آیا می‌دانید بهترین میز تحریر چه خصوصیاتی دارد و انواع آن کدام است؟ معمولا برای خرید میزتحریر در مشهد به کدام فروشگاه مراجعه می‌کنید؟ استفاده از یک میز تحریر مناسب نه تنها به افزایش تمرکز در حین انجام کارها کمک می‌کند؛ بلکه بر سلامت بدن افراد نیز تأثیرگذار است. اما اینکه خرید میزتحریر باید با چه معیارهایی در نظر گرفته شود، موضوع با اهمیتی است که بسیاری از علاقه‌مندان به این وسیله کاربردی از آن بی‌اطلاع هستند. همانطور که می‌دانید؛ میز تحریر در انواع و اقسام وجود دارد. به‌طوری که حتی برای سنین مختلف نیز از طراحی‌های خاصی بکارگیری می‌شود. به طورکلی انتخاب یک میز تحریر ایده‌ال، آنقدر با اهمیت است که ما در این مقاله قصد داریم به زوایای مختلف خرید میزتحریر بپردازیم.

چه کسانی می‌توانند از میز تحریر استفاده کنند؟

پر واضح است که افراد زیادی می‌توانند از میزهای تحریر بهره‌مند شوند تا علاوه بر راحتی در انجام کار در حفظ سلامت‌شان نیز، کوشا باشند. اما به طورکلی بیشترین افرادی که از انواع میز تحریر استفاده می‌کنند؛ به شرح زیر هستند:

  • کودکان و نوجوانان. یکی از لوازم کاملاً ضروری کودکان و نوجوانان برای انجام بسیاری از کارهایشان مانند تکالیف مدرسه و… میزتحریر است. همان‌طور که می‌دانید؛ انتخاب یک میزتحریر استاندارد به این افراد کمک می‌کند تا در یک شرایط مناسب به انجام کارهایشان بپردازند. در حال حاضر خرید میزتحریر برای کودکان و نوجوانان، فوق العاده دارای اهمیت است که والدین باید آن را در نظر داشته باشند.
  • برنامه نویسان. همانطور که می‌دانید؛ برنامه نویسی نیاز به دقت و مهارت خاصی دارد که از ابتدایی‌ترین آنها در نظر گرفتن یک فضای مناسب، برای انجام این کار است. در واقع بکارگیری از یک میز تحریر مناسب به خوبی می‌تواند تحمل ساعت‌ها نشستن پشت سیستم و سر و کله زدن با انواع و اقسام کد را برای این دسته از افراد راحت‌تر کند. البته ممکن است میزتحریرهای برنامه نویسان، نیاز به جزئیات بیشتری برای نگهداری دیگر وسایل مهم این افراد باشد؛ که در هنگام خرید میزتحریر باید به آن توجه شود.
  • نقاشان. در حرفه‌ی طراحی چهره نیز افراد به انواع میزتحریر احتیاج خواهند داشت که طبیعتاً باید بنا به نیاز، میز نوع دلخواه‌شان را انتخاب کنند. معمولاً این دسته از افراد با وسایل مختلفی سر و کار دارند که طبیعتاً به یک میز کاملاً مناسب، نیاز خواهند داشت تا همه‌ی وسایل ضروری در دسترس‌شان باشد. بنابراین طراحان و نقاشان نیز از جمله افرادی هستند که استفاده از یک میز تحریر مناسب در دستور کارشان، قرار دارد.

جنس‌های مختلف میز تحریر

خرید میزتحریر برای کودکان و بزرگسالان باید به شیوه‌ی کاملاً صحیح انجام شود که پس از مدتی استفاده، فرد دچار خستگی نشود. برای این منظور باید در درجه‌ی اول به جنس میزتحریر توجه کرد. همان‌طور که می‌دانید؛ در حال حاضر برای خرید این وسیله می‌توان از چند جنس مختلف استفاده کرد که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم:

 1) میزتحریر چوبی

چوب ماده‌ای است که در ساخت میزتحریر استفاده می‌شود و ام دی اف، لمینت و… از جمله چوب‌های مهندسی شده‌ای هستند که برای در نظر گرفتن میزهای تحریر، بکارگیری خواهند شد. دلیل استفاده از این نوع چوب، برای ساخت میز بصرفه بودن آنهاست. با این حال می‌توان با خیال آسوده از مقاومت و انعطاف‌پذیری‌شان نیز استفاده کرد.

2)  میز تحریر پلاستیکی

شاید از جمله انواع خرید میزتحریر ارزان، میز نوع پلاستیکی باشد که معمولاً برای کودکان در نظر گرفته می‌شوند. در واقع خرید میزتحریر پلاستیکی برای افزایش امنیت خردسالان انجام می‌شود. چرا که اگر صندلی یا میز چوبی به هر دلیلی روی کودک برگردد؛ حتماً به آسیب منجر خواهد شد. ضمناً میزهای تحریر پلاستیکی در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند که برای جذب کودکان نیز موثر هستند.

3) میزتحریر فلزی

معمولاً میزهای تحریر فلزی، کاملاً با فلز ساخته نمی‌‌شوند و ترکیبی از پلاستیک و چوب نیز در آنها دیده می‌شود. در واقع این کار به دلیل سنگین شدن بیش از اندازه میزهای تحریر است که هم در زمان جابجایی آزاردهنده خواهد بود و هم در زمان استفاده. چرا که فلز سرد است و احتمالاً افراد در نشستن‌های طولانی اذیت می‌شوند.

4) میزتحریر شیشه‌ای

میزتحریرهای شیشه‌ای نیز مانند فلزی به طور کامل با شیشه در نظر گرفته نمی‌شود و معمولاً سطح کار از شیشه خواهد بود و پایه‌های میز از چوب یا فلز است. البته میزهای تمام شیشه‌ای نیز وجود دارد که معمولاً آنها، توصیه نمی‌شوند. به طور کلی خرید میزتحریر در کنار اینکه باید به رفع نیازهای افراد کمک کند؛ باید احتمال آسیب را نیز کاهش دهد که میزتحریرهای شیشه‌ای چنین قابلیت‌هایی را به‌صورت توأمان ندارد.

اهمیت فضای در نظر گرفته شده برای میزتحریر

طبیعتاً برای اینکه بتوانید به خرید میزتحریر مناسب اقدام کنید؛ باید موارد مختلفی را بررسی نمایید که از جمله مهم‌ترین آنها بررسی فضای مورد نیاز برای قرارگیری میزتحریر است. در واقع باید بدانید که میز تحریر برای چه عنوانی خریداری می‌شود. برای مثال اگر می‌خواهید از آن برای انجام کارهای دانشگاه یا اداره‌تان استفاده کنید؛ احتمالاً باید محل قرارگیری میزتحریر را در اتاق خواب‌تان در نظر بگیرید که در این صورت باید بسته به متراژ اتاق، نوع مناسب میزتحریر را انتخاب نمایید. ضمناً توجه به دکوراسیون اتاق در انتخاب میز تحریر ضروری به نظر می‌رسد. از طرفی خرید میزتحریر برای کودکان و نوجوانان نیاز به دقت بیشتری دارد. در واقع ممکن است محل ثابتی برای میزتحریر در نظر گرفته نشود چرا که احتمالاً کودک دوست دارد هر جایی که والدین باشند؛ آنها هم همانجا به کارشان مشغول شوند که در این صورت نیاز است که ابعاد میزتحریر کوچک‌تر لحاظ شود تا کاملاً برای موقعیت‌های مختلف قابل قرارگیری باشد و در کنار آن حمل این وسیله نیز راحت باشد. به طور کلی همه‌ی افراد، باید قبل از خرید میز تحریر به بررسی فضای قرارگیری میز توجه ویژه داشته باشند تا بعدها مشکلی از این باب گریبان‌گیرشان نشود.

بهترین میزتحریر برای برنامه نویسان

برنامه نویسی کار پر زحمتی است که باید ساعت‌ها پشت یک میز نشست و به فعالیت ادامه داد. به‌همین منظور استفاده از یک میزتحریر مناسب، ضروری است. به طورکلی معمولاً برنامه نویسان از میزهای تحریر ایستاده بهره می‌برند که البته شاید، برایتان عجیب باشد. اما ما در ادامه به دلایل این امر می‌پردازیم:

  • طبق تحقیقات انجام شده ایستادن برای انجام کار مخصوصاً برنامه نویسی، برای سلامت قلب فوق العاده مفید است و با توجه به اینکه سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد؛ می‌توان به سلامت جسم امیدوارتر بود. دقیقاً به‌همین دلیل است که حداقل نیمی از برنامه نویسان، خرید میزتحریر ایستاده را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
  • گفتنی است که با توجه به اینکه میز تحریرهای ایستاده قابلیت تنظیم کردن دارند؛ برنامه نویسان مجبور به ایستادن در همه اوقات نیستند و می‌توانند حالت نشسته را نیز امتحان کنند. ضمناً ناگفته نماند که میزهای تحریر ایستاده در انواع مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به Desktop Attachamentd و Stand-only desks اشاره کرد.

نکات مهم در زمان خرید میزتحریر

حال با توجه به موارد عنوان شده، باید به بررسی معیارهای انتخاب یک میزتحریر برای کودکان و بزرگسالان بپردازیم. در واقع انتظار داریم پس از مطالعه‌ی این بخش به راحتی بتوانید یک میزتحریر مناسب برای استفاده خریداری نمایید:

1) بررسی اندازه‌های میزتحریر

اگر افرادی که نیاز به میزتحریر دارند، توجه خاصی به ابعاد این وسیله کاربردی نداشته باشند؛ مسلماً موارد مهمی را از دست خواهند داد. برای مثال یک میز با ابعاد نامناسب، فشار مضاعفی را به فرد وارد می‌کند که بخش‌های ستون مهره و پاها بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. در واقع قرارگیری صحیح پاها بر زمین و در نتیجه حفظ تعادل، سبب شکل‌گیری شرایط مناسب برای افراد پشت میز خواهد شد. بنابراین برای خرید میزتحریر، حتماً به اندازه‌های آن توجه ویژه داشته باشید.

2) بررسی کیفیت ساخت میزتحریر

استفاده از یک میزتحریر مناسب که دارای کیفیت ایده‌آل است؛ بهترین انتخاب خواهد بود. در واقع موادهای سازنده یک میز، حتی می‌تواند سلامت شخص را نیز تحت تأثیر قرار دهد. لذا توجه به این مورد نیز برای انتخاب یک میزتحریر، ضروری به نظر می‌رسد. البته احتمالاً اگر در این خصوص اطلاعات کافی نداشته باشید؛ توصیه می‌کنیم از افراد اهل فن در این خصوص استفاده کنید تا به طور کامل از کیفیت مناسب میزهای تحریر، اطمینان حاصل نمایید.

3) بررسی فضاهای مختلف (کشو) میزتحریر

یک میز تحریر باید فضای مناسب و کشوی کافی داشته باشد تا اگر افرادی که از آن استفاده می‌کنند؛ نیاز به جابجایی و نگهداری وسایل مورد نظرشان داشتند، محدودیتی نداشته باشند. البته این موضوع، بسته به نوع طراحی میزتحریر نیز دارد. همانطور که می‌دانید در حال حاضر، مدل و طرح‌های زیادی از میز تحریر وجود دارد که دست افراد را برای خرید باز گذاشته است. به طور کلی توصیه می‌کنیم برای خرید میزتحریر ارزان اما در عین حال ایده‌آل به بررسی طرح و شکل میز پرداخته و با توجه به فضای در اختیارتان، نسبت به انتخاب نوع کامل‌تر اقدام کنید.

 4) بررسی سبک میزتحریر

البته که انتخاب سبک میزتحریر، کاملاً سلیقه‌ای است. اما در این خصوص نیز رعایت موارد مختلف، ضروری است. برای مثال ابتدا باید تعیین کنید که قرار است میزتحریرتان در کدام موقعیت از منزل یا اداره بکارگیری شود. در واقع همانطور که می‌دانید هر گوشه از منزل یا اداره ممکن است از یک دکوراسیون متفاوت، برخوردار باشد که در این صورت افراد ملزم هستند تا با در نظر گرفتن این موضوع، به خرید میزتحریر دلخواه اقدام کنند. گفتنی است که بیشتر افراد علاقه به سبک‌های مدرن میزتحریر دارند و بعضاً نیز از دیگر سبک‌ها، مانند کلاسیک استقبال می‌کنند.

5) بررسی قیمت میزتحریر

از دیگر مواردی که باید در زمان خرید انواع میزتحریر به آن توجه کرد، بررسی قیمت این وسیله‌ی کاربردی است. همانطور که می‌دانید میزهای تحریر در طرح‌های مختلف و برای موقعیت‌های گوناگون در نظر گرفته شده‌اند که افراد با توجه به نیازشان می‌توانند بهترین نوع آن را انتخاب کنند. همچنین پر واضح است که هر چه کیفیت ساخت میزتحریر بیشتر باشد؛ مسلماً قیمت‌های بیشتری خواهند داشت. در کنار این موارد گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می‌تواند در تعیین قیمت میزتحریر موثر باشد. البته ناگفته نماند که استفاده از مراکز مجاز و معتبر، بهترین اقدام برای خرید میزتحریر است تا بتوانید با در نظر گرفتن یک شرایط مناسب، محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

چه عواملی بر قیمت میزهای تحریر موثر است

امروزه استفاده از یک میزتحریر مناسب برای هر فرد ضروری است. به‌همین دلیل، افراد تلاش می‌کنند تا بهترین نوع آن را تهیه کنند. اما در این میان قیمت‌های بالای این محصول، سبب شده است تا افراد با آزادی عمل کمتری به خرید این وسیله‌ی پرکاربرد اقدام کنند. به‌همین منظور ما در ادامه قصد داریم به مواردی بپردازیم که در تعیین قیمت میزهای تحریر موثر است:

  • اولین موردی که در قیمت میزتحریر تأثیرگذار است؛ جنس پایه‌های میز است. در واقع همانطور که می‌دانید جنس پایه‌ میزهای تحریر ممکن است از انواع مختلف مانند فلزی، شیشه‌ای، چوبی، ام دی اف و… باشد که هر کدام از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. در کنار این مورد، جنس و کیفیت بدنه‌ی میز هم موثر خواهد بود.
  • اندازه و ابعاد میزتحریر نیز در قیمت‌گذاری این محصول اثرگذار است. همچنین اگر برای خرید میزتحریر، اقدام به خرید نوع قفسه‌دار کنید و یا میز مدنظرتان دارای جزئیات بیشتری باشد؛ قطعاً به قیمت خرید آن افزوده خواهد شد.
  • طرح، شکل و شمایل در نظر گرفته شده برای میزهای تحریر نیز از دیگر مواردی است که در تعیین قیمت این وسیله‌ی کاربردی موثر است. پر واضح است که برای انتخاب نوع دلخواه، کافی است که موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهید.
  • برند و مدل میزتحریر نیز تأثیر مستقیم بر قیمت خرید این محصول خواهد داشت. در حال حاضر برندهای مختلفی از میزتحریر در بازار وجود دارد که بنا به مواردی که در این مقاله به آنها پرداخته شد؛ می‌توان بهترین نوع این محصول را انتخاب کرد.

خرید میزتحریر مناسب از فروشگاه هیلدا چوب

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به خرید میزتحریر مناسب دارید؛ کافی است که از یک مرکز معتبر در این زمینه استفاده کنید که برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم که از فروشگاه هیلدا چوب بهره ببرید. این مجموعه حرفه‌ای با بکارگیری از بهترین تجهیزات و متبحرترین متخصصان توانسته است محصولات جذاب و فوق العاده‌ای را تولید و عرضه کند. به طورکلی خرید انواع میزتحریر در مشهد با استفاده از تیم تخصصی هیلدا چوب به راحتی و با مراجعه به سایت اینترنتی این مجموعه قابل انجام است. حال برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر و اینکه بتوانید با این مجموعه تخصصی در ارتباط باشید؛ کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده در وب‌سایت این شرکت به نشانی اینترنتی http://www.hildachoob.com/ با مشاوران هیلدا چوب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید