اکثر برندها منابعی برای ارائه خدمات آنلاین 24/7 به مشتریان و پشتیبانی فروش در فیس بوک مسنجر ندارند، چه برسد به وب سایت خود. خوشبختانه، چت ربات ها نیازی به خوابیدن (یا ناهار خوردن) ندارند. ربات‌های مسنجر فیس‌بوک می‌توانند در هر زمانی از شبانه‌روز به سؤالات مشتریان پاسخ دهند، بسته‌ها را ردیابی کنند، توصیه‌های محصول ارائه دهند و حتی فروش را تعطیل کنند.

فیس بوک پر استفاده ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان است. اگر قبلاً یک فروشگاه در فیس بوک راه اندازی کرده اید، گام درستی برای پیوستن به یک بازار آنلاین در حال رشد برداشته اید. اگر به فکر اضافه کردن یک چت ربات فیس بوک مسنجر به تیم خود نباشید، فرصت های فروش خوبی را از دست خواهید داد.

نحوه استفاده از ربات های مسنجر فیس بوک (معروف به چت ربات های فیس بوک) برای خدمات مشتری و تجارت اجتماعی را در زیر بیاموزید. یک تجربه ساده برای مشتریان و دنبال کنندگان خود ایجاد کنید و از رقبای خود متمایز شوید.

جایزه: دانلود راهنمای رایگان که به شما می آموزد که چگونه با استفاده از Hootsuite، ترافیک فیس بوک را در چهار مرحله ساده به فروش تبدیل کنید.

ربات مسنجر فیس بوک (معروف به چت ربات فیس بوک) چیست؟

چت بات قطعه ای از نرم افزار پیام رسانی خودکار است که از هوش مصنوعی برای گفتگو با مردم استفاده می کند.

ربات های مسنجر فیس بوک در فیس بوک مسنجر زندگی می کنند و می توانند با 1.3 میلیارد نفری که هر ماه از فیس بوک مسنجر استفاده می کنند، صحبت کنند.

چت بات ها مانند دستیاران مجازی هستند. آنها می توانند برای درک سؤالات، ارائه پاسخ و اجرای وظایف برنامه ریزی شوند. آنها می توانند یک تجربه خرید آنلاین سفارشی ارائه کنند و حتی فروش را انجام دهند.

مزایای استفاده از ربات های مسنجر فیس بوک برای تجارت

مشتریان را در جایی که هستند ملاقات کنید

ابتدا، بیایید به چند آمار سریع نگاه کنیم تا زمینه را برای تعیین تعداد مخاطبان بالقوه شما از طریق مسنجر فیس بوک فراهم کنیم:

  • چت و پیام‌رسانی پرکاربردترین نوع وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هستند و پس از آن شبکه‌های اجتماعی قرار دارند.
  • تعداد پیام های ارسال شده به مشاغل در فیس بوک در سال گذشته دو برابر شده است.
  • بیش از 375000 نفر از بیش از 200 کشور هر روز با ربات‌ها در مسنجر کار می‌کنند.
  • فیس‌بوک مسنجر سومین کاربران فعال را در بین هر برنامه‌ای دارد که فقط فیس‌بوک و واتس‌اپ را پشت سر گذاشته‌اند
  • روزانه بیش از 100 میلیارد پیام در اپلیکیشن های متا رد و بدل می شود.
  • مردم به طور متوسط ​​3 ساعت در ماه از فیس بوک مسنجر استفاده می کنند (و 19.6 ساعت در ماه از فیس بوک استفاده می کنند).
  • متا گزارش می دهد که مخاطبان تبلیغاتی بالقوه فیس بوک مسنجر 987.7 میلیون نفر است
  • اکثر افرادی (69٪ در ایالات متحده) که به مشاغل پیام می دهند می گویند که توانایی انجام این کار باعث افزایش اعتماد آنها به برند می شود.

نکته این است که مخاطبان شما در حال حاضر از مسنجر فیس بوک استفاده می کنند و انتظار دارند هنگام بازدید از صفحه فیس بوک شما بتوانند با برند شما در آنجا تعامل داشته باشند. چت‌بات‌ها می‌توانند میزان پاسخ‌دهی شما را افزایش دهند و دریافت اطلاعات مورد انتظار افراد را در زمان واقعی، در کانالی که قبلاً استفاده می‌کنند، آسان‌تر می‌کنند.

به عنوان یک امتیاز، فیس‌بوک مسنجر از تبلیغات حمایت مالی می‌کند، که می‌تواند برای افرادی که قبلاً با صفحه شما در تماس بوده‌اند، هدف قرار گیرد. از این تبلیغات در کنار ربات چت خود برای هدف قرار دادن مشتریان با هدف بالا استفاده کنید.

در زمان برای تیم و مشتریان خود صرفه جویی کنید

مشتریان انتظار در دسترس بودن 24 ساعته را دارند و از انتظار در انتظار متنفرند. آنها همچنین بسیاری از سوالات مشابه را بارها و بارها (و بارها) می پرسند.

اگر زمان زیادی را صرف کمک به افراد برای ردیابی تحویل، بررسی خط مشی بازگشت خود یا رزرو قرار می‌کنید، کمی اتوماسیون کمک زیادی به شما خواهد کرد. مشتریان می توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، حتی اگر شما در دسترس نباشید.

آنها با پاسخ فوری به سؤالات خود در زمان صرفه جویی می کنند و شما با اجازه دادن به ربات چت فیس بوک مسنجر خود به سؤالات آسان پاسخ دهد، مانند این مثال از خرده فروش کانادایی Simons.

یک ربات مسنجر فیس بوک به ردیابی سفارش کمک می کند.
منبع: سیمونز

این امر زمان بیشتری را برای انسان‌ها آزاد می‌کند تا به مکالمات پیچیده‌تر مسنجر که فراتر از قابلیت‌های یک ربات چت فیس‌بوک است رسیدگی کنند.

فروش خودکار

ربات های مسنجر خود را برای فیس بوک به درخواست های خدمات مشتری محدود نکنید.

بیش از 16 درصد از مردم از پیام رسانی رسانه های اجتماعی و خدمات چت زنده برای تحقیقات برند استفاده می کنند. و 14.5٪ می گویند جعبه چت برای صحبت با یک شرکت عامل خرید آنلاین آنها است. همه اینها منجر به نتایج واقعی کسب و کار می شود: 83٪ از مصرف کنندگان می گویند که در گفتگوهای پیام رسانی برای خرید یا خرید محصولات اقدام می کنند.

با اسکریپت مناسب، یک ربات چت فیسبوک مسنجر می تواند فروش داشته باشد. تجارت مکالمه ای امکان توصیه های شخصی، صلاحیت رهبری و فروش را فراهم می کند.

همانطور که ربات شما به مشتریان بالقوه خوش آمد می گوید، می تواند نیازهای آنها را شناسایی کند، سؤالات اساسی بپرسد، الهام بخش باشد و سرنخ های با کیفیت بالا را به تیم فروش انسانی شما هدایت کند.

مسابقه سبک مبل جوی برد در مسنجر فیس بوک
منبع: جوی برد
ربات پیام رسان Joybird یک لیست محصول را نشان می دهد
منبع: جوی برد

ربات چت فیسبوک شما همچنین می‌تواند با افرادی که فرآیند تجارت مکالمه را رها می‌کنند، پیگیری کند، مانند این پیام که ربات Joybird 24 ساعت پس از اتمام مسابقه مبل ارسال کرده است.

Joybird پیگیری پیام مسابقه سبک مبل
منبع: جوی برد

بایدها و نبایدهای استفاده از ربات های مسنجر فیس بوک

انتظارات را به وضوح تعیین کنید

ابتدا مطمئن شوید که کاربر می داند که با یک ربات در حال تعامل است. معرفی ربات می تواند راه خوبی برای شروع باشد. شما حتی می توانید آن را یک نام بگذارید، مانند Decathlon در اینجا.

ربات گفتگوی و ورزشی Decathlon Canada
منبع: Decathalon Canada

سپس، مشخص کنید که ربات چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد. ربات چت فیس‌بوک مسنجر خود را برنامه‌ریزی کنید تا با پرسیدن سؤال یا استفاده از اعلان‌هایی که تعامل را به جلو می‌برد، در هدایت کاربر از طریق تجربه پیشرو باشد.

Decathlon Canada محصولات موجود در فروشگاه را پیدا می کند و محموله ها را پیگیری می کند
منبع: Decathlon Canada

اگر ربات برای پردازش درخواست به زمان نیاز دارد، از نشانگر تایپ (سه نقطه) استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشتری شما می‌داند که چیزهایی همچنان در حال وقوع هستند، همانطور که در این مثال از Tiffany & Co مشاهده می‌شود.

نشانگر تایپ Tiffany & Co
منبع: Tiffany & Co

اگر برای پاسخ دادن یا انتقال مکالمه به شخصی به زمان نیاز دارید، آن را نیز شفاف کنید و انتظارات خود را در مورد زمانی که مشتری می تواند انتظار پاسخ را داشته باشد، تعیین کنید، مانند ربات فیس بوک Bumble در اینجا.

ساعات کار تیم پشتیبانی Bumble
منبع: Bumble

یک مینینکن به عنوان بخشی از این تیپ: نکن به ربات چت فیسبوک خود به عنوان “چت زنده” اشاره کنید یا از اصطلاحات دیگری استفاده کنید که به این معنی است که یک شخص واقعی است.

آن را کوتاه نگه دارید

به گفته فیس بوک، اکثر مردم با ربات های مسنجر در دستگاه های تلفن همراه خود تعامل دارند. آنها را مجبور نکنید تکه های بزرگ متن را روی یک صفحه کوچک بخوانند یا با انگشت شست خود یک پاسخ طولانی را تایپ کنند.

دکمه‌ها، پاسخ‌های سریع و منوها می‌توانند مکالمه را راحت‌تر از درخواست از مشتری برای تایپ در هر مرحله انجام دهند. در اینجا، KLM هشت گزینه بالقوه برای هدایت مکالمه با ربات ارائه می دهد.

گزینه‌های مکالمه KLM از جمله چمدان اطلاعات COVID-19 و وضعیت پرواز
منبع: KLM

به مشتری اجازه دهید تا در صورت نیاز جزئیات را تایپ کند، اما همیشه پاسخ‌های پیش‌فرض یا گزینه‌هایی را برای انتخاب در زمانی که ربات مسنجر فیس‌بوک شما سؤالی می‌پرسد، ارائه دهید.

صدای برند خود را حفظ کنید

در حالی که می خواهید واضح باشید که چت ربات فیس بوک مسنجر شما یک ربات است، اما می خواهید به نظر برسد شما ربات از عباراتی استفاده کنید که مشتریان شما از وب سایت شما انتظار دارند و همان لحن کلی را حفظ کنید. اگر نام تجاری شما معمولی و دوستانه است، ربات شما نیز باید چنین باشد.

گفته شد، آن را ساده نگه دارید. از اصطلاحات عامیانه یا اصطلاحاتی که باعث سردرگمی کاربران می شود استفاده نکنید. سعی کنید درخواست های ربات خود را با صدای بلند برای یک همکار بخوانید تا مطمئن شوید که واضح هستند.

و همیشه از لحنی متناسب با وظیفه در دست استفاده کنید. اگر از شخصی می‌خواهید جزئیات شخصی مانند شماره پرواز یا آدرس خود را ارائه دهد، لحن حرفه‌ای‌تری داشته باشید.

به عوامل انسانی اجازه دهید تا پرسش های پیچیده را مدیریت کنند

موفقیت یک ربات چت فیس بوک به توانایی آن در تشخیص زمان نیاز به یک انسان بستگی دارد. مکالمات خودکار سریع و پاسخگو هستند، اما نمی توانند جایگزین ارتباط انسانی شوند.

مشتریان باید در هر نقطه از مکالمه این گزینه را داشته باشند که با یک شخص ارتباط برقرار کنند. ربات چت شما باید بتواند درخواست کمک انسانی را تشخیص دهد که باعث ایجاد اعتماد می شود، حتی اگر خارج از جریان مورد انتظار مکالمه باشد.

در این مثال از La Vie En Rose، ربات درخواست‌ها را درک می‌کند، حتی اگر به طور منطقی از اعلان ربات خارج نشود.

ربات چت La Vie En Rose با ارتباط انسانی
منبع: La Vie en Rose

اسپم نکنید

وقتی صحبت از ربات‌های مسنجر به میان می‌آید، واقعاً تنها یک مورد مهم وجود دارد، و این همان است. اسپم نکنید.

تصور نکنید که مشتری که برای کمک تماس گرفته است می خواهد پیام های بازاریابی را دریافت کند. توصیه‌های شخصی‌شده محصول ممکن است مفید باشد، اما مطمئن شوید که قبل از ارسال آن‌ها مجوز دارید.

قبل از اینکه با آنها تماس بگیرید راهی برای شرکت در پیام‌رسانی مداوم به افراد پیشنهاد دهید. و مطمئن شوید که راه روشنی برای انصراف از ارتباطات آینده ارائه می دهید. ربات شما باید زبانی را بشناسد که به نظر می‌رسد درخواستی برای انصراف است و درخواست لغو اشتراک را تأیید یا اجرا کند.

درخواست لغو اشتراک سازمان بهداشت جهانی
منبع: سازمان بهداشت جهانی

فیس بوک این را به صراحت در دستورالعمل های خود برای توسعه دهندگان بیان می کند: «نوع اطلاعاتی را که بدون رضایت ارسال می کنید تغییر ندهید. اگر افراد برای یک هشدار خاص ثبت نام کردند، به ترجیحات آنها احترام بگذارید.»

6 ابزار برای ساخت ربات های مسنجر فیس بوک موثر

1. اوج

Heyday یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی است که به عنوان یک ربات مسنجر فیس بوک برای پشتیبانی و فروش مشتری ساخته شده است. به طور خودکار به کاتالوگ محصولات شما متصل می شود تا توصیه های شخصی محصول را به مشتریان ارائه دهد.

پلتفرم پیام‌رسانی سفارشی Heyday Makeup Forever
منبع: Heyday

Heyday همچنین سوالات خدمات مشتری را به عنوان یک ربات چت پرسش‌های متداول به چندین زبان حل می‌کند و متوجه می‌شود که چه زمانی لازم است مکالمه را به یک نماینده انسانی منتقل کنید. تجربه مسنجر فیس بوک با کمک Heyday برای مشتریان عالی است.

و اگر یک فروشگاه Shopify دارید، Heyday یک ادغام Shopify نیز دارد!

یک نسخه ی نمایشی رایگان Heyday دریافت کنید

2. استریم چت

استریم چت یکی از اساسی ترین ابزارهای چت ربات فیس بوک است. این به معنای استفاده برای اتوماسیون های ساده و پاسخگویی خودکار است. به‌جای مدیریت کل یک مکالمه، برای پاسخ‌های خارج از دفتر یا پیام‌هایی که انتظارات را در مورد زمان پاسخگویی ایجاد می‌کنند مفید است.

اگر فقط انگشتان پای خود را در آب های ربات چت فرو کنید، سریع اجرا می شود و شروع آن آسان است.

3. چت سوخت

Chatfuel دارای یک رابط بصری بصری است که با گزینه های جلویی قابل ویرایش و سفارشی سازی تکمیل می شود. در حالی که می توانید یک ربات مسنجر فیس بوک را به صورت رایگان بسازید، بسیاری از ابزارهای پیچیده تر (و جالب) فقط با حساب های Chatfuel Pro در دسترس هستند.

4. MobileMonkey

این ابزار رایگان دارای یک سازنده چت بصری برای مسنجر فیس بوک است که برای کاربران غیر فنی طراحی شده است. می توانید از آن برای ایجاد جلسات پرسش و پاسخ در ربات چت فیس بوک مسنجر استفاده کنید.

همچنین یک ویژگی “Chat Blast”، مشابه ویژگی “پخش” Chatfuel وجود دارد که به شما امکان می دهد همزمان برای چندین کاربر پیام ارسال کنید. (به یاد داشته باشید: فقط در صورت داشتن اجازه این کار را انجام دهید!)

5. مسنجر برای توسعه دهندگان

اگر دانش کامل کدنویسی مورد نیاز برای کدنویسی چت ربات فیس بوک خود را دارید، فیس بوک منابع زیادی را برای شروع شما فراهم می کند. و آنها همیشه با جامعه توسعه دهندگان خود برای ارائه ایده های جدید برای بهبود تجربه کاربر کار می کنند.

6. استودیوی خالق فیس بوک

در حالی که به طور دقیق یک ربات مسنجر فیس بوک نیست، استودیوی خالق فیس بوک به شما اجازه می دهد تا برخی از پاسخ های خودکار اولیه را به درخواست ها و رویدادهای رایج در مسنجر تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک پیام دور راه‌اندازی کنید، اطلاعات تماس را ارائه دهید، یا فهرستی از سؤالات متداول و پاسخ‌ها را تنظیم کنید. در اینجا هیچ هوش مصنوعی برای فعال کردن مکالمه یا فروش وجود ندارد، اما می‌توانید برخی از عملکردهای پاسخ‌گوی خودکار را دریافت کنید تا زمانی که از میز خود دور هستید، مسنجر را در سطح ابتدایی کار کنید.

با خریداران در کانال‌های دلخواهشان، مانند فیس‌بوک، تعامل داشته باشید و با Heyday، ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه‌ای اختصاصی Hootsuite برای خرده‌فروشان، مکالمات مشتریان را به فروش تبدیل کنید. ارائه تجربیات 5 ستاره مشتری – در مقیاس.

یک نسخه ی نمایشی رایگان Heyday دریافت کنید

با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید