بنابراین شما در اینستاگرام کمی دچار مشکل شده اید. محتوای شما مانند گذشته باعث شادی نمی شود. این در مورد جمع آوری فالوور یا لایک بیشتر نیست: شما فقط به نوعی حوصله دارید. مرحله ماه عسل تمام شد.

هی، دست نکش این طبیعی است. شما و اینستاگرام هنوز هم می توانید یک رابطه طولانی مدت، عاشقانه و رضایت بخش داشته باشید. فقط باید کمی تلاش کنید.

از هک های ساده ویرایش عکس گرفته تا Reels inspo آسان، اگر به دنبال چیزهای جدیدی برای امتحان در اینستاگرام هستید، این مکانی است که باید به آن بروید. برای تازه ترین روندها، ویژگی های جدید و نمونه هایی از حرفه ای ها ادامه مطلب را بخوانید.

دانلود گزارش کامل ترندهای اجتماعی برای به دست آوردن یک تجزیه و تحلیل عمیق از داده های مورد نیاز برای اولویت بندی و برنامه ریزی استراتژی اجتماعی خود در سال 2022.

12 چیزی که باید در اینستاگرام در سال 2023 امتحان کنید

1. عکس ها یا داستان ها را به حلقه تبدیل کنید

در حالی که اینستاگرام قبلاً فقط یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس بود، ویدیو ملکه جدید است. ویدیوها در اینستاگرام به طور متوسط ​​نرخ تعامل 1.5٪ دارند (به نظر می رسد زیاد نیست، اما اینطور است!) و به طور کلی عملکرد بهتری نسبت به عکس ها دارند—که اگر عکس ها به نوعی مورد علاقه شما باشند، خبر خوبی نیست.

اما با کمی خلاقیت، می توانید عکس های خود را به یک حلقه تبدیل کنید – مانند مثال بالا. برای ساخت Reels لازم نیست یک فیلمبردار خبره باشید: کمی موسیقی و یک نمایش اسلاید با دقت برش داده شده راه زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

تبدیل استوری های موجود در اینستاگرام به حلقه

همچنین می‌توانید حلقه‌ها را از استوری‌های موجود (اینستاگرام حتی آن را به شما پیشنهاد می‌کند، اسکرین شات بالا را ببینید) یا نکات برجسته استوری ایجاد کنید.

2. یک هک ویرایش ویروسی را آزمایش کنید

گاهی اوقات، تنها چیزی که می خواهید، یک عکس سنتی با ظاهری بی نقص و شایسته در اینستا است. اما همه ما متخصص فتوشاپ نیستیم، و در حالی که تعداد زیادی برنامه رایگان و آسان وجود دارد که می توانید برای ویرایش عکس ها از اینستاگرام از آنها استفاده کنید، نرم افزار ویرایش عکس نیز در گوشی هوشمند شما تعبیه شده است.

اخیراً، افراد باهوش عکس دقیقاً نحوه زیبا جلوه دادن عکس‌های اینستاگرام خود را به اشتراک می‌گذارند و برخی از آنها ویروسی شده‌اند (الزاماً نه بر اینستاگرام – در عوض، آنها رازهایی را در TikTok افشا می کنند).

@humayra.farzanaiPhone ویرایش کنید تا تصاویر خود را اینستاگرامی کنید♬ نعمت های من را بشمار – انیسا

اسپویلرها: این هر بار کار نمی کند، اما هنوز یک چیز جالب برای آزمایش است.

3. پیوندهای استوری خود را سفارشی کنید

ساده ترین راه برای هدایت فالوورهای اینستاگرام خود به یک صفحه خاص در یک پلت فرم متفاوت (به عنوان مثال، وب سایت تجارت الکترونیک وبلاگ شخصی شما) این است که یک لینک به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.

و اگر برچسب پیوند با حال و هوای برند شما سازگار نیست، حتی می‌توانید آن را به طور کامل در شش مرحله آسان سفارشی کنید.

این گزینه سفارشی‌سازی را کنار بگذارید، می‌توانید پیوند را در برنامه IG برای تغییر متن برچسب ویرایش کنید. وقتی پیوندی را کپی و در فیلد URL جای‌گذاری می‌کنید، متن استیکر به‌طور خودکار نام وب‌سایت خواهد بود (مثلاً WIKIPEDIA.ORG). اما اگر در فیلد «متن برچسب» تایپ کنید، می‌توانید آن را تغییر دهید (برای مثال، در مورد SHREK بیشتر بدانید).

به روز رسانی متن نمایش لینک در اینستاگرام

4. یک عکس خالی از جزئیات ارسال کنید

عکس‌های خالی که توسط ژنرال Z اختراع و تکمیل شده‌اند (اما به نوعی توسط عمه شما در فیس‌بوک که معنی کلمه «curation» را نمی‌داند، کشف شده است) یکی از جدیدترین عکس‌های اینستاگرام است – و به جرات می‌توان گفت، جذاب‌ترین است. – روندها

زیبایی یک عکس خالی در این است که لازم نیست زیبا باشد. نمونه موردی: زباله‌دان عکس اما چمبرلین از سفر به باث، انگلستان، هم یک عکس فوری از گریه او و هم یک زباله‌دان به معنای واقعی کلمه دارد.

اما عکس‌های خالی می‌توانند راهی برای نشان دادن کارهایی که تا به حال انجام داده‌اید را به فالوورهایتان نشان دهند و شاید حتی محتوایتان را کمی نشان دهند. این عکس خالی از یک عکاس واقعاً کار او را به نمایش می‌گذارد، و شرح آن هم چیزهای مرتبط با حرفه («در این ماه فیلم زیادی گرفتم و اسکن کردم!») و هم تکه‌هایی از زندگی شخصی او («همه خانواده را زود بیدار کردم» را شرح می‌دهد. و صبح را در موزه گذراند.

بنابراین، اگر قبلاً عکس‌های کاملاً احمقانه را امتحان کرده‌اید، سعی کنید عکسی را پست کنید که بیشتر شبیه یک حلقه برجسته یا به‌روزرسانی زندگی باشد – آنها می‌توانند به همان اندازه جذاب باشند و هیچ فشاری برای خنده‌دار بودن وجود ندارد.

رشد = هک شده

پست ها را برنامه ریزی کنید، با مشتریان صحبت کنید و عملکرد خود را پیگیری کنید در یک جا. با Hootsuite تجارت خود را سریعتر رشد دهید.

5. یک قرقره بسازید که بر روی یک روند حرکت کند

اگر در تلاش برای inspo برای یک حلقه اینستاگرام هستید، ما متواضعانه پیشنهاد می کنیم فقط از طریق سایرین پیمایش کنید (این کار به نظر نمی رسد، اما باور کنید اینطور است). متوجه خواهید شد که بسیاری از سازندگان و برندها از صداهای مشابهی به روش‌های مشابه استفاده می‌کنند و هر کدام چرخش خاص خود را در این روند ایجاد می‌کنند.

هنگامی که گرایشی را که دوست دارید پیدا کردید – و یکی که می تواند محتوای معمولی شما را به روشی جدید به نمایش بگذارد – نام صوتی را در پایین صفحه بزنید، که شما را به تمام حلقه هایی که از آن صدا استفاده می کنند می برد. تعدادی از آنها را تماشا کنید تا مطمئن شوید که واقعاً روند را درک کرده اید (مهم است که در شوخی باشید) و سپس خودتان آن را امتحان کنید.

این سرامیک دان از یک روند استفاده کرد و از این فرصت برای ساختن یک ویدیوی انتقالی بسیار جالب استفاده کرد که در آن با یک بلوک خاک رس شروع می شود و با لیوان های دست ساز تکمیل شده به پایان می رسد. او نه تنها از کارهایی که سایر کاربران انجام می‌دادند کپی نمی‌کرد، بلکه این روند را مطابق با سبک محتوای خود تغییر داد.

Pssst: عنوان روی این Reel به منبع دیگری از inspo اشاره می کند: TikTok. ترندها معمولاً چند هفته (یا حتی ماه‌ها) قبل از IG Reels به TikTok می‌رسند، بنابراین می‌توانید برای ایده‌های بیشتر به آن پلتفرم نگاه کنید.

6. از استیکر نظرسنجی به روز شده در استوری اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام اولین بار استیکر نظرسنجی را در سال 2019 به استوری ها معرفی کرد. استیکر روشی عالی برای تشویق مشارکت در استوری های شما (کسانی که دوست ندارند نظر خود را بیان کنند) است، اما نظرسنجی فقط دو گزینه پاسخ را مجاز می دانست که کاملاً محدود بود.

اما در ژانویه 2022 این پلتفرم گزینه‌های نظرسنجی بیشتری را معرفی کرد—بنابراین اکنون، می‌توانید حداکثر چهار پاسخ به نظرسنجی خود ارائه دهید. می توانید از فالوورهای خود در مورد محصولات مورد علاقه آنها، نظرات آنها در مورد راه اندازی جدید، فصل مورد علاقه آنها و غیره سوال کنید.

استیکر سوال در اینستاگرام

7. محتوای پشت صحنه بسازید

به همان اندازه که عکس ها و فیلم های صیقلی زیبا هستند، گاهی اوقات دیدن آنچه در پشت صحنه است حتی جذاب تر است.

نشان دادن روند خود – چه نحوه درست کردن شمع های سویا، نحوه تنظیم نور برای یک صحنه دشوار در یک فیلم مستقل، یا اینکه چگونه یک عکس فوری عالی از پودل معروف خود در اینستا به دست می آورید – به دنبال کنندگان شما کمک می کند بیشتر از شما دیدن کنند. . همچنین فرصتی برای دو برابر کردن حجم محتوایی که تولید می کنید، فراهم می کند.

صاحب این شرکت مراقبت از پوست یک عکس از محصول انجام داد، اما حلقه‌ای ساخت که نشان می‌دهد تمام آن عکس‌ها در رول دوربین او چگونه به نظر می‌رسند. این یک روش موثر برای نشان دادن جنبه دیگری از برند شما به مخاطبان است (و به زمان یا منابع زیادی نیز نیاز ندارد).

8. یک مسابقه یا جایزه برگزار کنید

میزبانی یک مسابقه یا هدیه اینستاگرامی یک راه عالی برای تشکر از فالوورهای خود برای حمایت آنها – و به دست آوردن تعدادی فالوور جدید در این فرآیند است.

فقط هشدار دهید: قوانین و دستورالعمل های خاصی وجود دارد که مسابقه شما باید از آنها پیروی کند، در غیر این صورت خطر حذف آن (یا بدتر از آن، پرچم گذاری کل صفحه شما) وجود دارد.

شما می توانید به هر دلیلی یک هدیه را میزبانی کنید – شاید یک رویداد متمرکز بر تعطیلات، مانند مثال بالا، یا برای جشن گرفتن یک سالگرد برند معنی دار. یا بدون هیچ دلیلی: هیچ بهانه ای لازم نیست، همه چیزهای رایگان را دوست دارند.

9. پست های مهم را به بالای نمایه خود پین کنید

در بهار 2022، اینستاگرام ویژگی جدیدی را معرفی کرد: اکنون می توانید حداکثر سه پست را در بالای شبکه پروفایل خود پین کنید. به جای اینکه جدول از جدیدترین به قدیمی ترین پست سفارش داده شود، پین کردن تضمین می کند که دنبال کنندگان شما ابتدا مهم ترین پست های شما را ببینند.

برای پین کردن یک پست به بالای نمایه خود، به سادگی پستی را که می خواهید پین کنید انتخاب کنید، روی سه نقطه ضربه بزنید و “Pin to your profile” را انتخاب کنید. یک نماد پین کوچک در گوشه سمت راست بالای عکس در شبکه شما ظاهر می شود.

پست های پین شده در بالای شبکه پروفایل اینستاگرام
منبع: اینستاگرام

می‌توانید پست‌هایی را که حاوی اطلاعات لجستیکی مهم هستند (مثلاً زمان و مکان فروشتان)، پست‌هایی که دنبال‌کنندگانتان را به خودتان یا برندتان معرفی می‌کنند، یا حتی حلقه‌ای را که به‌صورت ویروسی تبدیل شده است پین کنید تا از آن نفوذ استفاده کنید.

10. یک حلقه انتقال ساده ایجاد کنید

ویدیوهای انتقالی معمولاً یک نوع محتوا با سرمایه کم و پاداش بالا هستند (اگر بخواهید می توانید بسیار سخت کار کنید، اما مجبور نیستید). آنها یک نوع Reel عالی می سازند زیرا تماشای آنها واقعاً رضایت بخش است، صرف نظر از محتوای آن.

به عنوان مثال، حلقه زیر سرگرم کننده، ساده و زیبا است—و صرف نظر از اینکه گل فروشی برای شما جالب است یا نه، تماشای آن فقط یک بار دشوار است.

هنگامی که Reel شما آماده شد، می توانید با استفاده از Hootsuite آن را برای بهترین زمان ممکن (معروف به زمانی که بیشتر مخاطبان شما آنلاین هستند) برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی یک حلقه با استفاده از Recommended Times در Hootsuite Composer

Hootsuite را به صورت رایگان امتحان کنید

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما برای زمان‌بندی قرقره‌ها را بررسی کنید.

11. خانواده خود را متقاعد کنید که درگیر شوند

در چند سال اخیر یک حرکت فوق‌العاده مثبت به سمت اصالت در رسانه‌های اجتماعی صورت گرفته است – مخاطبان به دنبال کمال بسیار فیلتر شده نیستند، بلکه بیشتر در مورد اصالت هستند (به ویژه مخاطبان Gen Z).

یکی از راه‌های خلاقانه برای واقعی‌تر کردن حضور برندتان در رسانه‌های اجتماعی، نشان دادن جنبه شخصی‌تر آن است: برای مثال، نظر خانواده‌تان.

البته، این استراتژی برای همه مناسب نیست (و پدر همه از حضور در مقابل دوربین هیجان زده نیست) اما اگر عزیزان شما اهل بازی هستند، این یک راه سرگرم کننده و خنده دار برای به اشتراک گذاشتن بیشتر شخصیت شماست.

12. با سئو اینستاگرام آشنا شوید

بسیار خوب، ما اعتراف می کنیم که این جذاب ترین استراتژی در این لیست نیست… اما برخلاف یک روند یا ویژگی موقت که در معرض تغییر است، SEO (بهینه سازی موتور جستجو) ماندگار است. این نه تنها در اینستاگرام، بلکه اساساً برای هر پلتفرم مبتنی بر اینترنت مفید است.

به زبان ساده، بهینه سازی اینستاگرام برای جستجو به این معنی است که افراد به راحتی شما را پیدا کنند. سئوی مناسب اینستاگرام شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، هشتگ‌ها و متن جایگزین می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هرکسی که محتوایی را در یک جایگاه خاص جستجو می‌کند با حساب کاربری شما برخورد می‌کند—نرم‌افزار اینستاگرام باید بتواند شما را به‌خوبی شناسایی کند تا به شما پیشنهاد دهد.

به عنوان مثال، اگر شما یک سرآشپز گیاهی هستید که در دسرها تخصص دارد، دوست دارید هر گیاهخوار شیرین دندان بتواند به راحتی شما را پیدا کند. قرار دادن «سرآشپز وگان» در دسته یا بیو خود، هشتگ کردن #دستورالعمل‌های گیاهی یا #وگاندونات روی قرقره‌های خود، و استفاده از متن جایگزین برای توصیف محتوای خود، نقطه خوبی برای شروع است (در مورد این موضوع از طریق پست وبلاگ ما در سئوی رسانه‌های اجتماعی بیشتر بدانید، که در آن نکاتی را برای هر شبکه اصلی آورده ایم).

با Hootsuite در زمان مدیریت حضور خود در اینستاگرام صرفه جویی کنید: پست‌ها، حلقه‌ها و استوری‌ها را زودتر از موعد زمان‌بندی کنید و تلاش‌های خود را با استفاده از مجموعه جامع ابزارهای تحلیل رسانه‌های اجتماعی ما نظارت کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

به راحتی ایجاد، تجزیه و تحلیل، و پست های اینستاگرام، استوری ها و حلقه ها را برنامه ریزی کنید با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید و نتیجه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید