعدادی از فالوینگ‌های خود را آنفالو کنید.

.چطور می توان از شادوبن خارج شد

محدودیت دیگری که اینستاگرام برای صفحات خود در نظر گرفته است، تعداد دنبال کردن افراد در یک بازه زمانی مشخص است که البته اطلاعات زیادی از این مورد در دسترس نیست. بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی در این زمینه آزمایش‌هایی انجام داده‌اند و در گزارش‌های مختلف شما تعداد مختلفی را می‌بینید. یکی از معتبرترین سایت‌هایی که در این زمینه آزمایشی انجام داده است، تعداد فالو کردن افراد را برای آن‌که شادوبن نشوید، 30 هدد در ساعت اعلام کرده است. همچنین این سایت گفته است که شما به صورت روزانه تنها می‌توانید 800 نفر را دنبال کنید و اگر تعداد آن بیشتر شود، احتمال شادوبن اینستاگرام وجود دارد.

یک نکته! برخی از کاربران که برای افزایش فالوورهای خود از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنند، این مسئله را رعایت نمی‌کنند یا حتی نمی‌دانند! اگر از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که تعداد فالو کردن شما در هر ساعت کمتر از 30 نفر و در روز کمتر از 800 باشد تا محدود نشوید. مثلاً می‌توانید در تنظیمات ربات خود برای هر ساعت فالو کردن را به 25 نفر و در روز به 600 نفر محدود کنید تا احتمال شادوبن اینستاگرام به صفر برسد. برخی کاربران فکر می‌کنند تعداد بالاتر به معنای رشد زودتر صفحه است اما باید توجه داشته باشید که اگر محدود به شادوبن اینستاگرام شوید، صفحه شما تا چند روز و گاهی تا چند هفته عملاً غیرفعال است و نمی‌توانید کسی را دنبال کنید.

 

پیج آموزش سئو https://www.instagram.com/alimirmohamadio/

تعدادی که در بالا گفتیم بستگی به شرایط مختلفی دارد که البته باز هم اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست! مثلاً ممکن است بهترین حالت برای صفحات کوچک‌تر 600 عدد در روز باشد اما برای صفحات بزرگ‌تر این تعداد به بالای 1,000 برسد. هیچ‌وقت سعی نکنید با آزمون و خطا بر روی صفحه خود آن را شناسایی کنید؛ زیرا یک بار شادوبن شدن رشد صفحه شما را تا حد زیادی برای چند روز کاهش می‌دهد و ریزش زیادی در صفحه خود مشاهده خواهید کرد.

  1. محدودیت تعداد لایک در ساعت؛ عامل مهمی در شادوبن اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین روش‌های برقراری تعامل با صفحات دیگر، لایک کردن پست‌های آن‌ها است! اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید، می‌دانید که در گذشته قابلیت‌های اینستاگرام بسیار کم بود و بسیاری از کاربران تنها با لایک و کامنت با هم تعامل برقرار می‌کردند! مثلاً در گذشته استوری اینستاگرام وجود نداشت و کاربران تنها از طریق کامنت و دایرکت اینستاگرام می‌توانستند باهم ارتباط برقرار کنند. یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب ربات اینستاگرام قابلیت لایک خودکار پست‌های کاربران است! در واقع ربات‌ها با توجه به محدودیتی که برای آن‌ها تعیین کرده‌اید، پست‌های سایر کاربران را به صورت کاملاً خودکار لایک می‌کنند. اگر از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنید، تعداد لایک را محدود کنید. تعداد 350 لایک در هر ساعت بهترین حالت است و اگر بیشتر از آن شود، احتمالاً اینستاگرام صفحه شما را به دلیل استفاده از ربات، شادوبن می‌کند. بار اولی که اینستاگرام به دلیل لایک زیاد محدود می‌کند، این محدودیت حداقل 24 ساعت است! هر بار که درگیر شادوبن اینستاگرام شوید، زمان محدودیت آن هم بیشتر می‌شود تا جایی که اینستاگرام شما را به عنوان نقض‌کننده قوانین شناسایی کند! در این صورت صفحه شما به صورت همیشگی دچار یک اختلال می‌شود و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید آن را رفع کنید.

بهترین روش خارج شدن از شادوبن (Shadowban)اینستاگرام

خروج از شادوبن اینستاگرام

اگر بخواهیم کمی منطقی به این قضیه نگاه کنیم، 350 لایک در هر ساعت به معنای 6 لایک در دقیقه یا یک لایک در هر 10 ثانیه است! هیچ کاربری در اینستاگرام نمی‌توانید به صورت بی‌وقفه پست‌ها را ببینند و تمام آن‌ها را بپسندد. بنابراین این محدودیت کاملاً منطقی است و هیچ کاربری نمی‌توانید به این سرعت پست‌ها را لایک کند. اینستاگرام این محدودیت را تنها برای صفحاتی که از روش‌های غیرقانونی نظیر ربات اینستاگرام (که خلاف قوانین اینستاگرام است!) اعمال می‌کند. بنابراین حتی اگر از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنید، سعی کنید تعداد لایک آن را کمتر از 350 عدد در هر ساعت تعیین کنید تا با مشکل شادوبن اینستاگرام مواجه نشوید.

همچنین اینستاگرام برای تعدد کامنت‌هایی که یک اکانت در روز برای سایر اکانت‌ها می‌گذارد، حساس است! محدودیت آن واضح نیست اما باتوجه گزارش‌های معتبر تعداد آن 100 عدد در روز است. بنابراین اگر شما  بیش از 100 عدد کامنت در یک روز درج کنید، با مشکل شادوبن اینستاگرام مواجه می‌شود. البته باز هم باید توجه داشته باشید که این تعداد برای هر صفحه با توجه به شرایط و ویژگی‌های آن متفاوت بوده اما بهتر است بیشتر از این تعداد کامنت نگذارید.

چطوری الت تناسلی رو بزرگ کنم؟

یک نکته! اینستاگرام بر روی تعداد منشن کردن کاربران هم حساس است. در اینستاگرام شما می‌توانید چندین نفر را در یک کامنت منشن کنید اما بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام اگر تعداد منشن‌ها بیشتر از 5 نفر باشد، شما در حال تبلیغ صفحه خود هستید؛ بنابراین در هر کامنت بیشتر از 5 نفر را منشن نکنید! از طرف دیگر اینستاگرام به کامنت‌های مشابهی که در چند پست ارسال می‌شوند، شک می‌کند و پس از مدتی آن صفحه را شادوبن می‌کند. این مسئله در صفحاتی که از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنند، زیاد دیده می‌شود و برای کامنت گذاشتن باید به صورت دستی عمل کنید.

  1. به بیشتر از 15 نفر دایرکت ارسال نکنید!

گاهی اوقات صفحات در اینستاگرام نیاز به ارسال یک پست یا پیام به صورت گروهی هستند که این کار به کمک دایرکت انجام می‌شود! اگر شما هم نیاز به ارسال گروهی پیام در دایرکت دارید، سعی کنید پیام خود را به 15 نفر بیشتر ارسال نکنید یا اگر تعداد مخاطبان شما بیش از 15 نفر است، چند گروه ایجاد کرده و پیام خود را ارسال کنید. زیرا اینستاگرام معتقد است که اگر قصد ارسال پیام به بیش از 15 نفر را داشته باشید، حتماً هدفتان اسپم یا تبلیغات بوده که خلاف قوانین اینستاگرام است.

آموزش طراحی سایت یک اکادمی

همچنین تعداد کاراکتر پیام گروهی مهم است! شما اگر بیش از 500 کاراکتر در پیام خود بنویسید، تمام آن ذر دایرکت اینستاگرام دیده نمی‌شود. اگر پیام شما طولانی است، آن را به 500 کاراکتر تقسیم‌بندی کنید و در چندین پیام آن را برای کاربران ارسال کنید.

  1. محدودیت هشتگ‌ها در پست اینستاگرام 30 عدد است!

حتماً با هشتگ اینستاگرام آشنا هستید و می‌دانید که به رشد صفحه کمک زیادی می‌کنند. مهم‌ترین مزیت هشتگ‌های اینستاگرام، بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است؛ زیرا باعث می‌شود پست‌های شما در صفحه مربوط به هشتگ‌هایتان هم نمایش داده شوند و تعامل کاربران افزایش پیدا کند. شما تنها 30 هشتگ را می‌توانید در پست خود قرار دهید؛ البته ممکن است تجربه قرار دادن بیش از 30 هشتگ را هم داشته باشید اما منظور ما این است که اینستاگرام فقط 30 هشتگ اول را مهم می‌داند و به بقیه اهمیت نمی‌دهد. مثلاً بسیاری از کاربران 30 هشتگ در کپشن قرار می‌دهند و 30 هشتگ دیگر را در اولین کامنت همان پست قرار می‌دهند و فکر می‌کنند پست مربوطه در تمام این 60 هشتگ نمایش داده می‌شود! این در حالی است که پست آن‌ها تنها در 30 هشتگ اول (که در کپشن درج شده است) نمایش داده می‌شود و هشتگ‌های بخش کامنت فایده‌ای برای آن صفحه نخواهند داشت.

.چطوری یک سایت راه اندازی کنم؟

در هنگام استفاده از هشتگ‌ها چند نکته مهم‌ را باید به خاطر داشته باشید .

  1. محدود تگ کردن کاربران در پست‌ها 20 نفر است!

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که اینستاگرام برای صفحات مختلف در نظر گرفته است، محدودیت تگ کردن کاربران در پست است. حتماً می‌دانید که هنگام پست گذاشتن می‌توانید تعدادی از کاربران را تگ کنید! مثلاً اگر با دوست خود عکس گرفته‌اید و می‌خواهید منتشر کنید، می‌توانید صفحه آن کاربر را هم تگ کنید تا فالوورهای شما با کلیک بر روی آن وارد صفحه دوستتان شوند. اینستاگرام محدودیت 20 نفر را برای تگ کردن کاربران مشخص کرده است که نمی‌توانید بیشتر از این تعداد تگ کنید.

برخی از کاربران سعی دارند با منشن کردن دوستان خود در بخش کپشن این محدودیت را از بین ببرند اما توجه داشته باشید که با این کار احتمال شادوبن اینستاگرام شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ این در حالی است که تگ کردن تعداد زیادی از کاربران تاثیر پست را کم می‌کند و از جذابیت آن می‌کاهد. در بخش استوری اینستاگرام هم می‌توانید تنها 10 نفر را تگ کنید و این محدودیت باعث می‌شود تا بتوانید کیفیت استوری‌های خود را افزایش دهید.

  1. حساب کاربری خود را به آی‌پی‌های مختلف متصل نکنید!

مدتی است که به دلایل مشخص استفاده از اپلیکیشن‌های تغییر آی‌پی (پروکسی‌ها) افزایش پیدا کرده است. پروکسی‎ها آی‌پی شما را تغییر می‌دهند و موبایل شما را به یک آی‌پی از کشور دیگری متصل می‌کنند. اینستاگرام روی این مورد بسیار حساس است! اگر شما روزانه با چندین آی‌پی مختف به اینستاگرام خود متصل شوید، اینستاگرام احتمال می‌دهد که حساب کاربری شما مشکل داشته باشد که یکی از مشکلات ربات‌های مختلف اینستاگرام هم همین مورد است. بنابراین هنگام استفاده از اینستاگرام پروکسی‌های خود را خاموش کنید و با آی‌پی اصلی خود وارد شوید تا توسط اینستاگرام بلاک یا شادوبن نشوید. دلیل اینستاگرام هم منطقی است! کاربرانی وجود دارند که روزانه چندین بار پروکسی خود را تغییر می‌دهند و هر بار از یک کشور خاص متصل می‌شوند! مثلاً الان از با آی‌پی ایران متصل می‌شوند و پس از یک ساعت با آی‌پی آمریکا! این موارد غیرمنطقی است و از نظر اینستاگرام امری غیرقانونی در حال انجام است.

اموزش تصویری شادوبن

چگونه می‌توانیم شادوبن اینستاگرام را رفع کنیم؟

عموماً شادوبن اینستاگرام محدودیتی است که تنها با گذر زمان رفع می‌شود و ترفند خاصی برای آن وجود ندارد. مشکلی که در شادوبن اینستاگرام دیده می‌شود این است که معمولاً زمان آزاد شدن صفحه مشخص نیست و تنها باید منتظر بمانید و به صفحه خود استراحت بدهید. با این حال روشی وجود دارد که کاربران معتقدند در هنگام شادوبن اینستاگرام به رفع آن کمک زیادی می‌کند.

.

روش اول) تبدیل صفحه تجاری اینستاگرام به صفحه شخصی به رفع شادوبن اینستاگرام کمک می‌کند!

بسیاری از کاربران معتقدند باتوجه به سیاست‌های فیسبوک پس از خرید اینستاگرام و همچنین ضعف الگوریتم‌های اینستاگرام در این بخش می‌توان با تبدیل صفحه تجاری اینستاگرام به صفحه عمومی، به رفع شادوبن اینستاگرام کمک زیادی کرد. برای این کار کافی است در صفحات تجاری وارد تنظیمات خود شوید و صفحه خود را از حالت تجاری خارج کنید.

چگونه از حالت ربات اینستاگرام خارج شویم

 

روش دوم) خروج از حساب کاربری موجود در دستگاه‌های دیگر به رفع شادوبن اینستاگرام کمک می‌کند!

یکی دیگر از راه‌کارهایی که گاهی به رفع شادوبن کمک می‌کند، خروج از دستگاه‌های فعال یا active sessions است. اگر به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید و سپس بخش Authorized Apps را ببینید، تمام دستگاه‌های فعال را مشاهده خواهید کرد. با خروج از این دستگاه‌ها و سپس تغییر رمز حساب کاربری اینستاگرام خود می‌توانید شانس رفع شادوبن اینستاگرام را افزایش دهید.

 

چطوری از شدوبن خارج بشم؟

البته باید توجه داشته باشید که دو روش بالا تضمینی نیست و تنها برای برخی از کاربران جواب داده است. در صورتی که با مشکل شادوبن اینستاگرام مواجه هستید، به راحتی می‌توانید ‌شانس خود را با استفاده از روش‌های بالا امتحان کنید.

 

برای جلوگیری از شادوبن شدن، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه مقاله را بخوانید تا صفحه شما رهایی از شادوبن اینستاگرام را تجربه کند. راه کارهایی که با هم بررسی خواهیم کرد، معمولاً روش‌های اسپمی هستند که توسط کاربران انجام می‌شوند؛ با دانستن این کارها حتما احساس خطر خواهید کرد و این کارها را دیگر انجام نخواهید داد.

چرا اینستاگرام شدوبن (shadowban) را ایجاد کرد؟ علت شادوبن شدن

حالت شادوبن چیست: تا چند وقت پیش، اکانت‌های فیک زیادی در اینستاگرام می‌دیدیم، هشتگ‌هایی که به صورت جمعی و با تصاویر و کامنت‌های نامرتبط پست می‌شدند، همچنین دیده می‌شد که کامنت‌های تبلیغاتی فراوانی  برای پست‌های خود دریافت می‌کردید یا اکانت‌هایی برای تبلیغات یا فروش محصولات، شما را فالو می‌کردند، ولی از طریق الگوریتم جدید اینستاگرام همه‌ی این مشکلات در حال برطرف شدن است.

بهترین روش خروج از شادوبن اینستاگرام در سال 2022

متن خروج از شادوبن اینستاگرام یک اکادمی

اگر دقت کرده باشید زمانی که یک پست را لایک می‌کردید و یا یک پیج را دنبال می‌کردید افرادی اقدام به فالو کردن شما می‌کردند. این کار برای خیلی از کاربران ناخوشایند است. اینستاگرام همواره به دنبال راحتی کاربان خود است و اجازه حرکت هایی که برخلاف قوانین خود است را نمی‌دهد. از این جهت این قوانین را ایجاد کرد تا هم بین کاربران محبوبیت بیشتری داشته باشد و هم از پیج و افراد فیک و قانون شکن را تنبیه کند. که به این کار شادوبن اینستاگرام می‌گویند. این مقاله ??  مزایا و معایب فالوور فیک دید شما را باز تر خواهد کرد.

اینستاگرام پست‌های شما را از مخاطبینی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کنند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود. زیرا افرادی که شما را فالو ندارند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن با شکست مواجه می‌شود. اگر از اینستاگرام برای کسب‌ و کار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

معنی کلمه شادوبن ممنوعیت در سایه

چگونه بفهمیم شادوبن شدیم ؟

بهترین راهی که چطور بفهمیم شادوبن شدیم این است که پست های خود را چک کنید و ببینید که آیا در هشتگ ها وجود دارند یا خیر؟

برای تست شادوبن اینستا، پست جدیدی در این برنامه با دو یا سه هشتگ که کسی تا به حال استفاده نکرده یا کمتر استفاده شده در کپشن، و چند هشتگ غیر معروف در کامنت اول بگذارید. سپس چک کنید که آیا پست‌های شما برای اکانت هایی که شما را فالو ندارند از طریق هشتگ نمایش داده می‌شود یا نه. اگر خواستید بدانید که چگونه بفهمیم شادوبن شده ایم حتما باید هشتگ های کمتر استفاده شده یا هشتگی که تا به حال استفاده نشده را به کار بگیرید. به این دلیل که اگر از یک هشتگ معروف استفاده کنید نمی‌توانید متوجه این شوید که پست شما در آن قرار گرفته است یا خیر.?

شادوبن یعنی چه: بلاک کردن پست های کاربرانی است که محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند، طوری که به کاربران نیز اطلاع‌رسانی نمی‌کند. اگر شما شادوبن هشتگ شده‌اید، پست های شما برای کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند، از طریق سرچ هشتگ و یا اکسپلورر اینستاگرام نشان داده نمی‌شود

6 دلیل شادوبن شدن اینستاگرام یا جلوگیری از شدوبن شدن

می‌دانید که شما نمی‌توانید تشخیص دهید و یا صد در صد بگویید که این کارها مخالف و یا موافق الگوریتم های اینستاگرام است. اما بعضی از کارها در مورد رفع مشکل شادوبن یا جلوگیری از اینکه دچار این مشکل نشوید موارد زیر است. 5 دلیل زیر به شما اخطار انجام دادن بعضی از کارها را می‎دهد.

1-مهمترین دلیل شادوبن شدن (فالو آنفالو کردن کاربران)

یک کار قدیمی و مخالف قوانین اینستاگرام فالو و آنفالو کردن مخاطبین اینستاگرام است. ادمین های پیج های کسب و کاری و یا افرادی که می‌خواهند فالوورهای بیشتری داشته باشند تا خودشان را نشان دهند، شروع به فالو کردن افراد می‌کنند و در نهایت بغد از اینکه شخص آنها را فالو کرد او را آنفالو می‌کنند. ?

بهترین روش خارج شدن از شادوبن (Shadowban)اینستاگرام

بهترین و سریعترین روش خروج از شادوبن اینستاگرام  در یک اکادمی

 

بد نیست بدانید که بهتر است شما در ساعت 30 نفر را بیشتر فالو نکنید. محدودیت هایی که این برنامه گذاشته تماما برای این است که شما حواستان به همه فالوئینگ ها باشد و با اکثر آنها تعامل داشته باشید. اگر تعداد فالویینگ های شما زیاد شود قطعا نمی‌توانید با آنها در ارتباط باشید و این کار از نظر اینستاگرام جالب نیست. پس معنی شادوبن در اینستاگرام اینجا مشخص می‌شود.

نکته دیگر اینکه آزمایش هایی که افراد انجام داده اند این نتیجه را داشته که شما در طول یک روز نمیتوانید بیشتر از 800 نفر را  فالو کنید. اگر این کار را انجام دهید باید بدنبال نحوه رفع شادوبن باشید.

پس یادتان باشد که در ساعت 30 فالو کردن کافیست تا بدنبال این جمله نگردید. چرا شادوبن شدم ؟

اما کسانی که از ربات های افزایش فالوور استفاده می‌کند چه؟

علت دیده نشدن پست ها در اینستاگرام می‌تواند این ربات ها هم باشد. اما چگونه؟

ربات های افزایش فالوور این موضوع را به کلی فراموش کرده اند که تعداد زیاد فالو یا آنفالو کردن افراد می‌تواند مدت زمان شادوبن شدن را سریع تر کند. اگر می‌خواهید از این ربات ها استفاده کنید یادتان باشد که از جایی خرید کنید که ربات آنها تنظیمات کم کردن تعداد فالو را در ساعت داشته باشد.?

اموزش راه اندازی سایت با وردپرس

برخی کاربران فکر می‌کنند تعداد بالاتر به معنای رشد زودتر پیج است اما باید توجه داشته باشید که اگر راه های جلوگیری و خروج از شادوبن در اینستاگرام را جدی نگیرید، صفحه شما تا چند روز و گاهی تا چند هفته عملاً غیرفعال است و نمی‌توانید کسی را دنبال کنید و باید بدنبال  برای رفع شادوبن چه باید کرد؟ باشید.

2-محدودیت تعداد لایک در ساعت (راه حل شادوبن نشدن)

اما باز هم برمی‌گردیم به اینکه شادوبن در اینستاگرام چیست؟ شادوبن از رفتارهای افراطی جلوگیری می‌کند. اما مگر لایک کردن چه اشکالی دارد؟

یکی از راه هایی که شما می‌توانید به افراد بفهمانید که با آنها در ارتباط هستید و هنوز هم به پیج آنها سر می‌زنید و یا علاقمندید لایک کردن است. باز هم می‌توانیم به افزایش فالوور و جذب افراد برگردیم. هم ادمین ها و هم ربات های افزایش فالوور این امکان را دارند بعد از فالو کردن افراد پست های آنها را لایک کنند تا به آن شخص بفهمانید که از حالا شما را دنبال می‌کنم، تا او هم عکس العملی نشان دهد.

در واقع ربات‌ها با توجه به محدودیتی که برای آن‌ها تعیین کرده‌اید، پست‌های سایر کاربران را به صورت کاملاً خودکار لایک می‌کنند. اگر از این ربات ها استفاده می‌کنید، تعداد لایک را محدود کنید. تعداد 350 لایک در هر ساعت بهترین حالت است و اگر بیشتر از آن شود، احتمالاً اینستاگرام پیج شما را به دلیل استفاده از ربات، شادوبن می‌کند و باز به دنبال راهکاری برای شادوبن شدن چیست بگردید.

نکته شادوبن چقدر طول میکشد :

ممکن است پیج شما بار اول 24 ساعت محدود شود و هر بار که درگیر رفع شادوبن اینستا شوید، زمان محدودیت آن هم بیشتر می‌شود تا جایی که اینستاگرام شما را به عنوان نقض‌کننده قوانین شناسایی کند! در این صورت پیج شما به صورت همیشگی دچار شادوبن دائمی می‌شود و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید آن را رفع کنید.?

محدودیت لایک کاملا منطقی است اگر حساب کنید میبینید که 350 لایک در ساعت به معنای 6 لایک در دقیه است. هیچ کاربری آنقدرها هم بیکار نیست که تمام زمان خود را در این برنامه سپری کند. پس حرکت های ربات گونه به خوبی قابل تشخیص است.

اما فقط لایک دلیل فرار از شادوبن نیست.

محدودیت تعداد کامنت

علت دیگر اینکه ما بدنبال جمله شادوبن اینستا چیست می‌گردید، استفاده بیش از جد کامنت است. گزارش ها نشان می‌دهد 100 کامنت در روز کافی است.

اینستاگرام بر روی تعداد منشن کردن کاربران هم حساس است. در اینستاگرام شما می‌توانید چندین نفر را در یک کامنت منشن کنید اما بر اساس قوانین اینستاگرام اگر تعداد منشن‌ها بیشتر از ۵ عدد باشد، شما در حال تبلیغ پیج خود هستید؛ بنابراین در هر کامنت بیشتر از ۵ نفر را منشن نکنید! از طرف دیگر اینستاگرام به کامنت‌های مشابهی که در چند پست ارسال می‌شوند، شک می‌کند و پس از مدتی آن پیج را برای یک مدت شادوین می‌کند.

3-دایرکت بیش از حد

بله رفتن به دایرکت افراد باعث می‌شود شما به دنبال حل مشکل شادوبن در اینستاگرام بگردید. به بیشتر از 15 نفر در روز دایرکت نفرستید. ارسال پیام بیش از حد در دایرکت افراد باعث می‌شود که این برنامه تصور کند که مشا در حال تبلیغ پیج خود هستید و شما را شادوبن کند.

4-استفاده کمتر از 30 هشتگ در یک پست

هشتگ ها باعث افزایش بازدید از پست ما و در نهایت باعث جذب فالوور برای پیج ما خواهد شد. اما استفاده بیش از حد از این هشتگ ها باعث محدود شدن پیج ما می‌شود.

شادوبن در اینستا چیست

شما تنها ۳۰ هشتگ را می‌توانید در پست خود قرار دهید؛?

البته ممکن است تجربه قرار دادن بیش از ۳۰ هشتگ را هم داشته باشید که خود اینستاگرام به شما اخطار زیاد بودن هشتگ ها را می‌دهد. اما منظور ما این است که اینستاگرام فقط ۳۰ هشتگ اول را مهم می‌داند و به بقیه اهمیت نمی‌دهد. مثلاً بسیاری از کاربران ۳۰ هشتگ در کپشن قرار می‌دهند و ۳۰ هشتگ دیگر را در اولین کامنت همان پست قرار می‌دهند و فکر می‌کنند پست مربوطه در تمام این ۶۰ هشتگ نمایش داده می‌شود! هشتگ‌های بخش کامنت فایده‌ای برای آن صفحه نخواهند داشت و فقط باعث می‌شود شما به دنبال چگونه از شادوبن خلاص شویم بگردید.

نکته:

به سایت‌های “تست شدوبن” اعتماد نکنید! آن‌ها قابل اعتماد نیستند. خیلی از مردم گزارش داده‌اند که از طریق این سایت‌ها متوجه شدوبن شده‌اند. اما اکانت آن‌ها در واقعیت شدوبن نشده بود! سایت تشخیص شادوبن نمی‌تواند به شما کمک کند.

5-تگ کردن بیش از اندازه

شادوبن شدن در اینستاگرام چیست؟

همین نکات ریز و ساده می‌تواند شما را از شر شادوبن نجات دهد. اما نکته بعدی محدودیت تگ کردن افراد در پست است. حتماً می‌دانید که هنگام پست گذاشتن می‌توانید تعدادی از دوستان را تگ کنید! مثلاً اگر با دوست خود عکسی دارید و می‌خواهید آن عکس را منتشر کنید، می‌توانید صفحه دوست را هم تگ کنید تا فالوورهای شما با کلیک بر روی آن وارد پیج دوستتان شوند. اینستاگرام محدودیت ۲۰ نفر را برای تگ کردن افراد مشخص کرده است که نمی‌توانید بیشتر از این تعداد تگ کنید.

اگر بیش از این تعداد تگ کنید و بارها این کار را تکرار کنید، دچار این محدودیت می‌شوید و شادوبن چند روز طول میکشد تا رفع شود. استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به شما ایده های بهتری برای تولید پست می‌دهد.

6- به استفاده از هشتگ های تکراری پایان دهید

اشتباه دیگری که خیلی از افراد انجام می‌دهند و دلیل شدوبن آن‌ها می‌شود، استفاده از هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام به صورت تکراری است. اگر شما در یک بازه‌ی زمانی از هشتگ‌های تکراری استفاده کنید، ممکن است از نظر اینستاگرام اسپم(هرزنامه) باشد پس برای اینکه پسث هایتان به افراد بیشتری نشان داده شود و شانس‌ شما برای دیده شدن از طریق سرچ (هشتگ) بیشتر شود، هشتگ‌های خود را مرتب تغییر دهید و به صورت چرخشی کار کنید. توصیه می‌شود که مجموعه ای هشتگ ها داشته باشید  و از آنها به صورت رندوم برای پست‌های خود استفاده کنید.?

 

خروج از شادوبن اینستاگرام

چگونه از شادوبن خارج شویم ؟

چه بخواهید و چه نخواهید بعد از مدتی که دچار شادوبن شده اید خود به خود این محدودیت از روی پیج شما برداشته می‌شود، و نیاز به ترفند خاصی نیست. تنها چیزی که کاربران را اذیت می‌کند زمان آن است که نمی‌دانیم چه زمانی از آ« خارج می‌شویم و بدنبال رفع سریع شادوبن می‌گردیم.

چگونه می‌توانیم شادوبن اینستاگرام را رفع کنیم؟

اموزش سئو جدید سال 2024

 

اما عده ای معتقدند که روش هایی وجود دارد که ما را از شر این جریمه اینستاگرام راحت می‌کند. که در زیر آنها را بررسی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید