همان طور که می دانید، لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی محبوب و پرطرفدار در میان افرادی است که به نوعی قصد دارند کسب و کارشان را در فضای مجازی رونق ببخشند. این شبکه اجتماعی امکانات متنوعی را برای کاربران خود ایجاد کرده و می توان آن را یک شبکه اجتماعی مخصوص کسب و کارها دانست. یکی از امکانات جالبی که لینکدین برای کاربران خود فراهم می کند، صفحه ویترین یا همان Showcase page است. صفحه ویترین در لینکدین دقیقا مثل ویترین یک فروشگاه عمل کرده و خدمات و محصولاتی که در کسب و کار شما ارائه می شود را به خوبی به کاربران دیگر معرفی می کند. صفحه ویترین مزایای مختلفی دارد و می تواند باعث بهبود کسب و کار و فعالیت های اجتماعی شما شود. در این مطلب به طور مفصل به بررسی صفحه ویترین و تاثیر آن در کسب و کار شما در این شبکه اجتماعی پرداخته ایم.
معرفی صفحه ویترین
برخی از کسب و کارهای اینترنتی، محصولات و یا خدمات منحصربفردی را ارائه میدهند. این محصولات با آن که در یک زیر مجموعه قرار دارند اما دارای ویژگیهای مختلفی هستند. پس معرفی و ارائهی همهی آنها به صورت مشترک چندان منطقی به نظر نمیرسد!
به نظر شما یک شرکت بزرگ مانند مایکروسافت چگونه میتواند محصولات خود را در لینکدین به مخاطبان معرفی کند؟ برای این کار احتمالا محصولاتی مانند انواع نرم افزارها، لپ تاپ، تبلت، کنسول بازی و صدها سرویس دیگر را به صورت مشترک در صفحهی شرکتی لینکدین و یا Company pages قرار دهد. تا اینجای کار همه چیز خوب پیش میرود! اما این همهی ماجرا نیست!
تصور کنید یک نفر تنها علاقهمند به کنسول بازی ماکروسافت باشد و از سایر محصولات این شرکت هیچ استفادهای نمیکند. او مجبور است هر روز پستهای صفحه شرکتی ماکروسافت را دنبال کند تا بتواند مطلب مورد نظر خود را بخواند! نتیجه چیست؟! پس از مدتی سردرگمی و آشفتگی، ترجیح میدهد راه دیگری را برای خود پیدا کند. برای جلوگیری از این موارد چه باید کرد؟
همچنین بخوانید : آموزش استوری اینستاگرام
جالب است بدانید که با ایجاد صفحه ویترین در لینکدین همهی این مشکلات حل شده است! مشتری شما میتواند با ورود به صفحه شرکتی شما و کلیک روی صفحات ویترین یا Showcase pages وارد فضایی شود که تنها محصولات مورد علاقهاش در آن قرار دارد. او میتواند با دنبال کردن صفحات ویترین هر روز پستهای مربوط به همان محصول را مشاهده کند. چه چیزی از این بهتر؟!
صفحه ویترین چه ویژگیهایی دارد؟
اگر میخواهید برای بازاریابی هر محصول خود استراتژی جداگانهای داشته باشید، باید آنها را به صورت مجزا معرفی کنید. هر چه تعداد این محصولات بیشتر باشد، کار شما سختتر خواهد شد. پس پیشنهاد ما این است که از صفحات ویترین یا Showcase pages استفاده کنید.
صفحه ویترین در حقیقت یک ویترین در فضای مجازی است! از ویترین چه انتظاراتی دارید؟! فقط کافی است محصول را به بهترین شکل نشان دهد. صفحات ویترین نیز همین کار را میکنند!
صفحه ویترین یک زیر مجموعه از صفحه شرکتی یا Company pages است که به وسیلهی آن میتوانید یک برند یا محصول از شرکت خود را تبلیغ کنید. بنابراین ایجاد صفحه ویترین در لینکدین برای توسعهی کسب و کار و تجارتهای آنلاین بسیار ضروری است.
✅ این ترفند رو هم رایگان یاد بگیر: دانلود فیلم از یوتیوب
تفاوت صفحه ویترین و شرکتی چیست؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت که صفحه شرکتی مکانی برای ارائهی اخبار و اطلاعات همهی محصولات و خدمات شرکت است. در حالی که صفحه ویترین تنها مخصوص یک محصول و برند خاص است. صفحات ویترین در زیر گروه صفحه شرکتی قرار میگیرند.
شما میتوانید برای هر صفحه شرکتی، دهها صفحه ویترین در لینکدین بسازید. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که همهی صفحات ویترین به هم وابسته هستند. در حالی که اصلا این طور نیست!
هر صفحه ویترین در لینکدین به صورت مجزا دارای فالوورها و دنبال کنندگان مخصوص به خود است و عملکرد جداگانهای دارد. برای درک بهتر این عملکرد کافی است تصور کنید که صفحه ویترین یک صفحه شرکتی کوچک است که تنها یک محصول یا سرویس را معرفی میکند.
صفحه ویترین در لینکدین چه تاثیری روی بازاریابی دارد؟
به نظر شما مهمترین دلایل موفقیت در معرفی یک محصول و افزایش فروش چیست؟! احتمالا پاسخهای زیادی به فکرتان میرسد! اما مهمترین آنها “نوع ارائهی محتوا” در شبکههای اجتماعی مانند لینکدین است.
محتواها و مطالب در شبکههای اجتماعی باید طوری به مخاطب ارائه شود که میزان تعامل او با شرکت را افزایش دهد. در این صورت مخاطبان شما هر روز منتظر مطالب جدید خواهند بود و آنها را در بین سایر افراد به اشتراک میگذارند. جالب است بدانید که صفحهی ویترین در لینکدین دقیقا برای همین هدف طراحی شده است!
با وارد شدن به صفحه شرکتی و باز کردن یک صفحه ویترین، شما با تصویر بزرگی از همان محصول یا برند مواجه خواهید شد. همچنین اطلاعات جذاب و منحصر بفرد نیز دربارهی شرکت و نوع محصول در صفحه ویترین وجود دارد. هنگامی که به طرف پایینتر صفحه میروید، مطالب دستهبندی شده و مخصوص همان ویترین را مشاهده خواهید کرد.
صفحات ویترین آنقدر جذابند که با دیدن آنها با خود میگویید: این دقیقا همون چیزیه که دنبالش بودم! چرا که کلی اطلاعات جذاب و مطالب سرگرم کننده و مفید دربارهی محصولی که به دنبال خرید آن هستید در این صفحه وجود دارد.
همهی این ویژگیها باعث شده است که اغلب شرکتهای تجاری دنیا مانند ماکروسافت، سیسکو، ادوبی و هزاران شرکت مشهور دیگر علاقهمند به استفاده از این ویترینها باشند!
به نظر شما این شرکتها برای جذب فالوور و راضی نگه داشتن آنها در صفحه ویترین از چه مطالبی استفاده میکنند؟! در ادامه برخی از این مطالب آورده شده است:
- اطلاعات دربارهی محصول و یا سرویس ارائه شده
- اخبار و اطلاعات مربوط به شرکتها یا برندهای مشابه
- اطلاعاتی درباره محصولات آینده و ویژگی آنها
آشنایی با ساخت صفحه ویترین در لینکدین
خب! تا اینجای مقاله با اهمیت و ویژگیهای صفحات ویترین در کمپانی پیج آشنا شدیم. اکنون باید به سراغ ساخت این صفحات برویم. برای این کار نیازی به انجام مراحل پیچیده نیست! صفحه ویترین در لینکدین طوری طراحی شده است که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. ما برای ساخت ویترین در صفحه شرکتی سه گام را طراحی کردهایم که در ادامه مقاله بیشتر با آنها آشنا میشویم.
گام اول: انتخاب نام برای صفحه ویترین
پس از اینکه تصمیم گرفتید یک صفحهی ویترین کارآمد در لینکدین داشته باشید، باید به فکر انتخاب نام آن باشید. در حقیقت، نام صفحه چیزی است که سایر مخاطبان میتوانند شما را با این نام شناسایی کنند. پس برای آن خلاقیت به خرج دهید.
سعی کنید برای انتخاب نام از عباراتی استفاده کنید که نشان دهندهی ویژگی محصولات شما باشد. همچنین نام صفحه نباید خیلی طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.
نکته مهمی که هنگام نامگذاری صفحه ویترین باید به آن توجه کنید، مباحث سئو و بهینه سازی آن است. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب نام به کلیدواژهها و عبارات سئو دقت داشته باشید. در این صورت صفحه ویترین محصولات شما به میزان بیشتری در نتایج جستجوی مخاطب نشان داده میشود که این مسئله منجر به افزایش فروش شما خواهد شد. اگر به آدرس اینترنتی صفحه ویترین توجه کنید، خواهید دید که این صفحه به صفحه شرکتی شما در لینکدین به صورت مستقیم ارتباطی ندارد و این آدرس مخصوص همین ویترین میباشد.
گام دوم: ساخت صفحه ویترین در لینکدین
همان طور که گفتیم، صفحات ویترین، زیر مجموعهی صفحه شرکتی هستند. بنابراین برای ساخت ویترین باید ابتدا وارد صفحه شرکتی یا Company page شوید. پس از وارد شدن به این صفحه، در سمت راست خود آیکون Edit را مشاهده میکنید که با کلیک بر روی آن یک منو باز میشود. آخرین گزینهی این منو عبارت Create a Showcase Page است که با کلیک روی آن، صفحه ویترین مورد نظر شما ساخته خواهد شد. به همین راحتی!
قوانین لینکدین به شما اجازهی ساخت ۱ تا ۱۰ صفحهی ویترین را میدهد. اما اگر بخواهید صفحات ویترین بیشتری داشته باشید باید به تیم پشتیبانی لینکدین پیام داده و درخواست کنید که اجازهی ساخت تعداد بیشتری صفحه ویترین را به شما بدهد.
گام سوم: بهینه سازی صفحه ویترین برای موتورهای جستجو
احتمالا تعجب خواهید کرد اگر به شما بگوییم که گوگل توجه ویژهای به لینکدین دارد! بله درست است! موتور جستجوی گوگل معمولا صفحات ویترین و شرکتی در لینکدین را بالاتر از سایتهای دیگر نشان میدهد. البته این به معنی بیتوجهی گوگل به مباحث سئو و بهینهسازی سایت نیست. اهمیت دادن گوگل به لینکدین زمانی معنا پیدا میکند که مباحث بهینه سازی صفحه ویترین در لینکدین به درستی انجام شده باشد.
در صورتی که صفحهی ویترین یا Showcase page برای موتورهای جستجو به درستی بهینه سازی شده باشد، کابران بیشتری جذب خواهید کرد. در نتیجه تعامل میان آنها افزایش پیدا کرده و شما بازاریابی و برندسازی موفقی خواهید داشت. اما برای بهینه سازی صفحه ویترین در لینکدین چه کارهایی باید انجام داد؟ در ادامه مقاله برخی از آنها را با هم مرور میکنیم:
استفاده از کلمات کلیدی:
مهمترین بحث در بهینه سازی صفحه ویترین، استفاده درست از کلمات کلیدی است. همانطور که قبلا گفتیم، بهتر است برای انتخاب نام صفحه ویترین از کلمه کلیدی استفاده کنید. علاوه بر آن، در قسمت معرفی ویترین نیز شما قادر خواهید بود یک متن ۲۰۰ کاراکتری بنویسید. پس بهترین استفاده را از باید از آن ببرید! سعی کنید متن توصیفی شما نشانگر محصول ارائه شده باشد و داخل آن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود. هر چه این کار را بهتر انجام دهید، نتایج بهتری نیز خواهید گرفت!
قرار دادن لینک وبسایت در صفحه ویترین:
یکی دیگر از قابلیتهای صفحه ویترین در لینکدین این است که شما میتوانید لینک محصول مورد نظر در وبسایت شرکت را در ویترین قرار دهید. این ارتباط بین وبسایت و صفحه ویترین قطعا منجر به افزایش بازدیدها میشود. پس آن را جدی بگیرید!
استفاده از تصویر شاخص و لوگو:
با ورود به صفحه ویترین، اولین چیزی که مشاهده میکنید تصویر شاخص صفحه و لوگو است. پس برای انتخاب آنها دقت کافی داشته باشید. این تصویر باید طوری باشد که مخاطب را به تماشای سایر بخشهای ویترین و به اشتراک گذاشتن مطالب آن تشویق کند. با توجه به امکانات در نظر گرفته شده، شما قادر به آپلود عکسها با فرمتهای PNG، JPEG و GIF و همچنین حداکثر حجم ۲ مگابایت خواهید بود. همچنین اندازه این عکس باید ۹۷۴ در ۳۳۰ پیکسل یا بزرگتر باشد.
ترغیب مخاطبان برای دنبال کردن صفحه:
بهترین راه برای جذب کاربران به صفحه ویترین، استفاده از محتواهای جذاب است که این محتوا باید از نظر مباحث سئو نیز بهینه سازی شده باشد. در این صورت کابران صفحه ویترین شما را فالوو کرده و با سایر دنبال کنندگان به گفتگو و تعامل میپردازند.
حرف آخر …
در این مقاله سعی کردیم شما را با قابلیت ساخت ویترین در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا کنیم. این صفحات به عنوان زیرگروه صفحات شرکتی و ابزاری مهم برای توسعه کسب و کارها و معرفی برند به شمار میروند. شما هم میتوانید با ساخت صفحه ویترین در لینکدین محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار دهید.
حال به نظر شما صفحات ویترین چه تاثیری میتوانند روی بازاریابی و برندسازی داشته باشند؟ آیا این صفحات پاسخگوی نیاز شرکتها برای تبلیغ محصول هست؟ شما هم میتوانید نظرات و تجارب خود در استفاده از صفحات ویترین را با ما در میان گذاشته و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید. پس منتظر شما هستیم…