اگر می‌خواهید خانه‌ای هوشمند داشته باشید، باید تمامی اجزاء و المان‌های خانه هوشمند باشد. مثلاً آیفون، قفل درب، درب ورودی و خروجی ساختمان، نورپردازی، وسایل آشپزخانه، درب کابینت‌ها و پرده‌ها باید از مدل‌های هوشمند در خانه استفاده شوند. اما گاهی اوقات شرایط منزل ایجاب می‌نماید که در خانه پرده هوشمند نصب کنیم.

 

مزایا استفاده از پرده برقی چیست؟

پرده‌های کرکره‌ای یا فلزی قدیمی را قطعاً دیده‌اید. تا کنون برای خودتان سؤال پیش نیامده است که چرا قدیمی‌ها از این نوع پرده‌ها استفاده می‌کردند؟ یکی از این دلایل می‌تواند مقاومت بالای آن‌ها نسبت به پارچه باشد. اما حالا همان پرده با کیفیت متریال بالاتر که با برق کار می‌کند را تجسم نمایید. به این مدل پرده‌ها پرده‌های هوشمند گفته می‌شود. اما به لحاظ کارکرد، جنس، دوام و ماندگاری و آپشن‌های جانبی برای کارکرد کاملاً متفاوت با پرده‌های قدیمی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این مدل پرده‌ها توضیح دهیم.

مزایا و امکانات پرده برقی هوشمند

پرده برقی هوشمند چیست؟

اگر می‌خواهید خانه‌ای هوشمند داشته باشید، باید تمامی اجزاء و المان‌های خانه هوشمند باشد. مثلاً آیفون، قفل درب، درب ورودی و خروجی ساختمان، نورپردازی، وسایل آشپزخانه، درب کابینت‌ها و پرده‌ها باید از مدل‌های هوشمند در خانه استفاده شوند. اما گاهی اوقات شرایط منزل ایجاب می‌نماید که در خانه پرده هوشمند نصب کنیم.

پرده برقی هوشمند، نسل جدیدی از انواع مدل‌های پرده بوده که قابلیت اتصال به شبکه اینترنت و دستگاه‌های دیگر، کنترل شده و قابلیت‌هایی از جمله باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک و یا با استفاده از ریموت کنترل را دارا می‌باشد.

این پرده‌ها معمولاً از موتور الکتریکی برای حرکت دادن پارچه یا فلزات استفاده می‌کنند و می‌توانند با استفاده از سنسور‌های نور، دما و رطوبت نیز تنظیم شوند.

از دیگر ویژگی‌های پرده‌های برقی هوشمند می‌توان به قابلیت برنامه‌ریزی زمانبندی شده برای باز و بسته شدن، اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند در خانه و کنترل از راه دور اشاره کرد. همچنین، پرده‌های برقی هوشمند معمولاً با قابلیت‌های امنیتی نیز تجهیز شده‌اند، به عنوان مثال قابلیت قفل کردن پرده در حین عدم حضور افراد در خانه یکی از ویژگی‌های جالب آن‌ها به شمار می‌رود.

استفاده از پرده‌های برقی هوشمند علاوه بر اینکه ظاهر متناسبی را در فضای خانه ایجاد می‌نمایند، نگهداری از آن‌ها نسبت به پرده‌های پارچه‌ای بسیار راحت‌تر است. همچنین استفاده از این مدل پرده می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب پرده شود.

images_1684570965_64688355b5439.png

مزیت‌های استفاده از پرده هوشمند

کاهش مصرف انرژی: برای بسیاری از خانه‌های قدیمی که با سیستم گرمایشی بخاری کار می‌کنند، استفاده از این پرده را توصیه می‌کنیم. همچنین اگر در ساختمان مورد نظر پنجر‌های قدیمی نصب است و از پنجره‌های دوجداره و سه جداره خبری نیست، می‌توانید از این مدل پرده برقی استفاده کنید. در این شرایط گرما به بیرون از خانه هدایت نمی‌شود و یا حتی در فصل تابستان در صورت استفاده از کولر و اسپیلت سرما به بیرون نمی‌رود و محیط زودتر خنک می‌شود. اما شما می‌توانید در زیر کار پرده پارچه‌ای ضخیم را در صورت تمایل استفاده کنید.

امکان باز و بسته کردن پرده با گوشی: بله درست شنیده‌اید!! شما می‌توانید هنگامی که در منزل حضور ندارید، با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی گوشی شما نصب می‌شود و با چند ضربه بر روی گوشی پرده را باز و بسته کنید. به طور مثال شما سر کار هستید و در هنگام ظهر که آفتاب بسیار سوزان است و ممکن است به گل‌ها آسیب برساند، می‌توانید پرده را به طور کامل ببندید و یا در هنگام صبح باز و بسته کنید. در صورتی که مسافرت هستید و تمایل دارید در ساعاتی خاص به گل‌های کنار پنجره نور برسد، می‌توانید از راه دور این فرآیند را کنترل کنید.

استفاده آسان: پرده‌های پارچه‌ای مشکلاتی را در هنگام نصب و باز کردن مجدد برای شست و شو ایجاد می‌کنند. به طور مثال اگر شما فردی سالخورده باشید برایتان سخت است که خودتان پرده‌ها از پنجره باز کنید و بشویید. با پرده برقی هوشمند این کار میسر می‌شود. متریال به کار رفته در ساخت پرده‌های هوشمند به گونه‌ای است که گرد و خاک را جذب نمی‌نماید و یا درصد جذب آن بسیار پایین است و با دستمال ساده خشک و یا کشیدن جارو برقی یا بخارشوی به راحتی تمیز می‌شوند. هر فردی در هر سن و سالی می‌تواند این مدل پرده‌ها را تمیز کند و امکان جابه جایی مکرر فراهم نمی‌باشد. همین ویژگی یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر پرده هوشمند برقی به شمار می‌رود.

دوام و استحکام بالا: خیالتان کاملاً جمع باشد!! شما می‌توانید تا سالیان سال از این مدل پرده برقی هوشمند استفاده کنید. مدل‌های بسیار قدیمی که فلزی ساده بود پس از چندین سال بر اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ می‌داد و مدل‌های سفید آن به رنگ زرد تبدیل می‌شد. تغییر رنگ بر اثر نور خورشید در کلیه مدل‌ها از پارچه‌ای گرفته تا فلزی کاملاً مرسوم و رایج بود. ولی در این مدل پرده‌ها به سبب متریال با کیفیتی که در ساخت آن استفاده می‌شود، امکان تغییر رنگ و از ریخت افتادگی وجود ندارد. محصولات معمولاً با ضمانت نامه کیفی معتبر به مشتریال عرضه می‌گردد.

images_1684570994_6468837253a18.png

پرده برقی چگونه کار می‌کند؟

با استفاده از موتور هوشمندی که در مراحل ساخت آن تعبیه شده است. به عبارت دیگر بالا و پایین رفتن پرده‌ها با استفاده از موتور انجام می‌شود. در مدل اول با استفاده از باتری این کار انجام می‌شود. در مدل دوم موتور به برق اصلی سیستم‌های هوشمند خانه نصب گردیده و اگر بخواهیم واضح‌تر توضیح دهیم واحد کنترل مرکزی هوشمند در ساختمان فراهم می‌باشد که دیگر تجهیزات هوشمند نیز به آن موتور وصل می‌باشد.

مدل‌های پرده برقی

مدل‌های زبرا، شید رول، کرکره‌ای و پارچه‌ای از مدل‌های پر فروش و محبوب پرده‌های برقی به شمار ‌می‌روند. شاید دوست داشته باشید که خانه همان حالت قدیمی و سبک مدرن خود را حفظ کند و به همین دلیل علاقه‌ای به نصب پرده فلزی نداشته باشید. ما به شما پرده زبرا و رومن را پیشنهاد می‌کنیم. مدل‌های رومن به شکل چین خورده هستند و با روشن و خاموش کردن ریموت به میزان چین آهن‌ها کاسته و اضافه خواهد شد.

در مدل‌های کرکره‌ای متریال چوب با نقوش بسیار زیبا مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالت کلی باید بدانید که قیمت پرده‌های هوشمند بالاتر از پرده‌های معمولی پارچه‌ای است. دلیل قیمت بیشتر آن به دلیل مزایای بی‌شماری است که به قابلیت‌های آنان اضافه شده است.

هوشمند‌سازی خانه به سبک ایرانی

در هوشمند‌سازی خانه به سبک ایرانی باید به معماری خانه توجه داشت. با توجه به اینکه پنجره منازل ایرانی به گونه‌ای ساخته می‌شود که امکان دید کامل را از نمای داخلی خانه به بیرون فراهم نمی‌نماید و طبیعتا همه ما دوست نداریم که از خیابان نمای خانه دید داشته باشد، به همین دلیل وجود پرده یک عامل ضروری برای منازل می‌باشد. حال شاید در ادارات به سبب جو و محیط رسمی احاطه کامل پرده بر روی پنجره‌ها رایج نباشد. اما برای خانه‌ها وجود پرده بسیار ضروری است.

پیشنهاد ما برای خانه‌ای هوشمند استفاده از انواع تجهیزاتی است که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و جذاب، امنیت منزل شما را در برابر سرقت چند برابر نماید. شما می‌توانید با نصب پرده هوشمند برقی و نورپردازی نقطه‌ای هوشمند جلوه‌ای زیبا به محیط دهید.شرکت هوشمندسازی جهان اسمارت آماده ارائه انواع محصولات هوشمند بخصوص پرده برقی هوشمند می باشد. شما می توانید برای خرید پرده برقی هوشمند به وبسایت جهان اسمارت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید