آیا ازدواج بدون رابطه جنسی دوام می آورد؟

رابطه جنسی دائمی ممکن است به نظر جذاب ترین چیز در جهان نباشد، اما برای سلامت رابطه شما بسیار مهم است. وقتی می گوییم سکس نگهدارنده، منظورمان رابطه جنسی فقط برای داشتن آن است، حتی اگر تمایلی به انجام آن نداشته باشید. این بدان معنی است که رابطه جنسی را حفظ کنید تا اطمینان حاصل شود که هر دو نفر در رابطه از نظر جنسی راضی هستند.

1)همیشه دو انگیزه جنسی متفاوت در یک رابطه وجود خواهد داشت

در یک رابطه ناگزیر مواقعی پیش خواهد آمد که یکی از طرفین می خواهد رابطه جنسی داشته باشد و دیگری نمی خواهد. به ندرت پیش می آید که دو نفر تمایلات جنسی مشابه داشته باشند. گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد، اما انتظار این که شریک زندگی شما همیشه به اندازه شما بخواهد رابطه جنسی داشته باشد، عملی نیست.

برای جبران تفاوت، باید مصالحه کرد. شریک با میل جنسی بالاتر باید انتظارات واقع بینانه داشته باشد، در حالی که شریک با میل جنسی پایین باید همین کار را انجام دهد. اینجاست که رابطه جنسی نگهدارنده مطرح می شود.

2) از داشتن آن پشیمان نخواهید شد

رابطه جنسی نگهدارنده برای حفظ رضایت هر دو طرف طراحی شده است. وقتی در یک رابطه طولانی مدت یا ازدواج هستید، از تلاش بیشتر برای داشتن رابطه جنسی پشیمان نخواهید شد. اگر شریک زندگی شما واقعاً شما را می خواهد و شما فقط به دنبال آن هستید، پس از آن احساس بهتری خواهید داشت.

3)شما باید در کنار شریک زندگی خود باشید و بالعکس

رابطه نداشتن با همسر

در روابط، باید برای شریک زندگی خود حضور داشته باشید. این به آن چیز «شرم آور» برمی گردد. ما فکر می کنیم اگر یک نفر نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد، ما نباید رابطه جنسی داشته باشیم. گاهی اوقات لازم است که برای شریک زندگی خود اغواگری شوید و او را درگیر کنید. اگر به شریک زندگی تان نیاز دارید که به شما احساس مطلوبیت بدهد، او باید این کار را برای شما انجام دهد. رابطه جنسی بخش اصلی روابط شاد است.

هر دو شریک باید تمایل داشته باشند که در کنار یکدیگر ظاهر شوند و تلاش کنند. هر کس در یک رابطه سزاوار احساس جذابیت، امنیت و شادی است. رابطه جنسی داشته باشید و متعهد شوید که رابطه جنسی را در تمام تغییرات، فراز و نشیب های زندگی ادامه دهید. این باعث صمیمیت می شود.

4)رابطه جنسی باعث ایجاد صمیمیت می شود.

ارگاسم باعث ترشح اکسی توسین، هورمون پیوند احساس خوب در بدن شما می شود. رابطه جنسی به شما کمک می کند تا احساس نزدیکی به شریک زندگی خود داشته باشید. این صمیمی ترین عمل فیزیکی است که شما و همسرتان می توانید تجربه کنید. بدون آن، به راحتی می توان ارتباط خود را از دست داد. روابط و زندگی جنسی سالم مستلزم کار مداوم است.

 

داشتن رابطه جنسی، احساس کردن شریک زندگی در بالای سر خود، بوی پوست او شما را به آن طرز فکر عاشقانه بازمی گرداند. صرفاً به این دلیل که از کار خسته شده اید و ترجیح می دهید تلویزیون تماشا کنید، آن را نادیده نگیرید. داشتن رابطه جنسی نگهدارنده به هر دوی شما یادآوری می کند که برای یکدیگر چه معنایی دارید. همیشه از فرصت استفاده کنید تا رابطه جنسی را در برنامه خود قرار دهید. هر چه بیشتر آن را داشته باشید، شادتر خواهید بود. به ما اعتماد کنید.

5)رابطه جنسی با همسرتان می تواند هر دوی شما را شادتر کند.

در سال 2015، مقاله ای در ژورنال پزشکی جنسی، مطالعه ای را بر روی مجلات روزانه زوج های دگرجنس گرا طی یک دوره سه هفته ای گزارش کرد که در آن زوج ها فعالیت جنسی (هم خودارضایی و هم فعالیت جنسی با شریک زندگی خود) را گزارش می کردند، که شامل شادی آن فرد و شادی دریافت شده از شریک زندگی خود می شود.

جای تعجب نیست که هم مردان و هم زنان بعد از نزدیکی با همسرشان شادتر بودند. اما، در حالی که شادی زنان بیشتر به رابطه آنها مربوط می شود، شادی مردان هم به رابطه و هم به روحیه شخصی کلی آنها مربوط می شود. این تفاوت یک روز پس از برخورد جنسی، زمانی که زنان هنوز نسبت به رابطه کلی خود و نحوه درک رفتار همسرشان در روز بعد خوشبین‌تر بودند، آشکارتر شد.

چه چیزی رابطه را نجات می دهد؟ رابطه جنسی یا صمیمیت؟

نداشتن رابطه جنسی در زندگی مشترک

در یک مطالعه در سال 2017 که توسط بولتن شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد، نویسندگان به دنبال آن بودند که رابطه جنسی زناشویی و شادی را از هم جدا کنند تا دقیقاً دلیل این اتفاق را دریابند. پیش بینی آنها این بود که این محبت تجربه شده بیشتر از خود اوج است که باعث بهبود احساس نزدیکی می شود که منجر به شادی می شود.

6)رابطه جنسی خلق و خوی مثبت را افزایش می دهد.

با این حال، خلق و خوی مثبت از نظر آماری بیشتر به رابطه جنسی منجر نمی شود.

برای همه شرکت کنندگان، واضح بود که یک زندگی جنسی فعال با دیدگاه مثبت تر نسبت به زندگی و رضایت عمومی از زندگی مرتبط است. با این حال، اگر از نظر آماری لمس محبت آمیز را کم کنید، رابطه بین دفعات رابطه جنسی و رضایت از زندگی تقریباً ناچیز است. همچنین، اثرات دراز مدت رابطه جنسی و شادی وجود دارد.

اگر شما یا شریک زندگیتان از روان رنجوری رنج ببرید چه؟

اگرچه تحقیقات زیادی وجود دارد که از این ایده حمایت می‌کند که رابطه جنسی و صمیمیت عاطفی پس از آن، می‌تواند سطح شادی در ازدواج را بهبود بخشد، هنوز هم کمی کشش دارد که بگوییم رابطه جنسی واقعاً می‌تواند یک ازدواج ناخوشایند را “نجات” دهد. .

اما، پاسخی جزئی به این سوال وجود دارد که آیا رابطه جنسی واقعاً می‌تواند یک ازدواج را نجات دهد یا نه – حداقل برای برخی افراد، گاهی اوقات.

در یک مطالعه در سال 2010 در روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیتی، محققان راسل و مک نالتی به طور خاص به دنبال درک نقش جنسی در شادی افراد متاهل که از روان رنجوری رنج می برند، بودند. اگرچه ما از اصطلاح “نوروتیک” کاملاً معمولی استفاده می کنیم، اما تعریف فرد روان رنجور به وضوح به عنوان فردی تعریف می شود که به راحتی ناراحت یا تحریک می شود، سریع تغییر خلق و خوی (منفی) را تجربه می کند و بیشتر از افراد دیگر نگران است.

راسل و مک نالتی 72 زوج را در چهار سال اول ازدواج دنبال کردند. هر شش ماه، آنها به طور جداگانه با هر دو نفر در مورد رضایت زناشویی و فراوانی رابطه جنسی مصاحبه می کردند.

راسل و مک نالتی دریافتند که رضایت زناشویی با فراوانی فعالیت های جنسی مرتبط نیست، به جز ازدواج هایی که در آن یکی یا هر دو همسر به عنوان «نورونتیک» که توسط ارزیابی مستقل تعیین می شود، واجد شرایط هستند.

محققان، کاملاً شیوا، اظهار داشتند که شاید فراوانی فعالیت‌های جنسی – و احتمالاً محبت و صمیمیت عاطفی پس از آن – به پر کردن «کمبود شادی» که معمولاً همسران روان‌رنجور دارند، کمک می‌کند.

آیا سکس راهی برای داشتن یک ازدواج موفق است؟

به نظر می رسد که برای اکثر مردم، این سوال که آیا رابطه جنسی می تواند یک ازدواج را نجات دهد، کمتر به کمیت و بیشتر به کیفیت تعاملات بعدی مربوط می شود. با این حال، برای کسانی که از روان رنجوری و شاید مسائل مشابهی مانند اضطراب، حساسیت مفرط، ناامنی، و برخی اختلالات خلقی رنج می برند، به نظر می رسد که ارتباط عاطفی و فیزیکی که توسط یک زندگی جنسی فعال ایجاد می شود ممکن است به ازدواجی شادتر و طولانی تر کمک کند.

ایا ازدواج بدون رابطه ی جنسی میتواند زنده بماند؟

نبود میل جنسی همسر

برخی از زوج ها به ازدواج بدون رابطه جنسی اهمیتی نمی دهند. اگر برای زوج مشکلی ایجاد نمی‌کند، پس ازدواج بدون سکس مشکلی ایجاد نمی‌کند.

حتی اگر یک یا هر دو نفر از فقدان صمیمیت فیزیکی راضی نباشند، این موضوعی است که می توان روی آن کار کرد و به مرور زمان آن را بهبود بخشید. “اگر شریک زندگی خود را دوست دارید و برای رابطه خود ارزش قائل هستید، راه هایی برای رفع فقدان رابطه جنسی بین شما دو نفر وجود دارد، به شرطی که هر دوی شما مایل به همکاری باشید.” این امری رایج و تقریبا جهانی است که در طول یک رابطه با رابطه جنسی دست و پنجه نرم کنیم.

گاهی اوقات یک زوج به دلیل شرایط سلامتی، افزایش سن، افزایش مسئولیت‌های مراقبتی یا سایر عواملی که لزوماً نمی‌توان آنها را «اصلاح کرد» دیگر نمی‌توانند رابطه جنسی داشته باشند. اما حتی در این مواقع، زوج‌ها می‌توانند به مرور زمان عدم وجود رابطه جنسی را بپذیرند، زیرا آنها عاشق شریک زندگی خود و هر چیز دیگری در رابطه خود هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند از صمیمیت فیزیکی و تماس جنسی لذت ببرند که حول محور مقاربت نمی‌چرخد، اما همچنان بسیار جذاب، لذت‌بخش و ارتباطی است.

وقتی ازدواج بدون رابطه جنسی جواب می دهد.

ازدواج بدون رابطه جنسی تا زمانی می تواند کارساز باشد که زن و شوهر هنوز صمیمیت داشته باشند.

“اگر رابطه ای بدون ارتباط جنسی است و هر دو طرف این تمایل را ابراز می کنند، باید یک پایه دوستی داشته باشد.” “آنها باید بتوانند لذت و نزدیکی خارج از جسم داشته باشند. این به این معنی است که بتوانند با یکدیگر شادی کنند، درگیر محبت باشند (که همیشه فیزیکی نیست) و واقعاً از یکدیگر در طول سفر زندگی حمایت کنند.”

این مدل در روابطی کار می کند که:

  1. یک شریک بیمار می شود
  2. یک شریک دچار معلولیت می شود
  3. یک یا هر دو نفر یک تجربه آسیب زا دارند
  4. رابطه به سادگی با افزایش سن در حال تغییر است
  5. دیگر تغییرات زندگی

«اطمینان از وجود یک دوست‌داشتن قوی در رابطه همراه با تعهد، پایه‌های موفقیت رابطه را می‌سازد».

اگر یک یا هر دو نفر هنوز نیازهای جنسی داشته باشند، او می افزاید که زوج ها باید بتوانند راه هایی برای اطمینان از برآورده شدن این نیازها بیابند. این ممکن است برای هر زوجی متفاوت به نظر برسد.

  • “یک زوج در یک رابطه بدون ارتباط جنسی ابتدا باید ارزیابی کنند که آیا می خواهند یک رابطه بدون ارتباط جنسی داشته باشند یا نه. “اگر نه، پس صحبت با یک متخصص در بررسی چگونگی برآورده شدن نیازهای جنسی ضروری است.”

در اینجا چند مرحله برای بازگرداندن رابطه جنسی به ازدواج آورده شده است:

  1. در برنامه های خود زمان بیشتری برای زمان با کیفیت و زمان صمیمی اختصاص دهید
  2. درک بهتری از نیازهای خود
  3. یاد بگیرید چگونه خواسته های خود را بیان کنید
  4. ایجاد یک رابطه سالم تر با بدن شما
  5. با هم در اتاق خواب وقت بگذرانید
  6. تمرکز بر فعالیت های غیر مقاربتی، مانند بوسیدن و لمس کردن
  7. رفع آسیب های گذشته
  8. یاد بگیرید چگونه با روش های سالم تر ارتباط برقرار کنید
  9. پرداختن به سایر منابع استرس در رابطه

مشاوره با روانشناس روابط جنسی  یاری وی می تواند شما را در مسیر مقابله با اجتناب جنسی در ازدواجتان راهنمایی کند، می تواند واقعا مفید باشد. فقط بدانید که اگر بخواهید، کاملاً ممکن است که رابطه جنسی را به رابطه خود بازگردانید، به شرطی که شما و شریک زندگیتان مایل باشید با هم روی آن کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید