چگونه عکس های جلد فیس بوک عالی بسازیم [Free Templates]
بیشتر مردم میدانند که عکسهای روی جلد فیسبوک، تصویر بزرگ بالای یک صفحه تجاری هستند. چیزی که ممکن است ندانید این است که این تصویر می تواند یک بزرگ تاثیر بر نتیجه کسب و کار
عکس روی جلد شما یکی از اولین چیزهایی است که مشتریان بالقوه خواهند دید، بنابراین بخش مهمی از استراتژی بازاریابی فیس بوک شما است. شما باید با طراح داخلی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که پاپین است.
در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد عکس های روی جلد فیس بوک بدانید، از جمله اندازه کامل عکس روی جلد فیس بوک را پوشش خواهیم داد. در پایان، می توانید از الگوهای رایگان ما برای ایجاد یک عکس روی جلد فیس بوک خیره کننده استفاده کنید که به رشد کسب و کار شما کمک می کند.
پاداش: دانلود خود را بسته رایگان 5 قالب عکس روی جلد فیس بوک قابل تنظیم هم اکنون. در زمان صرفه جویی کنید و به راحتی برند خود را با طراحی حرفه ای تبلیغ کنید.
اندازه عکس روی جلد فیس بوک: 820 پیکسل عرض در 462 پیکسل ارتفاع
اندازه ایده آل بنر فیس بوک 820 پیکسل عرض در 462 پیکسل است.
در دسکتاپ، عکس روی جلد شما در نشان داده می شود 820 پیکسل عرض در 312 پیکسل ارتفاع. در اکثر گوشی های هوشمند، آن را در بالا می آید 640 پیکسل عرض در 360 پیکسل ارتفاع.
از آنجایی که نمی توانید کنترل کنید که افراد چگونه صفحه شما را مشاهده می کنند، بهتر است از ابعاد عکس روی جلد فیس بوک استفاده کنید که برای دسکتاپ و موبایل مناسب باشد. اندازه ای که به نظر می رسد بهترین عملکرد را دارد 820 پیکسل عرض در 462 پیکسل ارتفاع.
برای اطمینان از اینکه اطلاعات مهم در تصویر جلد شما روی دسکتاپ یا موبایل قطع نمی شود، متن و گرافیک را در یک منطقه “ایمن” مرکزی نگه دارید – هیچ چیزی را زیاد به حاشیه نبرید.
برای این مقاله، میخواهیم اصول اولیه عکسهای کاور فیسبوک را بررسی کنیم، اما اگر حرفهای هستید، میتوانید به جای عکس برای بنر فیسبوک خود از یک ویدیو استفاده کنید. ویدیوهای جلد فیس بوک باید حداقل باشد 820 پیکسل در 312 پیکسل و 20 تا 90 ثانیه طول می کشد.
آیا با یک عکس یا ویدیو خود را پیدا می کنید واقعا می خواهید استفاده کنید، اما ابعاد کاملاً کار نمی کنند؟ نگران نباشید. همچنان می توانید عکس خود را آپلود کرده و سپس آن را تنظیم کنید. فیس بوک دارای یک ویژگی تغییر موقعیت است که می توانید از آن برای تغییر اندازه عکس ها و ویدیوهای خود استفاده کنید.
نحوه ایجاد یک عکس روی جلد فیس بوک در Canva
اگر میخواهید بدون داشتن تجربه یا دانش طراحی، یک عکس روی جلد فیسبوک بسازید، نگران نباشید. ما تو را گرفتیم
Canva یک سازنده عکس جلد فیس بوک است که نیاز دارد نه طراحی یا تجربه هنری در اینجا گام به گام نحوه انجام آن آمده است.
مرحله 1: به Canva بروید
به Canva بروید و اگر قبلاً ندارید یک حساب ایجاد کنید. Canva برای استفاده رایگان است، اما از شما می پرسد که آیا می خواهید یک حساب Pro را برای یک دوره آزمایشی 30 روزه امتحان کنید یا خیر.
مرحله 2: الگویی را که دوست دارید پیدا کنید
به نوار جستجو در بالای صفحه بروید که می گوید “امروز چه چیزی را طراحی خواهید کرد؟” و «عکس جلد فیسبوک» را تایپ کنید.
فقط یک نکته: برای نتایج بیشتر می توانید در اینجا با کلمات کلیدی مختلف آزمایش کنید. به عنوان مثال، “کسب و کار عکس روی جلد فیس بوک” +82000 الگو دارد.
الگویی را انتخاب کنید که به نظر شما خوب باشد. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است، به پایین بروید تا به لیست ما از بهترین شیوه های فیس بوک در زیر نگاهی بیندازید تا برخی راهنمایی ها را دریافت کنید.
اختیاری: الگوی خود را به اشتراک بگذارید
اکنون می توانید این الگو را با هر گروه یا تیمی که راه اندازی کرده اید به اشتراک بگذارید یا همه آن را برای خود نگه دارید. اگر به تأیید یا بازخورد در مورد عکس روی جلد خود نیاز دارید، این کار مفید است.
مرحله 3: قالب خود را ویرایش کنید
اکنون، می توانید الگوی خود را همانطور که مناسب می دانید ویرایش کنید! به سادگی روی متن کلیک کنید تا روی آن بنویسید.
با استفاده از ابزاری که در بالای صفحه قرار دارد می توانید نوع فونت، اندازه فونت یا رنگ خود را تغییر دهید.
با کلیک بر روی تصویر و رفتن به گوشه سمت راست بالا برای کلیک کردن، تصویر پس زمینه خود را تغییر دهید تغییر تصویر.
می توانید تصویری را از کتابخانه تصاویر رایگان Canva انتخاب کنید یا تصاویر خود را آپلود کنید. اگر تصاویر اینستاگرام عالی دارید، میتوانید حسابهای رسانههای اجتماعی خود را در نوار ابزار سمت چپ پیوند دهید تا داراییها را از آنجا بیرون بکشید.
همچنین می توانید از عناصر رایگان مانند فیلترها برای ویرایش تصویر خود استفاده کنید.
مرحله 4: تصویر تمام شده خود را دانلود کنید
هنگامی که از بنر خود راضی شدید، روی آن ضربه بزنید اشتراک گذاری دکمه در گوشه بالا سمت راست کلیک دانلود و نوع فایل خود را انتخاب کنید (ما .png را توصیه می کنیم). سپس، دانلود شما به طور خودکار شروع می شود!
قالب های رایگان عکس روی جلد فیس بوک
نمی خواهید قالب های Canva را مرتب کنید؟ قالب های حرفه ای طراحی شده ما ایجاد عکس روی جلد فیس بوک خود را آسان تر می کند. در اینجا نحوه سفارشی سازی قالب های ما برای برند خود آورده شده است. برای شروع به Adobe Photoshop نیاز دارید.
امتیاز: خود را دانلود کنید بسته رایگان 5 قالب عکس روی جلد فیس بوک قابل تنظیم هم اکنون. در زمان صرفه جویی کنید و به راحتی برند خود را با طراحی حرفه ای تبلیغ کنید.
1. بعد از اینکه قالب ها را دانلود کردید، متوجه می شوید که فونت ها و فایل های تصویری جدا هستند. روی فایل فونت تم انتخابی خود دوبار کلیک کنید برای آپلود فونت در رایانه کلیک فونت را نصب کنید.
2. روی فایل تصویر دوبار کلیک کنید برای باز کردن آن در فتوشاپ
3. الگوی عکس روی جلد فیس بوک را انتخاب کنید که می خواهید ابتدا با آن کار کنید.
4. برای ویرایش متن: روی متنی که می خواهید ویرایش کنید دوبار کلیک کنید. می توانید فونت ها و رنگ ها را در منوی سمت چپ تغییر دهید.
5. برای ویرایش یک بلوک رنگی یا پسزمینه: روی بلوک رنگی که می خواهید ویرایش کنید دوبار کلیک کنید. اندازه را تغییر دهید یا از منوی سمت چپ برای تغییر رنگ استفاده کنید.
6. برای ویرایش عکس یا تصویر: روی عکسی که میخواهید ویرایش کنید دوبار کلیک کنید و روی درج تصویر جدید کلیک کنید. اندازه تصویر را در صورت لزوم تغییر دهید.
7. برای ذخیره قالب: قالبی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و به آن بروید Save>Export As>Artboard to Files. مطمئن شوید که به صورت jpg یا .png ذخیره شده است.
8. عکس روی جلد فیس بوک خود را طبق مراحل زیر آپلود کنید.
نحوه آپلود عکس روی جلد فیسبوک
هنگامی که ساختن عکس روی جلد فیس بوک خود را به پایان رساندید، آپلود آن آسان است.
- به صفحه کسب و کار فیس بوک خود بروید و ماوس را روی فضای عکس روی جلد در بالا قرار دهید.
- کلیک یک جلد اضافه کنید در گوشه بالا سمت چپ
- کلیک آپلود عکس/فیلم و عکسی را که می خواهید آپلود کنید انتخاب کنید.
- پیش نمایش عکس شما در فضای جلد ظاهر می شود. روی عکس کلیک کنید و آن را در جهت عمودی دلخواه خود به سمت بالا یا پایین بکشید.
- کلیک انتشار.
اگر از نحوه قرارگیری عکس روی جلد فیس بوک خود پس از انتشار آن خوشتان نمی آید، می توانید کلیک کنید جلد را به روز کنید و سپس تغییر موقعیت، که شما را به آن باز می گرداند مرحله 4.
با آپلود عکس های بیشتر روی جلد، یک کتابخانه ایجاد خواهید کرد. اگر می خواهید عکس روی جلد فعلی خود را با عکس قدیمی جایگزین کنید، کلیک کنید عکس را انتخاب کنید بجای آپلود عکس جلد که در مرحله 3و می توانید از بین تصاویر آپلود شده قبلی یکی را انتخاب کنید.
بهترین شیوه های عکس روی جلد فیس بوک
آنجا است یک راه درست و یک روش اشتباه برای ایجاد عکس روی جلد فیس بوک شما. در اینجا بهترین روش هایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از اینکه خودتان را برای موفقیت آماده می کنید، دنبال کنید.
از یک تصویر ساده با نقطه کانونی واضح استفاده کنید
عکس روی جلد شما نباید خیلی شلوغ یا گیج کننده باشد. شما نمی خواهید که از صفحه شما کم کند، بنابراین یک تصویر ساده و بدون نویز زیاد انتخاب کنید.
یک نقطه کانونی واضح فقط به معنای نقطه ای طبیعی است که چشم باید به آن جلب شود. در مثال زیر، نقطه کانونی زن با خیار است.
منبع: کانوا
دستورالعمل های عکس روی جلد فیس بوک را دنبال کنید
پیروی از دستورالعمل های عکس روی جلد فیس بوک همیشه ایده خوبی است. لیست آنها را به صورت دوره ای بررسی کنید، زیرا فیس بوک می تواند گهگاه دستورالعمل های خود را تغییر دهد.
مطمئن شوید که عکس روی جلد خود را نیز با دستورالعمل های تجاری فیس بوک هماهنگ کنید. شما نمی توانید به عنوان مثال حق چاپ را نقض کنید.
اشیاء را راست چین کنید
تراز کردن عناصر یا اشیاء عکس روی جلد شما به راست، چشم بیننده را در سراسر صفحه در جهت چپ به راست جلب می کند. این بیننده شما را به سمت تماس برای اقدام (CTA) صفحه شما هدایت می کند.
منبع: Vimeo در فیس بوک
متن تراز چپ یا مرکز
مردم معمولاً از چپ به راست می خوانند. اگر متنی روی عکس روی جلد فیس بوک خود دارید، توصیه می کنیم آن را در بالا سمت چپ یا مرکز نگه دارید. درست مانند تراز کردن شی عکس خود به سمت راست، این کار چشم را از چپ به راست می کشد و به CTA شما ختم می شود.
در مثال زیر آدیداس، متن در مرکز با فوکوس تراز راست سبز روشن تراز شده است. این به طور طبیعی چشم شما را به سمت پایین هدایت می کند در وب سایت خرید کنید CTA.
منبع: آدیداس در فیس بوک
از طرف دیگر، Hootsuite دارای متن تراز چپ است که چشم شما را به نقطه کانونی زن با استفاده از دوربین دوچشمی جلب می کند. سپس، شما به طور طبیعی تمایل دارید که به زیر نگاه کنید ثبت نام CTA.
منبع: Hootsuite در فیس بوک
عکس روی جلد فیسبوک خود را با عکس نمایه خود جفت کنید
یک عکس روی جلد فیس بوک که با عکس نمایه شما مطابقت داشته باشد، همیشه حرفه ای و در کنار هم به نظر می رسد. از این به عنوان فرصتی برای خلاقیت با برند خود استفاده کنید!
منبع: هدف در فیس بوک
عکس جلد خود را برای موبایل بهینه کنید
هنگامی که تصویری را برای عکس روی جلد فیس بوک خود انتخاب می کنید، به این فکر کنید که چگونه روی صفحه نمایش کاربران گوشی های هوشمند ظاهر می شود. کاربران موبایل تقریباً نیمی از ترافیک وب را در سراسر جهان تشکیل می دهند. باید به نحوه ترجمه تصویر شما بین دستگاه ها فکر کنید.
از خودت بپرس:
- آیا متن قابل خواندن است؟
- جزئیات ریزتر در یک صفحه نمایش کوچکتر چگونه به نظر می رسند؟
- وقتی اندازه عکس روی جلد شما به فرمت موبایل تغییر می کند، چه چیزی قطع می شود؟
عکس جلد خود را یک لینک بدهید
قرار دادن پیوند در عنوان عکس روی جلد یک راه عالی برای افزایش ترافیک است. اگر احساس باهوشی می کنید، می توانید در اینجا به بینندگان کنجکاوتر خود یک تخم مرغ عید پاک بدهید. از پیوند خود برای ارسال آنها به صفحه ای با یک محصول انحصاری یا یک جایزه استفاده کنید. مانند همیشه برای پیوندهای اجتماعی، از کوتاه کننده پیوند استفاده کنید تا URL خود را قابل مدیریت تر کنید.
منبع: هدف در فیس بوک
از عکس روی جلد خود برای تبلیغ کمپین استفاده کنید
از آنجایی که در بالای تاشو قرار دارد، عکس روی جلد به شما امکان میدهد آنچه را که میخواهید بلافاصله به مخاطبان خود بدانند، بگویید.
آیا میزبان یک جایزه هستید؟ یا شاید به زودی یک فروش آتش نشانی دارید؟ شاید بخواهید در مورد خط تولید جدیدی که در شرف راه اندازی است به آنها بگویید. هر چه که باشد، میتوانید یک قطعه از مطالب تبلیغاتی را روی عکس جلد خود آپلود کنید تا همه چیز را به اطلاع برسانید.
فیسبوک تقریباً 2.91 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این موارد بالقوه زیادی روی مواد تبلیغاتی شماست.
از عکس پیکسلی خودداری کنید!
اگر یک فایل حجیم را روی عکس جلد خود آپلود کنید، فیسبوک سعی خواهد کرد حجم فایل شما را کاهش دهد. این می تواند باعث شود که عکس روی جلد شما پیکسلی شود و بی کیفیت به نظر برسد.
برای جلوگیری از این امر، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان حجم فایل را کمتر آپلود کردهاید. فیس بوک 100 کیلوبایت یا کمتر را توصیه می کند.
آزمایش کنید
سعی کنید عکس های روی جلد فیس بوک خود را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز می شود. تست کردن یکی از بهترین راهها برای درک واقعی این است که چه تصاویری در رسانههای اجتماعی بهترین عملکرد را دارند.
تست A/B عکسهای روی جلدتان به شما کمک میکند بفهمید کدام عکس نظر بینندهتان را جلب میکند و باعث میشود آنها شما را دنبال کنند. به هر گونه افزایش فالوور یا تعامل با عکس توجه کنید. و سپس منابعی را برای تولید محتوای بیشتر از این قبیل قرار دهید. این یک چرخه موفقیت است.
شاید مخاطب شما به یک طراحی روشن و مینیمال مانند زیر پاسخ دهد:
منبع: کانوا
یا شاید آنها از یک کولاژ هندسی با رنگ های خنثی قدردانی می کنند:
منبع: کانوا
آزمایش عکس روی جلد می تواند یکی از راه های دریافت لایک بیشتر در فیس بوک باشد. یا حتی می تواند به افزایش تعامل فیسبوک شما کمک کند. تا وقتی که امتحان نکنی نخواهی دانست.
اگر به تازگی سفر بازاریابی فیس بوک خود را شروع کرده اید، نحوه ایجاد یک صفحه تجاری موفق فیس بوک را در اینجا کشف کنید.
با Hootsuite در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد میتوانید پستها را منتشر و زمانبندی کنید، تبدیلهای مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان را درگیر کنید، نتایج را اندازهگیری کنید و موارد دیگر. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
با فایل هایی از فرگوس بیرد
بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.