فرصت طلایی اخذ پاسپورت دومینیکا در 6 ماه برای ایرانیان

کشور دومینیکا یکی از جزایر واقع شده در حوزه کارائیب است که از لحاظ مختلف بین گردشگران و افرادی که قصد مهاجرت و دریافت اقامت از کشور دیگری را دارند بسیار محبوب می‌باشد.

دومینیکا همچنین به عنوان یک مرکز اقتصادی بسیار قدرتمند است و فضای کاری بسیاری برای افراد در این کشور فراهم است. اگر شما هم قصد مهاجرت و اخذ پاسپورت دومینیکا را دارید لازم است با نکاتی در این باره آشنا شده و سپس با اطلاعاتی درست و موثق نسبت به این امر اقدام نمایید.

در این مقاله از وب‌سایت شریف تریپ با محوریت اخذ پاسپورت دومینیکا، همراه ما باشید.

شرایط اولیه دریافت اقامت و شهروندی دومینیکا

اگر قصد دریافت اقامت دومینیکا را دارید باید بدانید که در ابتدای امر لازم است از مجور اقامت موقت در این کشور برخوردار گردید. به این منظور لازم است با برخورداری از شرایطی که در ادامه ذکر می‌شود فرم‌های ثبت‌نام مربوطه را از سازمان مهاجرتی دومینیکا دریافت نمایید.

بعد از دریافت این فرم به مدت 1 سال زمان برای شما درنظر گرفته می‌شود که می‌توانید فرم را تکمیل و همراه با موارد خواسته شده به سازمان مربوطه ارائه دهید. اگر بر اساس شرایط موجود موافقت دولت دومینیکا را جلب نمایید امکان اقامت موقت برای شما در این کشور فراهم خواهد شد.

شرایط اولیه لازم برای دریافت اقامت و شهروندی دومینیکا عبارتند از:

  • دارا بودن سن قانونی و بالای 18 سال
  • بهره‌مندی از سلامت کامل
  • عدم سوءپیشینه و سابقه کیفری
  • برخورداری از دانش پایه و اولیه زبان انگلیسی
  • برخورداری از تمکن مالی و امکان کمک مالی به صندوق دولتی و یا خرید ملک

ارزش پاسپورت و شهروندی دومینیکا

ارزش اخذ پاسپورت دومینیکا و بهره‌مندی از شرایط شهروندی کشور دومینیکا بسیار بالاست. شما می‌توانید از دو طریق، یعنی کمک بلاعوض به دولت دومینیکا و یا خرید سهام پروژه‌ای تایید شده توسط دولت نسبت به دریافت این پاسپورت ارزشمند اقدام نمایید.

درواقع با پرداخت مبلغی معین پاسپورتی مادام‌العمر و غیرقابل استرداد را دریافت کرده و به عنوان شهروند این کشور از تمامی مزایای موجود استفاده کنید و به سطح خوب و قابل قبولی از رفاه دست یابید.
مزیت دیگر دریافت پاسپورت و شهروندی دومینیکا امکانی است که درخصوص تابعیت چندگانه و برخورداری از اختیار زندگی کردن یا نکردن در این کشور است. در واقع لازم نیست که قبل و یا بعد از دریافت پاسپورت دومینیکا حتما در این کشور اقامت داشته باشید. توصیه میکنیم برای اطلاع از روش های درخواست پاسپورت و شهروندی دومینیکا به لینک زیر مراجعه کنید.

https://shariftrip.com/country/dominica/

این پاسپورت دسترسی به بیش از 140 کشور را بدون نیاز به روادید برای شما ممکن می‌سازد و برای ایرانیان پاسپورتی ارزشمند است.

شما همچنین از امکان اقامت در انگلستان با هربار ورود و به مدت 6 ماه، اقامت در کشورهای حوزه شنگن با هربار ورود و به مدت 3 ماه، سهولت دریافت ویزای آمریکا، اخذ شهروندی برای والدین و فرزندان مجرد زیر 30 سال و خواهر یا برادر مجرد زیر 25 سال و … برخوردار خواهید شد.

دریافت تابعیت این کشور بدون مراجعه به دومینیکا و یا انجام مصاحبه امکان پذیر است. همچنین مدرک زبان و حضور روزشمار و تعیین شده در خاک دومینیکا نیز لازم نمی‌باشد. و در مورد اخرین و مهمترین مزیت آن نیز می‌توان به دریافت پاسپورت در مدت زمانی کوتاه اشاره داشت.

انواع روش ها برای درخواست پاسپورت دومینیکا

روش های اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اینکه بتوانید پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید لازم است تا یکی از این دو راه را با توجه به شرایط و امکانات خود برگزینید.

1. سرمایه‌گذاری در یکی از پروژه‌های اقتصادی و تایید شده از جانب دولت دومینیکا
2. خرید ملک در دومینیکا و دریافت پاسپورت

که در ادامه هریک را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

به منظور اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، لازم است مبلغی را برای کمک به دولت در سرمایه‌گذاری پروژه‌ها پرداخت نمایید. در واقع پرداخت این مبلغ و کمک به اقتصاد دومینیکا راهی است که در آخر منجر به اخذ پاسپورت کشور دومینیکا می‌شود.

به این منظور با توجه به اینکه مجرد هستید و یا متاهل و اینکه چه تعداد فرزند دارید لازم است تا هزینه‌ای در حدود 100.000 تا 200.000 دلار را برای سرمایه‌گذاری متحمل شوید. لازم به ذکر است که به ازای افزوده شدن هر تعداد فرزند 25.000 دلار به این مبلغ افزوده می‌شود. همچنین باید بدانید که این پرداخت بلاعوض بوده و به شما بازگردانده نخواهد شد.

در روش دوم یعنی خرید ملک و دریافت پاسپورت دومینیکا لازم است تا در ملکی با ارزش حداقل 200.000 دلار در این کشور خریداری نمایید. البته این هزینه فقط شامل خرید ملک نبوده و لازم است پرداخت‌هایی دیگر در خصوص موارد زیر را نیز انجام دهید.

  • پرداخت مبلغ 25.000 دلار توسط متقاضی اصلی
  • مبلغ 10.000 دلار برای همسر متقاضی اصلی
  • پرداخت مبلغی مشخص بسته به اینکه خانواده‌تان چند نفره است. مثلا مبلغ 35.000 دلار برای خانواده‌های 4 نفره، و یا حدود 50.000 دلار برای خانواده 5 نفره و…

بنابراین می‌توانید با توجه به میزان تمکن مالی خود و انتخاب بهترین و درخورترین روش با شرایط خود یکی را به عنوان راهی برای دریافت پاسپورت دومینیکا برگزینید.

هزینه های دریافت پاسپورت دومینیکا

توجه و برآورد میزان هزینه‌ای که لازم است برای هرکاری درنظر داشته باشیم یکی از اصلی‌ترین و موثرترین موارد در تصمیم‌گیری برای انجام و یا رد کار موردنظر است. به همین منظور با درنظر داشتن هزینه‌هایی که پیش‌تر در خصوص دو روش دریافت پاسپورت دومینیکا ذکر شد لازم است بدانید باید در موارد دیگر نیز هزینه‌هایی را متحمل شوید.

این موارد عبارتند از:

  • هزینه‌ی مربوط به ثبت درخواست
  • اقدام به بررسی سوابق
  • هزینه صدور گواهینامه تابعیت متقاضی
  • هزینه صدور پاسپورت
  • پرداخت حق‌الوکاله به وکیل رسمی دولت

هزینه‌های پردازش و مواردی از این دست که البته نمی‌توان مبلغی دقیق برای آن اعلام کرد. زیرا این موارد با اضافه شدن افراد وابسته از جمله همسر، فرزند یا فرزندان و… متغیر است. البته شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شریف تریپ و اقدام به تکمیل فرم درخواست تماس در بخش ارتباط با ما به پاسخی مطمئن برای سوالات خود در این زمینه دست یابید.

کشورهای قابل سفر بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

همانطور که پیش‌تر اشاره شد با اخذ پاسپورت دومینیکا شما این امکان را خواهید داشت که بدون ویزا به کشورهای دیگری سفر کنید.

این کشورها عبارتند از:

  • کشورهای اروپایی شامل (آندورا، اتریش، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، اسپانیا، اسلوونی، قبرس، کرواسی، بلغارستان، استونی، دانمارک، جمهوری چک، آلمان، فرانسه، فنلاند، روسیه، ایسلند، مجارستان، پرتغال، لتونی، ایتالیا، یونان، سوئیس، اوکراین، انگلستان، شهر واتیکان، ایرلند، سوئد، اسلواکی، صربستان، مونته‌نگرو، هلند، نروژ، سان‌مارینو، رومانی، موناکو، مولداوی، مالت، لیتوانی، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین و لتونی)
  • آمریکا شامل (آرژانتین، بلیز، برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گویان، پاناما، پرو، سورینامی، اروگوئه و ونزوئلا)
  • آسیا شامل (چین، اندونزی، اسرائیل، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، ازبکستان)
  • آفریقا شامل (بوتسوانا، اسواتینی، گامبیا، کنیا، لسوتو، مالاوی، موریس، تانزانیا، زامبیا) و…

سخن پایانی

اگر شما هم از علاقمندان به برنامه‌‌های مهاجرتی و دریافت اقامت دومینیکا هستید می‌توانید جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات به روز و دقیق با کارشناسان مجرب شریف تریپ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید