دست انداز یا سرعت گیر ترافیکی از جمله پر مصرف ترین تجهیزات ترافیکی است که با هدف کاهش سرعت خودروها در سطح شهری و جاده ای مورد استفاده واقع می شود.

در 7 ژوئن 1906، نیویورک تایمز در مورد اجرای اولیه چیزی که ممکن است به عنوان دست انداز سرعت در شهر چتم، نیوجرسی در نظر گرفته شود ، گزارش داد که قصد داشت عابر پیاده خود را پنج اینچ بالاتر از سطح جاده افزایش دهد: “این طرح برای جلوگیری از سرعت غیر مجاز خودرو بوده است. توسط شهرداری های مختلف مورد بحث قرار گرفت، اما چتم اولین جایی است که آن را عملی می کند. حداکثر سرعت متوسط ​​خودرو در آن زمان حدود 30 مایل در ساعت (48 کیلومتر در ساعت) بود، اما ترمزگیری با استانداردهای مدرن ضعیف بود.

کاربرد و انواع سرعت گیرهای ترافیکی

سرعت گیر ترافیکی چیست ؟

سرعت گیر (که آستانه ترافیک ، سرعت شکن یا پلیس خواب نیز نامیده می شود ) نام رایج دسته ای از دستگاه های آرام کننده ترافیک است که از انحراف عمودی برای کاهش تردد وسایل نقلیه موتوری به منظور بهبود شرایط ایمنی استفاده می کنند. تغییرات شامل قوز سرعت ، بالشتک سرعت ، و جدول سرعت است.

استفاده از دستگاه‌های انحراف عمودی در سراسر جهان گسترده است و معمولاً برای اعمال محدودیت سرعت پایین ، زیر 40 کیلومتر در ساعت (25 مایل در ساعت) یا کمتر استفاده می‌شود.

کاربرد اصلی سرعت گیر ها

سرعت گیرها ابزاری برای کنترل ترافیکی هستند که در جاده یا خیابان ها قرار می گیرند. این ابزار در سراسر جهان برای کمک به سیستم های مدیریت ترافیک برای کاهش سرعت به منظور رعایت الزامات قانونی مناسب استفاده شده است. این وسیله ایمنی کاربردهای بسیاری دارند که در ادامه با انواع آن و کاربردشان آشنا می شوید .

 

انواع سرعت گیر های ترافیکی ؟

انواع مختلف سرعتگیر خودرو
این انواع عبارتند از سرعتگیر بزرگراه ، سرعت گیر در جاده، سرعت گیر جاده سنگ ریزه، سرعت گیر جاده خاکی ، سرعت گیر گاراژ و سرعت گیر پارکینگ . نام آنها نشان دهنده مکان هایی است که از آنها استفاده می شود.

سرعتگیر بزرگراه
سرعتگیر های جاده
سرعتگیر های جاده شنی
سرعتگیر های جاده خاکی
سرعتگیر گاراژ
سرعتگیر پارکینگ

انواع سرعتگیر از نظر جنس و ویژگی

سرعت گیر معمولاً از بتن، آسفالت، پلاستیک یا لاستیک ساخته می شود. و کمی بالاتر از سطح آسفالت نصب می شود.

پس در اصل 3 نوع سرعت گیر داریم

1- سرعت گیر آسفالتی یا بتنی

2- سرعت گیر پلاستیکی

3- سرعت گیر لاستیکی

کاربرد سرعت گیر ترافیکی آسفالتی یا بتنی

به طور سنتی اکثر سرعت گیر ها در اوایل از آسفالت یا بتن ساخته شده اند. این سرعت گیر های آسفالتی به دلیل سختی و دوام این مواد، ماندگاری بیشتری دارند و در کاهش ترافیک موثرتر هستند. و موردی که می تواند سخت باشد این است که شکل دادن آنها به اشکال ثابت و ابعاد دقیق ممکن است دشوار باشد.

سرعت گیر ترافیکی اسفالتی

کاربرد سرعت گیر ترافیکی پلاستیکی

سرعت گیر ها از وسایل ترافیکی هستند که از جنس پلاستیک فشرده ساخته می شوند جنس آن ها باید خیلی خوب باشد . سرعت گیرهای پلاستیکی به راحتی نصب می شوند و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری .

ویژگی های سرعت گیر پلاستیکی

  • ساخته شده از مواد پلاستیکی سنگین
  •  برای کاهش سرعت ترافیک خودرو
  • افزایش ایمنی
  • قالب گیری شده در رنگ زرد با دید بالا – هرگز نیاز به رنگ آمیزی ندارد.
  • قابل نصب تک نفره
  • سطح غیر لغزش، بسیار بادوام و مقاوم.
  • بسیار آسان در نصب و جمع آوری.
  • نصب آسان روی بتن یا آسفالت
  • مناسب در هر نوع شرایط آب و هوایی
  • ایده آل برای استفاده در مناطقی مانند: پارکینگ ها، مدارس، زمین های بازی عمومی، مناطق بیمارستان ها و مناطق مسکونی و صنعتی.

اگر میخواهید با انواع محصولات سرعت گیر پلاستیکی ترافیکی آشنا شوید ،لینک را انتخاب کنید.

سرعت گیر پلاستیکی

کاربرد سرعت گیر ترافیکی لاستیکی

سرعت گیر لاستیکی از قبل به اندازه های استاندارد برای مطابقت با استانداردهای صنعتی شکل می گیرند. سرعت گیر لاستیکی پیش ساخته شده و این محصول به  معمولاً پیچ می شوند و نصب یا برداشتن آنها را آسان تر می کند. سرعت گیرهای لاستیکی به دلیل قابل حمل بودن و سهولت جابجایی آنها به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

ویژگی های سرعت گیر لاستیکی

  • شکل منحنی سرعت آهسته‌تری را ایجاد می‌کند.
  • طراحی قطعه پازل و به هم پیوسته
  • بسیار قابل مشاهده با نوار بزرگراه روشن
  • سازگار با محیط‌زیست
  • نصب سریع و آسان
  • قابل تنظیم
  • ماژول‌های لاستیکی در رنگ‌های مشکی با علامت‌های مربع بازتابنده زرد یا سفید، یا با علامت‌های فلش بازتابنده سفید موجود هستند
  • مقرون به صرفه

اگر میخواهید با انواع محصولات سرعت گیر لاستیکی ترافیکی آشنا شوید ،لینک را انتخاب کنید.

سرعت گیر لاستیکی

تفاوت سرعت گیر لاستیکی و پلاستیکی چیست؟

سرعتگیر پلاستیک ساخته شده از پلاستیک دارای ساختار پیچیده ای می باشد که به ساختار اکثر پلیمرها شبیه می باشد. پلاستیک را از ذخایر نفت و بنزین، زمانی که در طبیعت نرم تر هستند و قابلیت شکل‌پذیری بیشتری دارند، به دست می آورند.

پلاستیک ها تقریباً همه جا می باشند ؛ در پوشاک، بطری ها، بسته بندی ها و محصولات مراقبت از کودک و غیره. سرعتگیر پلاستیکی در برابر شرایط محیطی، مقاومت لازم را دارند.

از طرف دیگر، لاستیک ها نیز ویژگی هایِ پلیمری دارند، اما برخلافِ پلاستیک، به جای ماده ای شیمیایی، از گونه ای رشته استخراج می شوند.

لاستیک را، به صورت اورگانیگ یا سنتز شده، از خشک کردنِ شیره درخت کائوچو (درخت لاستیک) فراهم می‌آورند.

 

نحوه خرید سرعت گیر ها از ترافیک کالا

فروشگاه آنلاین ترافیک کالا دارای محصولات تابلو های راهنمایی و چراغ راهنمایی و تجهیزات ایمنی راهها می باشد و همچنین ترافیک کالا توزیع کننده مستقیم از کارخانه و فروشنده مستقیم از مارک های شناخته شده ایمنی ترافیک ایران و همچنین برند محصولات خود را به بازار می فروشد،

فروشگاه اینترنتی ترافیک کالا، دارای تمامی محصولات فعال در زمینه فروش تجهیزات ترافیکی و انواع تابلو های شهری و جاده ای می باشد، ارشا ترافیک کالا، با بالاترین کیفیت و با مشاوران سئو تیم Metawebz.org با محتوای عالی، سایت خود را در سطح اینترنت معرفی کرده و به صورت آنلاین فروش دارد.

جهت مشاوره و خرید سرعتگیرهای پلاستیکی و لاستیکی ، ترافیک کالا در این مسیر همراه شما خواهد بود. می‌توانید مشاوره رایگان بگیرید، برای مشاوره با شماره‌ 02166345902 تماس حاصل فرمایید.

خرید سرعت گیر ترافیکی

منبع : ترافیک کالا | www.traffickala.com

دیدگاهتان را بنویسید