چادر مسافرتی همواره یکی از ضروری ترین و مهمترین لوازم انتخابی برای سفر است. به کمک این چادرها در مکان های مختلف می توانید به همراه خانواده یا دوستان خود به استراحت پرداخته و در خود را از مقابل باد، باران یا برف دور کنید. همچنین این وسیله در جنگل شما را از حیوانات موذی و حشرات در امان نگه می دارد. پیشنهاد می کنیم برخی نکات ساده و کاربردی را در رابطه با خرید این چادرها به خاطر داشته باشید.

در هنگام خرید چادر مسافرتی به چه مواردی توجه کنیم ؟

نکات مهم و ضروری در خرید چادر مسافرتی

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، جنس و کیفیت چادر است. یک چادر مسافرتی باکیفیت باید به میزان مناسبی ضخیم بوده و به سرعت دچار پارگی نشود. در طبیعت سنگ چوب یا گل های خاردار می تواند کف یا دیواره چادر را پاره کند، ضمن احتیاط در مواجه با این مسائل، کیفیت و جنس دوخت چادر بسیار مهم است. همچنین در هنگام استفاده از چادر بهتر است یک زیر انداز یا پتو را در کف آن قرار دهید.

گزینه بعدی ظرفیت چادر است. این چادر ها معمولا برای 5 یا 8 یا 12 نفر و یا حتی بیشتر طراحی می شود. بسته به تعداد اعضای خانواده یا همسفرهای خود می توانید یک چادر کوچک یا بزرگ را انتخاب کنید.

مورد بعدی تعداد پنجره ها است. حتما چادری را انتخاب کنید که بیش از یک پنجره داشته باشد تا بتوانید گردش هوای مناسبی را داخل چادر داشته باشید.

بهتر است چادرهایی را انتخاب کنید که نحوه باز و بسته کردن آن آسان بوده و بتوانید به سرعت مکان استقرار خود را ایجاد کنید.

برخی مدل های چادر مسافرتی به صورت میله ای و با پارچه برزنتی هستند که بیشتر مورد استفاده عشایر می باشد. در صورتی که می خواهید از این نوع چادرها استفاده کنید، حتما به کیفیت این میله ها و ضد باد بودن چادر توجه کنید.

انواع چادر مسافرتی در بازار کدام است ؟

چادرهای مسافرتی در انواع فنری ، عصایی ، بادی و اتوماتیک در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی ها و قیمت های متفاوتی دارند.

چادر فنری

اگر حوصله باز کردن و جمع و جور کردن چادر را ندارید، کافیست مدل های فنری را استفاده کنید. چادر مسافرتی فنری در کمترین زمان ممکن باز و جمع می شوند. این نوع چادر ها بهترین گزینه برای پیک نیک های خانوادگی هستند. معمولا قیمت مناسبی داشته اما نسبت به مدل های دیگر سنگین تر هستند.

چادرهای عصایی

چادرهای عصایی مقاومت فوق العاده ای در شرایط جوی ناپایدار مانند باد و گرد و خاک دارند. بسیاری از کوهنوردان و کسانی که به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال می کنند، چادرهای عصایی را انتخاب می کنند، زیرا استحکام عالی داشته و معمولا وزن سبکی نیز دارند. روش استفاده از چادر مسافرتی عصایی بسیار آسان است، کافیست میله ها را به یکدیگر متصل کنید تا چادر شما برپا شود. این چادرها را از جنس پلی استر تولید می کنند. جنس میله ها نیز معمولا فایبرگلاس است.

چادر مسافرتی ارزان

چادر مسافرتی بادی

مدل های بادی بر خلاف سایر مدل ها میله نداشته و با باد کردن تیوپ ها توسط پمپ، برپا می شوند. چادر مسافرتی بادی، مقاومت و کارایی بالایی در مقابل باد ، باران و گرد و خاک دارد. مدل های بادی انتخاب کمپرها و گروه های کوهنوردی بزرگ است.

چادر اتوماتیک

اگر سرعت برپایی چادر برای شما مهم است، بدون هیچ اتلاف وقتی به سراغ خرید چادر مسافرتی اتوماتیک بروید. میله هایی که در داخل این چادرها تعبیه شده، به شما این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن چادر را برپا کنید. این مزیت در هنگامی که شرایط آب و هوایی و باد ناگهانی به وجود می آید،  بسیار کاربردی است.

با رعایت این نکات می توانید یک انتخاب درست و مناسب در خرید چادر مسافرتی داشته و یک مسافرت یا طبیعت گردی لذت بخش را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید