دامیننس بیت کوین به نسبت سهم بازار بیت کوین به ارزهای دیگر اشاره دارد. این شاخص توسط سایت Coinmarketcap ارائه شده و با مقایسه سهم بازار بیت کوین با سایر دارایی‌‌های دیجیتال محاسبه می شود. این شاخص برای نشان دادن تاثیر قابل توجه بیت کوین بر سایر بازارها طراحی شده است. دامیننس از نظر لغوی به معنای دامیننس است.

معامله گران از این شاخص برای سنجش احساسات در دنیای ارز دیجیتال استفاده می کنند. مسلماً سهم بازار بیت کوین یکی از مهم ترین معیارها برای سنجش احساسات سرمایه گذاران است. اما از سوی دیگر، نوسانات قیمت بیت کوین نشانه دیگری از تغییر احساسات مردم در دنیای ارزهای دیجیتال است. برای سنجش آسانتر این احساسات، سرمایه گذاران از شاخصی به نام شاخص دامیننس بیت کوین استفاده می کنند.

دامیننس چیست و سلطه بیت کوین، اتریوم و تتر چه تاثیری بر بازار دارد؟

هنگام استفاده از شاخص برتری باید نکات مهم بسیاری را در نظر گرفت. بسیاری از سرمایه گذاران نظری در مورد سهم بازار ندارند و معتقدند که این معیار تاثیر عمده ای بر نوسانات قیمت ارز دیجیتال ندارد. دلیل این امر، وجوه غیرفعال (بیت‌کوین‌هایی که در کیف پول‌های بلااستفاده گم شده یا توسط سرمایه‌گذاران فراموش شده‌اند) در بازار ارزهای دیجیتال است. طبق آمار، حدود 30 درصد از بیت کوین‌‌های استخراج شده، صندوق‌‌های غیرفعال محسوب می شوند و به همین دلیل، سهم بازار معیار قابل اعتمادی محسوب نمی شود.

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است به سهم و اهمیت آن در بازار نگاهی بیندازیم:

سهم بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟

در مورد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، سهم بازار یا ارزش بازار به ارزش کل تمام توکن‌‌های استخراج شده تا به امروز اشاره دارد. ارزش بازار با ضرب تعداد کل توکن‌‌های در گردش در قیمت فعلی ارز مورد نظر به دست می آید.

به عنوان مثال، در نوامبر 2021، تقریباً 18.881 میلیون بیت کوین در سراسر جهان استخراج شد. اگر قیمت بیت کوین را 60000 دلار در نظر بگیریم، می توان گفت که ارزش بازار بیت کوین برابر با 18881 برابر 60000 دلار است. نتیجه این فرمول برابر با 1133 تریلیون دلار خواهد بود و بنابراین می توان گفت که ارزش کل شبکه بیت کوین برابر با 1133 تریلیون دلار است.

این عدد به تنهایی اهمیت خاصی ندارد، اما مقایسه آن با سایر بازارها به درک ارزش آن کمک می کند. به عنوان مثال، ارزش کل بازار طلا حدود 10 میلیون دلار است. این بدان معناست که ارزش بازار بیت کوین حدود 11 درصد از بازار طلا است. این به سرمایه گذار اجازه می دهد تا بداند که آیا ارزش بیت کوین در آینده افزایش خواهد یافت یا خیر.

دامیننس بیت کوین چه ربطی به سهم آن در بازار دارد؟

برای محاسبه دامیننس بیت کوین، از سهم بازار بیت کوین و کل سهم بازار ارز دیجیتال استفاده می شود. دامیننس نتیجه تقسیم سهم بازار بیت کوین بر کل سهم بازار ارز دیجیتال است. محاسبه این مقدار بسیار ساده است و به راحتی می توانید نمودار آنها را رسم کنید. تصویر زیر سهم بازار بیت کوین، کل سهم بازار ارز دیجیتال و دامیننس بیت کوین را بر حسب درصد از چپ به راست نشان می دهد:

به طور کلی، بازار ارزهای دیجیتال به شدت به بازار بیت کوین متکی است. به عبارت دیگر، اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، قیمت سایر ارزها نیز افزایش می یابد و اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، سایر ارزها نیز کاهش خواهند یافت. دلیل آن این است که بیت کوین اولین و بزرگترین ارز دیجیتال در جهان است و بسیاری از ارزهای دیگر از آن الهام گرفته اند.

عوامل مهم در مورد دامیننس بیت کوین

در ابتدای تولد ارزهای دیجیتال، دامیننس بیت کوین 95 درصد یا بیشتر بود، زیرا تعداد آلتکوین‌هایی که می توانستند سرمایه را افزایش دهند بسیار کم بود، اما با فراگیرتر شدن آلت کوین‌ها، دامیننس به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

دامیننس بیت کوین

به عنوان مثال، پس از ظهور ICO‌‌های مختلف و رشد قوی آنها در سال 2017، بسیاری از افراد به سرمایه گذاری در آلت کوین‌ها روی آوردند که دامیننس بیت کوین را به حدود 35 درصد کاهش داده است. البته در اوایل سال 2018، علیرغم شکست بسیاری از پروژه‌‌های آلت کوین، دامیننس به حدود 70 درصد بازگشت. علاوه بر این، در اوایل سال 2021، به دلیل افزایش سرمایه گذاری در آلت کوین‌ها و اخبار منفی در مورد مصرف انرژی بیت کوین، این شاخص دوباره با کاهش شدید روبرو شد.

با نگاهی به فرمول دامیننس بیت کوین، می بینیم که به طور کلی، دو عامل زیر تأثیر عمده ای بر این شاخص دارند:

  1. سهم بازار بیت کوین
  2. سهم بازار تمام ارزهای دیجیتال

این دو عامل اصلی ترین عوامل تعیین کننده شاخص برتری هستند.

پس از تعیین استراتژی کلی خود بر اساس نمودار تسلط، می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های مختلف مانند اکشن قیمت، الگوهای کندل استیک یا سایر شاخص‌های فنی، بیت‌کوین را بخرید یا بفروشید.

نحوه دسترسی به دامیننس بیت کوین

باید به نمودار قیمت بیت کوین در همان بازه زمانی نگاه کنید و در نهایت از نمودار زیر برای تعیین استراتژی خود استفاده کنید.

اگر این اندیکاتور کاهش یابد به معنای شرایط بهتر آلتکوین‌ها در مقایسه با بیت کوین است و بالعکس اگر افزایش یابد به معنای شرایط بهتر برای بیت کوین در مقایسه با آلت کوین‌ها است.

آیا دامیننس بیت کوین یک شاخص قابل اعتماد است؟

بازارهای ارز دیجیتال بسیار پیچیده هستند، بنابراین شما هرگز نمی توانید تنها با یک شاخص خرید یا فروش کنید. دامیننس بیت کوین تنها یکی از بسیاری از شاخص‌هایی است که می توانید برای سنجش شرایط فعلی بازار استفاده کنید. بنابراین، احتمالاً تنها به این شاخص تکیه خواهید کرد.

بیت کوین

یکی از نقاط ضعف این اندیکاتور تعداد زیاد آلتکوین‌هایی است که اخیرا ایجاد شده است. به همین دلیل، داده‌‌های تاریخی کافی برای بررسی الگوهای تکرار شونده وجود ندارد. علاوه بر این، اگر تعداد آلتکوین‌ها در آینده به رشد خود ادامه دهند، احتمالاً دامیننس بیت کوین روز به روز کاهش خواهد یافت. در این مورد، احتمالاً استفاده از این شاخص منطقی نیست.

تتر چیست؟

تتر یا USDT یک ارز دیجیتال است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. بنابراین، قیمت یک واحد تتر تقریباً همیشه برابر با یک دلار آمریکا است.

تتر یک ارز دیجیتال پایدار (Stablecoin) است. قیمت استیبل کوین‌ها به ارزش دارایی‌‌های اساسی آنها بستگی دارد و بر این اساس افزایش یا کاهش خواهد یافت.

علاوه بر تتر، بسیاری از استیبل کوین‌‌های دیگر با پشتوانه دلار راه اندازی شده اند. اما در حال حاضر USDT بزرگترین بازار را دارد. در زمان نگارش این مقاله، طبق داده‌های CoinMarketCap، تتر با ارزش بازار بیش از 66 میلیارد دلار، پس از بیت‌کوین و اتریوم، جایگاه سوم را در بازار ارزهای دیجیتال به‌طور محکمی در اختیار دارد.

تتر برای چه مواردی استفاده می شود؟

تتر دو کاربرد اصلی دارد:

  1. از نوسانات شدید در بازار ارز دیجیتال جان سالم به در ببرید
  2. به راحتی پول را به صرافی‌ها و کیف پول‌‌های دلاری منتقل کنید

فرض کنید یک بیت کوین را به قیمت 8000 دلار خریداری کرده اید. کمی بعد قیمت به 10000 دلار می رسد. در این صورت، بیت کوین‌‌های خود را خیلی سریع و آسان به تتر تبدیل می کنید و 10000 واحد USDT پس انداز می کنید.

دامیننس

سپس قیمت بیت کوین به 6000 دلار کاهش می یابد، اما سرمایه شما همچنان 10000 دلار است و می توانید بیت کوین‌‌های بیشتری را با قیمت‌‌های پایین تر خریداری کنید.

علاوه بر این، می توانید به راحتی این ارز دیجیتال را در کیف پول‌‌های دیجیتالی روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود یا در کیف پول‌‌های صرافی ذخیره کنید. ارسال و دریافت USDT مانند ارسال ایمیل سریع و آسان است. این ویژگی‌ها باعث شده تا این ارز دیجیتال در بین بازرگانان بسیار محبوب شود.

اکنون این ارز دیجیتال به بلاک چین‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ترون، سولانا، پلیگون، اولنچ، الگوراند و بسیاری دیگر از بلاک چین‌ها منتقل می شود. این نشان می دهد که دسترسی به Tether بسیار آسان است و می توان آن را در کیف پول‌‌های مختلف مانند Ethereum، Tron، Solana و Olench ذخیره کرد.

دامیننس Tether چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین است، آیا استیبل کوین‌ها را می شناسید؟ از آنجایی که هر توکن Tether توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود، USDT نوسان زیادی ندارد. بنابراین، معامله گرانی که قصد ریسک ندارند یا می خواهند در طول نوسانات بازار از ضرر جلوگیری کنند، ارز خود را به Tether تبدیل می کنند. این مفهوم کلی تتر است! اما دامیننس Tether چیست؟ شاخص دامیننس چیست؟

دامیننس یعنی تسلط. بنابراین «تسلط» به معنای دامیننس تتر در بازار ارزهای دیجیتال است. دامیننس تعیین می کند که چه مقدار از کل نقدینگی در بازار کریپتو به ارز دیجیتالی که مد نظر ما است وابسته است.

سلطه تتر چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

وقتی دامیننس USDT افزایش می یابد، به این معنی است که معامله گران ارزهای دیجیتال خود را می فروشند و آنها را به Tether تبدیل می کنند. (زمانی که بازار نزولی باشد)، قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها کاهش می یابد. برعکس، زمانی که دامیننس تتر کاهش می یابد، نشان می دهد که معامله گران در حال تبدیل استیبل کوین‌‌های خود به ارزهای دیگر هستند. (اگر بازار صعودی است) بازار صعودی و نزولی در ارز دیجیتال به چه معناست؟

دامیننس تتر در نمای معاملاتی با نماد USDT.D نشان داده شده است.

دامیننس تتر چگونه محاسبه می شود؟

مقدار کل سرمایه در بازار تقسیم بر مقدار سرمایه یک ارز در بازار (بازار ارزش) = دامیننس آن ارز

رابطه بین تتر و دامیننس بیت کوین

معمولاً با افزایش دامیننس USDT، دامیننس و قیمت بیت کوین کاهش می یابد. اما نمی توان گفت که اگر دامیننس بیت کوین در حال افزایش باشد، دامیننس تتر لزوما کاهش خواهد یافت. اما به طور کلی می توان گفت که دامیننس تتر رابطه معکوس با قیمت بیت کوین دارد. و سایر ارزهای دیجیتال بیت کوین را بیشتر دنبال می کنند.

تجزیه و تحلیل تتر دامیننس در Trading View

دامیننس USDT، مانند سایر شاخص‌‌های حقوق صاحبان سهام، دارای نمودارها و جداول است و قابل جستجو است. برای تحلیل دامیننس این ارز به سایت Trading View رفته و ثبت نام کنید و در منوی بالای سایت روی گزینه نمودار کلیک کنید. سپس باید روی نماد جستجو کلیک کنید و عبارت انگلیسی USDT.d را تایپ کرده و روی آن کلیک کنید. اکنون می توانید نمودارها و جداول مربوطه را مشاهده کنید.

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، eth یک سیستم رایگان و عمومی مبتنی بر فناوری بلاک چین است که مرورگر، زبان برنامه نویسی و سیستم پرداخت خود را دارد. این ارز یک کنترل کننده مرکزی واحد ندارد و هزاران سیستم کامپیوتری به طور داوطلبانه آن را در سراسر جهان کنترل می کنند. این کاربران را Node یا Node می نامند و مسئولیت امنیت شبکه را بر عهده دارند.

در این واحد پولی هیچ گونه ثبت اطلاعاتی روی سرور مرکزی و محرمانه وجود ندارد. تمام اطلاعات شبکه به طور کامل بین گره‌ها توزیع می شود و هر گره یک کپی از تمام داده‌‌های بلاک چین دارد.

به طور کلی در پاسخ به این سوال که واحد پول اتریوم چیست، می توان گفت که این شبکه کاملاً مستقل است و هیچ شخص، سازمان و نهادی مسئولیت مدیریت و کنترل آن را بر عهده ندارد. روش خرید ETH نیز چندان پیچیده نیست و می توانید با افتتاح حساب در یک صرافی امن، این ارز را معامله کنید.

چرا اتریوم ایجاد شد؟

پس از پاسخ به این سوال که eth چیست، بهتر است در مورد دلیل ایجاد آن صحبت کنیم. در دنیای امروز، اطلاعات شخصی، رمز عبور و داده‌‌های مالی ما در رایانه دیگران ذخیره می شود. این نیز توسط سرورهایی مانند آمازون، فیس بوک و گوگل. حتی اطلاعات این مقاله در سرورهای شرکت دیگری ذخیره می شود.

این شرکت‌ها تیم‌‌های تخصصی خود را برای ذخیره و ایمن سازی اطلاعات و پرداخت هزینه‌‌های مربوط به زمان کار و تولید آن ایجاد کرده اند. بنابراین استفاده از این شرکت‌ها مزایای زیادی دارد.

اما با این راه اندازی معایبی نیز وجود دارد. همانطور که می دانیم و آموخته ایم، هکرها یا دولت‌ها می توانند بدون اطلاع شما به فایل‌‌های شما دسترسی داشته باشند که شما نمی خواهید. آنها این کار را با هک کردن یا حمله به شخص ثالث (شخص ثالث) انجام می دهند که به آنها اجازه می دهد اطلاعات شما را بدزدند، افشا کنند یا تغییر دهند.

برایان بهلندورف، خالق وب سرور آپاچی، اقدامات زیادی را انجام داد تا به طور مؤثر این نوع طراحی را “گناه کبیره اینترنت” نامید. بهلندورف و امثال او معتقدند که اینترنت همیشه باید غیرمتمرکز باشد.

برای تمرکززدایی اینترنت، جهشی در فناوری به نام بلاک چین رخ داده است و اتریوم در تلاش است تا اینترنت را در ساختار این شبکه متمرکز کند. از آنجایی که بیت کوین تلاش می کند سیستم بانکداری و پرداخت آنلاین را تغییر دهد، هدف این ارز حذف اشخاص ثالث (واسطه) با استفاده از بلاک چین است.

شخص ثالث یا شخص ثالث اینترنتی کسی است که کار ذخیره اطلاعات، انتقال پول و ثبت ابزارهای مالی پیچیده را انجام می دهد. جوزف لوبین، یکی از توسعه دهندگان، گفت:

اتریوم به گونه ای ایجاد شد که برای حل امور زندگی خود به بانک‌ها و سایر موسسات مشابه نیاز نداشته باشیم.

دامیننس اتریوم چیست؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید، احتمالاً نام دامیننس اتریوم را شنیده اید و می خواهید در مورد این مفهوم بیشتر بدانید و همچنین ممکن است این سوال را از خود پرسیده باشید که دامیننس اتریوم چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که دامیننس بر بازار ارز دیجیتال مفهومی پویا و پویا است که توسط معامله گران مورد استفاده قرار می گیرد. این مشکل همچنین به این معنی است که می تواند در هر زمان تغییر کند. وقتی از دامیننس ارزهای دیجیتال در بازار صحبت می کنیم، به این معناست که نقدینگی جاری در بازار چقدر به این ارز دیجیتال اختصاص دارد. همین امر در مورد اتریوم نیز صدق می کند.

دامیننس اتریوم یک شاخص کمی است که نشان دهنده دامیننس این ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال است.

جالب اینجاست که معامله گرانی که در بازار ارزهای دیجیتال تجربه دارند معمولا از کلمه دامیننس برای بیت کوین استفاده می کنند. واژه «دامیننس» در فارسی به «سلطه» ترجمه شده است. دامیننس اتریوم به این معناست که چقدر پول یا سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال متعلق به اتریوم است. توجه داشته باشید که دامیننس مختص بیت کوین نیست، اما می توان از آن برای هر ارز دیجیتالی موجود در بازار به ویژه ارز دیجیتال اتریوم استفاده کرد. به این ترتیب می توانید دامیننس اتریوم را تجزیه و تحلیل کنید و بهترین نقاط خرید و فروش را برای ارز دیجیتال اتریوم شناسایی کنید.

اهمیت دامیننس اتریوم

دامیننس اتریوم که با علامت اختصاری ETH.D در تریدینگ ویوو تعریف می شود، معیاری برای سنجش قدرت آن در برابر سایر ارزهای دیجیتال در بازار است. با این حال، در مورد ارز دیجیتال اتریوم، دامیننس تا حدودی نشان می‌دهد که چگونه از آن برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شود. علاوه بر این، اصلاح قیمت و جریان دامیننس بیت‌کوین و اتریوم می‌تواند چیزهای زیادی در مورد بازار، مرحله فعلی آن و موقعیت‌هایی که سرمایه‌گذاران باید در آن قرار بگیرند به ما بگوید. مطالعات نشان می‌دهد که دامیننس اتریوم می‌تواند تأثیر زیادی بر آینده دیجیتال داشته باشد بازار ارز این عامل می تواند به بازرگانان کمک کند تا از آن برای دریافت تاییدیه‌‌های لازم برای تکمیل یک معامله استفاده کنند.

وقتی دامیننس اتریوم به دلایلی بالا می رود و افزایش می یابد، ورود خریداران جدید به این بازار قابل درک است. معمولاً افزایش ناگهانی دامیننس اتریوم منجر به افزایش شدید قیمت اتریوم پس از آن می شود و دارندگان اتریوم سود زیادی به دست می آورند. اگرچه معامله با اندیکاتور دامیننس ETH به تنهایی امکان پذیر نیست، اما مطمئناً یک کمک ضروری برای معامله گران است. شاخص دامیننس ETH می تواند نقش بسیار مهمی در معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشد.

عوامل موثر بر دامیننس ETH

گزارش جدید بانک جی پی مورگان در ژانویه 2020 نشان می دهد که پروژه‌‌های DeFi به عنوان رقبای قوی برای ارز دیجیتال اتریوم شناخته می شوند و تأثیر زیادی بر دامیننس اتریوم دارند. در این گزارش، دیگر بلاک چین‌های جایگزین مانند بایننس، ترون، فانتوم، سولانا، آوالانچ و پولیگون بیشترین سهم بازار را در بازار دی‌فای یا غیرمتمرکز مالی به دست آورده‌اند و این رقبا دارای بودجه و پول نقد قابل توجهی هستند. انگیزه‌هایی برای افزایش استفاده از آن فراهم کنید که باعث جذب سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این پروژه‌ها و کاهش دامیننس اتریوم می شود.

تاریخچه دامیننس اتریوم

در سال 2013، ارز دیجیتال اتریوم برای اولین بار معرفی و در بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد و در سال 2015 ارزش بازار اتریوم کمتر از 200 میلیون دلار بود. همچنین دامیننس او را نزدیک به صفر کرد. اما در آگوست 2015 بود که روند بلندمدت افزایش دامیننس اتریوم و کاهش دامیننس بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال آغاز شد و قیمت اتریوم افزایش یافت.

در ژوئن 2017 بود که دامیننس بیت کوین به پایین ترین سطح خود از زمان ایجاد این ارز دیجیتال رسید. این شاخص 38.9 درصد بوده است. در این دوره بود که افزایش قابل توجهی در دامیننس اتریوم مشاهده شد و به بالاترین سطح تاریخ 28.3٪ رسید. این عدد از سال 2017 برای اتریوم تکرار نشده است.بنابراین می توان امسال را سالی رویایی برای ارز دیجیتال اتریوم دانست. کاهش دامیننس اتریوم در بازار از این تاریخ به وقوع پیوست و به کمتر از 20 درصد رسید.

دامیننس دسته‌‌های مختلف ارز در بازار

بهترین ارز مورد استفاده کاربران در بازار ارزهای دیجیتال؛ دسنترالند یکی از بهترین ارزهای متاورس در نظر گرفته می شود.

دسنترالند چیست؟

دسنترالند خود را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی معرفی می کند که از بلاک چین اتریوم استفاده می کند و به کاربران اجازه می دهد از محتوا و ایجاد برنامه درآمد کسب کنند. در سال 2017، پلتفرم واقعیت مجازی دسنترالند 24 میلیون دلار در یک عرضه اولیه سکه (ICO) جمع آوری کرد. این دنیای مجازی بتای خصوصی خود را در سال 2019 راه اندازی کرد و در فوریه 2020 عمومی شد. از آن زمان، تجربیات بسیار متنوعی از جمله بازی‌‌های تعاملی، صحنه‌‌های سه بعدی غنی و غیره را برای کاربران فراهم کرده است. این پلتفرم همچنین دارای دو توکن مانا و Land است. در زیر به این می پردازیم که دسنترالند چیست و چگونه کار می کند. همچنین توکن‌های آن و نقش آن‌ها در این پلتفرم را توضیح می‌دهیم. ما قبلاً یاد گرفته ایم که چگونه از بازی دسنترالند کسب درآمد کنیم. پس با ما همراه باشید

دسنترالند یک پلت فرم غیرمتمرکز واقعیت مجازی (VR) است که در آن کاربران می توانند محتوا و برنامه‌‌های خود را ایجاد و کسب درآمد کنند. کشورهای دیجیتال موجود در این پلتفرم «COUNTRIES» نامیده می شوند. به طور خاص، LAND یک دارایی دیجیتال غیر قابل تعویض یا توکن NFT است که توسط قراردادهای هوشمند اتریوم نگهداری می شود. سپس دسنترالند قلمرو دیجیتال خود را به تعداد زیادی تقسیم می کند که کاربران می توانند با استفاده از ارز دیجیتال مانا خریداری کنند.

کاری که این پلتفرم واقعیت مجازی می خواهد انجام دهد این است که با تولید محتوای مجازی مانند بازی‌‌های Sims و Minecraft برای شما درآمد کسب کند. به این ترتیب می توانید محتوا و آواتارهای منحصر به فردی ایجاد کنید که دیگران باید برای شما پول بپردازند.

 

البته، ما در مورد نحوه کار این پلت فرم بیشتر به شما خواهیم گفت، اما در حال حاضر، فقط باید بدانید که مقدار محدودی LAND وجود دارد. بنابراین خانه شما در دسنترالند نادر است. نکته اصلی این است که کاربرانی که LAND را خریداری می کنند مالک آن به طور کامل و دائمی هستند.

مالکان LAND محتوای منتشر شده در زمین خود را کنترل می کنند که در یک قرارداد هوشمند کدگذاری شده است. این محتوا می تواند رویدادها، تصاویر، بازی‌ها و برنامه‌ها باشد. کاربران می توانند به همین روش مکان‌ها را در دنیای واقعی کاوش، سفر و بازدید کنند. این پلتفرم همچنین یک شبکه همتا به همتا برای تعامل با کاربر است. یکی از بنیانگذاران این پلتفرم به نام استبان اوردانو دسنترالند را اینگونه توصیف می کند:

در دسنترالند، ما در حال ایجاد اکوسیستمی هستیم که بسیاری از راه حل‌‌های موجود در ارزهای دیجیتال را با سیستم‌‌های واقعیت مجازی ترکیب می کند. نتیجه یک فرا وجه است، یک دنیای اجتماعی سه بعدی با یک شبکه اقتصادی بومی.

ارز دیجیتال مانا چیست؟

مانا ارز دیجیتال بومی پلتفرم واقعیت مجازی دسنترالند است. مانا یک توکن ERC20 است که شما از آن برای خرید سکه‌‌های زمین و همچنین پرداخت هزینه کالا و خدمات در این دنیای مجازی استفاده می کنید. هنگامی که از توکن‌‌های مانا برای خرید زمین استفاده می کنید، آنها به طور خودکار سوزانده می شوند. بنابراین هر چه کاربران بیشتر از آن استفاده کنند، کمتر خواهد بود.

اگر افراد بیشتری برای خرید زمین به دسنترالند بیایند، تقاضا برای مانا افزایش خواهد یافت. افزایش تقاضا همراه با کاهش عرضه معمولا منجر به افزایش قیمت می شود که همیشه برای دارندگان توکن مانا خوب خواهد بود.

مجموع عرضه اولیه توکن 2.8 میلیارد تعیین شد، اما این مقدار کاهش یافت زیرا بیش از 600 میلیون مانا از طریق خرید زمین سوزانده شد. 40 درصد از سهام مانا در طول عرضه اولیه ارز  (ICO) 2017 در میان سایر عوامل اصلی فروخته شد و 20 درصد باقی مانده متعلق به دسنترالند است.

رابطه دامیننس دسنترالند و مانا بر بازار

تجزیه و تحلیل شاخص دامیننس مانا می تواند تصویر واضح تری از بازار متاورس به ما بدهد. دامیننس دسنترالند، مانند دامیننس تتر، دامیننس و سهم مانا را در کل بازار ارز متاورس نشان می دهد. دسنترالند به عنوان یکی از بهترین بازی‌‌های متاورس، تاثیر عمیقی بر حرکت سایر ارزها و سرمایه گذاری در این حوزه دارد و تحلیل شاخص دامیننس نکته مهمی است.

ابزار ترید؛ مجموعه آموزشی بلاک چین

ابزار ترید یک وب سایت آموزشی تخصصی است که بهترین دوره‌‌های آموزشی در ایران را برای شما منتشر می کند. هدف ما در این مجموعه گردآوری و انتشار بهترین آموزش‌‌های بلاک چین، ماینینگ، متاورس و مهمترین ابزارهای مرتبط با ارز دیجیتال زیر نظر بهترین مربیان می باشد.

در این مجموعه تمامی آموزش‌‌های در نظر گرفته شده در زمینه بلاک چین و فناوری‌‌های آن منتشر شده است، بنابراین محدودیتی در انتخاب آنها وجود ندارد. ما سعی کرده ایم مقالات و آموزش‌‌های مختلفی را در موضوعات خاص منتشر کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود از وب سایت استفاده کنید.

مقالات آموزشی ابزار ترید

درخواست‌‌های زیادی در زمینه بلاک چین و فناوری‌‌های بلاک چین شده است و تیم ما در تلاش است تا محتوای این حوزه را به طور کامل پوشش دهد و آموزش‌‌های عمومی و اولیه مانند ساخت کیف پول تراست، ساخت متامسک و … را به طور کامل پوشش داده‌ایم، اندیکاتورها و نوسانگرهای مختلفی را در سایت منتشر کرده ایم.

در ضمن آموزش کسب درآمد با بازی‌‌های بلاک چین مانند آکسی اینفینیتی، دسنترالند، سند باکس و استار اطلس را در سایت ابزار ترید و البته مبحث کاربردی معرفی پروژه‌ها و مجموعه‌‌های NFT قرار داده ایم. چه کسی طرفداران زیادی دارد؟ ، بخش دیگری است که می توانید در مجموعه ابزار ترید مشاهده کنید.

 

برچسب ها : دامیننس,دسنترالند,دامیننس تتر,دامیننس بیت کوین,دامیننس اتریوم

دیدگاهتان را بنویسید