اگر فروشگاه اینترنتی دارید، حتما به دنبال روشهایی برای افزایش فروش آن هستید. روشهای زیادی برای افزایش فروش سایتهای فروشگاهی وجود دارد، برخی ازاین روشها به استفاده از ترفندهای فروش مرتبط هستند و بعضی از آنها باید از نظر فنی اجرا شوند. در این مقاله 10 مورد از مهمترین روشهای افزایش فروش را توضیح میدهیم. پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با این ترفندهای کاربردی آشنا شوید.
ترفندهای افزایش فروش
فروشگاههای اینترنتی زیادی در حوزههای مختلف راهاندازی شدهاند. به دلیل وجود چنین رقابت سنگینی، فقط خرید سایت کافی نیست، بلکه شما باید به طور مداوم به دنبال روشهایی برای افزایش فروش سایت خود باشید و به مرور زمان این روشها را بهبود دهید. در ادامه برخی از مهمترین روشهای افزایش فروش در یک فروشگاه اینترنتی را با هم میبینیم.
1- جذب ترافیک برای سایت
هر چه بتوانید تعداد افراد بیشتری را به سایت خود جذب کنید، فروش بیشتری هم خواهید داشت. روشهای زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد. سئو و بهینه سازی سایت، انجام انواع روشهای تبلیغات اینترنتی و استفاده از شبکههای اجتماعی از جمله مهمترین روشهای افزایش ترافیک سایت محسوب میشوند.
-
- کدام روش برای جذب ترافیک بهتر است؟
در بین این روشها، تبلیغات میتواند در مدت زمان کمتری ما را به فروش مورد نظرمان نزدیک کند. البته این در صورتی است که تبلیغات به شکلی درست انجام شود. از طرفی دیگر سئو با وجود نیاز به زمان و صبر بیشتر، دوام و پایداری بیشتری دارد و از نظر هزینه به صرفهتر است. اگر سایتی بتواند رتبههای برتر موتورهای جستجو را به دست آورد، جهش قابل توجهی را در ترافیک سایت خود تجربه خواهد کرد. در حالت کلی بهتر است که هر 3 این موارد در کنار یکدیگر انجام شوند تا نتیجهی مطلوب به دست آید.
-
- نقش عنوان و متای توضیحات در افزایش ترافیک
با این فرض که سایت شما در رتبههای برتر گوگل قرار گرفته باشد، سایتی میتواند ترافیک بیشتری جذب کند که عنوان و توضیحات جذابتری را برای محتوا و صفحات سایت خود انتخاب کرده است . به هیچ عنوان اطلاعات مهم و کلیدی که کاربران برای دریافت آنها به سایت مراجعه میکنند مانند شماره تماس، پاسخ به سؤالات مهم و … را در متای توضیحات قرا ندهید. زیرا با این کار شانس کلیک کاربران بر روی سایت خود را پایین میآورید.
2- افزایش ماندگاری کاربران سایت
هر چه بتوانید زمان ماندگاری کاربران در سایت را بیشتر کنید، شانس بیشتری هم برای افزایش فروش خواهید داشت. روشهایی مانند ارائه پیشنهادهای ویژه، مطالب و محصولات مرتبط و مقایسهی محصولات از جمله مواردی هستند که میتوانند زمان ماندگاری کاربران را در یک سایت فروشگاهی افزایش دهند. علاوه بر این مواردی که شما در زمان طراحی سایت فروشگاهی در نظر میگیرید، مانند کدنویسی بهینه برای بهبود سرعت سایت، طراحی کاربر پسند و زیبا ودر دسترس بودن منوها از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید.
3- استفادهی درست از “دعوت به اقدام”
جملاتی که استفاده میکنید، محلی که دکمههای خرید را قرار میدهید، همه و همه بر میزان فروش شما تأثیرگذار هستند. اگر بتوانید موارد مربوط به دعوت به اقدام(CTA/Call To Action) را به درستی در صفحات خود پیادهسازی کنید، فروش بیشتری را هم تجربه خواهید کرد.
4- فروش جانبی یا cross-sell
بگذارید این مورد را با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید شخصی قصد خرید گوشی موبایل دارد، در این صورت نمایش انواع قاب گوشی و محافظ صفحه نمایش به او، میتواند منجر به خرید این محصولات شود. به عنوان مثالی دیگر خرید لپ تاپ را در نظر بگیرید. شخصی که لپ تاپ خریداری میکند، به موس، پد و کیف مخصوص هم نیاز خواهد داشت. بنابراین نمایش این محصولات به اون میتواند باعث افزایش فروش شود.
5- نمایش پرفروشترین محصولات
نمایش پرفروشترین یا پرطرفدارترین محصولات به کاربران سایت، از چند جهت اهمیت دارد. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره میکنیم.
-
- افراد برای انتخاب و خرید سادهتر، به دنبال خرید محصولات پرفروش هستند.
- افراد دوست دارند مطابق با رفتار جمع، خرید انجام دهند. به همین دلیل محصولی که تعداد افراد بیشتری آن را خریداری کردهاند، محبوبیت بیشتری برای آنان خواهد داشت.
6- استفاده از ابزارهای تعامل
در صورتی که کاربران بتوانند سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخ سؤالاتشان را دریافت کنند، احتمال خرید آنها افزایش میابد. زیرا این موضوع ریسک خرید را برای آنان کاهش میدهد. بنابراین راهاندازی ابزارهای تعامل مانند ابزار چت آنلاین در سایت میتواند پاسخگوی این نیاز مشتریان باشد.
از طرفی دیگر استفاده از ابزارهای تعامل در سایت باعث افزایش اعتماد مشتریان به سایت میشود و اعتمادسازی یکی از مهمترین نکات برای افزایش فروش میباشد.
7- تولید محتواهای ویدئویی
معرفی محصولات جدید و ویژهی خود را به صورت خاص انجام دهید. یکی از مهمترین اقداماتی که شما میتوانید برای نمایش خاص و متفاوت محصولات ویژهی خود در نظر بگیرید، تولید محتوای ویدئوی برای اینگونه از محصولات است.
8- کاهش ریسک مشتریان
در صورتی که بتوانید ریسک خرید مشتریان را کاهش دهید، میتوانید فروش خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید. زیرا در یک فروشگاه اینترنتی، جلب اعتماد کاربران حرف اول را میزند و یکی از مهمترین اقداماتی که شما میتوانید برای این جلب اعتماد انجام دهید، در نظر گرفتن انواع ضمانت میباشد.
ارسال رایگان، تحویل سریع، تضمین بازگشت پول و یا تعویض کالا، امکان مرجوعی کالا به صورت رایگان، داشتن نماد اعتماد و امنیت تراکنشهای مالی از جمله مواردی هستند که میتوانند ریسک مشتریان را کاهش دهند.
9- نقد، بررسی، مقایسه
در بسیاری از مواقع افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد یک محصول و یا عدم توانایی در تصمیمگیری میان دو یا چند محصول، از خرید منصرف میشوند. قرار دادن نقد، بررسی و مقایسه در یک سایت، میتواند تصمیمگیری خرید را برای افراد سادهتر کرده و فروش آنان را افزایش دهد.
10- نمایش لایت باکس در زمان خروج کاربران
در زمان خروج کاربران با استفاده از ترفندهای مختلفی مانند ارائه تخفبف، جایزه، ارائه محصولی رایگان مانند کتاب الکترونیک و … اطلاعات مشتریان به ویژه ایمیل آنان را دریافت کنید. سپس با به کار گرفتن روشهای مختلف فروش مانند ایمیل مارکتینگ آنان را به خرید تشویق نمایید. با این کار میتوانید حتی کاربرانی را که برای دفعات اول اقدام به خرید نمیکنند، تبدیل به مشتری کنید.
علاوه بر تمامی موارد گفته شده در این مقاله، یکی از مهمترین موضوعاتی که میتواند بر میزان فروش یک سایت تاثیر بگذارد، ظاهر و تجربهی کاربری آن است. به همین دلیل هم انتخاب یک سایت ساز خوب و مطمئن مهمترین اقدامی است که شما پیش از خرید آن باید مورد توجه قرار دهید.
سایت ساز زرین میتواند شما را در خرید سایت مناسب یاری کند. برای دریافت مشاورهی رایگان پیش از خرید سایت از این سایت ساز، میتوانید با شمارههای 09104326225 و یا 02171053933 تماس بگیرید.