مزایای پکیج گرمایشی استخر

استفاده از پکیج استخری انعکاس برای انواع استخرهای خانگی یا عمومی رونق زیادی یافته است. این دستگاه ها می توانند آب و هوای گرم مورد نیاز این فضاها را تأمین نمایند. استخرهای تفریحی، مجموعه های ورزشی آبی، انواع سونا خشک و بخار، جکوزی و … از جمله فضاهایی هستند که با کمک پکیج می توان گرمای آن ها را فراهم نمود.

مزایای پکیج گرمایشی استخر و چگونه استخر در فضای باز را گرم کنیم

این پکیج ها برخلاف موتورخانه های قدیمی می توانند هم هوای گرم تولیدکننده و هم آب مورد نیاز برای کل این محیط ها حتی رختکن و سرویس بهداشتی را تأمین کنند. این مزیت بخصوص برای فصول سرد سال مانند زمستان بسیار مفید و کاربردی است. البته نوع استخر و اینکه روباز و سرپوشیده باشد نیز در این خصوص مطرح می شود که استخرهای روباز نیاز بیشتری به پکیج های قوی تر دارند؛ زیرا فضای بازی داشته و انرژی بیشتری برای گرم نگهداشتن محیط داخل آن نیاز دارند. پکیج گرمایشی استخر روباز و سرپوشیده مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

آشنایی با مزایای پکیج گرمایشی استخر

مزایای زیاد این دستگاه ها در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی باعث شده تا طرفداران بیشتری داشته باشند. از جمله مزایای مهم این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب و راه اندازی دستگاه

نصب و راه اندازه پکیج گرمایشی استخر بسیار راحت است؛ زیرا تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز در داخل آن تعبیه شده است. در نتیجه برای نصب آن نیاز به مهارت و تخصص بالایی نبوده و با کمی آشنایی می توانید این دستگاه را نصب و استفاده نمایید. نگهداری و مراقبت از این تجهیزات نیز راحت است و برخلاف موتورخانه ها که نیاز به رسیدگی زیادی دارند، لازم نیست تا هزینه زیادی برای نگهداری از آن ها پرداخت شود.

سیستم گرمایش استخر خانگی

قابلیت استفاده از انواع سوخت ها

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان خرید پکیج گرمایشی استخر باید در نظر گرفت، نوع سوخت مورد استفاده در آن است. انواع سوخت های برقی، گازی، گازوئیلی، پنل های خورشیدی و … برای این منظور مناسب هستند. ولی در این بین بهتر است از سوختی استفاده شود که در دسترس تر بوده و تهیه آن راحت تر باشد. در این میان سوخت گازی و گازوئیلی گزینه های مناسب تری هستند؛ زیرا بسیاری از مناطق کشور به این نوع سوخت دسترسی دارند و به راحتی می توانند برای گرم کردن استخرهای عمومی و خانگی از آن ها کمک بگیرند. هرچند نوع برقی این محصولات نیز وجود دارد، ولی هزینه آن بسیار بالا بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. به خصوص برای محیط ها و فضاهای بزرگ که بهتر است نوع گازی این تجهیزات جایگزین انواع برقی شوند. این گاز را می توانید هم از گاز شهری و هم گاز مایع تأمین کنید.

این سوخت به سرعت می تواند آب و هوای استخر را گرم کرده و این مزیت برای فصل هایی که هوا سرد است، مزیت بزرگی است. قیمت و هزینه پرداخت شده بابت سوخت گازی کمتر از سایر انواع سوخت ها است. همچنین می توانید با اطمینان بیشتری از امنیتی که دارند، از شنا کردن خود لذت ببرید. بهتر است اگر به صورت مداوم و یکسره از آب استخر استفاده می شود، سعی کنید به صورت ترکیبی از دیگر سوخت ها نیز کمک بگیرید. برخی از پکیج های استخری دوگاه یا سه گانه سوز هستند. به این صورت که در کنار گاز از سوخت های دیگری مانند گازوئیل و… استفاده می شود. این راهکار می تواند صرفه اقتصادی زیادی را به همراه داشته باشد.

کنترل میزان دمای آب استخر

یکی از مزایای مهم پکیج گرمایشی استخر ، امکان تنظیم دمای محیط است. این مزیت باعث می شود تا بتوان با توجه به دمای محیط، میزان گرمای مورد نیاز را برای فضاهای استخر، جکوزی، سرویس های بهداشتی و … تأمین کرد. برخلاف موتورخانه ها که دمای ثابتی برای همه قسمت ها در نظر گرفته می شود، این امکان برای پکیج های گرمایشی در نظر گرفته شده است. به این صورت که می توانید دمای قسمت های مختلف را بنا به نیاز و ضرورت کم و زیاد کنید، بدون اینکه مشکلی برای فضاهای دیگر ایجاد شود. قابلیت تنظیم این دستگاه ها باعث می شود تا بتوان در تمام طول سال بخصوص در فصول سرد مانند زمستان بدون نگرانی از سرد شدن ناگهانی آب، از استخر و هوای مطبوع اطراف آن لذت ببرید. البته در این میان باید نوع پکیجی که خریداری می شود را در نظر بگیرید. پکیج های گرمایشی دارای انواع مختلفی هستند که از آن جمله می توان به نوع تک کاره، دوکاره، سه کاره و چهارکاره اشاره کرد.

نوع تک کاره تنها می تواند آب استخر را گرم نگه دارد و نوع دوکاره آب و استخر و جکوزی و به همین ترتیب ادامه دارد. نوع سه کاره غیر از این موارد، محیط را نیز گرم نگه می‌دارد و نوع چهارکاره علاوه بر محیط می تواند آب گرم مورد نیاز برای سرویس های بهداشتی، حمام و رختکن را نیز تأمین کند؛ بنابراین در صورتی که از نوع دوکاره، سه کاره و چهارکاره استفاده می کنید، به صورت مجزا می توانید آب قسمت های مختلف را به دمای مورد نیاز برسانید. شرکت تولیدی پکیج گرمایشی انعکاس تمامی این محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

راندمان بالا در تأمین گرمای مورد نیاز

پکیج های گرمایشی دارای توان های متغیر هستند که از 50 کیلووات شروع و به ترتیب 80، 100،150،200 و 250 کیلو می رسد. هرکدام از این توان ها می توانند گرمای مشخصی را تولید کنند. در زمان خرید پکیج با توجه به فضایی که در اختیار دارید، تعداد دفعات استفاده از استخر و جکوزی، نوع استخر که روباز است یا سرپوشیده و … گزینه مناسب را انتخاب کنید. ولی در صورتی که هر کدام از این موارد خریداری شود، پکیج گرمایشی استخر می تواند با راندمان و کارایی بالا، گرمای مورد نیاز را تأمین نماید.

کاربری بیشتر

یکی دیگر از مزایای پکیج گرمایشی استخری، امکان استفاده از آن در محیط ها و فضاهای مختلف است. از این وسیله گرمازا می توانید در تمامی استخرهای عمومی و اختصاصی در متراژهای مختلف استفاده کنید. البته همان ‌طور که گفتیم باید اطلاعات کامل در مورد میزان توان مورد نیاز و نیز نوع چندکاره بودن سیستم داشته باشید. در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در مجموعه تولیدی انعکاس مشورت و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اشغال فضای محدود

یکی دیگر از دلایل استقبال از این پکیج ها بجای موتورخانه ها، فضای محدودی است که اشغال می کنند. برای موتورخانه لازم است فضایی مانند انبار یا اتاق بزرگی در نظر گرفت تا تجهیزات و لوازم مورد نیاز مانند لوله ها، دیگ بخار و … در آن قسمت قرار گیرد. در صورتی که پکیج فضای کمی را به خود اختصاص داده و می توان در قسمت های مختلف آن را نصب و راه اندازی کرد. همچنین وزن این دستگاه ها نیز کمتر از آن چیزی است که برای تجهیزات داخل موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پرت حرارتی بسیار پایین

پکیج های گرمایشی استخر، هدر رفت گرمای بسیار کمی دارند. علت این امر نیز سیستم چگالشی آن ها است که باعث می شود تا پرت حرارتی کمتری داشته و در مصرف انرژی صرفه جویی و مدیریت شود.

طول عمر زیاد

یکی دیگر از مزایای استفاده از پکیج گرمایشی استخری، طول عمر بالای آن ها است. البته این مورد بستگی زیادی به کیفیت و مرغوبیت جنس آن و قطعات داخلی دارد. توصیه می شود در زمان خرید از این موضوع مطمئن شوید و پکیجی را خریداری کنید که دارای گارانتی و ضمانت نامه بوده و برند معتبری باشد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پکیج گرمایشی استخری

حال که با مزایای این وسیله گرمایشی آشنا شدیم، بهتر است کمی بیشتری در مورد قیمت و هزینه های نصب و راه اندازی آن نیز اطلاعات داشته باشید. عوامل زیادی هستند که بر قیمت این محصولات تأثیر می گذارند. از آنجا که پکیج یکی از لوازم با طول عمر بالا است و به صورت مرتب تعویض نمی شود، بهتر است در زمان خرید به این موارد و عوامل تعیین کننده قیمت توجه کنید. مهم ترین پارامترها در این زمینه عبارت اند از:

مارک و برند محصول

امروزه به دلیل مقبولیت و محبوبیت این محصولات، کارخانجات متعددی هستند که در حال تولید و عرضه پکیج گرمایشی هستند. همچنین افزایش تعداد استخرهای خصوصی و نیز مجموعه های آبی ورزشی باعث شده تا تمایل به خرید آن ها نیز زیاد شود؛ بنابراین در میان این تنوع محصول، انتخاب برند و مارک معتبر کمی سخت است. خرید از برندهای معروف و شناخته شده این مزیت را دارد که تمامی این تجهیزات و لوازم جانبی آن به صورت مرتب و منظم تست و آزمایش می شوند. همچنین تولیدکننده با اطمینان محصولات و تولیدات خود را ضمانت و گارانتی می کند. هرچند ممکن است قیمت بیشتری بابت نام برند پرداخت کنید، ولی با توجه به طول عمر و کارایی زیاد پکیج ها بهتر است این سرمایه گذاری را انجام دهید.

گرمابش استخر روباز

انتخاب سوخت مناسب

اینکه پکیج گرمایشی از چه سوختی استفاده می کند، در قیمت این محصولات تأثیر می گذارد. همچنین باید هزینه سوخت مصرفی را نیز در نظر بگیرید. معمولاً سوخت گازی هم به دلیل قیمت مناسب تر و هم اینکه هزینه پرداخت شده بابت مصرف کمتر است، از طرفی در همه جا در دسترس است گزینه مناسب تری برای خرید به شمار می رود. در صورتی که استخر بزرگی دارید و یا می خواهید از پکیج های چندکاره برای گرم کردن استخر، جکوزی، محیط اطراف و نیز سرویس های بهداشتی و سایر قسمت ها بهره بگیرید، پکیج های دوگانه سوز گازی و گازوئیلی گزینه بسیار مناسبی هستند.

کیفیت قطعات و بدنه پکیج

یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت پکیج استخری، کیفیت قطعات و بدنه آن ها است. هرچه در ساخت این لوازم از مواد باکیفیت و مرغوبی استفاده شود، قیمت آن نیز به مراتب بالاتر است؛ بنابراین در زمان خرید به صرف اینکه با انتخاب نوع مناسب تر، قیمت کمتری را پرداخت می کنید وسوسه نشوید؛ زیرا میزان گرمایش محیط، کارایی که دارد و نیز طول عمر این محصولات رابطه مستقیمی با کیفیت قطعات آن دارد. انواع قطعات پکیج گرمایشی استخری شامل دیگ فولادین، کویل مسی حرارتی، مشعل (گازی و گازوئیلی)، پمپ سیرکوله برای رادیاتورها، مبدل حرارتی استیل، منبع انبساط تحت فشار بسته، ایرونت، تابلو برق اتوماتیک، گیج دما و فشار، ترموستات ، شیر فشار شکن، شیر فلکه، شیر اطمینان، شیر یک طرفه، شیر تخلیه است. همه این قطعات در داخل بدنه پکیج تعبیه می شوند.

بنابراین هرچه کیفیت آن ها بالاتر باشد، باعث تولید آب گرم بهتر و نیز هوای مطبوع تری در اطراف استخر می شود. نحوه عملکرد پکیج به این صورت است که ابتدا آب ورودی بعد از پمپاژ شدن به سمت فیلتر تصفیه می رود. این کار برای جدا کردن املاح آب لازم است. بعد از اینکه تمام ناخالصی ها گرفته شد، فشار تنظیم شده و جریان آب وارد پکیج می شود. در داخل پکیج المنت هایی وجود دارد که باعث گرم شدن آن شده و در نهایت آب گرم وارد لوله های متصل شده به استخر و جکوزی می شود. یکی از مزایای مهم این تجهیزات، امکان تنظیم دما برای سونا و جکوزی و نیز هوای مطبوع برای اطراف استخر است.

انتخاب اندازه درست پکیج گرمایشی

قیمت پکیج بستگی زیادی به چندگانه بودن و نیز توان گرمایی که تولید می کند. همان طور که گفتیم این پکیج ها در انواع تک گانه برای گرم کردن آب استخر، دوگانه برای گرم کردن آب استخر و جکوزی، سه گانه برای گرم کردن آب و نیز هوای اطراف استخر و نیز چهارگانه برای تولید آب گرم و هوای مطلوب قسمت های دیگر مانند رختکن و سرویس های بهداشتی و حمام هستند. مسلماً انواع چندگانه قیمت بیشتری دارند. ولی باید در زمان خرید به فضا و ابعاد استخر، محیط اطراف، روباز یا سرپوشیده بودن استخر، مدت زمان و میزان دفعات مصرف آب، شرایط آب و هوایی و جغرافیایی محیط و مواردی از این قبیل دقت کنید. هرچند ممکن است قیمت بیشتری را بابت چندکاره بودن پکیج پرداخت نمایید، ولی آرامش و رفاهی که ایجاد می شود ارزش آن را خواهد داشت. پکیج های چهارکاره در انواع مختلفی از جمله 50 هزار کیلوکالری، 80 هزار، 100 هزار، 150 هزار،200 هزار و 250 هزار کیلوکالری تولید و عرضه می شوند که باید با توجه به مواردی که عنوان شد، گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

کلام آخر

پکیج گرمایشی استخری به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای سیستم گرمایش استخر خانگی ، جکوزی، هوای اطراف استخر و نیز فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و … است. این تجهیزات دارای مزایای زیادی هستند که باعث شده تا محبوبیت آن ها روز به روز بیشتر شود. امکان گرم کردن آب مورد نیاز در تمامی قسمت ها بخصوص در فواصل سرد سال، اشغال فضای بسیار کم، کاربری زیاد، جلوگیری از هدر رفت انرژی گرمایی و … از جمله مهم ترین مزایایی است که برای این محصولات می توان در نظر گرفت. البته در زمان خرید این پکیج ها باید به مواردی مانند کیفیت قطعات، دارا بودن ضمانت نامه، چندگانه بودن پکیج، نوع سوخت مصرفی و … توجه شود.

زیرا تمامی این عوامل در قیمت این محصولات تأثیر مستقیمی دارند. توجه به شرایط جغرافیایی، آب و هوای محیط، تعداد دفعات استفاده از استخر، ابعاد و اندازه های گرمایش استخر و گرمایش جکوزی ، نوع استخر که روباز است یا سرپوشیده و … باعث می شود تا خرید مطمئن تری داشته باشید. مجموعه انعکاس به عنوان تولیدکننده انواع و اقسام پکیج های گرمایشی استخر قادر است تا بهترین و باکیفیت محصولات را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید