احتمالاً صدها بار شنیده‌اید که بهینه‌سازی موتورهای جست و جو (SEO) یک ابزار بازاریابی دیجیتال حیاتی است. اما آیا واقعا می‌دانید که سئو چگونه کار می‌کند؟

سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است. آشنایی با عوامل موثر بر سئو برای کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید شما با تولید محتوای متنی قصد رسیدن به صفحه اول گوگل را داشته باشید اما تا وقتی که از اصول سئو پیروی نکنید، به هدف خود نخواهید رسید.

به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث بیشتر دیده شدن سایت شما می‌شود و این امر به معنای ترافیک بیشتر و فرصت‌های بیشتر برای جذب مشتریان جدید است. سئو ابزاری ارزشمند برای آگاهی از برند، ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و شناساندن خود به عنوان برندی حرفه‌ای و متخصص است.

در این مقاله به بررسی هر آن‌چه که باید درباره سئو بدانید، می‌پردازیم. برای آشنایی با سئو و دلایل اهمیت آن، این مطلب را مطالعه کنید.

سئو چگونه کار می‌کند؟

سئو متشکل از چندین استراتژی، اقدامات و بهترین شیوه‌ها است که هدف نهایی همه آن‌ها بهبود موقعیت سایت شما در نتایج موتورهای جست و جو است. به همین دلیل است که به آن بهینه‌سازی موتورهای جست و جو می‌گویند.

دو نوع سئو وجود دارد: سئوی درون صفحه و خارج از صفحه. سئو داخلی شامل هر چیزی است که در وب سایت خود برای بهبود رتبه انجام می‌دهید. سئوی داخلی به مواردی مانند سرعت سایت، کلمات کلیدی، استفاده از هدینگ‌ها و … اشاره دارد. از سوی دیگر، سئوی خارج از صفحه شامل هر کاری است که در وب‌سایت‌های دیگر انجام می‌شود و بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، سئوی خارجی بیشتر به بک لینک‌ها و شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد.

سئو چیست و چرا مهم است؟

برای بهینه‌سازی وب سایت شما برای رتبه بندی بالا در موتورهای جست و جو، به زمان، دانش سئو و اجرای موفقیت‌آمیز فاکتورهای سئو داخلی و خارجی نیاز دارید. اگر سئوی سایت شما یا یک صفحه خاص از سایت شما نسبت به سایر رقیبانتان قوی‌تر باشد، احتمالادر لینک اول قرار می‌گیرید.

از آنجایی که سئو فاکتورهای رتبه‌بندی زیادی را شامل می‌شود، کسب رتبه اول نتایج جست و جو را به عنوان برنده شدن در مسابقات سه گانه تصور کنید. در یک ورزش سه‌گانه واقعی، برنده بخش دویدن لزوماً برنده کل مسابقه نیست و در مورد SEO نیز همینطور است. سایتی که بیشترین لینک، بیشترین صفحه یا بیشترین بازدیدکننده را دارد، لزوماً سایت شماره 1 نیست. عملکرد کلی سایت‌ها تعیین می‌کند که کدام یک در صدر قرار گیرند.

چرا سئو مهم است؟

سئو روشی برای نمره‌دهی و ارزیابی گوگل به مطالب سایت‌ها است. گوگل با کمک سئو مشخص می‌کند که کدام سایت این شایستگی را دارد که جلوتر از سایر سایت‌ها به کابران نشان داده شود.

بدون سئوی مدرن، دستکاری نتایج جست و جو بسیار ساده خواهد بود؛ به طوری که سایتی که بیشترین لینک یا بیشترین صفحه را دارد – که همگی به راحتی توسط نرم افزار و ربات‌ها تولید می‌شوند – به طور پیوسته در رتبه اول قرار گیرند.

سئو مهم است زیرا نتایج جست و جو را منصفانه نگه می‌دارد. گوگل دائما الگوریتم‌هایش را به روز می‌کند تا با هرگونه سئوی سیاه و تقلب مقابله کند. پس اگر سایتی در نتایج جست و جو در رتبه اول قرار گرفته است، به احتمال نود و نه درصد شایستگی این امر را داشته است.

کاربران به موتورهای جست و جو اعتماد دارند. بنابراین دستیابی به جایگاه برتر در رتبه‌بندی موتورهای جست و جو به کاربران نشان می‌دهد که سایت شما معتبر است. هرچه رتبه شما در صفحات نتایج بالاتر باشد، تعداد کلیکها و ترافیک سایت شما بیشتر می‌شود.

سئو نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی مقرون به صرفه است. تولید محتوای متنی سئوشده بازده بیشتر و هزینه کمتری نسبت به تبلیغات دارد. در سئو شما با صرف هزینه‌ای معقول تا مدت‌ها از نتایج آن بهره‌مند می‌شوید اما در تبلیغات با توقف هزینه پرداختی، نتیجه‌ای هم حاصل نمی‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از بازاریابان دریافته‌اند که سئو برای کار آن‌ها بسیار مهم است. 50 درصد از بازاریابان معتقدند که سئو موثرترین استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

جست و جو بدون سئو چگونه خواهد بود؟

بدون سئو، تصور جست و جو در اینترنت و پیدا کردن ‌سایت‌ها، کسب‌وکارها یا اطلاعاتی که نیاز داریم، سخت است. بدون سئو دستکاری نتایج موتورهای جست و جو بسیار آسان خواهد بود. در دنیایی بدون سئو زمان خیلی بیشتری را باید برای پیدا کردن اطلاعات صرف کنید.

تحلیل سئو

سئو مهم است زیرا تضمین می‌کند که افراد معمولی برای یافتن اطلاعات یا محصولات مورد نظر خود نیازی به جست و جویی بیش از چند ثانیه ندارند. سئو سیستمی برای ارزیابی و نمره‌دهی به مطالب موجود در اینترنت است که هم به نفع کسب و کارها، هم کاربران و هم موتورهای جست و جو است.

آیا سئو برای هر نوع کسب و کاری مهم است؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که آیا سئو واقعا برای شما مهم است یا خیر. شاید در صنعتی فعالیت می‌کنید که در آن رقابت کم است یا اصلا رقابتی وجود ندارد. اما آیا در آینده هم چنین شرایطی وجود خواهد داشت؟ بهتر است که از الان به فکر آینده باشید.

تولید محتوای سئوشده

مهم نیست که در چه وضعیتی هستید، اگر یک سایت برای شرکت خود دارید، سئو مهم است. چه کسب و کار شما جدید باشد یا قدیمی، در حال مبارزه یا موفق، کوچک یا بزرگ، سئو برای موفقیت شما در بازار آنلاین بسیار مهم است. در واقع، حتی اگر شما تنها کسب و کار در صنعت خود باشید، سئو همچنان مهم است. اهمیت سئو برای کسب و کارها را دست‌کم نگیرید.

در اینجا چند نمونه از صنایع و مشاغلی که سئو برای آن‌ها مهم است، نام برده‌ایم:

  • صنایع ساختمانی و دکوراسیون
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • خرده فروشی
  • خدمات خانگی
  • فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار
  • و …
  • و بیشتر

چگونه تولید محتوای سئوشده سایت خود را برون‌سپاری کنیم؟

صنعت سئو به طور مداوم در حال پیشرفت است و برای حفظ رتبه خود در نتایج جست و جو باید بهترین باشید. شما به موسسه‌ای قابل اعتماد نیاز دارید که به طور کامل تجارت شما را درک کند. این موسسه باید با شما همکاری کامل داشته باشد تا محتوایی مخاطب‌پسند و مطابق با اصول سئو را در سایت خود قرار دهید.

هنگام انتخاب یک موسسه برای تولید محتوای متنی سئوشده، قیمت به تنهایی نباید عامل تعیین‌کننده باشد.

شما بودجه نامحدودی ندارید ولی توجه کنید که کیفیت نیز مهم است. اگر شرکتی وعده خدمات تولید محتوای ارزان را بدهد، ممکن است که کیفیت را فدای قیمت قربانی کنید. چنین محتوایی برای شما فایده‌ای به همراه نخواهد داشت. البته موسسه‌هایی هم که هزینه سفارش تولید محتوا در آن‌ها بالا است، لزوما محتوایی باکیفیت به شما تحویل نخواهند داد.

بهترین راه‌حل این است که تولید محتوای متنی خود را فقط به حرفه‌ای‌ها بسپارید. یکی از سایت‌های حرفه‌ای و معتبر، سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک است.

تولید محتوای متنی در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک

احتمالا شما نیز چندین بار نام ترجمیک را شنیده‌اید. ترجمیک موسسه‌ای فعال و معتبر در حوزه خدمات زبانی مانند ترجمه، ویرایش و تولید محتوا است. ترجمیک با بیش از ۱۸هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند.

ترجمیک به عنوان سایت سفارش تولید محتوا، محتوایی با کیفیت، سئوشده و با هزینه‌ای منصفانه را به شما تحویل می‌دهد. چنین محتوایی به شما کمک می‌کند تا در گوگل رتبه مناسبی را کسب کنید. ‌

روند ثبت سفارش تولید محتوا در ترجمیک بسیار آسان است. کافی است که به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک مراجعه کرده و سفارش تولید محتوای خود را ثبت کنید. سپس نویسنده‌ای متخصص با توجه به زمنیه سفارش شما انتخاب و سفارش شما را انجام می‌دهد.

اگر هم سوالی در زمینه تولید محتوا داشتید، کافی است با ترجمیک تماس بگیرید. مشاوران تولیدمحتوای ترجمیک پاسخ سوالات شما را خواهند داد و شما را راهنمایی می‌کنند. روند ثبت سفارش در ترجمیک به گونه‌ای است که همه مراحل به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

اگر به دنبال موسسه‌‌ای برای برون‌سپاری تولید محتوای متنی خود هستید، چرا سفارش تولید محتوای خود را در ترجمیک ثبت نمی‌کنید؟  ترجمیک با توجه به سابقه درخشان خود گزینه‌ای مناسب برای ارائه خدمات تولید محتوا به شما است. پس با خیالی آسوده تولید محتوای متنی کسب و کار خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید