همواره نرم افزارهای crm به عنوان یکی از ابزارهای موثر جهت مدیریت و افزایش بازدهی و فروش، توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. با این وجود همه چیز به این سادگی نیست که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را خریداری کرده و پس از آن سوددهی شما تضمین شده باشد. در ادامه به چالش هایی که در هنگام خرید نرم افزار crm باید به آن توجه کنید می پردازیم.

چالش های موجود در خرید نرم افزار crm | بهترین نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm متناسب با کسب و کار

پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که نرم افزاری که تهیه میکنید با کسب و کار شما مرتبط باشد. متأسفانه عده ای از مدیران کسب و کارها در هنگام خرید نرم افزار سی آر ام به این موضوع بی توجهی می کنند. با این وجود برای کاهش ضررهای احتمالی، باید این را بدانید که هر نرم افزار متناسب با کسب و کار خاصی می باشد و امکان استفاده از یک برنامه crm برای تمامی مشاغل وجود ندارد.

پشتیبانی نرم افزار crm

از دیگر چالش ها هنگام خرید نرم افزار crm، قابلیت پشتیبانی آن توسط تیم سازنده می باشد. اجازه دهید در این رابطه مثالی بزنیم. تصور کنید نرم افزاری جهت بهبود ارتباط با مشتریان خود تهیه کرده اید و پس از مدتی در هنگام استفاده از یک قابلیت آن به مشکل خورده اید. در این شرایط تنها راه حلی که وجود دارد تماس با تیم پشتیبانی و راهنمایی خواستن از آن ها می باشد؛ حال تصور کنید تیم پشتیبانی مناسبی برای رفع این مشکل شما وجود نداشته باشد. در اینصورت ممکن است به خاطر همان مشکلی که به آن برخورد کرده اید، دیگر نتوانید به درستی از نرم افزار مدیریتی خود استفاده نمایید.

نرم افزار crm

سهولت در استفاده یا پیچیدگی نرم افزار؟

یکی از مواردی که گاها از دید مدیران کسب و کارها دور می ماند، توجه به سهولت در استفاده از نرم افزار مورد نظر است. توجه داشته باشید که هر اندازه هم که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیشرفته باشد، اگر نتوانید به سادگی از قابلیت های آن استفاده کنید، قادر به بهره مندی کامل از ویژگی های آن نخواهید بود. با این وجود یک سری از مجموعه ها همانند شرکت شاتوت نرم افزار های crm را طراحی کرده اند که علاوه بر قابلیت های بسیار زیاد، اصل سادگی نیز در آن ها رعایت شده است. این موضوع به شما کمک می کند تا از قابلیت های نرم افزار به راحتی استفاده کرده و در کمترین زمان به بخش های مختلف آن تسلط یابید.

امکان بهبود امکانات

شاید بتوان گفت یکی از مواردی که در هنگام خرید نرم افزار crm از نظر بسیاری از مدیران دور می ماند، امکان بهبود امکانات نرم افزار در آینده می باشد. همانطور که می دانید جهان با سرعت زیادی در حال تغییر و حرکت به سوی جلو است و کسب و کارها نیز از این قائده مستثنی نیستند. استراتژی های گوناگون طی مدت زمانی خاص تغییر می یابند و یا برخی از مشخصه های آن ها نیاز به بهبود پیدا می کند. در نتیجه باید از نرم افزاری استفاده کنید که اگر در آینده نیازی به بهبود آن بود، تیم پشتیبانی بدون مشکلی بتوانند آن را انجام دهند. نرم افزارهای crm شرکت شاتوت همگی این قابلیت را دارند که با توجه به نیاز کسب و کار مورد نظر آپدیت شوند. این قابلیت در نرم افزارهای مذکور وجود دارد چراکه پشتیبانان به خوبی از نیاز افراد جهت بهبود خدمات خود، آگاه می باشند. بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید که پس از خرید نرم افزار مورد نظر از این مجموعه، در آینده نیز قادر به افزایش امکانات آن خواهید بود.

یادگیری کار کردن با نرم افزار crm

این چالش نیز مشابه چالشی که پیشتر به آن اشاره کردیم می باشد. فرایند یادگیری کار کردن با برخی از نرم افزارهای crm به اندازه ای سخت و دشوار است که بسیاری از مدیران، مجبور به هزینه اضافی برای استخدام شخصی می شوند که منحصرا با این نرم افزار کار کند. این در صورتی است که سهولت در یادگیری یکی از قابلیت های مهم نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می شود. در نتیجه در هنگام خرید نرم افزار سی آر ام به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کار کردن با آن تا چه اندازه ای سخت و دشوار است. از طرفی دیگر برای اطلاع یافتن از این موضوع حتما نیازی نیست نرم افزار مورد نظر را خریداری کنید؛ بلکه می توانید با خواندن نظرات دیگر کاربران و یا کمک گرفتن از پشتیبانی به این موضوع پی ببرید.

قیمت نرم افزار crm

دیگر چالشی که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، قیمت نرم افزار crm است. توجه داشته باشید که هر اندازه هم یک نرم افزار سی آر ام گران قیمت باشد، باز هم تضمینی بر کاربردی بودن آن نیست. به زبان ساده، در هنگام خرید بهتر است پیش از توجه به قیمت، قابلیت های نرم افزار مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. در این شرایط قادر خواهید بود فارغ از تحت تاثیر قرار گرفتن توسط قیمت، تصمیم خود را بگیرید. البته از آن سمت ماجرا نیز باید نگاهی به قضیه داشته باشید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با قیمت ارزان نیز ممکن است کمبودهای زیادی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما بررسی نرم افزار های شرکت شاتوت می باشد. این مجموعه با تیم متخصصان خود، نرم افزارهای crm را متناسب با نیاز مشاغل و البته با قیمتی منصفانه ایجاد کرده است که بررسی آن ها خالی از لطف نیست.

قیمت نرم افزار crm

خرید نرم افزار crm نوعی سرمایه گذاری است

ذکر این نکته را نیز ضروری دانستیم که تاکید کنیم خرید نرم افزار سی آر ام، نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت انتخاب یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب، در مدت زمانی کوتاه سوددهی کسب و کار شما افزایش خواهد یافت. این موضوع منجر می شود تا نه تنها هزینه خرید نرم افزار crm جبران شود؛ بلکه سودی بسیار بیشتر نیز به شما بازگردد. بنابراین همانطور که پیشتر ذکر کردیم نگران مواردی مانند هزینه نباشید و تمرکز خود را روی امکانات نرم افزار بگذارید.

شاتوت

از کجا نرم افزار سی آر ام مناسب کسب و کار خود را تهیه نماییم؟

اکنون که با چالش های موجود در خرید نرم افزار crm آشنا شدید، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که نرم افزار مناسب کسب و کار خود را از کجا تهیه کنیم. شرکت شاتوت با سال ها تجربه و بهره مندی از متخصصان در حوزه های مختلف، این امکان را برای مدیران فراهم کرده است که یک نرم افزار مدیریتی کاملا متناسب با کسب و کار خود تهیه نمایند. تفاوتی ندارد مدیر یک مجموعه بزرگ باشید یا یک فروشگاه کوچک داشته باشید؛ شاتوت برای هر کسب و کاری نرم افزار مخصوصی را دارد. از طرفی دیگر تیم پشتیبانی مجرب این مجموعه تمامی مشکلات احتمالی را پوشش داده و در همه مراحل شما را همراهی خواهد کرد.

بنابراین با خرید از این مجموعه کار تیم شاتوت با شما نه تنها تمام نشده بلکه شروع خواهد شد. تنها کافی است به سایت این مجموعه مراجعه کنید و از میان نرم افزار های مختلف از جمله سیستم جامع فروش نرم افزار متناسب با کسب و کار خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که درنگ کردن در این موضوع باعث عقب ماندن شما از رقبایتان خواهد شد. بنابراین هرچه سریع تر برای خرید نرم افزار سی آر ام اقدام نمایید تا شما نیز به یکی از کسب و کارهای موفق در میان رقبایتان تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید