اگر سعی می کنید از یک وب سایت بازدید کنید و پیام “500 Internal Server” را مشاهده کنید، به این معنی است که مشکلی در وب سایت رخ داده است. این مشکل با مرورگر، رایانه یا اتصال اینترنت شما نیست. مشکل از سایتی است که می خواهید بازدید کنید.

خطای 500 سرور داخلی به چه معناست

این خطا ممکن است به اشکال مختلف ظاهر شود، اما همه آنها به یک معنی هستند. بسته به وب سایت، ممکن است پیام «500 خطای داخلی سرور»، «500 خطا»، «خطای HTTP 500»، «500» را مشاهده کنید. این یک خطا است، “خطای موقت (500)”، یا فقط کد خطا “500”. این یکی از پیام های خطای مختلفی است که ممکن است در مرورگر خود مشاهده کنید.

خطای 500 سرور داخلی به چه معناست

با این حال، این یک خطا با کد وضعیت HTTP 500 است. کد خطای 500 یک پیام عمومی است که زمانی ظاهر می شود که اتفاقی غیرمنتظره در وب سرور رخ دهد و سرور نمی تواند اطلاعات دقیق تری ارائه دهد. به جای ارائه یک صفحه وب معمولی، خطایی در وب سرور رخ داد و سرور به جای صفحه وب معمولی، به مرورگر شما یک صفحه وب با پیام خطا داد.

نحوه رفع خطای 500 سرور داخلی

این یک مشکل در انتهای وب سایت است، بنابراین نمی توانید خودتان آن را برطرف کنید. هر کسی که وب سایت را اجرا می کند باید آن را تعمیر کند.

جهت انجام سئو سایت کلیک کنید 

با این حال، اغلب راه هایی برای دور زدن سریع مشکل وجود دارد. این پیام خطا اغلب موقتی است و وب سایت ممکن است به سرعت خودش را برطرف کند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد ممکن است به طور همزمان به وب سایت متصل شوند و این مشکل را ایجاد کند. ممکن است فقط لازم باشد چند دقیقه صبر کنید – یا چند ثانیه – قبل از اینکه دوباره امتحان کنید، و وب سایت ممکن است به درستی کار کند.

اگر با این مشکل مواجه شدید، دوباره صفحه وب را بارگیری کنید. روی دکمه «بارگذاری مجدد» در نوار ابزار مرورگر خود کلیک کنید یا F5 را فشار دهید. مرورگر شما با سرور وب تماس می گیرد و دوباره صفحه را درخواست می کند و ممکن است مشکل شما برطرف شود.

توجه: اگر در حال ارسال پرداخت آنلاین یا شروع نوعی تراکنش با مشاهده این پیام هستید، نباید صفحه را دوباره بارگیری کنید. این ممکن است باعث شود که همان پرداخت را دو بار ارسال کنید. اکثر وب سایت ها باید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنند، اما اگر وب سایت در حین تراکنش با مشکل مواجه شود، ممکن است مشکلی رخ دهد.

اگر این کار نکرد، ممکن است لازم باشد مدتی صبر کنید تا بعداً به وب سایت بازگردید. احتمالاً وب سایت با مشکلی روبرو شده است و افرادی که وب سایت را اجرا می کنند باید آن را برطرف کنند. سعی کنید در آینده دوباره به وب سایت دسترسی پیدا کنید و ممکن است به درستی کار کند.

اگر نگران این هستید که افرادی که وب سایت را اداره می کنند از مشکل آگاه نیستند، ممکن است بخواهید با آنها تماس بگیرید و آنها را از مشکلی که تجربه می کنید مطلع کنید. اگر وب‌سایت برای شما خراب است، احتمالاً برای سایر افراد نیز خراب است – و مالک وب‌سایت باید بخواهد آن را تعمیر کند.

جهت انجام طراحی سایت کلیک کنید 

به عنوان مثال، اگر در وب سایت یک کسب و کار با خطا مواجه شدید، ممکن است بخواهید شماره تلفن آن کسب و کار را شماره گیری کنید. اگر کسب و کار دارای آدرس ایمیل خدمات مشتری است، ممکن است بخواهید یک ایمیل به آن آدرس بنویسید. همچنین می توانید با بسیاری از مشاغل در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر تماس بگیرید.

نحوه مشاهده یک کپی قدیمی از صفحه وب

اگر به دنبال یک صفحه وب هستید و در حال حاضر در دسترس نیست – چه به دلیل خطای HTTP 500 یا هر مشکل دیگری باشد – می توانید یک عکس فوری قدیمی از صفحه وب را به روش های مختلف مشاهده کنید. اگر می‌خواهید به یک وب‌سایت پویا یا یک صفحه وب با اطلاعات به‌موقع (مانند اخبار فوری) دسترسی پیدا کنید، کار نمی‌کند، اما برای دسترسی به مقالات قدیمی‌تر و سایر صفحات ثابت بسیار خوب عمل می‌کند.

مرتبط:چگونه خطای «اتصال شما خصوصی نیست» را برطرف کنیم

به عنوان مثال، اگر از Google استفاده می‌کنید، به یک نسخه کش شده از صفحه وب در Google Cache دسترسی پیدا کنید. صفحه وبی را که می‌خواهید در نتایج جستجوی Google مشاهده کنید پیدا کنید، روی فلش سمت راست آدرس آن کلیک کنید و برای مشاهده نسخه قدیمی روی «Cached» کلیک کنید.

خطای 500 سرور داخلی به چه معناست

ممکن است لازم باشد روی پیوند «نسخه فقط نوشتاری» در صفحه کش کلیک کنید تا وب سایت به درستی بارگیری شود.

همچنین می‌توانید آن را در ابزاری مانند Wayback Machine بارگذاری کنید تا نسخه‌های قدیمی‌تر صفحه را ببینید.

اگر صاحب وب سایت هستید و این خطا را در سرور خود تجربه می کنید، هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. مشکلی در مورد چیزی وجود دارد و ممکن است چیزهای زیادی باشد. مشکلات رایج عبارتند از خطا در فایل htaccess. وب سایت شما، مجوزهای نادرست در فایل ها و پوشه های سرور، بسته نرم افزاری که وب سایت شما به نصب نشدن آن بستگی دارد، یا مهلت زمانی در هنگام اتصال به یک منبع خارجی.

شما باید فایل های گزارش وب سرور خود را بررسی کنید و عیب یابی بیشتری برای تعیین علت خاص مشکل و راه حل آن انجام دهید.

مرتبط: نحوه رفع خطای “Windows Has Detected an IP Address Conflict”

 

 

دیدگاهتان را بنویسید