اگر برای شما سوال است که میز کارمندی چیست و چه تفاوتی با سایر میزها دارد، باید بگوییم که میز کارمندی همانطور که از نام آن پیدا است، برای استفاده‌ی کارمندان و در ادارات استفاده می‌شود. از آنجایی که کارمندان ساعات زیادی را صرف نشستن پشت میزهای کارمندی می‌کنند، بنابراین این میزها باید دارای ویژگی‌هایی باشند که آنها را به میزی مناسب برای کار تبدیل کند.

میز کارمندی همچنین یکی از اصلی‌ترین اشیا در چیدمان یک دفتر کار محسوب می‌شود؛ بنابراین مهم است طوری آن را انتخاب کنیم که باعث شلوغی دفتر و از بین رفتن تمرکز کارمندان و پایین آمدن عملکرد مفید آنها نشود.
در ادامه قرار است این نوع میزها را با هم بررسی کنیم و ببینیم که بهترین میز کارمندی چه ویژگی‌هایی دارد.

ابعاد میز کارمندی

میز کارمندی و ویژگی‌های مهم آن

قطعا یکی از مهم‌ترین نکات ابعاد استاندارد میز کارمندی است. این ابعاد با توجه به اندازه اتاق تعیین می‌شود. یعنی اندازه میز باید با اندازه اتاق متناسب باشد. به این منظور که می‌خواهید فضای بیشتری برای وسایل کارمند خود ایجاد کنید نباید میزهای بزرگ و دست و پا گیر با قیمت‌های بالا تهیه کنید. می‌توانید به‌جای میز کارمندی بزرگ، از کشو یا کمد استفاده کنید.
در کل می‌توان گفت که ابعاد میز کارمندی باید متوسط باشد. نه آنقدر کوچک که کارمند برای کار پشت آن دچار مشکل شود و نه آنقدر بزرگ که جا برای میزهای دیگر در اتاق نباشد.
طول استانداردی که برای میزهای اداری در نظر گرفته شده بین 70 تا 150 سانتی‌متر است. این میزها همچنین عرضی بین 60 تا 75 سانتی‌متر دارند. ارتفاع میز کارمندی بستگی به قد اشخاصی که پشت آن می‌نشینند دارد. ارتفاع استاندارد میز کارمندی چیزی بین 75 تا 88 سانتی‌متر است. همچنین بعضی از میزها به فرد این امکان را می‌دهند که با توجه به قد خود ارتفاع میز را تنظیم کند.
نکته‌ی مهم دیگر در خصوص ارتفاع میز این است که باید متناسب با ارتفاع صندلی باشد تا موجب درد گردن یا کمر کارمندان نشود. ابعاد سطح میز نیز دارای اهمیت است و نباید کمتر از فاصله‌ی مچ دست تا آرنج شود.

نکات مهم در انتخاب میز کارمندی

باید به این نکته توجه کنید که هر کارمند نیاز به یک میز کارمندی اختصاصی داشته و بهتر است از یک میز بزرگ مشترک برای چند کارمند استفاده نکنید. دلیل این موضوع این است که این میزها به کارمندان فضای اختصاصی داده و باعث تمرکز بهتر و بالا رفتن راندمان آنها می‌شود.
بهترین  میز اداری میزی است که اصول ارگونومی به خوبی در آن رعایت شده‌باشد. امروزه پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از عوامل مهم در سلامت کارمندان، میز و صندلی‌ای است که در محل‌کار خود استفاده می‌کنند. میز و صندلی‌هایی که با اصول ارگونومی سازگار هستند، قابلیت شخصی‌سازی مواردی مثل ارتفاع و… را دارند. همین موضوع موجب آرامش، راحتی و تمرکز بیشتر کارمندان و افزایش راندمان آنها خواهد شد.
اگر قصد استفاده طولانی مدت از میز کارمندی خود را دارید، چوب استفاده‌شده در میز شما باید مرغوب باشد تا در اثر جابه‌جایی دچار آسیب نشود. چسبی که قطعات میز را به هم متصل می‌کند نیز اگر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد اجزای میز پس از مدت کوتاهی از هم جدا خواهند شد.
رنگ میز کارمندی بهتر است با دیگر بخش‌های اتاق هارمونی و هماهنگی داشته‌باشد چون این موضوع در ایجاد نظم داخل اتاق‌ها تاثیر بالایی دارد. همچنین بهتر است برای خرید میز کارمندی به دیزاین دفتر خود توجه کنید. اگر دیزاین دفتر شما مدرن است می‌توانید از میزهای مدرن و اگر دیزاین کلاسیک دارید از میزهای کلاسیک استفاده کنید.
نکته‌ی بسیار مهم بعدی این است که میز هر کارمند باید با توجه به شغل او تهیه شود. برای مثال، میزی که برای یک معمار در نظر گرفته می‌شود باید هم برای کامپیوتر و هم برای وسایل طراحی او فضای خالی داشته‌باشد. اما مثلا برای یک کارشناس فروش یک میز کوچک در حدی که بتوان یک کامپیوتر و یک تلفن روی آن گذاشت کافی است.
اگر در خصوص قیمت میزها نگرانی دارید، همیشه می‌توانید روی میزهای دست دوم حساب کنید. همچنین معمولا شرکت‌هایی هستند که در حال گسترش شرکت خود یا تغییر دکوراسیون بوده و قصد خلاص شدن از دست مبلمان قدیمی خود را دارند. می‌توانید میزهای این شرکت‌ها را با قیمت مناسب تهیه کنید.

تفاوت میز کارمندی با میز مدیریتی

مهم‌ترین تفاوت میز کارمندی با میز مدیریت، ابعاد آن است. میز مدیریت باید بزرگتر بوده و در جایی قرار بگیرد که مدیر بتواند بر کارمندان نظارت داشته‌باشد. به‌طور کلی میزهای کارمندی در ابعاد کوچک‌تر ساخته می‌شوند تا هم تعداد بیشتری از این میزها را بتوان در یک دفتر گذاشت و هم قیمت آنها کمتر شود. اگر قیمت پایین برای شما در اولویت است می‌توانید میزهای ساده‌تر تهیه کنید که هم فضای کمتری اشغال کرده و هم قیمت مناسبی دارند.

مدل های میز کارمندی

اگر شغل شما به گونه‌ای است که مشتریان مرتبا به دفتر شما مراجعه می‌کنند، بهتر است که به ظاهر آراسته‌ی دفتر و میزها توجه ویژه داشته‌باشید. اگر می‌خواهید مشتریان وفاداری برای خود ایجاد کنید، آنها باید شرکت شما را با ظاهری آراسته و شیک به‌خاطر بیاورند. بهترین مدل های میز کارمندی در این موقعیت‌ها میزهای مدرن هستند چون در عین سادگی، زیبا و شیک بوده و ظاهری چشم‌نواز به دفتر شما می‌بخشند.
میزهای کلاسیک برعکس میزهای مدرن، به سختی با محیط دفترکار هماهنگ می‌شوند و این یک عیب بزرگ برای آنهاست. اما میزهای مدرن طوری ساخته می‌شوند که راحت با محیط هماهنگ شده و بتوانید سایر مبلمان دفتر را با آنها ست کنید. همچنین سطح صیقلی این میزها باعث بهتر بازتاب شدن نور و روشن‌تر جلوه کردن محیط می‌شود. با نور بهتر، محیط کاری شاداب‌تری خواهید داشت و ناخودآگاه راندمان کارمندان بالا خواهد رفت.
یکی دیگر از مدل های میز کارمندی، میزهای مادولار هستند. این میزها به شما امکان شخصی‌سازی داده و باعث می‌شوند بتوانید از حداکثر فضای دفتر استفاده کنید. این ویژگی در دفترهای کوچک بسیار کمک‌کننده است و به شما کمک می‌کند بدون تغییر دادن دکوراسیون کامل و فقط با مقدار کمی جابه‌جایی، فضای بیشتری در دفتر کار خود ایجاد کنید. البته توجه داشته‌باشید که اگر قرار است به زودی جابه‌جا شده و یا شرکت خود را گسترش دهید و قصد دارید مبلمان و میزهای جدید تهیه کنید، بهتر است برای مدت کوتاه سراغ میزهای مادولار نرفته و از میزهای ارزان‌تر استفاده کنید تا بتوانید روی سرمایه‌گذاری تمرکز کنید.

از کجا میز کارمندی تهیه کنیم؟

ساجیران، تولید کننده میز کارمندی، دارای بهترین مدل های میز کارمندی بوده و به اصول ارگونومی در ساخت میزهای خود توجه کرده‌است. برای خرید میز کارمندی شرکت خود می‌توانید به این فروشگاه مراجعه نمایید.

کلام آخر

در مقاله راجع به میزهای کارمندی صحبت کردیم. فهمیدیم که این میزها یکی از اصلی‌ترین المان‌های داخل دفتر کار هستند و هنگام خرید آنها باید به نکاتی مانند ابعاد، ارتفاع، اصول ارگونومی و سلامت کارمندان، جنس میز و مرغوبیت آن، هماهنگی رنگ میز با سایر وسایل دفتر، مدل میز کارمندی، توجه به شغل کارمندی که برایش میز تهیه می‌کنید و قیمت توجه کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده‌باشد.

 

برچسب ها : ادارات,سازمان,میز,مدیریت,مدیر,اداره

دیدگاهتان را بنویسید