بهترین نوع پارتیشن اداری شیشه ای و انواع آن ها

پارتیشن ها، جدا کننده یا تقسیم کننده هایی هستند که یک محیط مسکونی، تجاری و اداری را بدون آنکه اسکلت ساختمان آن دچار تغییر شود، به چند بخش تقسیم می‌کند. این بخش های جدا شده می‌توانند دارای کاربری های متفاوتی باشند. مثلاً برای محیط های اداری، پارتیشن ها ادارات را به بخش هایی، مانند: اتاق کارمندان، اتاق مدیریت و … تقسیم می‌کنند. پارتیشن های اداری در انواع آلومینیومی، چوبی، فلزی، شیشه‌ ای یا ترکیبی از آنها تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. برای آشنایی با بهترین نوع پارتیشن اداری شیشه ای و انواع آن ها، ویژگی های این پارتیشن ها را در این مقاله شرح داده ایم. پارتیشن ها باعث می‌شوند که یک مکان بزرگ به بخش های کوچک قابل استفاده و کاربردی تبدیل شود و حداکثر استفاده از فضا برده شود‌.

متریال پارتیشن شیشه ای

برای تولید پارتیشن های شیشه ای باید از شیشه هایی استفاده کرد که در برابر ضربه و فشار مقاوم باشند و به سادگی نشکنند. مقاوم بودن شیشه در برابر حرارت و صدا نیز از دیگر ویژگی های متریال مناسب برای ساخت پارتیشن شیشه ای است. برای ساخت پارتیشن های شیشه ای معمولاً از متریالی مانند شیشه های سکوریت، سندبلاست، فلوت و لمینت استفاده می‌کنند که در طرح های ساده و طرح دار، تک جداره و دو جداره به صورت ثابت و متحرک عرضه می‌گردند.

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یا شیشه نشکن، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و ضربه است؛ علت مقاومت بالای شیشه های سکوریت، نحوه تولید آنها است که در دمای بسیار بالایی تشکیل می‌شوند. شیشه های سکوریت در اثر شکستن به ذرات بسیار ریز و پودری تبدیل می‌شوند که بدون خطر هستند‌ و امکان برش آنها پس از شکستن وجود ندارد.

شیشه سندبلاست

شیشه های سندبلاست، دارای طرح و رنگ کدر تر و مات تر از شیشه های معمولی هستند که توسط ماسه یا ذرات مصنوعی که با فشار زیاد به شیشه پرتاب می‌شوند، شکل می‌گیرند. سندبلاست شیشه می‌تواند در تمام قسمت های شیشه اجرا شود یا تنها در قسمت هایی که دارای طرح های خاص هستند اجرا شود.

شیشه فلوت

شیشه فلوت، یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شیشه ها به شمار می‌رود که بسیار حساس هستند. شیشه های فلوت به‌ شدت شکننده و حساس در برابر ضربه و فشار هستند. دوام کمی دارند و به مراقبت نیاز دارند. قطر کمی دارند و نازک هستند. قیمت کمتری نسبت به دیگر شیشه ها دارند و در دو نوع دوجداره و رنگی عرضه می‌گردند.

شیشه لمینت

شیشه لمینت، شیشه چند لایه ای است که دارای یک لایه میانی بین هر دو لایه آن است که باعث استحکام و مقاومت شیشه در برابر ضربه و فشار می‌شود. همچنین هنگام شکستن شیشه، از پرت شدن ذرات شیشه به اطراف و پیش آمد آسیب های احتمالی پس از آن جلوگیری می‌کند، که علت آن چسبندگی شیشه به علت لایه میانی آنها است. شیشه لمینت دارای طیف رنگ بندی متنوعی است. شیشه فلوت، از ایمن ترین شیشه ها به شمار می‌رود.

انواع پارتیشن های اداری شیشه ای

پارتیشن های اداری شیشه ای، در دو نوع فریم دار و بدون فریم تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

پارتیشن های شیشه ای که دارای قاب و فریم می باشند و توسط متریال های خاصی نگه داشته می‌شوند و امکان جداسازی آن ها وجود دارد، پارتیشن شیشه ای فریم دار می‌گویند. جنس شیشه های این پارتیشن ها معمولاً از شیشه های ساده یا طرح دار لمینت و سکوریت است که دارای فریم آلومینیوم، آهن یا استیل ضد زنگ هستند. استفاده از این پارتیشن های شیشه ای می‌تواند محیط را زیبا کند.

پارتیشن شیشه ای بدون فریم یا فریم لس

پارتیشن های شیشه ای بدون فریم و به صورت یک دست هستند و ظاهر زیبایی دارند. پارتیشن شیشه ای فریم لس نسبت به پارتیشن شیشه ای فریم دار، از جذابیت و مقاومت بالاتری برخوردار است. معمولاً برای ساخت این پارتیشن ها، از شیشه سکوریت و سندبلاست استفاده می‌شود. نوردهی پارتیشن شیشه‌ ای به گونه است که نیاز به نور مصنوعی را کاهش می‌دهد.

انواع مدل پارتیشن

پارتیشن های شیشه ای در دو نوع ثابت و متحرک موجود هستند که بنابر محل و نوع استفاده انتخاب می‌شوند.

پارتیشن شیشه ای ثابت

پارتیشن های شیشه ای ثابت برای مکان هایی مناسب هستند که نیاز به جابجایی و تغییر دکوراسیون ندارد.

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشن شیشه ای متحرک، مناسب برای استفاده در مکان هایی هستند که دکوراسیون آنها دائماً در حال تغییر است.

انواع شیشه

شیشه ها در انواع تک جداره و دو جداره تولید می‌شوند.

شیشه تک جداره

شیشه های تک جداره قطر کمی دارند و عایق حرارت و صوت نیستند. همچنین باعث اتلاف انرژی میشوند. پارتیشن های شیشه ای با شیشه تک جداره، تنها جدا کننده فضا هستند.

شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره قطر بیشتری دارند و عایق خوبی برای صدا، حرارت و انرژی هستند. غیر رسانا هستند و حریم خصوصی کارمندان را حفظ میکند. همچنین دارای مقاومت بالایی هستند.

سخن پایانی

پرچینکو، ارائه دهنده انواع پارتیشن های اداری شیشه ای فریم لس و فریم دار، با متریال با کیفیت شیشه تک جداره و دوجداره، یراق آلات و فریم به کار رفته شده در پارتیشن های شیشه ای اداری است که با مراجعه به وبسایت پرچینکو، می‌توان محصول مورد نیاز خود را تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید