تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای تعدادی فیلتر آب تصفیه کن است. این فیلترها هر یک دارای وظیفه ای هستند که میتوانند برخی از آلاینده های آب را حذف کنند. تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب نقش اساسی در تعیین کیفیت آب ایفا میکند.

هر یک از فیلترهای تصفیه آب خانگی باید در زمان مخصوصی تعویض شوند. در صورتی که این فیلترها در زمان تعیین شده تعویض نشوند ممکن است دستگاه شما با مشکلاتی روبه رو شود. البته این مشکلات ذکر شده فارغ از پایین آمدن طعم و کیفیت آب است.

در ادامه در مورد تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب نکاتی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد. در مقاله ای با عنوان «تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی» که شرکت پاکاب گستر منتشر کرده است، نحوه تعویض فیلتر را به صورت کامل با استفاده از ویدیوی آموزشی ارائه کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم به این مقاله مراجعه کنید.

نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

قبل از اینکه فیلتر های تصفیه آب خود را تعویض کنید، میبایست اقدام به آماده کردن آب تصفیه کن کنید. این اقدامات شامل موارد زیر است.

  1. خرید فیلتر جدید جهت جایگزین کردن
  2. آماده سازی فضای مناسب برای تعویض فیلتر

پس از انجام مراحل بالا، طبق گام های زیر اقدام به عوض کردن فیلترهای آب تصفیه کن مینماییم.

گام اول: آماده سازی دستگاه تصفیه آب

  1. منبع آب را قطع کنید. این کار با بستن شیر ورودی تصفیه آب انجام میشود.
  2. دریچه های منتهی به مخزن ذخیره سازی یعنی شیر مخزن و شیر منتهی به یخچال سیستم خود را ببندید (در صورت وجود)
  3. شیر برداشت روی سینک را باز کنید.

گام دوم: هوزینگ ها را باز کنید.

در ابتدا باید هوزینگ های تصفیه آب را باز کنید. زیرا فیلترهای سه مرحله اول تصفیه در این هوزینگ ها یا به عبارت دیگرمحفظه فیلتر یا هوزینگ قرار دارد.

برای اینکار هوزینگ ها را به صورت پاد ساعتگر بچرخانید تا باز شوند. توجه کنید که احتمالا محفظه های فیلتر پر از آب هستند. بنابراین از یک ظرف در زیر آن استفاده کنید.

گام سوم: فیلترها را بیرون آورید.

در گام سوم باید فیلترهای دستگاه تصفیه آب را از داخل هوزینگ بیرون بیاورید. این فیلتر قابل شستشو نیستند بنابراین استفاده دیگری نمیتوان از آن داشت.

پس از خارج کردن فیلترهای تصفیه آب، هوزینگ ها را به خوبی بشویید.

گام چهارم: فیلترهای جدید را جایگزین کنید.

در این مرحله باید فیلترهای جدیدی که خریداری کرده اید را جایگزین فیلترهای قبلی کنید.

برای اینکار فیلترها را از محفظه نایلونی خود بیرون آورده و داخل هوزینگ ها جایگذاری کنید.

گام پنجم: هوزینگ ها را در جای خود ببندید.

در مرحله آخر هوزینگ های تصفیه را در جای خود باید ببندید. توجه کنید که واشر اورینگ که در محل پیچ دادن هوزینگ ها قرار دارد در جای خود محکم شود.

در مرحله بعد تمامی شلنگ ها و اتصالاتی که در مراحل اول باز کردید را در جای خود سفت کنید.

کار تعویض فیلتر آب تصفیه کن شما به اتمام رسیده است. پس از اینکه چندین بار مخزن تصفیه آب پر شد و آن را خالی کردید، میتوانید از آب تصفیه شده دستگاه استفاده کنید.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب

معمولا تصفیه آب های اسمز معکوس که در خانه نصب میشوند، حداقل دارای 6 عدد فیلتر هستند. این شش فیلتر میتوانند به طور کامل آب را تصفیه کنند. فیلترهای بیشتری نیز ممکن است روی دستگاه شما نصب باشند، اما مزیت آنها به عنوان یک مزیت اضافه روی دستگاه اضافه خواهد شد.

شش فیلتر اصلی تصفیه آب شامل فیلتر‌های الیافی فیلتر‌های کربن و مهم‌ترین فیلتر تصفیه آب یعنی ممبران است. هر یک از این فیلتر ها زمان مشخصی برای تعویض دارند. مثلا زمان تعویض فیلتر سه مرحله اول تصفیه آب حدود 6 ماه است. فیلتر ممبران بین 1 تا 2 سال و فیلتر پست کربن و مینرال بین 9 ماه تا یک سال زمان تعویض فیلتر آنها فرا میرسد.

مرکز معتبر تعویض فیلتر تصفیه آب کجاست؟

images_1660206588.jpg

بسیاری از افرادی که دستگاه تصفیه آب دارند، زمانی که به تعویض فیلتر تصفیه آب میرسند دچار مشکل و دغدغه میشوند. بسیاری از سرویسکاران تصفیه آب وجود دارند که هنگام تعویض فیلتر آب تصفیه کن اقدام به نصب فیلترهای بی کیفیت و متفرقه میکنند.

برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی میبایست از یک مرکز معتبر اقدام به درخواست سرویسکار کنید و به دنبال سرویسکاران مستقل نروید.

شرکت تصفیه آب پاکاب گستر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس و خدمات تصفیه آب در سراسر تهران و اطراف تهران است. انواع خدمات ارائه شده توسط بخش سرویس و خدمات پاکاب گستر به شرح زیر است:

  1. تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی
  2. نصب دستگاه تصفیه آب خانگی
  3. نصب مجدد آب تصفیه کن در صورت نقل مکان
  4. سرویس دوره ای تصفیه آب
  5. تعمیر دستگاه آب تصفیه کن خانگی
  6. تعویض قطعات تصفیه آب خانگی

images_1660206544.jpg

تعمیر و سرویس تصفیه آب خانگی

همه عوامل گفته شده برای تعویض فیلتر تصفیه آب، توسط تکنسین های تخصصی تصفیه آب قابل انجام است. فقط باید به نکته ای توجه داشت. اینکه ترجیحا در صورت خرابی دستگاه تصفیه آب، از یک شرکت تخصصی تصفیه آب اقدام به درخواست نصاب یا سرویسکار بکنید.

به این دلیل که پس از سرویس تصفیه آب، ممکن است دستگاه شما با مشکلاتی رو به رو شده باشد. در صورت سفارش خدمات از یک شرکت معتبر خیالتان از حل شدن این گونه مشکلات راحت خواهد بود.

در صورتی که دستگاه آب تصفیه کن شما نیاز به سرویس داشت از شرکت بازرگانی پاکاب گستر درخواست تکنسین تصفیه آب بکنید. به منظور این کار میتوانید با شماره‌های 02144537769 ، 02144537550 ، 09199494616 تماس حاصل کنید و  درخواست نصاب و تعمیرکار دستگاه تصفیه آب یا سرویس کار دستگاه تصفیه آب را بکنید.

نصب دستگاه تصفیه آب

علاوه بر تعویض فیلتر و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی، یکی از خدماتی که پاکاب گستر به صورت گسترده ای ارائه میکند، نصب تصفیه آب است.

دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا در زیر سینک ظرفشویی نصب میشود. علاوه بر بدنه و فیلترهای تصفیه آب که به هم متصل هستند، معمولا از یک مخزن ذخیره نیز در کنار تصفیه آب استفاده میشود. به دلیل اینکه تصفیه آب های سیستم اسمز معکوس فرآیند فیلتراسیون کندی دارند و نیاز است تا یک منبع ذخیره برای آب تصفیه در کنار آنها نصب شود.

مخزن ذخیره نیز در کنار تصفیه آب در کابینت زیر سینک نصب شده و به وسیله شلنگ به دستگاه و شیر برداشت روی سینک متصل میشود.

علاوه بر دستگاهی که تازه خریداری شده، انتقال مکان و نصب مجدد تصفیه آب در محل جدید سکونت نیز قابل انجام است. نکته ای که در زمان جابه جایی دستگاه تصفیه آب به محل سکونت دیگر باید رعایت کنید، این است که در هنگام باز کردن قطعات دستگاه دقت لازم را انجام دهید تا به شلنگ‌ها و دیگر قطعات دستگاه آب تصفیه کن صدمه ای وارد نشود.

 

 

برچسب ها : تصفیه آب,تعویض فیلتر تصفیه آب,سرویس دوره ای تصفیه آب,تعمیر دستگاه تصفیه آب,نصب دستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید