عارضه های مهم شرکت در اعماق صورت های مالی پنهان شده اند.

اتخاذ تصمیمات استراتژیک و موثر برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است. زمانی می توانیم استراتژی های درستی اتخاذ کنیم که محیط داخلی سازمان و از جمله نقاط قوت و ضعف آن را به خوبی شناخته باشیم. اما این امر بدون درک عمیق از تجزیه و تحلیل صورت های مالی امکان پذیر نیست. شناخت مجموعه و عارضه یابی آن از روی تجزیه و تحلیل صورت های مالی، نتنها امکان پذیر است، بلکه اطلاعات آن مورد قبول ذینفعان سازمان است و کمتر از سایر روش ها محل مناقشه قرار می گیرد. به همین خاطر صورت های مالی و تحلیل آنها به عنوان یک زبان مشترک و گویا، اطلاعات ارزشمندی را از قلب سازمان به مدیران و ذینفعان ارائه می دهند.

اما صرف بررسی اعداد و ارقام صورت های مالی و استخراج نسبت های مالی و روند کافی نیست. برای دستیابی به درکی عمیق تر، یافتن مشکلات اصلی سازمان و راهکارهای عملی متناسب آنها، نیاز به عارضه یابی دقیق و تخصصی صورت های مالی وجود دارد.

گروه متیس (شرکت مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان) با ارائه ی خدمات جامع عارضه یابی شرکت از طریق تجزیه و تحلیل صورت های مالی، به شما کمک می کند تا با واکاوی دقیق این اسناد ارزشمند، عارضه های پنهان در ساختار مالی و عملیاتی سازمان خود را شناسایی کرده و برای رفع آنها راه حل های واقعی ارائه می کند.

چرا عارضه یابی صورت های مالی اهمیت دارد؟

  • شناسایی عارضه های پنهان: صورت های مالی، تصویری کلی از وضعیت مالی سازمان را ارائه می دهند. اما گاه بیماری های پنهانی در اعماق این اعداد و ارقام نهفته است که می تواند سلامت و پایداری سازمان را به خطر اندازد. عارضه یابی دقیق، این بیماری های پنهان را آشکار می کند و به شما کمک می کند تا قبل از آنکه دیر شود، برای درمان آنها اقدام کنید.

  • شناسایی نقاط ضعف و ریسک های پنهان: عارضه یابی دقیق، نقاط ضعف و ریسک های پنهان در ساختار مالی و عملیاتی سازمان را آشکار می کند که ممکن است در صورت عدم توجه، به چالش های جدی تر برای کسب و کار شما تبدیل شوند.

  • بهبود عملکرد مالی: با رفع عارضه های شناسایی شده، می توانید شاهد بهبود قابل توجهی در شاخص های کلیدی عملکرد مالی مانند سودآوری، نقدینگی و عملکرد باشید.

  • تدوین استراتژی های مؤثر: عارضه یابی دقیق، مبنایی قوی برای تدوین استراتژی های مؤثر و هدفمند ارائه می دهد. با شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت، می توانید استراتژی هایی را تدوین کنید که به طور مستقیم به رفع چالش ها و ارتقای عملکرد سازمان شما بپردازند.

  • جلوگیری از هدر رفتن منابع: با شناسایی عارضه ها در مراحل اولیه، می توانید از هدر رفتن منابع و سرمایه های سازمان خود برای حل مشکلات کاذب و بی اثر جلوگیری کنید.

چرا عارضه یابی صورت های مالی اهمیت دارد؟

با عارضه یابی صورت های مالی گروه متیس به چه چیزهایی می رسیم؟

  • شناسایی عارضه های ساختاری و عملیاتی: عارضه یابی دقیق، عارضه های پنهان در ساختار مالی و عملیاتی سازمان شما را شناسایی و تحلیل می کند. این عارضه ها می توانند شامل مواردی مانند ضعف در سیستم های کنترل داخلی، ناکارآمدی فرآیندها، فقدان شفافیت در گردش مالی، عدم بکارگیری از ظرفیت وام بانکی، نا آگاهی از تراز ارزی شرکت و … باشند.

  • ریشه یابی مشکلات: ما به دنبال ریشه یابی مشکلات و یافتن علل اصلی آنها هستیم. این امر به شما کمک می کند تا راه حل های موثرتری برای رفع مشکلات ارائه دهید.

  • ارائه راهکارهای عملی و استراتژیک: برای رفع هر عارضه ی شناسایی شده، راهکارهای عملی و استراتژیک ارائه می دهیم که با توجه به شرایط و نیازهای خاص سازمان شما طراحی شده اند.

  • برنامه ی عملیاتی: ما یک برنامه ی عملیاتی برای اجرای راهکارهای ارائه شده ارائه می دهیم که شامل زمان بندی، وظایف و منابع مورد نیاز است.

با عارضه یابی صورت های مالی گروه متیس به چه سوالاتی پاسخ می دهیم؟

در کنار تحلیل عمومی که به منزله چکاپ عمومی سازمان است و مسائل عمومی شرکت از جمله وضعیت نسبت های مالی را تحلیل می کند، بعضی از مهمترین سوالاتی که در تجزیه و تحلیل صورت های مالی و عارضه یابی به آنها می پردازیم شامل موارد زیر است:

  • آیا گران شدن دلار به نفع کسب و کار شماست؟ (تحلیل تراز ارزی)

  • ظرفیت تسهیلات بانکی شرکت شما چقدر است و آیا از تمامی آن ظرفیت استفاده کرده اید؟

  • با توجه به تحلیل جریان نقد دیکنسون، شرکت شما در کدام مرحله از چرخه عمر خود قرار دارد و آیا رو به افول است یا خیر؟

  • آیا سودهای ایجاد شده شرکت شما از منظر بانکی دارای کیفیت و پایداری لازم می باشد؟

  • دوره وصول مطالبات و دوره بازپرداخت بدهی ها تناسب لازم با یکدیگر را دارند؟

  • دوره تاب آوری مجموعه شما در صورت قطع درآمد ها چه مدت می باشد؟

  • ساختار ترازنامه شما از منظر روانشناسی آیا جسورانه است یا محافظه کار و برای صنعت شما کدام مورد مطلوب است؟

با انتخاب خدمات عارضه یابی صورت های مالی گروه متیس، گامی بلند در جهت ارتقای سلامت مالی، افزایش سودآوری، و تضمین پایداری و موفقیت بلندمدت کسب و کار خود بردارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت نمونه گزارش تجزیه و تحلیل صورت های مالی و عارضه یابی و دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید