شهر وان یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای کشور ترکیه ازنظر خدمات رفاهی، امکانات شهروندی، فروشگاه، هتل و غیره است. بر همین اساس وان به مقصد اصلی سفرهای خارجی بسیاری از ایرانی‌ها تبدیل شده است. در چند سال اخیر نیز گرانی‌های گسترده در سطح جهان و شرایط نابسامان اقتصادی سبب شده تا محبوبیت و شهرت شهر وان افزایش پیدا کند؛ چراکه ثبات قیمت‌ها در این شهر زمینه مناسبی برای اقامت، تفریح، گردش، خرید انواع پوشاک و غیره فراهم ساخته است. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تا شرکت‌های مسافرتی مختلفی اقدام به راه‌اندازی تور وان به‌صورت زمینی و هوایی کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با تور وان به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های سفر زمینی به وان ترکیه با ما همراه باشید.

سفر زمینی به وان

معرفی شهر وان ترکیه

شهر وان در شرق کشور ترکیه واقع‌شده و مرکز استان وان است. نزدیک بودن این شهر با کشورمان ایران سبب شده تا گردشگران به‌راحتی از طریق مرزهای زمینی به این شهر سرسبز و زیبا سفر کنند. علاوه بر این، وجود جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعدد در شهر وان موجب شده تا بسیاری از علاقه‌مندان به آثار تاریخی و بناهای قدیمی از سرتاسر دنیا به‌ویژه ایران به شهر وان سفر نموده و از مناظر خاطره‌انگیز و آثار به‌جای مانده از دوران کهن بازدید کنند.

در کنار آثار تاریخی، وجود فروشگاه‌های شیک، مدرن، متنوع و همچنین هتل‌های مجلل باعث افزایش جذابیت و زیبایی این شهر شده است؛ به‌طوری‌که گردشگران با خیال راحت از جانب کیفیت سفر در این مسیر هزینه می‌کنند.

در‌صورتی‌که به دنبال اقامت در یک شهر زیبا با جاذبه‌های گردشگری متنوع و فروشگاه‌های لوکس با محصولات ارزان‌قیمت هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تور وان را انتخاب کنید و از اقامت در هتل‌های مجلل آن نظیر هتل هالدی لذت ببرید.

اطلاعات کاربردی و شرایط اقامت در شهر وان ترکیه

با توجه به استقبال گسترده ایرانیان از سفر به شهر وان و روابط نزدیک دو کشور ایران و ترکیه، توافق‌نامه‌ای بین این دو کشور مبنی بر اقامت 90 روزه بدون ویزا در وان امضاء شده است؛ بدین صورت که گردشگران ایرانی تنها با مهر زدن پاسپورت و بدون نیاز به ویزا از یک روز تا 90 روز (حداکثر سه ماه) می‌توانند در شهر زیبای وان ترکیه اقامت داشته باشند. البته یک‌سری مفاد نیز برای این مدت‌زمان اقامت در نظر گرفته‌شده که از بین مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حداقل شش ماه اعتبار پاسپورت اشاره کرد.

درصورتی‌که قصد دارید از طریق تور وان به این شهر زیبا سفر کنید، باید بدانید که:

  1. واحد پول شهر وان مانند سایر شهرهای ترکیه بر مبنای لیر محاسبه می‌شود.
  2. زمان محلی این شهر تقریباً یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران (به وقت رسمی ایران) است.
  3. زبان رسمی این شهر ترکی استانبولی است و اکثر افراد بومی با این زبان صحبت می‌کنند.
  4. اکثریت مردم شهر وان مسلمان و سنی هستند.
  5. شهر وان در چهار فصل سال پذیرای گردشگران و توریست‌ها از اقصی نقاط دنیا می‌باشد، اما بهترین زمان سفر به شهر، فصل بهار و تابستان است.
  6. از بین جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی در شهر وان می‌توان به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، شنا، اسکی، قایق سواری، خوردن انواع غذاهای ترکی و خرید اشیاء قدیمی اشاره کرد. بر همین اساس بعضی از شرکت‌ها در تور وان برای مشتریان خود اقامت در هتل الیت ورد به دلیل بهره‌مندی از بهترین شرایط اقامت، پذیرایی و تشریفات را در نظر گرفته‌اند.
  7. خرید سوغاتی از جنبه‌های دیگر سفر به شهر وان محسوب می‌شود و یکی از تفریحات به‌یاد‌ماندنی برای گردشگران بومی و غیربومی است؛ ازاین‌رو بسیاری از گردشگران در انتهای سفر اقدام به خرید سوغاتی‌های متنوع نظیر چای ترک، قهوه ترک، وسایل سرامیکی، آثار هنری، لوازم آنتیک، فرش، گلیم و غیره می‌کنند.

آب‌و‌هوای معتدل و خنک شهر وان

شهر وان ترکیه در یک منطقه کوهستانی واقع‌شده است، بدین جهت از اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز شاهد باران کم و موسمی در نقاط مختلف این شهر خواهید بود. در فصل زمستان آب‌و‌هوای شهر وان سرد و برفی است و بسیاری از گردشگران برای تجربه سفر و اقامت در یک شهر سفیدپوش و بازدید از مناظر جذاب آن در زیر حجم گسترده‌ای از برف، تور وان را انتخاب می‌کنند.

البته اگر دوست دارید در آب‌و‌هوای آفتابی و معتدل، از شهر وان و جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنید، توصیه می‌کنیم از اوایل فصل بهار تا اواخر فصل تابستان اقدام به ثبت‌نام درتور وان نمایید. ازآنجایی‌که سفر زمینی از طریق تور با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا سفر با ماشین شخصی هزینه کمتری نسبت به تورهای هوایی دارد، متقاضیان استفاده از تور زمینی بیشتر از تور هوایی شهر وان ترکیه است.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر وان ترکیه

همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی در این شهر سبب شده تا گردشگران بومی و غیربومی فراوانی تور وان را جهت بازدید از این شهر زیبا و تاریخی انتخاب کنند.

در این راستا بعضی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر وان به شرح زیر است:

1- دریاچه طبیعی شهر وان

دریاچه طبیعی وان بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه بزرگ در خاورمیانه است. محدوده این دریاچه و اطراف آن از زیبایی‌های بی‌نظیری برخوردار است و موجب شگفت‌زدگی هر بیننده و گردشگری می‌شود. این دریاچه به شکل مثلث بوده و آب شور دارد. ازاین‌رو برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست و صرفاً یک نماد برای شهر وان محسوب می‌گردد. درصورتی‌که با تور وان به این شهر سفر کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتماً از دریاچه زیبای آن بازدید کنید.

2- جزیره آکادمار

در دریاچه وان جزایر مختلفی وجود دارد و جزیره آکادمار دومین جزیره بزرگ این دریاچه به شمار می‌رود. سفر به این جزیزه زیبا از طریق کشتی امکان‌پذیر است و وجود مناظر طبیعی و آثار تاریخی نظیر کلیسای ارمنی و چشمه جوشان سبب شده تا هر سال تعداد زیادی گردشگر بومی و غیربومی از این جزیره بازدید کنند.

3- شهر احلات وان

شهر احلات در قسمت شمالی دریاچه وان قرار دارد و به دلیل برخورداری از قبرستان باستانی شهرت زیادی پیدا کرده است. در این قبرستان حدود 8000 قبر وجود دارد و گردشگران مدت زمان زیادی را صرف بازدید از این شهر تاریخی و گورستان قدیمی آن می‌کنند.

4- موزه وان

یکی از موزه‌های باستان‌شناسی و قوم‌نگاری در شهر وان ترکیه قرار دارد. این موزه با بیش از 50 سال فعالیت، آثار بسیاری از قبیل چندین سنگ قبر، طلا، جواهرات، ظروف سرامیکی و غیره وجود دارد؛ بنابراین هنگام ثبت‌نام در تور وان، رفتن به این موزه زیبا را در اولویت بازدیدهای خود قرار دهید.

نکته قابل‌توجه اینکه در کنار همه جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی، وجود هتل‌های مجلل و منحصر‌به‌فرد نظیر هتل هالدی و هتل الیت ورد موجب افزایش استقبال گردشگران از شهر وان شده است.

جمع‌بندی

هر یک از شهرهای ترکیه ویژگی و خصوصیات متفاوتی دارند. در این میان شهر وان به لحاظ برخورداری از اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری، در کنار هتل‌های مجلل و فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات ارزان‌قیمت، به مقصد اصلی بسیاری از گردشگران ایرانی تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که تور وان به‌عنوان یکی از بهترین تورهای مسافرتی ترکیه شناخته شده و متقاضیان آن به نسبت بیشتر از سایر تورهای ترکیه هستند. در صورت تمایل می‌توانید سفر زمینی به وان را جهت تجربه یک سفر خاطره‌انگیز و اقامت به‌یادماندنی با کمترین هزینه در شهر وان ترکیه انتخاب کنید.

 

برچسب ها : تور وان,هتل هالدی,هتل الیت ورد

دیدگاهتان را بنویسید