می‌توان گفت تقریبا هیچ محدودیتی برای خرج کردن در عرصه کامپیوتر وجود ندارد و شما توانایی این را دارید که با هزینه‌ی بیشتر پرفورمنس و کیفیت بیشتری را خریداری کنید. امروزه با توجه به وضعیت بازار کامپیوتر، کامپیوترهای ارزان قیمت و پایین رده از 6-7 میلیون تومان شروع می‌شوند و کامپیوترهای تکمیل یا مخصوص گیمینگ حداقل 15 الی 20 میلیون تومان هزینه دارد. به همین سبب این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که حداکثر میزان هزینه‌ای که قادر به پرداخت آن برای اسمبل کامپیوتر خود هستید و بعد از آن به دنبال مدل‌های مختلف بگردید. البته این را هم در نظر داشته باشید که بعضی قطعات در بازار موجود نیستند و یا بی مورد گران شده اند. در دسترس داشتن چند جایگزین برای هر قطعه از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری خواهد کرد. اصلی‌ترین مسئله در بستن سیستم گیمینگ نیاز سنجی کاربر است.

این موضوع که بدانید با سیستم خود دقیقا چه کاری می‌خواهید انجام دهید و چه توقعاتی از آن دارید خیلی مهم است. چه در سیستم پیشرفته و کامل و چه در سیستم ساده و پایین رده شما باید هدف خود را در نوع استفاده از سیستم تعیین کنید حتی در زمینه گیمینگ این موضوع اهمیت بسیاری دارد به عنوان مثال اینکه قصد تجربه بهترین بازی‌های روز دنیا را دارید و یا بازی‌های esport چرا که بازی‌های esport در سیستم نیازی به کارت گرافیک و یا پردازنده بسیار قدرتمند و پیشرفته ندارند و حتی در سیستم‌های پایین رده هم به خوبی قابل اجرا هستند.

باتل نک: شاید تا به حال اصطلاح باتل نک را شنیده باشید، زمانی که یکی از قطعات سیستم نسبت به قطعات دیگر بسیار ضعیف باشد و از پردازش درست سیستم جلوگیری کند از این اصطلاح (باتل نک) استفاده می‌کنند. بنابراین دقت کنید که همیشه بهتر است که تمام قطعات کامپیوتر به یک اندازه ارتقا پیدا کنند. به عنوان مثال خریدن کارت گرافیک GTX2070 با پردازنده Core I3 4130 اصلا انتخاب منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد چرا که پردازنده اصلی سیستم توانایی پشتیبانی از کارت گرافیک را ندارد و توان کافی برای پردازش این حجم از اطلاعات را ندارد.

نکاتی که هنگام کامپیوتر استوک  و یا انتخاب قطعات برای اسمبل کامپیوتر باید بدانیم

اسمبل کامپیوتر نیاز به 7 قطعه اصلی و مهم دارد که عبارتند از:

  1. مادر برد (MotherBoard)
  2. رم (Ram)
  3. پردازنده (CPU)
  4. منبع تغذیه (PSU)
  5. کارت گرافیک (GPU)
  6. کیس (Case)
  7. حافظه‌ی ذخیره سازی (SSD یا HDD)

مینی کیس چیست؟

مینی کیس‌ها از نظر کارکرد هیچ فرقی با کیس عادی ندارند و به عبارتی همان کیس‌های عادی هستند با این تفاوت که ابعادشان کوچک‌تر از کیس معمولی طراحی شده است. در ادمه مطلب به مزایا و معایب این مینی کیس‌ها می‌پردازیم.

یک کامپیوتر خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مینی کیس چه تفاوتی با کیس معمولی و بزرگ دارد؟

در واقع تمام ویژگی‌های یک کیس کامپیوتر بستگی به نیاز و نوع استفاده کاربر از آن دارد و مهم‌ترین تفاوت مینی کیس با کیس معمولی تنها در ابعاد و سایز آنها است و این کاملا به نظر شخصی کاربر وابسته است. البته در نظر داشته باشید که در کیس‌های معمولی به دلیل ابعاد بزرگ و فضای زیاد امکان اضافه کردن چند هارد وجود دارد  در صورتی که مینی کیس‌ها به دلیل فضای کم و ابعاد کوچک از این قابلیت محروم هستند. همچنین شما در استفاده از کیس معمولی قادر به استفاده از انواع گرافیک هستید اما در مینی کیس فقط می‌توانید گرافیک متناسب با این نوع کیس را استفاده کنید. ولیکن مینی کیس‌ها به دلیل ابعاد کوچک و اشغال کردن فضای بسیار کم و جاگیر نبودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

مزایای استفاده از مینی کیس

قیمت مینی کیس‌ ها دارای ویژگی‌های مثبت و مزایای بسیار زیادی هستند که اصلی‌ترین آنها که باعث محبوبیت آنها شده ابعاد کوچک آنها است و حتی همین موضوع سبب شده قابلیت مخفی سازی داشته باشد و دیگر مزایای ان عبارتند از:

  1. کم مصرف بودن
  2. عمر طولانی آنها
  3. پشتیبانی کردن از تمامی سیستم عامل‌های مختلف

معایب استفاده از مینی کیس

همانطور که می‌‌دانید ابعاد این مینی کیس‌ها بسیار کوچک است و به همین دلیل معمولا آنها را روی میز قرار می‌دهند و یا حتی در برخی موارد به دیوار متصل می‌کنند، در این موارد امکان افتادن مینی کیس به روی زمین به دلیل کابل و سیم‌های متعدد زیاد است. اما جای نگرانی نیست احتمال آسیب دیدن قطعات داخل مینی کیس به دلیل وجود نگه‌دارنده داخل کیس و جداره پلاستیکی آن تا حد زیادی کاهش یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید