در این پست از همیار سوشیال به مزایای استفاده از سایبان ماشین می پردازیم :

مزایای سایبان ماشین

۱- محافظت از خودرو در برابر پرتوهای نور خورشید و گرمای آن

پرتوهای نور آفتاب، به‌ویژه پرتو فرابنفش خورشید در درازمدت تأثیر مخربی روی رنگ و بدنه خودروها می‌گذارد و از درخشندگی بدنه آن کم می‌کنند. این آسیب به شکل سوختگی رنگ خود را نمایان می‌کند و به‌گونه‌ای به نظر می‌رسد که خودروی شما کثیف است. بخش‌های مختلف داخلی و خارجی خودرو نیز در تماس با گرمای خورشید، در گذر زمان دچار فرسودگی می‌شوند. سایبان ماشین از خودروی شما در برابر همه این عوامل جلوگیری می‌کند.

۲- نگهداری از خودرو در برابر بارش باران، برف و تگرگ

شاید بارش باران و برف به‌خودی‌خود آسیب زیادی به خودرو وارد نکند. اما یخ‌زدگی پس از بارش باران و برف در مناطق سردسیر به یقین باعث آسیب به خودروی شما می‌شود. از طرف دیگر هوای همه شهرهای ایران آلوده است و بارانی که در شهرها می‌بارد، در ترکیب با دی‌اکسید کربن، به باران اسیدی تبدیل می‌شود. اسید ضعیف این باران‌ها پوشش سطح و رنگ خودروها را در گذشت زمان دچار آسیب می‌کند.
نیازی به گفتن از آسیب‌های بارش تگرگ نیست که گاه‌وبیگاه در مناطق مختلف ایران می‌بارد. آسیب‌های بارش تگرگ بر روی خودروها می‌تواند غیرقابل‌جبران باشد. انواع سایبان خودرو وسیله نقلیه شما را در مقابل همه این عوامل آب‌وهوایی نیز محافظت می‌کند.

۳- نگهداری از خودرو در مقابل فضولات پرندگان

فضولات پرندگان یکی از عوامل آسیب‌رسان به رنگ و بدنه خودرو است. موادی که در پس‌ماند پرندگان وجود دارد، دارای برخی از مواد شیمیایی است که رنگ خودروی شما را خراب می‌کند. سایبان ثابت یا متحرک خودرو از ماشین شما در برابر آسیب‌های پرندگان نگهداری می‌کند.

۴- جلوگیری از بالا رفتن دمای فضای داخلی خودرو در زیر آفتاب و در مناطق گرمسیر

همه ما گاهی اوقات سوار بر خودرویی شدیم که در گرمای تابستان در زیر آفتاب متوقف بوده است. در چنین شرایطی درجه دمای داخل خودرو از دمای بیرون نیز بالاتر می‌رود. این مسئله باعث نشت مواد شیمیایی از مواد پلاستیکی داخل خودرو به بیرون می‌شود که برای سلامتی انسان بسیار زیان‌آور است. نگهداری خودرو در زیر سایبان ماشین در آفتاب و در مناطق گرمسیر از چنین مسئله‌ای جلوگیری می‌کند. همچنین با خنک ماندن هوای داخل خودرو، آسایش بیشتر شما را در زمان سوار شدن به آن فراهم می‌کند.

۵- پیشگیری از آسیب به لاستیک‌های خودرو

لاستیک خودرو در هوای گرم و در زیر آفتاب بیشتر از هر قسمتی از آن می‌تواند آسیب‌پذیر باشد. بیشترین تعداد ترکیدن لاستیک‌ها در فصل تابستان و در مناطق گرمسیر اتفاق می‌افتد. گرما باعث انبساط و بادکردگی لاستیک می‌شود. این مسئله می‌تواند در زمان حرکت خودرو یا حتی در زمان توقف آن باعث ترکیدگی لاستیک شود.

۶- افزودن بر ارزش ساختمان در زمان فروش

سایبان پارکینگ اضافه برای ساختمان، در زمان فروش ملک نیز به ارزش آن اضافه می‌کند و فروش ملک را آسان‌تر می‌سازد.

۷- استفاده به‌عنوان آلاچیق یا انبار

تنها کاربرد سایبان ماشین، پارک کردن خودرو نیست. از این سازه‌ها به‌عنوان آلاچیق یا انبار هم می‌توانید استفاده کنید.

نویسنده : پرویز صادقی

دیدگاهتان را بنویسید