افزایش کسب درآمد از طریق طراحی سایت(طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت فروشگاهی)

طراحی وب سایت مهم ترین ابزار کسب و کار برای هر شرکتی در سال 2022 است. حضور شما در وب باعث دیده شدن و برند سازی شما می شود، بنابراین باید سایت خود را بعنوان یک دارایی در نظر بگیرید. در حال حاضر با وجود تعداد زیاد شرکت طراحی سایت در تهران، که خدمات طراحی وب سایت را ارائه می دهند انتخاب شرکتی که بخواهد بهترین قیمت سایت شرکتی یا قیمت سایت فروشگاهی را برای کسب و کار شما ارائه دهد بسیار سخت می باشد.

در این مقاله با ویژگی های طراحی سایت خوب آشنا می شوید. و در مورد اینکه چرا باید روی طراحی وب سایت سرمایه گذاری کنید و چطور در سالهای آتی این طراحی سایت برای کسب و کار شما موثر خواهد بود،در این مقاله بحث خواهیم کرد.

چرا طراحی سایت مهم است؟

وقتی می گوییم که طراحی وب سایت می تواند کسب و کار شما را با موفقیت یا شکست روبه رو کند، اغراق نکرده ایم. اگر گفته های ما را باور نمی کنید؟ کافی است به آمار نگاهی بیاندازیم 75 درصد از مصرف کنندگان طبق گفته های خودشان اعتبار یک شرکت را بر اساس طراحی وب سایت قضاوت می کنند.

اهمیت یک وب سایت خوب برای کسب و کار

داشتن یک وب سایت شیک،زیبا و آسان برای وب گردیی و گشت زنی در اینترنت مزایای زیادی دارد. در اینجا فقط تعدادی از مزایای برتر ذکر شده است.

مزایای کلیدی در مورد داشتن طراحی سایت عالی

  • اول اینکه تاثیر خوبی می گذارد.
  • به شما کمک می کند در موتور های جستجو مانند گوگل رتبه بندی شوید.
  • باعث می شود شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر برسید.
  • به دریافت مشتری احتمالی و تبدیل فروش کمک می کند.
  • شما می توانید رقبا را آنالیز کنید.
  • به شما شخصیت برند می دهد.

اصول طراحی سایت خوب و حرفه ای

تجربیات آنلاین روزنه ی به سمت کسب‌ و کار شما هستند، بنابراین طراحی سایت خوب چیزی است که بهترین تجربه ممکن را به اسم برند تجاری به کاربران تان می‌دهد. یک طراحی سایت موثر باید پیام خاص خود را به بازدیدکننده انتقال دهد و در عین حال او را درگیر کند. عوامل مختلفی مانند سازگاری،رنگ ها،تایپوگرافی،تصاویر،سادگی و … در طراحی خوب وب سایت نقش دارند. اما شما می‌توانید برخی از اصول رایج را دنبال کنید تا مطمئن شوید که از مسیر درست شروع کرده‌اید. در اینجا مهم ترین اصول طراحی وب سایت که باید بدان توجه شود، توضیح داده شده است.

در زیر 7 اصل مهم برای طراحی سایت خوب و حرفه ای آورده شده است:

1- طراحی درست چیدمان وب سایت

طراحی و چیدمان صفحه وب نه تنها باید خوب به نظر برسد، بلکه باید هدفی را نیز دنبال کند.77% از آژانس های دیجیتال مارکتینگ بر این عقیده اند که تجربه کاربری ضعیف وب سایت یک نقطه ضعف برای مشتریان آنها به حساب می آید. بنابراین، طراحی و چیدمان صفحه وب سایت همیشه باید به جایی برگردد که کاربر می بیند و تجربه می کند.

 چیزی که یک وب سایت عالی را می سازد زمانی است که کاربران به راحتی می توانند اطلاعات مورد نظر خود را جستجو و به دست آورده باشد. اگر جستجو خیلی طول بکشد یا طاقت فرسا به نظر برسد، صفحه سایت شما را می بندند.

2- طراحی سایت ریسپانسیو(نسخه موبایل)

به این فکر کنید که چند وقت یکبار محتوای یک سایت را در موبایل خود چک کرده اید،مطمئنا همه ما به وب‌ سایتی رسیدیم که مجبور شدیم اسکرول کنیم تا محتوای صفحه خوانا شوند و برای خوانا شدن محتوا، خودمان را تحت فشار گذاشتیم در واقع این کار مثل یه سردرد بد موقع است.

آمارها حاکی از آن است که 85 درصد از بزرگسالان بر این باورند که یک وب سایت باید در تلفن همراهشان به اندازه کیفیت روی دسکتاپ خوب به نظر برسد.حال این ویژگی برای طراحی سایت شما چه معنایی دارد؟

خب، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش با عرض پیکسل دستگاه ها تنظیم شود که بتوانید وب سایت را در آن مشاهده کنید حال چه دسکتاپ، تلفن هوشمند یا آیپد همیشه قبل از شروع به کار، دقت کنید که وب سایت شما برای موبایل ریسپانسیو باشد.

3- محتوای با کیفیت از جمله عکس،فیلم در سایت

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسب و کارها مرتکب می شوند، استفاده از تصاویر بسیار بزرگ در وب سایت است. و همین اشتباه منجر به بارگذاری عذاب آور وب سایت و تصاویری می شود که خیلی طول می کشد تا باز شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر تصاویر لود نشوند یا زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد،۳۹ درصد از کاربران،دیدن وب‌ سایت شما را متوقف خواهند کرد.

حتی زمانی که تصاویر را به درستی دریافت می کنید احتمالا شما به اضافه کردن ویدیو نیز فکر می کنید چون مشتریان ده برابر بیشتر از تصاویر با یک ویدیو ارتباط برقرار می کنند، پس چرا برای بهره وری بیشتر از آن استفاده نکنیم؟

یک طراحی وب موثر هم طراحی عالی و هم محتوای خوبی دارد. محتوای مناسب از مهمترین ارکان برای سئو سایت است. وجود محتوای تکراری در نوشته های شما نیز چه کم چه زیاد، توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شوند و راه سخت رسیدن به نتایج بالای SERP را ناهموارتر می کنند و جریمه سایت برای محتوای تکراری نیز سنگین است.

4- دعوت به اقدام (Call to Action)

هدف شما از وب سایت چیست؟ اگر شما می خواهید یک برداشت اولیه معتبر و خوب ایجاد کنید، ولی اگر همچنان انتظار دارید که آنها اقدام کنند! خب، برای انجام این کار، باید به آنها یادآوری کنید و دعوت به اقدام (CTA)در واقع انجام این کار را برای آنها آسان کنید. که شامل  دکمه های دانلود،ادامه مطلب،تماس به ما و غیره هستند که در سراسر  وب سایت قابل مشاهده هستند.

5- مسیریابی درست صفحات سایت

مسیریابی درست و پیمایش برای حفظ بازدیدکنندگان الزامی است. اگر پیمایش در بین صفحات سایت گیج کننده باشد بازدید کنندگان منصرف می شوند و آنچه نیاز دارند را در جای دیگر پیدا می کنند.ساده و مشهود بودن مسیریابی در هر صفحه کلیدی می باشد.

6- سرعت لود سایت

انتظار طولانی برای بارگذاری یک وب سایت باعث از دست رفتن بازدیدکنندگان می شود. تقریباً نیمی از بازدیدکنندگان وب انتظار دارند سایتی در ۲ ثانیه یا کمتر بارگیری شود. بهینه سازی اندازه تصویر به بارگیری سریعتر سایت کمک می کند.

7- رعایت هویت و ثبات برند در طراحی سایت

این واقعا تکان دهنده است که چطور بسیاری از کسب و کارها راهنمای برندی ندارند که رنگ های برند انتخابی، فونت ها و غیره را مشخص کند. اگر شما این قاعده را در سایت خود رعایت کرده اید، وب سایت شما مکانی عالی برای شروع کسب و کاراست. شما باید اطمینان حاصل کنید که آنچه در وب سایت خود دارید در سایر کانال های تجاری از جمله رسانه های اجتماعی انجام می شود.

این ثبات برند باعث می شود که تجارت شما به راحتی قابل تشخیص باشد و به اعتبار آن نیز کمک کند پس ابتدا راهنمای برند و وب‌ سایت خود را انجام دهید تا همه چیز به طور طبیعی دنبال ‌شود. انواع مختلف وب سایت ها اهداف مختلفی دارند. بنابراین،اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که بفهمید وب سایت شما می خواهد چه کاری را انجام دهد.

برخی از معمول ترین اهداف عبارتند از:

طراحی سایت شرکتی

به دلیل همه گیر شدن اینترنت در جهان امروزه، افراد برای پیدا کردن هر خدماتی از اینترنت کمک می‌گیرند. به عبارت دیگر فیلتر اولیه هر شخص برای انتخاب یک محصول یا یک خدمت، وب‌ سایت شرکت مورد نظر است. اگر کسب و کار شما یا شرکت شما سایتی نداشته باشد و در اینترنت حضور نداشته باشد، متاسفانه شما در فضای پر رقابت کسب و کارها از چرخه حذف خواهید شد.

بنابراین یک سایت شرکتی یا سایت معرفی به یک جزء ضروری و لازم برای رونق کسب و کارها تبدیل شده‌ است. نداشتن حضور فعال در فضای اینترنت به این معنی است که شما یک امکان خیلی بزرگ برای دستیابی به اهداف تجاری خود را از دست می‌دهید. برای اطلاع از قیمت سایت شرکتی میتونید به سایت بارمان وب مراجعه کنید.

طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت فروشگاهی مانند یک شعبه دیگر از فروشگاه شما است که در تمام نقاط جهان قابلیت دسترسی دارد. دیگر محدودیت مکانی ندارد و تمام افراد می توانند محصولات و قیمت آن ها را مشاهده نمایند. همچنین وب سایت فروشگاهی پس از طراحی دیگر محدودیت زمانی نیز ندارد. در طی زمان ۲۴ ساعت شبانه روز مشتری می تواند از سایت خرید کند و با توجه به امکانات نحوه ارسال کالا برای مشتری،آن را دریافت نماید. دیگر هم نیازی نیست مشتری کلی هزینه کند و مسافت طی کند تا به فروشگاه شما سر بزند.

برای طراحی سایتی که شما را از رقیبانتان جلو بیندازد باید با شرکتی که متخصص این کار است همکاری کنید. شرکت بارمان وب به آدرس( https://barmanweb.com) با سابقه چند ساله و درخشان با طراحی انواع سایت ها میتواند به شما کمک کند.برای مشاوره رایگان و قیمت طراحی سایت و سئو تضمینی سایت و طراحی لوگوی حرفه ای با کارشناسان بارمان وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید