صنعت ماندگار نماینده رسمی ماشین سازی اراک و اشتعال اراک

شرکت صنعت ماندگار نمایندگی رسمی ماشین سازی اراک و اشتعال اراک

دیگ های بخار قلب تپنده ی صنایع مختلف محسوب می شود و بسیار حائز اهمیت بوده چرا که یک سیستم تبدیل انرژی با دما و فشار بالا می باشد و اگر استاندارد های جهانی در ساخت آنها لحاظ و رعایت نشود می تواند باعث انفجار گردد و زیان های جانی و مالی جبران ناپذیر را برای صنایع رقم بزند .
تعریف دیگ بخار :
مولد بخار یا دیگ بخار به دستگاه یا محفظه ای بسته اطلاق می شود که در آن بخار آب با فشار بیش از فشار هوای خارج تولید می گردد.
انواع دیگ بخار :
۱ . دیگ بخار واترتیوب یا لوله آبی water tube boiler
۲ . دیگ بخار فایرتیوب یا لوله دودی fire tube boiler
ظرفیت دیگ در سیستم های گرمایش با بخار : مقدار آبی که بویلر در مدت زمان یک ساعت به بخار تبدیل می کند ظرفیت بویلر را مشخص می کند.
water tube boiler :
در این نوع دیگ بخار، آب درون لوله های رابط بین درام های بالا و پایین درجریان است و با جذب انرژی حرارتی ناشی از احتراق سوخت از طریق تشعشع در کوره و جابجایی در سایر قسمتها به بخار تبدیل می شود.
موارد کاربرد :
در نیروگاهها، پالایشگاه ها و در زمانی که نیاز به بخار با تناژ بالا، فشار بالا باشد.
fire tube boiler :
در این نوع دیگ بخار، احتراق درون کوره صورت می گیرد و آتش یا همان گازهای حاصل از احتراق با عبور از درون لوله های پاس دوم و سوم ، گرمای خود را ازطریق بدنه لوله ها و کوره به آب منتقل کرده و آن را به بخار تبدیل می کنند.
موارد کاربرد : در صنایع غذایی، بیمارستان ها، صنایع قند، صنایع لاستیک و ….

انواع دیگ های فایرتیوپ

از نظر عمودی یا افقی بودن
۱ . افقی
۲ . عمودی
از نظر مراحل عبور دود :
. دو پاس
. سه پاس

انواع دیگهای افقی :
۱ . عقب مرطوب
۲ . عقب خشک
۳ . شعله برگشتی
۴ . عقب نیمه مرطوب

در دیگهای عقب مرطوب Wet Back Boiler از ظرفیت ۳ تن در ساعت به بالا ، گازهای داغ خروجی از کوره وارد محفظه برگشت شده سپس به سمت لوله های دود در پاس ۲ هدایت می شود. محفظه برگشت در این نوع دیگ کاملا در داخل آب قرار دارد. گازهای داغ بعد از عبور از پاس ۲ مجددا ۱۸۰ درجه چرخیده و وارد پاس ۳ شده، در انتها از دودکش خارج می شود. انتقال حرارت مناسب و راندمان حرارتی بسیار بالا از مزایای این نوع دیگ ها می باشد.
در دیگهای عقب خشک Dry Back Boiler محفظه برگشت که به صورت بتونی ساخته می شود، خارج از قسمت تحت فشار دیگ قرار دارد. بازده این نوع دیگ پایین تر بوده و تعمیرات و نگه داری آن نیز وقت گیرتر و پرهزینه تر است.
در دیگهای شعله برگشتی Reverse Fired Boiler مشعل در کوره بزرگتری کار می کند و شعله پس از برخورد به صفحه انتهایی کوره ۱۸۰ درجه چرخیده از اطراف مشعل وارد لوله های دود می شود.

 

دیگ بخار
متعلقات جانبی دیگ بخار :

سختی گیر

سختی گیری برای جدا کردن دو عنصر کلسیم و منیزیم بکار میرود
اگر این دو عنصر از آب جدا نشوند، همان اتفاقی در دیگ بخار می‌افتد که در کتری رخ می‌دهد. در واقع رسوبات، سطح بین لوله های آتش خوار با آب را کاهش می دهد و انرژی بیشتری برای تولید میزان معینی فشار مصرف می‌شود. همچنین پاکسازی این لوله ها علاوه بر هزینه بر بودن خط تولید را نیز متوقف می‌کند

مشخصات آب تغذیه دیگ بخار

دستگاههای تصفیه آب (سختی گیر ها) مورد استفاده اکثر قریب به اتفاق از نوع رزین کاتیونی در سیکل سدیم می باشد که با آب نمک احیاء می شوند
لازم است آب تغذیه و آب دیگ بخار آزمایش و نتایج آن با جداول استاندارد مقایسه شود.

دی اریتور

علت اصلی خوردگی قطعات تحت فشار دیگ، گازهای محلول موجود در آب تغذیه است
برای جلوگیری از خوردگی، آب دیگ باید در حالت قلیایی و احیا کنندگی باشد. برای اطمینان از حصول چنین شرایطی باید تمام اکسیژن موجود در آب دیگ خارج شود.
۱ . هواگیری فیزیکی خارج از دیگ (دی اریتور)
۲ . تزریق مواد شیمیایی به آب دیگ
۳ . هر دو مورد همزمان

 

سوپر هیتر

به منظور افزایش حرارت بخار خروجی از دیگ جهت افزایش راندمان و کاهش فشار دیگ استفاده می شود.

اکونومایزر

به منظور بازیافت حرارت و پیش گرم کردن آب تغذیه جهت افزایش راندمان دیگ و کاهش خوردگی ناشی از دماهای پایین استفاده می شود.

دیگ های بخار

دیگ های حرارتی معمولا بر اساس مقررات دیگ ها و مخازن تحت فشار که توسط انجمن مهندسین مکانیک امریکا تهیه شده است ساخته می شود زیرا فشار آنها عموما بیشتر از ۱۵ پاسکال است. انتخاب دیگ های بخار بر مبنای ترکیب بارها (بار فرایندها و تجهیزات مصرف کنندۀ بخار، بخار لازم برای تولید آبگرم، اتلافات لوله ها و راه اندازی اولیه) صورت می گیرد.
برای آزمایش و تعیین ظرفیت دیگ های کم فشار که در گرمایش استفاده می شوند غالبا از استاندارد انستیتو استفاده می گردد. انتخاب دیگ برای سیستم های کوچک بر مبنای ظرفیت خالص انجام می شود ولی در دیگ های بزرگتر، انتخاب دیگ بر مبنای ظرفیت ناخالص انجام می شود. تعیین تعداد دیگ های مورد نیاز برای هر پروژه با توجه به دفعات وقوع و ماهیت بارها صورت می پذیرد.
با این حال علاوه بر خرید بویلر استاندارد که حتما در ساخت آن و سازنده آن می بایست دقت نمود می توان با کمک از تجهیزات کنترل و ابزاردقیق از وقوع اتفاقات احتمالی تا ۹۰ درصد جلوگیری کرد تجهیزاتی نظیر فلومترهای ورتکس جهت کنترل و بهره وری سوخت مصرفی بویلر ها ، تمپرچرهای دما ، ترمومتر های دیجیتالی و آنالوگ ، لول کنترل ها و بکار بردن آنها در پایپینگ و تاسیسات اصلی صنایع که نقش بسزایی در راندمان بویلر ها و سوخت مصرفی و از همه مهمتر کیفیت بخار خروجی که در اصطلاح زبان مهندسی از بوجود آمدن بخار مرده ایفا جلوگیری می کند .
ما در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته که در ابتدا با ارائه دیگ های بخار که با استاندارد های جهانی در کشور و خارج کشور ساخته شده و توسط برند هایی نظیر ماشین سازی اراک ایران ، UNILUX  کانادا و… بصورت اورهال شده صد در صدی توسط تیم فنی و مهندسی خویش و بروزرسانی آنها هم در بحث خرید با قینت مناسب و هم در حیطه کنترل و ابزاردقیق موتورخانه ها و پایپینگ صنایع با ارائه بهترین و مطمئن ترین تجهیزات که ما در اختیار صنعت قرار میدهیم ، تا صنایع با هر چه بهتر شدن زیر ساخت های تولید بتوانند تولیداتی با کیفیت بیشتر در راستای حمایت از تولید ملی را داشته باشند .

مزایای دیگ های بخار

  • نصب و راه اندازی آسان
  • قابلیت نصب پنجره آلارم
  • استفاده از کوره کاروگیت
  • قابلیت نصب سوپرهیتر برای تولید بخار خشک
  • قابلیت نصب Timing Blow Down و TDS Control
  • قابلیت تغییر فشار کاری و بالا بودن سرعت در دستیابی به راندمان نهایی
  • بهره مندی از به روز ترین آزمایشگاه هی جوش، مکانیک، متالوگرافی و شیمی
  • دارنده تجهیزات ایمنی و سیستم های هشدار دهنده و کلیه ابزار های کنترلی
  • طول عمر بالا و کیفیت تضمین شده به دلیل استفاده از امکانات پیشرفته و فرآیند ها و روش های ساخت به روز و منحصر به فرد
  • و …

خوشبختانه شرکت صنعت ماندگار نماینده رسمی ماشین سازی اراک و اشتعال اراک، مفتخر به تأمین دیگ های بخار و آب گرم برای صنایع مختلف می باشد، و همچنین در ماشین سازی اراک خدمات پس از فروش نیز صورت میگیرد.

نماینده ماشین سازی اراک در قزوین

معرفی نمایندگی ماشین سازی اراک و اشتعال اراک

شرکت صنعت ماندگار موفق به دریافت نمایندگی های زیر که در ادامه به آن می پردازیم شده است:

نمایندگی رسمی ماشین سازی اراک

شرکت صنعت ماندگار نماینده رسمی ماشین سازی اراک در قزوین با ارائه دیگ های بخار نو و یا دسته دوم ماشین سازی اراک ( استوک و کارکرده ) در قزوین می باشد و آمادگی ارائه این خدمات به سراسر کشور را دارد.

نمایندگی رسمی اشتعال اراک

همچنین این شرکت نمایندگی برندهای معتبری در زمینه تجهیزات صنعتی مانند نمایندگی اشتعال اراک و شرکت ابزار دقیق عیوض ارائه دهنده ی خدمات فروش و پس از فروش دیگ های بخار واتر تیوب و فایرتیوب ، آبگرم و انواع ملزومات لایت گاز و گازوئیل بویلر ، نواع مشعل های ایرانی و خارجی از جمله وایساپ آ لمان ، انواع تجهیزات کنترل و ابزار دقیق ENDRESS+HAUSER , ROSEMONT , ABB و دیگ دسته دوم ماشین سازی اراک ( استوک ، کارکرده ) و … ، فروش انحصاری انواع ترمومتر دما ، لول ترانسمیتر راداری، گیچ فشار TRERICE آمریکا در ایران بصورت واردات مستقیم از اروپا آماده ارائه خدمات هرچه بهتر به صنعت می باشد و بسیار مفتخریم که با کمک به صنعت ایران راه را برای پیشرفت هر چه بیشتر کشورمان ایران عزیز هموار می سازیم .

آدرس: قزوین شهرک صنعتی لیا جدید انتهای خیابان کاوشگران جنوبی

شماره های تماس:

  • ۰۲۸۳۳۴۵۴۵۵۸
  • ۰۲۸۳۳۴۵۴۵۵۹
  • ۰۲۸۳۳۴۵۴۲۰۷

 

 

برچسب ها : ماشین سازی اراک قزوین,خرید دیگ بخار,دیگ بخار نو,دیگ بخار دست دوم,فروش دیگ بخار,دیگ بخار,نماینده ماشین سازی,نماینده اشتعال اراک,اشتعال اراک در قزوین,نماینده ماشین سازی اراک,صنعت ماندگار,شرکت صنعت ماندگار

دیدگاهتان را بنویسید