با ما موافقید که راه پله از جمله قشنگ ترین قسمت های هر محیط است؟ مادربزرگ ها و پدربزرگ ها هم این موضوع را می دانستند و به همین دلیل همیشه راه پله ها را با فرش های زیبا مفروش می کردند یا این که کنار هر پله یک گلدان زیبا می گذاشتند.

راه پله می تواند از متریال های مختلفی از جمله چوب، سنگ، شیشه و… ساخته شود. یکی از جدیدترین متریال هایی که با آن می توانید راه پله بسازید، پلکسی است. برای این کار از پلکسی های مقاوم استفاده می شود. البته باید بگوییم استفاده از راه پله پلکسی یک ایده جدید نیست و در واقع خیلی وقت است که اجرا می شود.

در این مطلب از پلکسی روژان همراه باشید تا ده ایده جذاب ساخت راه پله شیشه ای با پلکسی را مورد بررسی قرار دهیم.

پلکسی روژان مرکز فروش پلکسی گلاس، مولتی استایل و انواع طلق های آکریلیک با قیمت عمده و ضمانت کیفیت محصولات.

برای خرید پلکسی، خرید مولتی استایل و طلق آکریلیک به آدرس pelaxi1397.ir مراجعه کنید.

 

راه پله شیشه ای یا پلکسی؟

 

شما می توانید راه پله تان را به جای شیشه با پلکسی طراحی کنید. اما چرا پلکسی را باید به شیشه ترجیح بدهید؟ پاسخ به این سوال را باید در مزایای ورق های پلکسی جستجو کنید.

  • این ورق ها حدودا 5 برابر بیشتر از شیشه مقاومت دارند.
  • شفافیت آن نسبت به شیشه بیشتر است.
  • وزن آن سبک است و به راحتی جا به جا می شود.
  • می توانید روی آن حکاکی کنید که جذابیتش را چندین برابر می کند.
  • رنگ بندی زیادی دارد.
  • می توانید نوع شفاف و یا مات آن را مورد استفاده قرار دهید.
  • به سادگی تمیز می شود.
  • نصب آن آسان است چون وزن سبکی دارد.

** شما می توانید حتی برای نرده ها هم از پلکسی استفاده کنید.

برای خرید پلکسی ارزان از پلکسی روژان اینجا کلیک کنید.

 

راه پله عمودی با پلکسی

 

این راه پله را می توانید با متریال پلکسی طراحی و اجرا کنید. اگر فضایی که برای اجرای راه پله دارید فضای کمی است، اجرای این طرح باعث می شود بتوانید در فضای کم راه پله مد نظرتان را داشته باشید. ضمنا حالت عمودی آن باعث می شود فضا بلندتر و عمودی تر هم دیده شود.

10 ایده شگفت انگیز برای طراحی خانه شما با یک راه پله شیشه ای

 

راه پله دو طرفه

 

این شکل از راه پله هم همیشه طرفداران خودش را دارد. البته برای اجرای آن باید فضای کافی داشته باشید. جذابیت راه پله دو طرفه را می توان خیره کننده دانست. دقت کنید که اگر فضایتان کوچک است این طرح از راه پله نمی تواند برای شما مناسب باشد.

 

 

راه پله با پاگرد

 

بسته به ارتفاع مورد نیاز، راه پله می تواند یک یا چند پاگرد داشته باشد. وجود پاگرد باعث می شود بتوانید در حین بالا رفتن از پله ها و یا پایین آمدن از آن استراحت کنید. علاوه بر این پاگردها باعث می شوند فضا را بهتر مدیریت کنید. پلکسی رنگی شفاف می تواند برای همه راه پله ها مناسب باشد.

 

راه پله با پیچ فانتزی

 

پیچ نهایی استفاده شده در این طرح می تواند به مدیریت فضا کمک کند و علاوه بر آن جذابیت ظاهری بالایی هم دارد.

 

 

راه پله مستقیم با پلکسی

 

این راه پله همان طور که از نام آن پیداست مستقیم است و پیچ و.. ندارد. در صورت نیاز برای این طرح هم پاگرد اضافه می شود.

 

 

راه پله معلق

 

همان طور که می بینید این راه پله به شکلی نصب شده که یک سمت آن رها است و در واقع به دیوار یا نرده و.. وصل نیست. دیدن این طرح از راه پله قطعا توجه هر فردی را جذب می کند و برای اولین بار کمی حس ترس هم دارد.

راه پله گرد

 

این پله ها به شکل گرد طراحی شده و باعث می شود چشم هنگام دیدن آن ها بچرخد و دنبال ادامه آن بگردد. اجرای این پله ها با انواع ورق های پلکسی جذابیت آن را بیشتر می کند. خطوط منحنی مهربانی و لطافت را منتقل می کنند و راه پله گرد هم در مقایسه با راه پله های مستقیم و یا هر گونه خط تیز، چین حسی را به بیننده می دهد.

 

 

راه پله پلکسی با نورپردازی

 

نورپردازی راه پله ها هم ایده مناسبی است. می توانید پله ها را با پلکسی اجرا کرده و سپس نورپردازی آن را هم انجام بدهید. جذابیت این راه پله ها در شب چندین برابر خواهد بود.

 

راه پله با پیچ فراوان

 

پیچ در این طرح از راه پله زیاد دیده می شود. ممکن است وقتی از پایین به آن نگاه می کنید دچار سرگیجه شوید اما پیچ ها ی مختلف باعث می شود هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از آن هیجانی شبیه به کودکی را تجربه کنید.

 

راه پله منحنی

 

این طرح از راه پله شبیه به راه پله با پیچ یا راه پله گرد است. انحنا در این راه پله می تواند به اشکال مختلف اجرا شود. اجرای این طرح و طرح های مشابه باعث می شود فضای مد نظر بزرگ تر دیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید