داشتن یک کیف پول امن برای خرید ارز دیجیتال یک امر ضروری است. فرض کنید مقدار زیادی پول دارید، اما کیف پولی ندارید که آن‌ها را درون کیف گذاشته و پول‌ها را نگهداری کنید؛ این موضوع کمی نگران‌کننده است. تراست ولت اینجا است که از آن بهره برده و دارایی‌های دیجیتال که از راه خرید و فروش توکن و ارز به دست آورده‌اید را برایتان به بهترین شکل ممکن حفظ کند. وقتی بتوانید گستره ذهنی خود را بیش‌ازپیش افزایش دهید و دارایی ارز دیجیتال را همانند پول نقد بدانید، می‌توانید به میزان اهمیت کیف پول هم پی ببرید.

نداشتن کیف پول دیجیتالی، دقیقا شبیه این است که شما چندین میلیون پول نقد خود را در دست داشته و در خیابان‌ها قدم بزنید. دزد‌ها می‌توانند به‌راحتی به این پول دسترسی داشته باشند و آن را از شما بدزدند. در بازار دیجیتال هم بسیاری از تریدر‌ها در صورت نداشتن کیف پول امن همانند TrustWallet، روزانه توسط بسیاری از افراد سود‌جو تهدید می‌شوند. استفاده از کیف پول روشی بسیار ساده برای حفظ نگه‌داشتن دارایی‌ها بوده و اولین قدم در این راه است. فرقی نمی‌کند که برای این کیف پول چقدر هزینه می‌کنید؛ مهم کارایی آن است.

 

امنیت کیف پول تراست ولت

تراست ولت چقدر امن است؟

کیف پول TrustWallet یک کیف پول نرم‌افزاری امن و معتبر است. برخی از ویژگی‌های امنیتی این کیف پول دلالت بر حفاظت از دارایی‌های دیجیتال کاربران رمزارزی دارد. توسعه‌دهندگان این کیف پول سعی در حفظ بهتر و بیش‌تر حریم شخصی و خصوصی کاربران دارند. می‌توان امنیت این کیف پول را از جهات زیر مورد بررسی قرار داد.

غیر حضانتی بودن کیف

ازآنجایی‌که این ولت غیر حضانتی است، نمی‌توان کلید‌های مربوط به اطلاعات درون آن را به سرور‌های آنلاین واگذار کرد. تمامی اطلاعات خصوصی کاربران درون حافظه گوشی هوشمند ذخیره می‌شوند. لازم به ذکر است که انجام این کار هم امنیت کار را به طور چشمگیری افزایش نمی‌دهد؛ چراکه تلفن‌های همراه یا رایانه‌های دارای APPLE M1 با داشتن امکان بیومتریک یا پین اسکن چهره و اثر انگشت می‌توانند اطلاعات درون‌گوشی هوشمند را هم بیرون بکشند.

ذخیره اطلاعات در گوشی هوشمندی که دسترسی به اطلاعات را بسیار محدود کند، با غیرحضانتی بودن کیف پول دیجیتالی تراست ارتباط بهتری برای امنیت بالا خواهد داشت.

پشتیبان‌گیری

وقتی در این نرم‌افزار برای خود کیف دیجیتالی تهیه می‌کنید، هنگام احراز هویت به شما کد 12 عددی ارائه می‌شود که در صورت گم‌شدن گوشی هوشمند، دزدیده‌شدن آن یا فراموش‌کردن برخی اطلاعات لازم می‌توانید این کد 12 رقمی را به یاد آورده و اطلاعات خصوصی خود را بازیابی کنید. این کد شامل 12 کلمه ارز دیجیتال است. بااین‌حال، TrustWallet دارای کدی برای ایمیل یا پیام متنی برای احراز هویت نیست که اگر به اطلاعات درون‌گوشی هوشمند دستبرد زده شد، سریعا مطلع شوید.

وجود متن‌باز برای کیف دیجیتالی

این کیف پول دارای قابلیت open source یا متن‌باز است که با استفاده از آن و داشتن مهارت کافی برای استفاده از این قابلیت، می‌توانید کد منبع آن را بررسی کرده و از میزان امنیت و نبود مشکل در این کیف با‌خبر شوید.

 

میزان امنیت تراست ولت برای نگهداری دارایی دیجیتال!

یکی از مهم‌ترین اهداف طراحی برنامه تراست ولت افزایش امنیت دارایی‌های دیجیتال کاربران بود. به همین دلیل در نام این برنامه کلمه Trust استفاده شده است. این برنامه برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال شما از شیوه آنلاین و گرم استفاده می‌کند و با استفاده از فاکتور‌های امنیتی، از دارایی‌های شما نگهداری می‌کند. شرکت امنیتی پیشروی Staterful تأمین امنیت دارایی کاربران را در TrustWallet بر عهده دارد و به طور مرتب میزان ایمنی این ولت را بررسی کرده و تأیید می‌کند. البته روش‌های دیگری مثل اسکن پین کد و اثر انگشت نیز وجود دارد که می‌تواند برای افزایش امنیت این برنامه استفاده شود.

 

چگونه می‌توان امنیت تراست ولت را افزایش داد؟

برای اینکه امنیت ولت ارز دیجیتال خودتان را تعیین کنید باید چند مرحله اساسی را انجام دهید تا خیالتان از حفظ دارایی‌ها راحت باشد.

در مرحله اول باید توجه کنید که اپلیکیشن را از برنامه‌های معتبر یا سایت رسمی TrustWallet دانلود کنید. استفاده از اپلیکیشن مخصوص کیف پول جعلی به‌راحتی می‌تواند اطلاعات شما را در اختیار هکر‌ها قرار دهند. قبل از نصب برنامه بر روی موبایل نیز بهتر است آنتی‌ویروس خود را فعال کرده و آن را اسکن کنید.

در این صورت بدافزار‌های موجود بر روی گوشی مشخص و پاک‌سازی می‌شوند و اطلاعات شما ایمن خواهد بود. پس از اینکه برنامه را بر روی گوشی موبایل نصب کردید، حتما آن را به طور مرتب آپدیت کنید و لینک‌های ناشناس را باز نکنید.

در مرحله بعد به این نکته توجه کنید که ۱۲ واژه امنیتی هنگام نصب برای شما ظاهر می‌شود که باید آن‌ها را در محل مناسبی یادداشت کرده و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. البته این واژه‌ها نباید در اختیار فرد خاصی قرار بگیرد، چرا که به‌راحتی می‌توانند وارد کیف پول شما شوند. در کنار این موارد حتما یک‌لایه امنیتی مثل شناسه اثر انگشت را برای دسترسی به ولت در گوشی ایجاد کنید. در این صورت اگر گوشی گم شود، کسی نمی‌تواند به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشد.

 

قابلیت‌های اساسی تراست ولت برای کاربران

  • می‌توانید هر وقت که بخواهید میزان دارایی‌های خود را مشاهده کرده و قیمت لحظه‌ای رمزارز‌های خریداری شده خود را بررسی کنید.
  • استفاده از این کیف پول دیجیتال تنها برای کاربران اندروید نبوده و افرادی که گوشی با سیستم‌عامل ios دارند هم می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.
  • اگر فکر می‌کنید که کسی از رمز ورود به کیف پول دارایی‌های دیجیتالی‌تان خبردار شده است، می‌توانید در بدو اولین ورود به TrustWallet، رمز آن را تغییر دهید.
  • با قرار‌دادن دارایی‌های دیجیتال خود در این نرم‌افزار می‌توانید از قابلیت استیکینگ آن بهره ببرید. این قابلیت به این معنا است که این کیف پول می‌تواند به میزان دارایی‌هایی که درون آن قرار داده‌اید، برایتان سود‌آور باشد.

 

تراست ولت یک صرافی غیرمتمرکز است و ایمن!

بسیاری از افراد پس از گذاشتن دارایی‌های خود در این کیف پول همیشه نگران این هستند که اطلاعات یا دارایی‌هایشان مسدود شده و نتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. معمولا افراد کشور ما که از صرافی‌های دیجیتال خارجی ارز تهیه کرده‌اند بیش‌تر این نگرانی را با خود به دوش می‌کشند. ازآنجایی‌که کشور ما در حوزه خرید ارز دیجیتال خارجی تحریم است، تریدر‌های ایرانی برای انجام این کار سراغ جعل هویت می‌روند.

بسیاری از صرافی‌های خارجی سریعا این دسته از هویت‌ها را شناسایی کرده و در صورت فهمیدن جعلی بودن آن‌ها، حساب فرد را مسدود می‌کند. ریسک این کار بسیار بالا است و امکان دارد چند وقت بتوانید با همین هویت جعلی در کیف پولتان دارایی زیادی را ذخیره کنید؛ اما ممکن است یک‌شبه تمامی آن‌ها با خاک یکسان شود! بهترین راه برای داشتن سود بالا و همچنین معتبر، ثبت‌نام در صرافی‌های غیرمتمرکز بوده که کیف پول دیجیتالی امنی هم دارند. با استفاده از تراست ولت می‌توانید به‌صورت هم‌زمان به هر دو این‌ها دست‌یابید.

کیف پول ارز دیجیتال ایمن در صرافی والکس!

یکی از مهمترین مسائل کاربران در بازار ارزهای دیجیتال استفاده از کیف پولی ایمن برای نگهداری رمز ارزها است. دارایی‌های شما در صرافی ارز دیجیتال والکس در کیف‌پول اختصاصی به صورت سرد نگه‌داری می‌شود و دربرابر حمله‌های مختلف امنیت دارد. تیم امنیتی پیشرفته والکس با ابزارهای مدرن و به‌روز، همواره برای حفظ امنیت دارایی کاربران تلاش می‌کنند. ذخیره امن دارایی کاربران در کیف پول‌های سرد و تایید هویت دو عاملی از جمله این ابزارها هستند.

 

منابع

https://wallex.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%be%d9%88%d9%84-trust-wallet/

https://www.usroid.com/trust-wallet/

 

دیدگاهتان را بنویسید