ابزارهای تجزیه و تحلیل پینترست به شما امکان می دهد کمپین های خود را دقیقاً مشخص کنید. هنگامی که می دانید چگونه داده های خود را با پتانسیل کامل خود بخوانید، آن تحلیل ها استراتژی کسب و کار Pinterest شما را واضح نگه می دارند.

چه مبتدی پینترست باشید و چه حرفه ای پینینگ، راهنمای تجزیه و تحلیل Pinterest ما می تواند به شما در درک داده ها کمک کند. برای یادگیری نحوه خواندن تجزیه و تحلیل Pinterest، از جمله اینکه کدام تجزیه و تحلیل را باید ردیابی کنید، معنی آنها و کدام ابزارها می تواند کمک کند، ادامه دهید.

پاداش: دانلود خود را بسته رایگان 5 قالب قابل تنظیم Pinterest اکنون. در زمان صرفه جویی کنید و به راحتی برند خود را با طراحی های حرفه ای تبلیغ کنید.

چگونه تجزیه و تحلیل Pinterest خود را بررسی کنیم

(اول، مطمئن شوید که یک حساب تجاری پینترست دارید. مطمئن نیستید چگونه؟ این مراحل ساده را دنبال کنید، سپس به اینجا بازگردید.)

دو راه برای بررسی تجزیه و تحلیل Pinterest وجود دارد: دسکتاپ و موبایل.

نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل Pinterest در دسکتاپ

1. وارد حساب تجاری پینترست خود شوید

2. کلیک کنید تجزیه و تحلیل در گوشه سمت چپ بالا برای نمایش منوی کشویی

عملکرد تبلیغات تجزیه و تحلیل رشد مخاطبان را به نمایش می گذارد

3. انتخاب کنید بررسی اجمالی برای ردیابی عملکرد پین ها و بردهای خود

بررسی اجمالی تجزیه و تحلیل شامل عملکرد کلی فعالیت Pinterest و عملکرد در طول زمان

4. برای رفتن به تجزیه و تحلیل دیگر از منوی کشویی، به سادگی بر روی آن کلیک کنید تجزیه و تحلیل و انتخاب کنید:

    1. بینش مخاطب برای تجزیه و تحلیل فالوور
    2. بینش تبدیل برای پیگیری کمپین های پولی
    3. روندها برای دیدن آنچه در Pinterest محبوب است

نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل Pinterest در تلفن همراه

1. برنامه Pinterest را باز کنید

2. روی عکس نمایه خود در پایین سمت راست ضربه بزنید

3. به پایین بروید تجزیه و تحلیل شما بخش و ضربه بزنید بیشتر ببین

4. از نمایه خود نیز می توانید ضربه بزنید مرکز تجاری برای مشاهده عملکرد محتوای شما

توجه داشته باشید: داده هایی که Pinterest در تجزیه و تحلیل ارائه می دهد یک تخمین است. برخی از نمودارها برای نمایش به حداقل مقدار اطلاعات نیاز دارند.

16 معیار برای ردیابی با Pinterest Analytics (و نحوه خواندن آنها)

مطمئناً اعداد سرگرم کننده هستند، اما شبکه های رسانه های اجتماعی به دلایلی تجزیه و تحلیل را در اختیار شما قرار می دهند. شما ارزش پلتفرم را بدون روشی برای ردیابی میزان عملکرد کمپین های خود درک نخواهید کرد. به عبارت دیگر، Pinterest تجزیه و تحلیل را برای کمک به شما فراهم می کند و آنها

بیایید به 16 تجزیه و تحلیل تجاری برتر Pinterest که باید ردیابی کنید، بپردازیم.

تجزیه و تحلیل عمومی Pinterest

1. برداشت ها

آنچه را اندازه گیری می کند: تعداد دفعاتی که پین‌های شما روی صفحه کاربر نشان داده شده است، نمایش‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. پین‌های شما می‌توانند در صفحه اصلی، در تابلوی کاربر دیگر یا در نتایج جستجوی Pinterest ظاهر شوند. به خاطر داشته باشید که یک کاربر می تواند چندین برداشت را ثبت کند.

چرا مهم است: برداشت‌ها به شما می‌گویند که افراد چقدر پین‌های شما را روی پلتفرم می‌بینند (کمی شبیه به نماها!). نرخ نمایش پین بالا چیز خوبی است. این می گوید که محتوای شما در ترند است یا با الگوریتم Pinterest به خوبی کار می کند. مرور برداشت‌ها در محتوای برتر شما می‌تواند به شما در بهبود پین‌های آینده کمک کند.

2. کل مخاطبان

آنچه را اندازه گیری می کند: کل مخاطبان تعداد کاربران منحصر به فردی را که پین ​​شما را در یک دوره معین دیده اند اندازه گیری می کند. همچنین می توانید کل مخاطبان ماهانه را برای یک نمای 30 روزه از این معیار مشاهده کنید.

چرا مهم است: برخلاف برداشت‌ها، معیار کل مخاطب به شما می‌گوید چند نفر پین شما را دیده‌اند.

اگر برداشت شما از کل مخاطبان شما بیشتر باشد، به این معنی است که برخی افراد پین شما را بارها دیده اند. به عنوان مثال، اگر یک پین محبوب در بسیاری از بردهای پلتفرم ذخیره شود، ممکن است این اتفاق بیفتد.

3. ذخیره می کند

آنچه را اندازه گیری می کند: سیوها (که قبلاً Repins نامیده می شد) کاملاً توضیحی هستند. آنها به شما می گویند که چند بار شخصی پین شما را در یکی از بردهای خود ذخیره کرده است.

چرا مهم است: سیوها به نوعی کار بزرگی هستند. این معیار نشان می دهد که پین ​​ها و محتوای شما چقدر با مخاطبان شما طنین انداز می شود.

به این موضوع فکر کنید – اگر پین های شما را ذخیره می کنند، به محتوای شما اهمیت می دهند. به‌علاوه، پین‌های ذخیره‌شده، شما را در معرض دید بیشتر برند قرار می‌دهد، زیرا ذخیره‌ها در فیدهای فالوور نیز نشان داده می‌شوند. برد مضاعف!

4. نامزدی

آنچه را اندازه گیری می کند: Engagement تعداد کل دفعاتی را که شخصی پین شما را کلیک کرده یا ذخیره کرده است را اندازه گیری می کند.

چرا مهم است: تعامل همه چیز در رسانه های اجتماعی است، بنابراین این معیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.

شماره تعامل شما به شما می گوید که آیا مخاطبان شما با محتوای شما ارتباط برقرار کرده اند یا خیر. از این معیار با تعداد کل مخاطبان برای محاسبه نرخ مشارکت خود استفاده کنید.

5. مخاطبان درگیر

آنچه را اندازه گیری می کند: مخاطبان درگیر تعداد افرادی را که در یک دوره خاص با پین های شما تعامل داشته اند اندازه گیری می کند.

چرا مهم است: معیارهای تعامل پینترست متعددی وجود دارد زیرا راه های زیادی برای تعامل با پین وجود دارد. این معیار به شما می گوید که چند نفر پین شما را ذخیره کرده اند، به آنها واکنش نشان داده اند، نظر داده اند یا روی آن کلیک کرده اند. می توانید از این اطلاعات برای یافتن انواع محتوای با عملکرد برتر خود استفاده کنید.

6. پین کلیک ها

آنچه را اندازه گیری می کند: کلیک‌های پین (قبلاً کلوزآپ) تعداد کل کلیک‌های روی پین شما را اندازه‌گیری می‌کند. این تعداد شامل کلیک‌هایی است که به محتوا در پینترست و خاموش کردن آن منجر می‌شود.

چرا مهم است: کلیک های پین شواهدی است که نشان می دهد چیزی در پین شما توجه کسی را به خود جلب کرده است.

7. نرخ کلیک پین

آنچه را اندازه گیری می کند: نرخ کلیک پین یک درصد است. تعداد کل کلیک‌هایی که از پین شما روی محتوای روی یا خارج از Pinterest انجام می‌شود، تقسیم بر تعداد دفعاتی که پین ​​شما روی صفحه نمایش داده شده است.

چرا مهم است: نرخ کلیک بالای پین به این معنی است که مخاطبان شما با دیدن محتوای شما تمایل دارند با آن درگیر شوند. این معیار مفیدی است که نشان می‌دهد مخاطب چقدر پین‌های شما را مرتبط می‌یابد.

8. کلیک های خروجی

آنچه را اندازه گیری می کند: کلیک‌های خروجی (کلیک‌های پیوند قبلی) تعداد کل کلیک‌ها به URL مقصد را در پین شما اندازه‌گیری می‌کند.

چرا مهم است: کلیک‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش اثربخشی استراتژی Pinterest شماست. کلیک های خروجی می تواند به شما بگوید که آیا پلتفرم بازده سرمایه گذاری مناسبی (ROI) ارائه می دهد یا خیر.

9. نرخ کلیک خروجی

آنچه را اندازه گیری می کند: نرخ کلیک خروجی یک درصد است. تعداد کل کلیک‌های روی URL مقصد پین را می‌سنجد، تقسیم بر تعداد دفعاتی که پین ​​شما دیده شده است.

چرا مهم است: اندازه گیری نرخ کلیک خروجی به شما یک درصد می دهد تا تجزیه و تحلیل کنید که چه تعداد از پین های شما ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند (هدف نهایی شما!). نرخ کلیک خروجی به شما کمک می کند اثربخشی کمپین های Pinterest خود را بسنجید. نرخ کلیک بالا نشان می دهد که تماس ها برای اقدام شما کار می کنند.

10. بازدیدهای ویدیویی

آنچه را اندازه گیری می کند: بازدیدهای ویدیو تعداد بازدیدهای ویدیویی را که بیش از 2 ثانیه طول می کشد اندازه گیری می کند. 50٪ یا بیشتر از ویدیو باید در معرض دید باشد.

چرا مهم است: این معیار به شما می گوید که محتوای ویدیوی شما چقدر توانسته مخاطبان شما را جذب کند. به علاوه، ویدئو یکی از داغ‌ترین روندهای رسانه‌های اجتماعی است. گنجاندن ویدئو در استراتژی پینترست، برند شما را به عنوان آینده نگر قرار می دهد.

تجزیه و تحلیل مخاطبان پینترست

11. جمعیت شناسی

آنچه را اندازه گیری می کند: بینش مخاطبان Pinterest Analytics، جمعیت‌شناسی اولیه را پوشش می‌دهد. اینها شامل زبان، جنسیت، آمار دستگاه و اطلاعات مربوط به دسته‌ها و علایق است.

چرا مهم است: هر چه مخاطبان خود را بهتر درک کنید، شانس بیشتری برای ایجاد محتوای مورد پسند آنها خواهید داشت. می توانید از داده های جمعیت شناختی برای تنظیم دقیق استراتژی Pinterest خود استفاده کنید. این آمار می تواند به شما کمک کند معاملات خاص منطقه را به اشتراک بگذارید یا حتی به زبان دیگری پست کنید.

12. قرابت

آنچه را اندازه گیری می کند: Affinity به شما می گوید که چقدر مخاطب به یک موضوع خاص اهمیت می دهد. هرچه این درصد بیشتر باشد، مخاطبان شما بیشتر با این موضوع درگیر خواهند شد.

چرا مهم است: دانستن اینکه مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند می تواند منبع عالی الهام از محتوا باشد. شما همچنین می توانید با کمپین های تبلیغاتی Pinterest پیوندهای خاصی را هدف قرار دهید.

13. بینش تبدیل

آنچه را اندازه گیری می کند: بینش تبدیل تاثیر عملکرد ارگانیک و پولی را اندازه گیری می کند. در اینجا، اطلاعاتی درباره بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) و هزینه هر اقدام (CPA) پیدا خواهید کرد.

چرا مهم است: بازاریابی ارگانیک و پولی شما برای حمایت از یک استراتژی جامع Pinterest با هم کار می کنند. این صفحه به شما کمک می‌کند هم ارگانیک و هم پولی را در یک داشبورد بررسی کنید.

صفحه بینش تبدیل برای همه تبلیغ کنندگان با برچسب های Pinterest سالم در دسترس است.

توجه داشته باشید: اطلاعات بینش تبدیل در حال حاضر در نسخه بتای باز است، بنابراین به زودی شاهد تغییرات جزئی خواهیم بود.

14. پین های تبدیل بالا

آنچه را اندازه گیری می کند: می توانید پین های برتر خود را بر اساس اهداف تبدیل مختلف اندازه گیری کنید. این اهداف عبارتند از نمایش، ذخیره، کلیک پین، بازدید از صفحه، افزودن به سبد خرید و پرداخت. این را در بخش Conversions در Pinterest Analytics خواهید دید.

چرا مهم است: ارزش این را دارد که بررسی کنید که پین ​​ها بسته به اهدافتان چگونه روی هم قرار می گیرند. ببینید آیا برخی از پین‌ها در انجام اقدامات خاص بهتر هستند یا نه – اگر این کار از روی طراحی نبود، بررسی کنید که چرا ممکن است اینطور باشد. اگر برخی از پین ها در هر دسته بندی بهتر عمل می کنند، ممکن است به فرمولی برای موفقیت برخورد کرده باشید.

15. بازدید از صفحه

آنچه را اندازه گیری می کند: تعداد دفعاتی که افراد از وب سایت شما از Pinterest بازدید کردند. برای ردیابی تبدیل وب سایت از Pinterest، باید سایت خود را ادعا کنید.

چرا مهم است: اگر تبدیل وب‌سایت یکی از اهداف شماست، این معیار را زیر نظر داشته باشید. آن را با معیارهای افزودن به سبد خرید و پرداخت اندازه گیری کنید تا ببینید آیا وب سایت شما کارایی دارد یا خیر.

16. اضافه کردن به سبد خرید و پرداخت

آنچه را اندازه گیری می کند: این دو معیار فعالیت را پس از ارجاع Pinterest دنبال می کنند. یکی تعداد دفعاتی را که افراد اقلامی را به سبد خرید خود اضافه کرده اند اندازه می گیرد. سایر موارد خریدهای موفق را اندازه گیری می کند.

چرا مهم است: این معیارها باید همراه با بازدید از صفحه مشاهده شوند. اگر بازدید از صفحه زیاد است، اما معیارهای سبد خرید و پرداخت کم است، به دنبال راه هایی برای بهینه سازی صفحات وب سایت باشید. اگر تعداد افزودن به سبد خرید زیاد و پرداخت ها کم است، ممکن است نیاز به عیب یابی داشته باشید. مطمئن شوید که تسویه حساب شما کار می کند یا مشتریانی را که سبد خرید خود را رها می کنند پیگیری کنید.

3 ابزار تجزیه و تحلیل Pinterest که به شما کمک می کند موفقیت خود را پیگیری کنید

تجزیه و تحلیل داخلی Pinterest یک نمای کلی از عملکرد شما ارائه می دهد.

اما افزودن این ابزارها به شما کمک می کند عملکرد Pinterest خود را حتی بهتر درک کنید. داده‌های بیشتر می‌تواند به شما کمک کند تا تعامل، کلیک‌ها و تبدیل‌های بیشتری را افزایش دهید.

1. Hootsuite Impact

Hootsuite به شما کمک می کند تا پین ها را از یک داشبورد مرکزی بنویسید، اختصاص دهید، منتشر کنید و برنامه ریزی کنید. می‌توانید پین‌ها را به یکباره پست کنید، پین‌ها را در بسیاری از تابلوها برنامه‌ریزی کنید، یا آنها را برای بعد زمان‌بندی کنید.

با Hootsuite Impact، می توانید کمپین ها را بر اساس عملکرد شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه چیزی ممکن است به تقویت پولی یا بهینه سازی برای عملکرد بهتر نیاز داشته باشد. همچنین می‌توانید بازدیدهای وب‌سایت و درآمد تجارت الکترونیکی را که توسط پین‌هایتان ایجاد می‌شود، پیگیری کنید. Impact به شما کمک می کند ROI Pinterest خود را درک کنید و کمپین های بهتری برنامه ریزی کنید.

بررسی اجمالی Pinterest در Hootsuite Impact

منبع: Hootsuite

اگر در حال بازاریابی در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی هستید، Hootsuite یک صرفه جویی در زمان واقعی است. می توانید عملکرد Pinterest خود را در کنار سایر شبکه های اجتماعی مقایسه کنید.

یک نسخه ی نمایشی رایگان از Hootsuite Impact را درخواست کنید

2. گوگل آنالیتیکس

Google Analytics برای درک عملکرد Pinterest در برابر سایر منابع ترافیک ضروری است.

ابتدا وارد گوگل آنالیتیکس شوید. سپس روی Acquisition و سپس Social کلیک کنید. این به شما نشان می دهد که چه میزان ترافیک وب سایت از هر شبکه اجتماعی می آید.

گوگل آنالیتیکس همچنین می تواند به شما بگوید که کدام صفحات وب سایت محبوب ترین هستند. از این اطلاعات برای ایجاد محتوای مرتبط Pinterest استفاده کنید.

اگر نمی دانید چگونه داشبورد رسانه های اجتماعی خود را در Google Analytics تنظیم کنید، راهنمای 4 مرحله ای ما را بررسی کنید. (و آماده باشید: GA4 در راه است!)

3. منشنلیتیک ها

تجزیه و تحلیل اجتماعی اغلب به ردیابی و اندازه گیری عملکرد شما محدود می شود. اما شما همچنین باید به نحوه ایجاد و اشتراک گذاری محتوا در مورد برند شما توسط افراد دیگر توجه داشته باشید.

Mentionlytics پینترست را برای ذکر نام تجاری شما اسکن می کند و آنها را در داشبورد Hootsuite نمایش می دهد. احساسات را دنبال کنید، ببینید چه محتوایی در حال افزایش است و به گفتگو بپیوندید.

با Hootsuite در زمان Pinterest صرفه جویی کنید. پین‌ها را برنامه‌ریزی و منتشر کنید، تابلوهای جدید ایجاد کنید، همزمان به چندین تابلو پین کنید، و همه پروفایل‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی خود را اجرا کنید – همه از یک داشبورد ساده.

شروع کنید

پین ها را برنامه ریزی کنید و عملکرد آنها را پیگیری کنید در کنار سایر شبکه های اجتماعی شما – همه در یک داشبورد با کاربری آسان.

دیدگاهتان را بنویسید