بیوگرافی رسانه های اجتماعی شما یکی از اولین فرصت های شما برای تأثیرگذاری بر مخاطبان است. یک بیوگرافی خوب می تواند تفاوت بین این که کاربر شما را دنبال کند یا نه، ایجاد کند.

و اگر چه فالوورها نباید باشند فقط معیاری که شما به آن اهمیت می دهید، فالوورهای بیشتر می تواند منجر به دسترسی و فرصت های همکاری بیشتر شود. حتی ممکن است فالوورهای شما به جامعه ای از افراد همفکر تبدیل شوند.

برای اینکه به شما و برندتان کمک کنیم بهترین عملکرد خود را داشته باشید، ما 28 نمونه و قالب بیوگرافی رسانه های اجتماعی را برای اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، TikTok، LinkedIn و Pinterest گردآوری کرده ایم.

امتیاز: 28 قالب بیوگرافی الهام بخش رسانه های اجتماعی را باز کنید برای ایجاد خود در عرض چند ثانیه و متمایز شدن از جمعیت.

چرا یک بیوگرافی خوب در رسانه های اجتماعی مهم است

وقتی کاربر حساب شما را کشف می کند، بیوگرافی رسانه های اجتماعی شما معمولاً اولین جایی است که به آن نگاه می کنند. به همین دلیل است که داشتن یک نمایه کاملاً کامل و جذاب بسیار مهم است.

حتی اگر فقط بدوید پست‌های رسانه‌های اجتماعی (تبلیغات) تاریک را منتشر کنید و هیچ محتوای ارگانیکی را منتشر نکنید، همچنان باید بایوس رسانه‌های اجتماعی خود را پر کنید. یک بیوگرافی خوب مانند ویترین فروشگاه است – می تواند به مشتریان بالقوه ای که با برند شما آشنا نیستند، اعتماد ایجاد کند.

در نهایت، بایوس رسانه های اجتماعی از نظر SEO بهینه شده اند (برای اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی). این بدان معناست که کلمات کلیدی که به بیوگرافی خود اضافه می کنید می توانند به شناسایی حساب شما از طریق جستجوهای درون برنامه ای و موتورهای جستجوی وب عمومی کمک کنند.

چه خالق یا یک شرکت باشید، این اطلاعات کلیدی است که باید در تمام بیوگرافی های رسانه های اجتماعی خود (اقتباس شده بر اساس فضای شخصیت) قرار دهید:

  • تو کی هستی
  • کاری که انجام می دهید/ارائه می کنید/می فروشید
  • جایی که کسب و کار شما در آن فعالیت می کند
  • دسته شما (برای کسب و کار) یا علایق شما (برای برندهای شخصی)
  • چگونه کسی می تواند با شما در تماس باشد
  • وبسایت شما
  • فراخوانی برای اقدام

بایوس اینستاگرام

محدودیت کاراکتر: 150 کاراکتر

چه یک شرکت یا یک برند شخصی باشید، بیوگرافی اینستاگرام شما باید بازدیدکنندگان نمایه را وادار به انجام کاری کند – که ممکن است به معنای کلیک کردن روی پیوند شما در بیو، مرور محصولات، بازدید از موقعیت مکانی فیزیکی شما یا به سادگی دنبال کردن حساب شما باشد.

برای برندهای شخصی، من دوست دارم ببینم اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا با بیو اینستاگرام خود چقدر خلاق هستند. شرکت‌ها و سازمان‌ها معمولاً باید چند چیز دیگر را در بایوس اینستاگرام خود بگنجانند، مانند هشتگ‌های برند، ساعات کاری فروشگاه یا مکان‌ها و سایر حساب‌های برند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید خلاق باشید!

چه بخواهید بیوگرافی را برای حساب شخصی خود یا یک حساب تجاری اصلاح کنید، این الگوها و نمونه ها می توانند به شما کمک کنند تا الهام بگیرید.

برندهای شخصی

الگو 1: به چه چیزی معروف هستید؟

[Who you are/what you’re known for]

[Something unique about you]

[Affiliated accounts/businesses]

مثال: @classycleanchic

بیوگرافی @classycleanchic مهندس تا وبلاگ نویس تمام وقت [instagram bio example]

الگو 2: لیست ایموجی ها

[Your interests/content themes]

💼 [Affiliated account/job title + company]

📍 [Location]

💌 [Contact info]

مثال: @steffy

سبک استفی و فضای داخلی [instagram bio example]

الگو 3: نمادها + پیوند زیستی CTA

✈ [Reason to follow]

⬖ [Your interests/content themes]

✉︎ [Contact info]

↓ [CTA] ↓

How to Write Your Best Social Media Bio [+28 Free Templates]

مثال: @tosomeplacenew

وبلاگ نویس سفر و سبک زندگی مایوری [instagram bio example]

شرکت ها و سازمان ها

الگو 1: ماموریت برند

[Brand mission statement]

مثال: @bookingcom

booking.com تجربه کردن جهان را از طریق سفر برای همه آسان‌تر می‌کند [instagram bio example]

مثال: @lululemon

جامعه عرق ذهن آگاهی زیستی lululemon و موارد دیگر [instagram bio example]

قالب 2: هشتگ های UGC

[Brand mission]

[Branded/UGC hashtags]

[Contact info]

مثال: @passionpassport

پاسپورت اشتیاق تاثیرگذار بر انسان و داستان های متنوع در مورد سفر [instagram bio example]

الگوی 3: تمام حساب های برند شما

[Brand statement + UGC hashtag]

[Emoji + affiliated accounts]

[Emoji + affiliated accounts]

[Emoji + affiliated accounts]

[CTA]

How to Write Your Best Social Media Bio [+28 Free Templates]

مثال: @revolve

تگ تابستان در پست ها بچرخد [instagram bio example]

هنوز به دنبال الهام هستید؟ در اینجا 10 ایده و ترفند بیوگرافی اینستاگرام برای برجسته شدن آورده شده است.

بایوس توییتر

محدودیت کاراکتر: 160 کاراکتر

با توجه به اینکه توییتر بیشتر یک پلت فرم مکالمه است، بیوگرافی توییتر شما مکانی عالی برای تزریق بخشی از لحن صدای برند شما یا نشان دادن شخصیت شما است.

به آن مانند یک افتتاحیه سرد برای یک برنامه تلویزیونی فکر کنید: شما می خواهید بیوگرافی شما توجه را به خود جلب کند تا مردم برای بقیه برنامه در اطراف باشند.

برخی از ویژگی های اصلی که باید در بیو توییتر خود بگنجانید عبارتند از:

  • اسم شما
  • مکان/جایی که تجارت می کنید
  • ماموریت برند / شعار
  • سایر حساب های مرتبط
  • هشتگ های مارک دار
  • وب سایت (اگر با لینک اصلی بیو شما متفاوت باشد)

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند الگو و مثال برای شروع شما آورده شده است.

برندهای شخصی

الگو 1: جداکننده های لوله/ایموجی

[Current job title/company] | [Previous companies/notable roles] | [Notable achievements such as bylines/speaking gigs] | [CTA or associated hashtags]

مثال: @ChiThukral

@ChiThukral بازاریابی حرفه ای و 30 برتر زیر 30 سال [twitter bio example]

مثال: @pattimmons_

ضمایر اجتماعی را در مشاور و نویسنده جریان وب لمس کنید [instagram bio example]

الگوی 2: پاراگراف شکسته می شود

[What you do/what you’re known for]

[What you’re working on]

[CTA + website link]

مثال: @TomFrankly

توماس فرانک بهره وری یوتیوب [twitter bio example]

الگو 3: جملات کامل

[What you’re known for]. [What you do]. [Other interesting roles/businesses]. [Witty ending/CTA].

مثال: @thecultureofme

شاید: جف رئیس جهانی اجتماعی در میدان [twitter bio example]

مثال: @SaverioBianchi

مشاور و مدیر عامل تجارت الکترونیکی Saverio Bianchi [twitter bio example]

شرکت ها و سازمان ها

الگو 1: برچسب + هشتگ برند

[Brand tagline]. [Branded hashtag(s)].

مثال: @Anthropologie

مردم شناسی به اشتراک گذاری الهام برای یافتن کار و عشق [twitter bio example]

مثال: @بهمن

تیم Colorado Avalanche NHL روی یخ در قلب شما و بالا بردن جام استنلی [twitter bio example]

الگو 2: پشتیبانی مشتری

[Brand mission/tagline]

نیاز به پشتیبانی دارید؟ قابل اعتماد و متخصص [support account/website].

مثال: @Intercom

اینترکام ما به کسب و کارها کمک می کنیم تا با سیستم عامل Engagement روابط قوی با مشتری ایجاد کنند [twitter bio example]

الگوی 3: فهرست حساب ها

[Brand mission/tagline].

[Emoji: Affiliated account]

[Emoji: Affiliated account]

مثال: @NHL

NHL خانه شما برای هاکی [twitter bio example]

به دنبال ایده های بیشتری هستید؟ در اینجا 30 نمونه زیستی توییتر دیگر وجود دارد.

TikTok bios

محدودیت کاراکتر: 80 کاراکتر

برای بی رحمی آماده اید؟ این همان کاری است که باید با بیو TikTok خود انجام دهید، که نیمی از کاراکترهای بیشتر پلتفرم های دیگر را امکان پذیر می کند. به همین دلیل است که کپی‌های Linktree زیادی ظاهر می‌شوند، زیرا به سازندگان TikTok اجازه می‌دهند بایوس خود را گسترش دهند (و از مخاطبان خود کسب درآمد کنند).

با توجه به ماهیت بسیار خلاقانه این پلتفرم، TikTok bios می‌تواند راه‌های مختلفی داشته باشد. در حالی که بایوس های TikTok به اندازه نسخه های اینستاگرام فرمولیک نیستند، هنوز چیزهای رایجی وجود دارد که باید گنجانده شود

  • موضوعات/موضوعات اصلی محتوای شما
  • فراخوانی برای اقدام
  • محل
  • اطلاعات تماس (از آنجایی که هیچ دکمه تماسی مانند اینستاگرام وجود ندارد)
  • وب سایت (در دسترس برای حساب های تجاری پس از رسیدن به 1000 دنبال کننده)

برندهای شخصی

قالب 1: کوتاه و شیرین

[Who you are]

[Content themes]

[Contact info]

مثال: @lotwe

مشاوره شغلی و کار از راه دور مدیر محصول رشد لورا وانگ [social media bio example]

الگو 2: CTA

[One liner that sums up your TikTok]

👇 [CTA] 👇

مثال: @victoriagarrick

ویکتوریا گاریک کمی از همه چیز بدون فیلتر یا BS [social media bio example for tiktok]

الگو 3: کانون توجه شخصیت

[What you’re known for/went viral for]

[Why users should follow you]

مثال: @jera.bean

Jera Bean TikTok BFF شما [tiktok bio example]

شرکت ها و سازمان ها

الگو 1: CTA

[What you do/provide/sell]

[CTA] ⬇️

مثال: @پرش

سازندگان جهشی به سازندگان کمک می کنند تمام وقت کار کنند [tiktok bio example]

الگو 2: بچه ها ما باحالیم

[Witty description related to your brand/product]

مثال: @ryanair

رایان ایر پروازها را می گیرد نه احساسات [social media bio example for tiktok]

به الهام بیشتری نیاز دارید؟ لیست GIANT ما از ایده های زیستی TikTok را بررسی کنید.

بایوس فیس بوک

محدودیت کاراکتر: 255 کاراکتر (درباره)، 50000 کاراکتر (اطلاعات اضافی)

برای صفحات فیس بوک، بیو در بخش About در برگه خانه شما (همچنین در برگه جداگانه خود) یافت می شود. فیس‌بوک چند فیلد را برای پر کردن در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله اطلاعات وب‌سایت و تماس، پیوندهایی به سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، و یک کادر توضیحات اضافی.

از آنجایی که فیس بوک اغلب اولین جایی است که مشتری برای کسب اطلاعات در مورد کسب و کار شما به آن مراجعه می کند، تکمیل تمام جزئیات مهم است.

در حالی که پر کردن بیشتر فیلدها ساده است، در اینجا ایده هایی برای شروع کار با بخش درباره و اطلاعات اضافی وجود دارد.

قالب 1: کوتاه و شیرین

در باره: [Short one-liner, such as your brand tagline]

مثال: @nike

نایک فقط انجامش بده [social media bio example for facebook]

الگو 2: تاریخچه، خط مشی جامعه و پیوندهای اضافی

در باره: [Company mission/tagline]

اطلاعات تکمیلی: [Company mission + history]. [Facebook community guidelines]. [Page disclaimers].

سایت اینترنتی: https://blog.hootsuite.com/social-media-bio/

سایر حساب های رسانه های اجتماعی: [Username(s)]

پست الکترونیک: [Contact info]

مثال: @NGM

مجله نشنال جئوگرافیک درباره بخش فیس بوک [facebook bio example]

الگو 3: چرا ما را دنبال کنید؟

در باره: [Brand tagline]

اطلاعات تکمیلی: [Why users should follow your Page]. [What content to expect]. [How followers will benefit from your content].

[Facebook community policy + disclaimers].

دستورالعمل های جامعه رسانه های اجتماعی: [link to full terms]

مثال: @travelandleisure

سفر و اوقات فراغت مجله مسافرتی تاثیرگذار در مورد بخش [facebook bio example]

بایوس لینکدین

در اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر، بخش‌های بیو برای برندهای شخصی و پروفایل‌های شرکت یکسان است. با این حال، در لینکدین، این تفاوت دارد.

برای حساب های شخصی، بیوگرافی شما بخش خلاصه نمایه شما است. برای شرکت ها و سازمان ها، بیو قسمت About در صفحه شرکت است. در زیر نکاتی را برای هر دو به اشتراک خواهیم گذاشت.

برندهای شخصی

محدودیت کاراکتر: 2600 کاراکتر

بخش خلاصه شما یکی از اولین بخش هایی است که مردم می خوانند و یک بخش خوب می تواند تفاوت بین پرش از نمایه شما یا خواندن بقیه آن را ایجاد کند.

چه به دنبال جذب استخدام‌کنندگان، دنبال‌کنندگان یا شرکای تجاری باشید، بهترین نکات من در اینجا آمده است:

  • آن را به صورت اول شخص بنویسید (از “I” استفاده کنید)
  • آن را با لحن محاوره ای جذاب کنید! این جایی است که می توانید در آن کمی غیر رسمی تر باشید
  • چشمگیرترین نکات برجسته خود مانند مهارت های مورد تقاضا، شرکت های قبلی که برای آنها کار کرده اند و دستاوردهای قابل سنجش

الگو 1: چک لیست مهارت ها

سلام، من هستم [current job title] و [one-liner with what’s most likely to interest my profile viewers, aka recruiters].

در من [#] سالهای کار در [industry/role]، من متخصص شدم [area 1, area 2, area 3].

افتخار آفرین ترین دستاوردهای من هستند [example 1]، [example 2]، و [example 3].

مهارت ها و صلاحیت ها:

✓ [skill 1]

✓ [skill 1]

✓ [skill 1]

[contact info]

مثال: لورا ونگ

تجارت الکترونیک زیستی رسانه های اجتماعی لورا ونگ

الگو 2: سطح فروش

سلام من هستم [name].

من یک هستم [job title]. انجام میدهم [what do you for work/your business].

حرف من را قبول نکن – [social proof]، [business accomplishments].

بیشتر بدانید در [website].

👉 [services I offer + how to contact me]

[links to other social media accounts]

مثال: ونسا لاو

ونسا لاو کارآفرین آنلاین بخش درباره [social media bio example]

شرکت ها و سازمان ها

محدودیت کاراکتر: 2000 کاراکتر

اگرچه شما 2000 کاراکتر برای پر کردن بخش “توضیحات” شرکت خود دارید، من قویاً پیشنهاد می کنم از فضای کامل استفاده نکنید. صفحات شرکت لینکدین فیلدهای مختلفی را برای پر کردن ارائه می دهند، بنابراین لازم نیست همه چیز در مورد کسب و کار خود را در بیو قرار دهید.

مشابه حساب‌های شخصی، من فکر می‌کنم بهترین راه برای استفاده از بیو این است که قوی‌ترین نقاط فروش کسب‌وکارتان را برجسته کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان صفحه شرکت شما بیشتر به کار کردن با شما علاقه مند هستند تا خرید از شما.

شما هنوز باید اصول اولیه را پوشش دهید (مانند محل استقرار شرکت شما و آنچه انجام می‌دهید/فروش/ارائه می‌دهید)، اما همچنین جنبه‌های نام تجاری کارفرما مانند امتیازات، ارزش‌های شرکت و نحوه تعیین غرامت را نیز شامل کنید.

نکته ای که باید توجه داشته باشید: پیوندها در توضیحات شما کار نمی کنند، بنابراین URL ها را کنار بگذارید. می توانید URL وب سایت خود را در یک فیلد اختصاصی اضافه کنید.

الگو 1: مروری بر شرکت + فرهنگ

[What your company does]. [An overview of your products]. [The pain points that you solve for your customers].

[Company history/background].

[Company culture + what it’s like to work there].

[Company core values and how they are applied].

[CTA + website link]

مثال: هوتجار

بینش تجربه محصول Hotjar [linkedin bio example]

الگو 2: مرا به کارها برسان

[Company mission]. [What it’s like to work at your company]. [Company values].

همه فرصت های شغلی ما را اینجا ببینید: https://blog.hootsuite.com/social-media-bio/

مثال: گوگل

کارمندان گوگل محصولاتی را برای حل مشکلات می سازند [linkedin bio example]

بایوس پینترست

محدودیت کاراکتر: 160 کاراکتر

بیوگرافی Pinterest خود و کسب و کارتان را به مخاطبانتان معرفی می کند. Pinterest بسیار بصری است، بنابراین بیوگرافی شما باید کوتاه و دقیق باشد و اجازه دهد محتوای واقعی شما خودش صحبت کند.

در حالی که هشتگ ها در سایر بایوس های رسانه های اجتماعی مفید هستند، Pinterest به این شکل کار نمی کند. به جای تمرکز بر هشتگ ها، Pinterest از کلمات کلیدی در بیو، توضیحات پست و توضیحات تابلوی شما استفاده می کند تا به کاربران مربوطه کمک کند شما را کشف کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، مطمئن شوید که بیوگرافی شما حاوی توضیحات مرتبط از خودتان یا برندتان باشد و کلمات خود را به صورت استراتژیک انتخاب کنید (بدون اینکه شبیه یک ربات سئو به نظر برسد).

برندهای شخصی

الگو 1: اصول اولیه

[What you’re known for + your content themes]. وارسی [main social channel/external website link].

مثال: @tiffy4u

Tiffy Diamond YouTuber Millennial Lifestyle، دوستیابی، سفر [social media bio example for pinterest]

الگو 2: برای کارآفرینان خلاق و مبتنی بر خدمات

[What you do] + [Where you’re based] | [What services you provide]

مثال: @evarendlphotography

عکاسی Eva Rendl عروسی زوج و پرتره های سبک زندگی [social media bio example for pinterest]

شرکت ها و سازمان ها

الگو 1: چیزی که پین ​​می کنید

[Description of what your business does/sells/provides]. سنجاق کردن [content type(s)].

مثال: @flytographer

Flytographer به راحتی عکاسان محلی را در بیش از 30 شهر رزرو می کند [pinterest bio example]

الگو 2: فراخوانی UGC

ما به اشتراک می گذاریم [type of content] و [type of content] که فقط از طریق آن می توانید کشف کنید [company name]. با استفاده از آن به اشتراک بگذارید [branded hashtag].

مثال: @airbnb

Airbnb ایده های خانه را به اشتراک می گذارد و الهام بخش هوس سرگردانی است [pinterest bio example]

با استفاده از این قالب‌های بیوگرافی رسانه‌های اجتماعی، شما یک قدم به حرفه‌ای شدن در رسانه‌های اجتماعی نزدیک‌تر هستید. شروع به برنامه ریزی و انتشار پست ها با Hootsuite کنید تا مهارت های خود را به سطح بعدی ببرید.

شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید