بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) به صاحبان مشاغل، سازندگان محتوا و بازاریابان رسانه های اجتماعی کمک می کند تا بیشترین بهره را از حضور خود در رسانه های اجتماعی ببرند.

درک نحوه بهینه سازی پروفایل ها و پست های رسانه های اجتماعی برای حداکثر بازده ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما ما لیستی از تاکتیک های ساده که شامل تحقیقات پیچیده کلمات کلیدی یا نیاز به دانش فنی نیست.

برای اطلاع از نحوه انجام این کار به ادامه مطلب مراجعه کنید:

  • دید برند خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهبود بخشید
  • تعامل بیشتری برای پست های خود داشته باشید
  • مخاطبان خود را به آنچه می خواهند بگویند

جایزه: یک الگوی استراتژی رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید به سرعت و به راحتی استراتژی خود را برنامه ریزی کنید. همچنین از آن برای پیگیری نتایج و ارائه طرح به رئیس، هم تیمی ها و مشتریان خود استفاده کنید.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی چیست؟

بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی فرآیند بهبود پست‌های اجتماعی شما (یا کل استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما) برای دستیابی به نتایج بهتر است: رشد سریع‌تر فالوور، سطوح بالاتر تعامل، کلیک‌ها یا تبدیل‌های بیشتر و غیره.

بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند شامل تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مختلفی باشد که از نظر دامنه و پیچیدگی متفاوت هستند:

  • پیشرفت های اساسی در سطح پست فردی، به عنوان مثال پرسیدن یک سوال جذاب در یک عنوان پست یا انتخاب تصویری جذاب تر
  • بهبودهای سطح بالا، به عنوان مثال بازتعریف لحن صدای برند خود در رسانه های اجتماعی

در هر صورت، بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی باید بر اساس تجزیه و تحلیل عملکرد، تحقیقات مخاطبان و رقبا و/یا بینش‌هایی باشد که از طریق گوش دادن اجتماعی جمع‌آوری شده‌اند.

به SMO به عنوان فرصتی برای تجزیه و تحلیل و تنظیم آنچه در رسانه های اجتماعی انجام داده اید برای بهبود آن فکر کنید.

مزایای بهینه سازی شبکه های اجتماعی

در اینجا آنچه تاکتیک های مناسب بهینه سازی رسانه های اجتماعی می توانند برای تلاش های رسانه های اجتماعی شما انجام دهند آورده شده است:

  • حضور آنلاین خود را تقویت کنید
  • در سطح عمیق تری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و درگیر شوید
  • افزایش آگاهی از برند در رسانه های اجتماعی
  • افزایش دسترسی در رسانه های اجتماعی
  • کیفیت سرنخ های خود را از رسانه های اجتماعی بهبود بخشید
  • محصولات و خدمات خود را از طریق کانال های اجتماعی بیشتر بفروشید

11 تکنیک آسان بهینه سازی رسانه های اجتماعی که اکنون باید انجام دهید

برای یک چشم آموزش ندیده، حضور یک برند در رسانه های اجتماعی ممکن است بدون دردسر به نظر برسد، اما چیزهای زیادی در پشت صحنه می گذرد تا اطمینان حاصل شود که حساب های رسانه های اجتماعی تا حد امکان به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند.

1. در زمان مناسب پست کنید

برای برنده شدن در شبکه های اجتماعی، باید به طور مداوم محتوایی را پست کنید که نه تنها مخاطبان شما را هیجان زده کند، بلکه در زمانی پست شود که احتمال مشارکت آنها بیشتر است.

تعیین بهینه ترین زمان برای ارسال پست در رسانه های اجتماعی کار سختی است. اما خوشبختانه برای شما، ما ساعت ها صرف تحقیق و تجزیه و تحلیل میلیون ها پست اجتماعی کرده ایم تا متوجه این موضوع شویم. این است بین ساعت 10 صبح روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه.

اما فراموش نکنید که این یک راهنمای کلی است. آنچه برای صفحات رسانه های اجتماعی شما و مخاطبان شما کار می کند ممکن است متفاوت باشد.

از یک ابزار زمان‌بندی آنلاین استفاده کنید که بهترین زمان را برای انتشار ویژگی دارد (ممکن است ما مغرضانه باشیم، اما Hootsuite بسیار خوب است!) و زمانی که مخاطبان شما به احتمال زیاد آنلاین هستند و با آنچه شما درگیر هستند، از پست کردن محتوای رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. دوباره در حال خدمت کردن

ویژگی Best Time to Publish در Hootsuite که به شما کمک می کند پست های رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید
ویژگی Hootsuite’s Best Time to Publish زمان های بهینه را برای ارسال در هر یک از شبکه های اجتماعی شما توصیه می کند

آن را به صورت رایگان امتحان کنید

2. بایوس خود را پولیش کنید

بیوگرافی رسانه های اجتماعی شما به طور بالقوه یکی از اولین چیزهایی است که یک بازدیدکننده جدید یا سرنخ بالقوه هنگام بازدید از صفحه نمایه شما می بیند. بنابراین، ضروری است که آن را تا حد امکان جلا دهید. اطلاعات مهمی که همیشه باید شامل شود:

  • تو کی هستی
  • کاری که کسب و کار شما انجام می دهد
  • کاری که شما انجام می دهید
  • موضوعات مورد علاقه شما
  • لحن برند شما (در زیر در این مورد بیشتر توضیح می دهیم!)
  • چگونه کسی می تواند با شما در تماس باشد

بررسی کنید که Hootsuite چگونه بیوگرافی خود را با اطمینان از اینکه پیام “رهبر جهانی بودن در مدیریت رسانه های اجتماعی” در بین کانال های اجتماعی سازگار است، بررسی کنید.

Hootsuite توییتر بیوگرافی بیوگرافی اینستاگرام Hootsuite بخش درباره Hootsuite در صفحه فیس بوک

همچنین ممکن است بخواهید یک فراخوان برای اقدام (CTA) را در بیو خود در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا روی پیوندی به وب‌سایت شما، یک فروشگاه آنلاین یا یک صفحه فرود کلیدی کلیک کنند. با خیال راحت پیوند موجود در بیو خود را مرتباً با به‌روزترین و با کیفیت‌ترین محتوای خود یا صفحه فرود کلیدی که باید ترافیک را به سمت آن هدایت کنید، تعویض کنید.

نکته حرفه ای: از ابزاری مانند One Click Bio برای ایجاد درخت پیوند استفاده کنید و بیش از یک لینک را به بیو خود وارد کنید. با درخت پیوند زیستی، می توانید به راحتی جدیدترین محتوای خود را تبلیغ کنید، به سایر حساب های اجتماعی خود پیوند دهید، ترافیک را به فروشگاه آنلاین یا صفحه فرود هدایت کنید، و بازدیدکنندگان نمایه خود را با کسب و کار خود درگیر نگه دارید.

3. لینک های خود را با UTM ها بهینه کنید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی اغلب از پیوندهایی برای هدایت بازدیدکنندگان به یک صفحه وب استفاده می‌کند، جایی که می‌توانند به تعامل خود با برند ادامه دهند. انجام این کار برای هدایت ترافیک به وب سایت، محتوا یا صفحات فرود مهم است.

بهینه سازی لینک بخشی جدایی ناپذیر از درک نحوه تعامل مخاطبان شما با پیوندهایی است که به اشتراک می گذارید. ردیابی رفتار مشتری به شما این امکان را می دهد که ببینید چه پست هایی بیشترین ترافیک را از لینک های شما می گیرند و کدام نه. با افزودن UTM ها به کانال ها و پست های رسانه های اجتماعی خود می توانید به سرعت و به راحتی رفتار را ردیابی کنید.

به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از UTM ها در شبکه های اجتماعی نیاز دارید؟ این پست تمام آنچه را که برای شروع نیاز دارید دارد.

4. مطمئن شوید که تصاویر شما اندازه مناسبی دارند

هیچ چیز بدتر از بازدید از یک نمایه اجتماعی و دیدن تصاویر وحشتناک نیست، درست است؟ ظاهر برندت همه چیزه عزیزم. بنابراین، مطمئن شوید که تصاویر شما حرفه‌ای به نظر می‌رسند، صیقلی‌شده، و مهم‌تر از همه اندازه‌شان مناسب است.

حداقل مطمئن شوید که تصویر نمایه شما تصویری با وضوح بالا است که بیش از حد برش داده نشده است، با نام تجاری شما صحبت می کند (ترجیحاً لوگوی شرکت) و به وضوح نشان دهنده کسب و کار شما است. اوه، و شما می‌خواهید که تصاویر نمایه‌تان در تمام کانال‌های اجتماعی شما نیز ثابت باشد. انجام این کار به مخاطبان شما در شناخت برند کمک می کند.

در صورت شک، برگه تقلب همیشه به روز ما را برای اندازه تصویر در سراسر شبکه ها بررسی کنید. یا، این برگه را با مشخصات اولیه نشانک کنید:

نموداری با اندازه های توصیه شده تصویر رسانه های اجتماعی در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین در سال 2022

5. مقدار مناسب را ارسال کنید

شما نمی خواهید مخاطبان خود را با ارسال بی وقفه بمباران کنید و همچنین نمی خواهید آنقدر کم پست کنید که از رادار آنها بیفتید. یافتن برنامه بهینه ارسال پست در رسانه های اجتماعی برای ایجاد تعامل و گفتگو بیشتر با برند شما ضروری است.

به گفته کارشناسان در اینجا چند بار باید در بزرگترین شبکه های اجتماعی در سال 2022 پست بگذارید:

  • بر اینستاگرام، پست بین 3-7 بار در هفته.
  • بر فیس بوک، پست بین 1 و 2 بار در روز.
  • بر توییتر، پست بین 1 و 5 توییت در روز.
  • بر لینکدین، پست بین 1 و 5 بار در روز.

به یاد داشته باشید که پیدا کردن نقطه ارسال شیرین ممکن است کمی طول بکشد. آزمایش کنید و پیدا کنید چه آهنگی برای شما بهتر است.

6. استراتژی رسانه های اجتماعی خود را مرور کنید

برای بررسی استراتژی فعلی رسانه های اجتماعی خود وقت بگذارید و در مورد زمینه های زیر فکر کنید:

  • آیا به اهداف و اهداف خود می رسید؟
  • آیا اهداف رسانه های اجتماعی شما همچنان با استراتژی بازاریابی کلی شما همسو هستند؟
  • آیا انواع محتوای مناسب را ارسال می کنید؟ به عنوان مثال، تصاویر، ویدئوها، فقط متن، یا مخلوطی از هر سه؟ (نکته، شما می خواهید هر سه را هدف بگیرید!)
  • آیا پست های شما با مخاطبان شما طنین انداز می شود؟

هنگامی که به نکات فوق فکر می کنید، در نظر بگیرید که SMO شما چگونه به طور مثبت (یا گاهی اوقات، منفی) بر آنها تأثیر می گذارد.

برای به دست آوردن اطلاعات داخلی در مورد عملکرد اجتماعی شرکت شما، اکثر پلتفرم ها دارای تجزیه و تحلیل داخلی هستند تا به شما کمک کنند بفهمید استراتژی اجتماعی شما کار می کند یا خیر. ابزارهایی مانند Hootsuite Analyze بینش ارزشمند بیشتری را به شما می دهد.

اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، همیشه می‌توانید A/B بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی خود را آزمایش کنید و ببینید آیا یک تاکتیک در مقابل تاکتیک دیگر بهتر عمل می‌کند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه مواد غذایی ارگانیک آنلاین هستید و می خواهید گفتگوی بیشتری در مورد ضایعات مواد غذایی ایجاد کنید، چه تصویری باعث جذب بیشتر مخاطبان شما می شود؟ عکسی از یک محل دفن زباله بیش از حد پر که گازهای متان تولید می کند یا عکسی از صورتحساب کاهش یافته خواربار فروشی؟

نقل قولی از یک فرد بازاریابی قدیمی عاقل (خوب، من هستم) می گوید، “همیشه آزمایش کنید” و SMO فرصت عالی برای انجام این کار است.

جایزه: یک الگوی استراتژی رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید به سرعت و به راحتی استراتژی خود را برنامه ریزی کنید. همچنین از آن برای پیگیری نتایج و ارائه طرح به رئیس، هم تیمی ها و مشتریان خود استفاده کنید.

7. همیشه مخاطب خود را در ذهن خود نگه دارید

همه مخاطبان یکسان نیستند. برای بهینه‌سازی محتوای رسانه‌های اجتماعی خود برای گروه‌های مناسب، مدتی را صرف بررسی اطلاعات جمعیتی کنید.

به عنوان مثال، اگر مخاطبی را در انگلستان هدف قرار می دهید، ممکن است بخواهید زبان محاوره ای ایالات متحده را کنار بگذارید. به طور مشابه، اگر مخاطبی را در آمریکا هدف قرار می دهید، ممکن است نخواهید کپی رسانه های اجتماعی شما خیلی انگلیسی به نظر برسد.

8. حساب های خود را برای جستجو بهینه کنید

همه پست‌های شما نیازی به استفاده از این تاکتیک ندارند، زیرا لازم نیست همه پست‌های شما توسط جستجوگر قابل کشف باشند. گاهی اوقات، فقط برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود، در رسانه های اجتماعی پست می گذارید. به یاد داشته باشید که استراتژیک باشید. به عنوان مثال، هنگامی که این پست را به اشتراک می گذاریم، کلمه کلیدی “بهینه سازی رسانه های اجتماعی” را به عنوان یک هشتگ برای کمک به قابلیت کشف پست اضافه می کنیم.

همچنین می توانید با تیم SEO خود صحبت کنید تا مهمترین کلمات کلیدی برای برند خود را بیابید و آنها را در پست های اجتماعی خود بگنجانید تا عملکرد ارگانیک خود را افزایش دهید.

استودیوی تناسب اندام آنلاین A Few Fun Moves هشتگ های مرتبط با سلامتی را در پست های خود گنجانده است تا به جستجوگران و مشتریان جدید بالقوه کمک کند آنها را در اینستاگرام کشف کنند.

9. با نام کاربری خود سازگاری ایجاد کنید

نام کاربری شما در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به خوبی در مورد اینکه چه کسی هستید صحبت می‌کند و یک بخش اساسی از پازل در مورد نحوه معرفی برند شما است. بنابراین، مهم است که با نام کاربری خود سازگار باشید.

به عنوان مثال، داشتن نام کاربری @Hootsuite در توییتر و /Hootsuite برای فیس بوک بسیار بهتر از @OwlShop و /Hootsuite123 به نظر می رسد.

10. تیترها و زیرنویس های جذاب بنویسید

همه نویسنده نیستند. یک متخصص کپی‌نویسی حرفه‌ای یا متخصص رسانه‌های اجتماعی را استخدام کنید تا به شما کمک کند تا عناوین و زیرنویس‌های جذابی را ایجاد کنید که به اهداف خود برسید. به یاد داشته باشید، کپی که برای توییتر مناسب است ممکن است با کپی برای TikTok کاملا متفاوت باشد. آزمایش کنید و آزمایش کنید که چه زبان و کلماتی بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود.

مهم است که صدای برند خود را در سراسر پست‌ها و کپشن‌ها حفظ کنید و آن نقطه شیرین بین گفتگو و تبلیغات را پیدا کنید.

اگر به کمک نیاز دارید تا خلاقیت خود را به جریان بیندازید، لیست 264 کپشن خلاقانه اینستاگرام ما را بررسی کنید.

11. به پست های خود برچسب اضافه کنید

اگر پست رسانه اجتماعی شما دارای برند یا مشتری دیگری است، بهتر است آن شخص را در پست خود تگ کنید. این نه تنها امتیاز خوبی را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه به ایجاد مکالمه و ارتباط طبیعی در پست شما نیز کمک می کند.

یک قانون طلایی این است که اگر پست شما حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است، همیشه مطمئن شوید که هر کسی را که محتوای اصلی متعلق به آن است تگ کنید.

برای شروع بهینه سازی پست ها و نمایه رسانه های اجتماعی خود آماده اید؟ Hootsuite دارای ابزارها و بینش هایی است که به شما کمک می کند بفهمید آیا تلاش های بهینه سازی شما کار می کند یا خیر. برای شروع امروز ثبت نام کنید.

شروع کنید

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید