عواملی که به مرور باعث خراب شدن ماشین لباسشویی می شود

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی دیگر افراد مثل سابق برای کارهای خانه به زحمت نمی‌افتند‌. یکی از وسایلی که کار را بسیار راحت‌تر کرده، ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی را می‌توان جزء یکی از اصلی ترین نیاز هر خانه ای به شمار آورد. این موضوع که همه لباسشویی‌ها در طرح‌ها و برندهای مختلف موجود در بازار محکم هستند و ماندگاری بالایی دارند درست است، اما به این معنی نیست که هرگز ماشین لباسشویی آسیب نمی‌بیند.

برای تعمیر ماشین لباسشویی خود به ویرا پارسیان مراجعه کرده و از تخفیفات همیشگی آنها بهره‌مند شوید. مانند بقیه وسایل تعمیر ماشین لباسشویی نیز انجام می‌شود. عواملی وجود دارند که اگر آنها را در حین استفاده از ماشین لباسشویی  رعایت نکنید، باعث خرابی ماشین لباسشویی می‌شود و باید به دنبال تعمیر ماشین لباسشویی باشید. این عوامل عبارت‌اند از:

استفاده بیش از حد استاندارد از ماشین لباسشویی

یکی از عواملی که روی عمر ماشین لباسشویی تاثیرگذار است و نادیده گرفتن آن باعث نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی می‌شود، میزان استفاده از ماشین لباسشویی است. برای اینکه به سراغ  تعمیر ماشین لباسشویی نروید باید در طول هفته کمتر از ۸ بار از ماشین لباسشویی برای شستن البسه استفاده کنید. عدد ۸ برای ماشین لباسشویی که عمر مفید آن ۱۰ سال است بسیار مناسب بوده و باعث می‌شود لباسشویی دیرتر خراب شود.

 

تخصصی و درست نصب نکردن ماشین لباسشویی

برای سالم نگه داشتن ماشین لباسشویی، نصب درست آن بسیار حائز اهمیت است. اگر افراد متخصص ماشین لباسشویی را تنظیم و در جای درست نصب نکنند، ممکن است به دلیل تکان‌های شدید باعث خراب شدن و در نتیجه تعمیر ماشین لباسشویی شود. لباسشویی باید در جایی نصب شود که هوا در آن مکان در جریان باشد.

 

وسیله گذاشتن روی ماشین لباسشویی

از دیگر مواردی که می‌تواند باعث خرابی و تعمیر ماشین لباسشویی شود، قرار دادن وسایل زیاد و سنگین روی ماشین لباسشویی است. اگر وسایل زیادی روی لباسشویی باشد باعث می‌شود وزن لباسشویی زیادتر و فشار زیادی را متحمل شود. برای اینکه طول عمر ماشین لباسشویی زیاد شود، بهتر است چیزی روی لباسشویی نباشد و روی آن خالی باشد.

 

استفاده بی رویه از مواد شوینده

اگر بالاتر از حدی که کارخانه ماشین لباسشویی پیشنهاد داده است، مواد شوینده به داخل مخزن لباسشویی بریزید در این حالت ماشین لباسشویی مجبور است تمام کف‌های به وجود آمده را با دورهای طولانی از بین ببرد. این کار باعث فشار آمدن و در نتیجه خرابی ماشین لباسشویی شود.

 

 

وسایل غیر مجاز شستن با ماشین لباسشویی

از عواملی که باعث می‌شود نیاز به تعمیر لباسشویی داشته باشید، شستن وسایل غیر مجاز مثل کیف‌های زیپ دار و پتوها و ملحفه‌های سنگین است. درست است که ماشین لباسشویی وسیله ای است برا شستن وسایل، اما هر وسیله ای را نباید با آن شست و بعضی از وسایل باید با دست شسته شوند.

 

تمیز نکردن صفحه چرخان ماشین لباسشویی

زمانی که ماشین لباسشویی البسه را شست و کار خود را تمام کرد، بایستی با یک پارچه داخل صفحه چرخان را تمیز کنید. اگر صفحه چرخان تمیز نشود، باعث به وجود آمدن جرم می‌شود که در نتیجه منافذ لباسشویی مسدود شده و لباسها تمیز شسته نمی‌شوند. اگر قصد تعمیر ماشین لباسشویی خود را ندارید بهتر است همیشه صفحه چرخان را با یک دستمال تمیز کنید.

 

به موقع در نیاوردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی

از عواملی که موجب نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی می‌شود، وجود کپک در آن است. اگر به موقع لباسهای شسته شده را از لباسشویی خارج نکنید باعث ایجاد کپک شده که بوی بسیار بدی نیز دارند. کپک‌ها طول عمر ماشین لباسشویی را کم می‌کنند.

 

خشک کردن بعضی از لباس‌ها

اگر قصد خشک کردن انواع لباس و پتو و ملحفه را با ماشین لباسشویی دارید، باید بگوییم که با دستان خود موجب خرابی لباسشویی می‌شوید. باید با توجه به دستورالعمل ماشین لباسشویی این کار را انجام دهید.

 

پیروی نکردن از دستورالعمل‌های نگهداری

باید به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه لباسشویی توجه کنید و با توجه به این دستورالعمل‌ها ماشین لباسشویی را به کار انداخته و از آن نگهداری کنید. نگهداری درست از ماشین لباسشویی آن را از هر گونه گزندی دور می‌نماید.

 

بررسی نکردن فیلتر ماشین لباسشویی

در قسمت پایین ماشین لباسشویی، فیلترهایی برای جذب کردن آلودگی‌ها و میکروب‌ها وجود دارند. این فیلتر‌ها ذرات درشت و ریز آلوده را از محوطه داخل ماشین  لباسشویی دور می‌کنند‌. بهتر است هر چند وقت یکبار با مسواک این فیلتر را تمیز کنید. تمیز نکردن فیلترها باعث برگشت میکروب‌ها به داخل ماشین  لباسشویی و لباس‌ها می‌شود. در دراز مدت این میکروب‌ها می‌توانند باعث خرابی  ماشین لباسشویی شوند.

 

اگر برای تعمیر ماشین لباسشویی خود دنبال یک فرد مجرب هستید، به ویرا پارسیان مراجعه کنید. ویرا پارسیان با دارا بودن کادری پویا تمام خرابی‌های ماشین لباسشویی شما را تعمیر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید