راهنمای خرید لپ تاپ اپل: کدام مک بوک مناسب شماست؟

راهنمای خرید لپ تاپ اپل: کدام مک بوک مناسب شماست؟

مک بوک اپل یکی از محصولات پرطرفدار و کاربردی ارائه شده توسط این کمپانی است که اولین نسخه آن در سال 2020 روانه بازار شد. مک بوک‌ها تجهیزاتی هستند که می‌توانیم با کمک آن‌ها میزان کارایی را در زندگی دیجیتالی کاری و شخصی خود به طرز قابل توجه‌ای افزایش دهیم. اگر شما هم علاقمند هستید که با خرید مک بوک زندگی فنی خود را تقویت کنید، از شما دعوت می‌کنیم ضمن بررسی قیمت روز انواع لپ تاپ اپل ، تا انتهای این راهنما ما را همراهی کرده و با مدل‌های برتری که از دیدگاه کاربران بیش‌ترین امتیاز را دریافت کرده‌اند آشنا شوید تا در نهایت بتوانید مناسب‌ترین مک بوک را برای خود خریداری کنید!

نکات خرید لپ تاپ اپل

پیش از خرید لپ تاپ اپل در نظر داشته باشید که مک بوک‌ها در مقایسه با لپ‌ تاپ‌های ویندوزی کانفیگ‌های سرراست‌تری دارند و عملکرد مطلوبی از خود نشان می‌دهند. البته بسیاری از افراد بین خرید مک بوک و خرید آیپد اپل نیز دو دل می شوند! پیش از این که به سراغ معرفی بهترین لپ تاپ‌های اپل برویم، در ابتدا توصیه ما این است که نکات زیر را مطالعه کنید:

جدیدترین مدل‌های لپ تاپ اپل را بررسی کنید

اگر تمایل دارید آخرین نسخه از کالاهای دیجیتال را داشته باشید، پیشنهاد ما این است که قبل از خرید وب سایت‌های خبری را برای مقایسه انواع مک بوک مورد بررسی قرار دهید و از به‌روزرسانی‌ها آگاه شوید؛ فراموش نکنید زمانی که نسخه‌های جدیدی از مک بوک به بازار عرضه می‌شود، مک بوک‌های قدیمی با قیمت مناسب‌تری به فروش خواهند رسید. برای انجام این کار می‌توانید از وب سایت‌های معتبری مثل Apple News استفاده کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ اپل مناسب - تصویری از مک بوک

مک بوک ایر می‌خواهید یا مک بوک پرو؟

اپل دو مدل مک بوک ایر و پرو را به بازار عرضه می‌کند که تفاوت آن‌ها از نظر ظاهری کاملاً مشهود است. مک بوک ایر (MacBook Air) لپ تاپ سطح بیسیک این شرکت بوده که سبک و نازک است و گزینه خوبی برای سفر محسوب می‌شود. در مقابل، مک بوک پرو (MacBook Pro) قدرت بیش‌تری برای اجرای برنامه‌های سنگین‌تر دارد. پس اگر به یک لپ تاپ نیاز دارید که بتواند نیازهای سطح متوسط شما را برطرف کند، مک بوک ایر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به عمر باتری مک بوک توجه کنید

یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی که باید در زمان خرید لپ تاپ اپل در نظر داشته باشید، عمر مفید باتری آن است. خوشبختانه هر دو نسخه مک بوک ایر و مک بوک پرو دارای باتری با عمر بالا و زمان شارژدهی قابل توجهی هستند.

راهنمای خرید مک بوک مناسب - تصویر کیبورد مک بوک

وزن لپ تاپ را در نظر بگیرید

مک بوک ایر برخلاف مک بوک پرو بدون فن عرضه می‌شود؛ به همین خاطر نسبت به نسخه پرو وزن سبک‌تری دارد. بنابراین، اگر در زمان خرید لپ تاپ اپل، وزن سبک برایتان اولویت بوده پیشنهاد می‌شود به سراغ مک بوک ایر بروید.

به فضای ذخیره‌سازی مک بوک توجه کنید

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها که باید در زمان خرید در نظر قرار گیرد، هارد یا فضای ذخیره‌سازی است. فضای ذخیره‌سازی نشان‌گر این است که شما تا چه حد می‌توانید روی مک بوک خود برای حفظ دائمی اطلاعات و داده‌ها حساب باز کنید؛ به عنوان مثال مک بوک ایر دارای فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت الی 2 ترابایت، مک بوک پرو 13 اینچ دارای 256 گیگابایت تا 4 ترابایت، مک بوک پرو 16 اینچی دارای 512 گیگابایت تا 8 ترابایت و… است.

خرید لپ تاپ اپل مناسب شما - تصویر مک بوک اپل

به مقدار حافظه مک بوک توجه کنید

منظور از مقدار حافظه همان RAM است. زمانی که مقدار حافظه در مک بوک بیش‌تر باشد، به این معنا است که شما می‌توانید چندین برنامه نسبتاً سنگین را با سهولت بیش‌تری اجرا کنید. در واقع، حافظه بالاتر در مک بوک بیان‌کننده عملکرد بهتر آن است. اگر قصد شما از خرید لپ تاپ اپل انجام کارهای حرفه‌ای است، رم مک بوک شما بایستی حداقل 16 گیگابایت باشد. علاوه بر این، در برخی از مدل‌های مک بوک امکان این که بتوانید رم خود را ارتقا دهید تا سرعت لپ تاپ بالاتر برود نیز وجود دارد.

به پورت‌های مک بوک دقت کنید

قبل از خرید به کاری که می‌خواهید با لپ تاپ انجام دهید فکر کرده و مک بوکی را خریداری کنید که متناسب با نیاز شما دارای تعداد پورت‌های مشخص باشد. به عنوان مثال مک بوک‌های M1 مجهز به دو پورت تاندربولت 3 (Thunderbolt 3) هستند که دارای حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه است. قابل ذکر است که تاندربولت رابطی بوده که به منظور انتقال سریع اطلاعات و تصاویر به طور همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید لپ تاپ مک بوک اپل - عکس مک بوک

راهنمای خرید لپ تاپ اپل؛ ۵ تا از محبوب‌ترین‌های بازار

زمانی که به قصد خرید لپ تاپ وارد بازار می‌شوید، با مدل‌های متنوعی روبه‌رو خواهید شد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. برای این که بتوانید از بین انبوه مدل‌های متنوع یک انتخاب درست و متناسب با نیاز خود داشته باشید، بهتر است روی محصولات یک فیلتر بگذارید تا گزینه‌ها محدودتر و در نهایت انتخاب راحت‌تر شود. به همین خاطر، ما در ادامه لیست محبوب‌ترین لپ تاپ‌های اپل را برایتان آورده‌ایم تا بتوانید از آن برای تجربه خریدی بهتر استفاده کنید:

۱. مک بوک ایر 13 اینچی اپل مدل Apple MacBook Air 13 – MGN63

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ اپل - عکس صفحه نمایش مک بوک

مک بوک ایر 13 اینچی اپل اولین محصول محبوب و پرطرفدار در لیست بهترین لپ تاپ اپل بوده که دارای پردازنده‌ای قوی است؛ به همین خاطر کاربران می‌توانند با خرید این مک بوک انواع برنامه‌های مورد نیاز خود را پیاده‌سازی کرده و از قابلیت‌های گرافیکی آن نیز بیش‌ترین بهره را ببرند. قدرت پردازش این لپ تاپ به حدی بالاست که حتی توانسته در سطح بین‌المللی جوایزی را دریافت کند! پردازنده داخلی این لپ تاپ 8 هسته برای پردازش منطقی بوده و در بخش پردازنده‌های گرافیکی 7 پردازشگر حرفه‌ای تعبیه شده است. از دیگر مزیت‌های این محصول می‌توانیم به رم 8 گیگابایتی آن اشاره داشته باشیم.

فضای ذخیره‌سازی که برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده حدوداً 256 گیگابایت بوده که می‌تواند حجم مناسبی برای ذخیره‌سازی اطلاعات باشد. یکی از موارد مهم در زمان خرید لپ تاپ اپل، کیفیت باتری آن است. خوشبختانه مک بوک ایر 13 اینچی اپل مجهز به باتری قدرتمندی بوده که دارای قدرت 44.9 وات است. از این رو، پس از هر بار شارژ می‌توان به مدت 17 ساعت از این لپ تاپ استفاده کرد.

۲. مک بوک ایر 13 اینچی اپل مدل Apple MacBook Air – MGN93

خرید و قیمت بهترین لپ تاپ اپل - تصویر لپ تاپ برند اپل

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌هایی که این دستگاه دارد می‌توانیم به پردازنده گرافیکی CORE 7 آن اشاره داشته باشیم که موجب ارتقای سطح گرافیکی این سیستم شده است. این دستگاه با بهترین میزان حافظه به مشتریان ارائه می‌شود؛ نوع هارد استفاده شده در این دستگاه مدل SSD بوده و کمپانی اپل برای ارتقای سطح کیفی این لپ تاپ از حافظه‌های DDR4 در ساختار آن‌ها بهره برده است. از دیگر امکاناتی که پس از خرید لپ تاپ اپل ایر 13 اینچی می‌توانید بهره ببرید، وب‌کم‌های به کار رفته در آن بوده که امکان چت تصویری، ضبط تصاویر و… را فراهم می‌سازد. علاوه بر این، کیبورد این دستگاه دارای نور پس زمینه است و به همین خاطر، در حین کارکرد زیبایی دوچندانی دارد.

علاوه بر مواردی که گفته شد، این لپ تاپ مجهز به پورت‌های متعددی بوده که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. تنها پورتی که در این دستگاه وجود ندارد، پورت HDMI است. به غیر از این پورت، در لپ تاپ مذکور شاهد انواع پورت‌های USB4، USB3و… هستیم که موجب افزایش کارایی این دستگاه شده‌اند.

۳. لپ تاپ اپل مدل MacBook Air MQKX3 2023

نکات مهم برای خرید مک بوک - تصویر درگاهای مک بوک

اگر قصد خرید لپ تاپ اپل با فضای ذخیره‌سازی مطلوب دارید، MacBook Air MQKX3 2023 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. فضای ذخیره‌سازی این مک بوک 512 گیگابایت بوده و می‌تواند برای ذخیره کردن دیتاهای مختلف گزینه مناسبی باشد. این محصول به رنگ مشکی و صفحه نمایش 15.3 اینچی از پردازنده M2 بهره برده و مجهز به سنسور اثر انگشت است. از دیگر خصوصیاتی که این دستگاه داشته می‌توانیم به انواع پورت‌های آن اشاره داشته باشیم که شامل پورت شارژ MagSafe 3، جک هدفون 3.5، دو پورت Thunderbolt یا USB 4 می‌شود.

به دلیل ویژگی‌های سخت‌افزاری مطلوبی که این لپ تاپ دارد، می‌توان از آن برای امور اداری، مالی، دانشجویی، برنامه‌نویسی حرفه‌ای، عمومی، روزانه، ساخت موسیقی، موشن گرافیک، مهندسی و… بهره برد. علاوه بر این، ظرفیت و نوع باتری که در این لپ تاپ استفاده شده کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای مدت طولانی بیش از 17 ساعت شارژ خود را نگه دارد. نوع باتری در این دستگاه لیتیوم یونی و دارای ظرفیت 66.5 وات بر ساعت است.

۴. لپ تاپ 13.3 اینچی اپل مدل Macbook Pro MNEP3 2022

بررسی بهترین مک بوک ها - تصویر لپ تاپ اپل

اگر قصد خرید لپ تاپ اپل را دارید که قیمت مقرون به صرفه، طراحی مینیمال، باتری عالی و عملکرد قدرتمندی داشته باشد، Macbook Pro MNEP3 2022 گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. علاوه بر این، این لپ تاپ به دلیل ویژگی‌های سخت‌افزاری مطلوب خود نیز برای بازی کردن گزینه بسیار خوبی است. از جمله نقاط قوتی که در این دستگاه به چشم می‌خورد، صفحه نمایش باکیفیت Retina است که موجب شده تصاویر و متون با کیفیت بی‌نظیر نمایش داده شوند.

از دیگر خصوصیاتی که این لپ تاپ داشته می‌توانیم به فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت SSD، پردازنده گرافیکی CORE 10، ظرفیت باتری 58.2 وات بر ساعت و عمر مفید باتری تا 20 ساعت اشاره داشته باشیم. این محصول در مجموع گزینه ایده‌آلی برای افرادی بوده که قصد آن‌ها از خرید لپ تاپ اپل، داشتن دستگاهی با قدرت بالا، وضوح عالی و باتری قدرتمند است.

۵. لپ تاپ 13.6 اینچ اپل مدل MacBook Air-MLY33 2022

انتخاب لپ تاپ اپل - تصویر مک بوک

با خرید لپ تاپ اپل MacBook Air-MLY33 2022 صاحب یک دستگاه خارق‌العاده به همراه قابلیت‌های بالا شوید! یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که این لپ تاپ داشته، نازک بودن ابعاد آن است. می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این دستگاه، باتری قدرتمند آن است. علاوه بر این، در این دستگاه دو پورت یو اس بی قرار گرفته که موجب افزایش کاربری آن خواهد شد. شایان ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از آداپتورهای این محصول هر وسیله دیگری که بخواهید را نیز به شارژ متصل کنید.

جالب است بدانید که این محصول از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند؛ به همین خاطر اجرای فعالیت‌های گرافیکی با آن بسیار ساده و لذت‌بخش است. از دیگر ویژگی‌های مهمی که این محصول داشته، کنتراست بالای تصاویر در صفحه نمایش است.

همراه سیب؛ معتبرترین مرکز خرید لپ تاپ اپل

امروزه افراد با در نظر داشتن نیازهای روزمره خود مثل برنامه‌نویسی، بازی، انجام کارهای گرافیکی، پروژه‌های دانشجویی و… از لپ تاپ‌های مختلف استفاده می‌کنند. کمپانی اپل نیز توانسته با تولید محصولاتی در حیطه تکنولوژی مثل ساعت هوشمند، موبایل و مک بوک از جمله پیش‌گامان در این عرصه باشد. مک بوک‌ها انواع متنوع و به تبع ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند؛ از این رو اگر قصد خرید لپ تاپ اپل را داشته باشید بهتر است که پیش از خرید ضمن توجه به نکات طلایی خرید، با محبوب‌ترین‌ مک بوک‌های موجود در بازار نیز آشنا شوید. فروشگاه همراه سیب همواره همراه شماست تا بهترین و کاربردی‌ترین لپ تاپ‌های اپل را با قیمتی مناسب عرضه کند؛ لذا از شما دعوت می‌شود برای دیدن مدل‌های بیش‌ترِ مک بوک به وب سایت همراه سیب سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید