ست تکواندو را توبوک می نامند توبوک هم مانند هرچیزی دیگر در تکواندو در تاریخ و زمان باستان ریشه دارد توبوک به مجموعه ی پیراهن تکواندو سان گی شلوار تکواندو هائی و کمربند تکواندو تی می گویند اولین نوع توبوکی که برای تکواندو در نظر گرفته شد از لباس مردم کره ی باستان که هانبوک نامیده می شده گرفته شده بود.

فلسفه پوششهای رزمی

بعدها با تعمق بیشتر در نظریه ی یین و یانگ و همچنین تمایز تکواندو از دیگر هنرهای رزمی لباس آن تغییر کرده و به شکل امروزی درآمد و لباس های تکواندو با جنس های مختلف کجراه زنبوری کبریتی فلامنت تولید میشود. تکواندو ورزشی است که در عین داشتن هیجان و رقابت آرامش را نیز برای شما به ارمغان می آورد این رشته المپیکی دارای سه زیرشاخه می باشد از جمله کیوروگی مبارزه پومسه فرم و حرکات نمایشی و هانمادانگ شکستن اجسام.

جنس و وزن لباس

لباس تکواندو چیست و چه نوع پوشاک تکواندویی بخریم ست پیراهن شلوار و کمربند با همدیگر  لباس تکواندو یا همان توبوک گفته می شود درهنگام خرید باید به کیفیت مواد لباس و وزن آن توجه کنید. اگر مبارز هستید لباس مخصوص مبارزه و اما اگر پومسه  فرم هستید باید لباس مخصوص پومسه را خریداری کنید. پیراهن و شلوار مبارزه کاملا سفید است اما در پومسه رنگ پیراهن سفید و رنگ شلوار عموما قرمز و آبی هستند همچنین پیراهن پومسه جلوباز بوده و پیراهن مبارزه جلو بسته می باشد. در صورتیکه کیفیت برای شما در اولویت است توصیه ما به شما خرید لباس تکواندو زنبوری کبریتی است.

نحوه نگهداری شستشو لباس تکواندو کبریتی برای خشک کردن توبوک از نور خورشید استفاده کنید و به هیج عنوان از خشک کن استفاده نکنید. کمربندتان را به صورت جداگانه و کمتر از توبوک بشویید. قبل از شستوشو توبوک را برعکس کنید هرگز در آب گرم توبوک خود را نشویید بعد از هر تمرین توبوک را در هوای آزاد رها کنید هرگز توبوک را به مدت طولانی در ساک ورزشی خود قرار ندهید هر دو جلسه یک بار توبوک را بشویید.

اولین نوع توبوکی که برای تکواندو در نظر گرفته شد از لباس مردم کره ی باستان که هانبوک نامیده می شده گرفته شده بود. اما بعدها با تعمق بیشتر در نظریه ی یین و یانگ و همچنین تمایز لباس تکواندو از دیگر هنرهای رزمی لباس آن تغییر کرده و به شکل امروزی درآمد. توبوک فقط برای پوشیدن هنگام تمرین نیست بلکه در هرگونه مسابقاتی از مسابقات شهرستان گرفته تا مسابقات المپیک لازم است. بسیاری از آموزه های فلسفه ی شرقی اساس تکواندو هستند. در این فلسفه بر توازن در زندگی تاکید زیادی میشود بسیاری از افراد نمی دانند که چنین فلسفه ای حتی در ساختار توبوک نیز رعایت می شود. سه شکل هندسی در توبوک بکار میرود مربع در آستین ها و شلوار دایره در کمربند دور کمر و مثلث در پیراهن و یقه ی 7 شکل. طبق نظریه ی یین و یانگ سه جز اصلی عالم هستی و سه شکل هندسی بکار رفته در توبوک معنایی مشترک دارند شلوار نماد زمین است کمربند انسان بوده و قسمت بالایی آن که پیراهن است آسمان می باشد شکل بی پایان کمربند دایره نشانگر دوره ی زندگی انسان بین زمین شلوار و آسمان پیراهن است رنگ سفید توبوک نیز نشانه ی پاکی لوح وجود تکواندوکار صلح و آرامش است.

تکواندو فقط دو سبک دارد و هریک از آنها نیز یک نوع توبوک مخصوص خود دارد که کاملا از یکدیگر متمایزند. توبوک تکواندوی سنتی سبک هیانگ دارای یقه ی باز بوده که قسمت چپ آن روی قسمت راست قرار می گیرد. در قسمت پایین پیراهن و آستین ها نیز نوارهای سیاهی دیده می شود. توبوک تکواندوی مدرن سبک پومسه هم که لباسی آشنا برای همه است یقه ای 7 شکل داشته که گاهی اوقات نواری سیاه دور آن می باشد. لباس تکواندو طرح کبریتی بزرگسال پمرغوب ترین پارچه از جنس پلی استر و پنبه می باشد که دارای طرح کبریتی و با کیفیت بسیار عالی دوخت و مقاوم در برابر شست و شوی مداوم و همچنین یک یونیفورم کاملاً منحصر به فرد و پر مصرف می باشد.

راهنمای خرید

قبل از خرید لباس تکواندو پومسه بانوان مختصری درباره فرم یا پومسه POOMSAE که یکی از مهمترین جنبه های آموزشی هنر رزمی تکواندو می باشد باید بدانیم. پومسه مجموعه ای از حرکات کلاسیک تکواندو شامل تکنیک های ایستادن دست پا و جابجایی است که براساس منطق طراحی شده اند.

البته برخی از اساتید باتجربه فرم هایی را شخصاً ابداع کرده اندو به تدریس آنها می پردازند. سابقه تاریخی فرم ها به قدت هنرهای رزمی است و هیچ هنر رزمی بدون فرم وجود ندارد در زمان های باستان که هنرهای رزمی به صورت مخفی وانفرادی تمرین می شد هنرجویان جهت تمرین تکنیک ها و مبارزه ناگزیر از اجرای دفاع ها و حملات در مقابل حریفان فرضی بودند بدین ترتیب فرم های اولیه پابه عرصه حیات نهادند. مسابقات پوم سه تکواندو بصورت انفرادی در ۵ رده سنی و تیمی در ۲ گروه سنی برگزار می گردد.

به طور کلی لباس کاراته با توجه به ماهیت رشته کاراته و تکنیک های مورد استفاده در آن طراحی و تولید شده است. دوگی یا کاراته گی نام رسمی ژاپنی برای لباس مورد استفاده در ورزش کاراته است. تولید این محصول به صورتی بوده تا برای ورزشکار آزادی در حرکت ایجاد کند و دست و پای او را در زمان انجام حرکات سرعتی و تکنیکی نبندد. لباس کاراته متشکل از شلوار ، پیراهن و کمربند است.

رنگبندی لباس پومسه لباس تکواندو پومسه بانوان  مرغوب ترین پارچه از جنس پلی استر و پنبه می باشد که دارای طرح کبریتی و با کیفیت بسیار عالی دوخت و مقاوم در برابر شست و شوی مداوم و همچنین یک یونیفورم کاملاً منحصر به فرد و پر مصرف است. این لباس پومسه دارای سه سایز 2 3 و 4 برای قد 150 الی 180 و مخصوص بانوان بالای 18 سال بود و به رنگ شلوار آبی نفتی و کت سفید و محصول ایران می باشد

یکی از لوازم ورزشی مهم و ضروری در ورزش تکواندو لباس ورزشی می‌باشد همان طور که برای موفقیت در هر کاری شما نیاز به یک سری لوازم و تجهیزات دارید در این رشته ورزشی هم شما به لباس تکواندو نیاز دارید. لباس مهم‌ترین نقش در این رشته را ایفا می‌کند داشتن سرعت عمل بالا یکی از مواردی است که شما را به یک تکواندو کار حرفه‌ای تبدیل می‌کند و این موضوع یعنی داشتن سرعت عمل بالا تنها با داشتن یک لباس تکواندو حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

البته اگر سن شما کم می‌باشد و بدن شما مدام در حال رشد است و یا اینکه تازه می‌خواهید وارد این رشته ورزشی شوید پیشنهاد می‌کنم حتما لباس تکواندو مبتدی را خریداری کنید چون ممکن است این ورزش مورد علاقه شما نباشد و با خرید لباس حرفه‌ای ضرر کنید بنابراین برای شروع حتما یک لباس معمولی را خریداری نمائید.

رشته ورزشی تکواندو سبک‌های مختلفی دارد که اگر شما به صورت حرفه‌ای کار کنید باید برای هر سبک یک لباس تکواندو خاص را تهیه نمائید پیشنهاد می‌کنم تا زمانی که کمربند قرمز و آبی تکواندو را نگرفته‌اید و سطح خود را بالا نبرده‌اید نباید از لباس مخصوص سبک خود استفاده کنید بلکه باید از لباس تکواندو معمولی استفاده نمائید.

شما برای تمرین حرکات ورزشی نیاز به این لباس ندارید بلکه برای انجام مسابقات استانی و کشوری حتما باید از لباس تکواندو استفاده کنید یین یانگ معتقد بود که جهان هستی از سه شکل هندسی دایره مربع و مثلث ساخته شده است به همین دلیل دایره همان کمربند لباس مربع هم شلوار و پیراهن و مثلث را یقه هفتی لباس تکواندو تشکیل می‌دهد.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به رشته ورزشی تکواندو هستید و قصد دارید برای خود یک دست لباس تکواندو خریداری کنید اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این لباس ورزشی به مشکل برخورده‌اید اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع لباس تکواندو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید لباس تکواندو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

لباس‌تکواندو چیست و چه موقع استفاده می‌شود مجموعه‌ای از پیراهن شلوار و کمربند تکواندو با همدیگر را لباس تکواندو یا همان توبوک گفته می‌شود. هانبوک یک لباس باستانی در کشور کره است که اولین بار به عنوان لباس تکواندو مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان این لباس دستخوش یک سری تغییرات قرار گرفت و به شکل امروزی در آمد. شما برای هر نوع تمرین ورزشی نیاز نیست که از این لباس استفاده کنید بلکه فقط برای مسابقات استانی و المپیک باید حتما از لباس مخصوص استفاده نمائید.

تاریخچه پیدایش لباس‌تکواندو بسیاری از آموزش‌های شرقی اساس ساخته شدن لباس تکواندو را تشکیل می‌دهند. نظریه یین یانگ بر این باور است که نظام هستی از سه جزء مهم تشکیل شده که هر یک از آن‌ها در لباس تکواندو دیده می‌شود. در این نظریه شلوار تکواندو همان زمین کمربند تکواندو هم همان انسان و قسمت بالایی پیراهن آن هم نقش آسمان را ایفا می‌کند. در واقع شکل دایره یا همان بی‌نهایت بودن کمربند نشان از زندگی انسان بین زمین و آسمان دارد. دلیل رنگ سفید لباس هم پاک بودن روح و روان ورزشکار و نشانه صلح و آرامش است.

لوازم مورد نیاز برای انجام ورزش تکواندو لباس تکواندو ساعد بند ساق بند دستکش روپایی کاپ یا همان نانشیم نقاب و لثه کوله پشتی کفش

انواع مدل‌های لباس

لباس مخصوص مبارزه: همان طور که گفته شد برای هر سبک از ورزش تکواندو نوع خاصی از لباس پوشیده می‌شود. اگر لباس را برای مبارزه می‌خواهید پیراهن و شلوار آن به رنگ سفید یک دست است و مدل پیراهن لباس مسابقه‌ای معمولا جلو بسته می‌باشد. جنس لباس مسابقه یا همان مبارزه باید به حدی محکم باشد که بر اثر فشار پاره نشود.

لباس مخصوص پومسه: این نوع لباس بیشتر برای مسابقات تمرینی و باشگاه ورزشی استفاده می‌شود. رنگ پیراهن آن‌ها همانند مدل مسابقه‌ای سفید بوده و تنها شلوار آن‌ها از نظر رنگی با هم تفاوت دارند. شلوار لباس پومسه معمولا به رنگ قرمز و یا آبی است و بر خلاف مدل مبارزه‌ای پیراهن آن جلو بسته نیست بلکه جلو باز است. مهم نیست که جنس این لباس خوب باشد یا ضعیف زیرا فقط جنبه تمرینی دارد.

لباس تکواندو کودکان: کودکان معمولا روزانه در حال رشد هستند بنابراین برای ورزش تکواندو نیاز به یک لباس حرفه‌ای ندارند. یعنی اگر برای آن‌ها لباس حرفه‌ای خریداری کنید بعد از مدتی اندازه لباس به آن‌ها کوتاه شده و دیگر به کارتان نخواهد آمد. اجازه دهید کودک شما یک لباس مبتدی را استفاده کند و بعد از دریافت کمربند آبی و قرمز با ورود به سطح حرفه‌ای این رشته برای خود یک دست لباس حرفه‌ای خریداری کند.

مزایای استفاده از لباس تکواندو با پوشیدن این لباس شما به سبک و رشته هنرهای رزمی فرد پی می‌برید و احساس غرور و افتخار را در هنر جو به وجود می‌آورد.

شما در واقع با توجه به رنگ کمربند و نوع لباس شخص می‌توانید به سطح فرد در رشته ورزشی پی‌ببرید. در اکثر هنرهای رزمی رنگ کمربند سطح هنرجو را نشان می‌دهد.

در واقع یک میراث و نماد قدیمی کشور کره می‌باشد که برای ورزش تکواندو و نسل‌های آینده به یادگار مانده است.

رنگ بندی کمربند رزمی که سطح آموزش هنر جو را نشان می‌دهد باعث می‌شود تا هنر جو تلاش بیشتری کند تا رنگ کمربند خود را به سطوح بالاتر افزایش دهد.

لباس ورزشی رزمی است که مشخص می‌کند چه رشته ورزشی را انجام می‌دهید بنابراین با دیدن لباس یک ورزشکار می‌توان پی‌برد که چه رشته ورزشی را انجام می‌دهد.

بسیار نرم و راحت هستند و آزاد بودن آن‌ها باعث می‌شود ورزشکار بیشترین میزان تسلط را روی کار خود داشته باشد.

انواع سبک رزمی

سبک فرم یا پومسه: پومسه در واقع تعدادی حرکات از قبل تعیین شده مشت و لگد در یک نظم منطقی و معنادار هستند که در پاسخ به حمله مهاجمین خیالی هنگام انجام تمرینات ورزشی به کار گرفته می‌شود. در این روش به تکواندو کار نظم و انضباط آموزش داده و در سطح استانی و جهانی برگزار می‌شوند.

سبک کیورگی: این سبک بیشتر مبارزه‌ای است و در سه راند دو دقیقه‌ای انجام می‌شوند. در این مسابقات یک داور در وسط زمین و چهار داور دیگر در اطراف زمین مسابقه مبارزه را در نظر می‌گیرند. در این سبک ورزشکار باید از وسایلی مانند: ساق بند کاپ محافظ لثه هوگو و کلاه استفاده کند. هوگو یک وسیله ضربه گیر است که از قفسه سینه و شکم ورزشکار در برابر ضربه محافظت می‌کند.

سبک هان ماندانگ: در واقع یک سبک عمومی در ورزش تکواندو به حساب می‌آید که در جمع خانوادگی تکواندو کار شکستن اشیا سخت و دفاع شخصی را انجام می‌دهند. در مسابقات ماندانگ ورزشکار بخش وسیعی از مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارد. در این مسابقات با پخش آهنگ ورزشکار باید تعدادی از سبک‌های ابداعی خود را به نمایش بگذارد.

نکات مهم هنگام خرید لباس تکواندو

قیمت لباس: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید لباس ورزشی را مشخص کنید. اگر مقدار زیادی بودجه به این کار اختصاص داده‌اید می‌توانید به سراغ خرید لباس‌های حرفه‌ای بروید در غیر این صورت باید به خرید لباس‌های مبتدی اکتفا نمائید.

نوع لباس: اگر به تازگی وارد رشته تکواندو شده‌اید و هنوز حرفه‌ای نشده‌اید پیشنهاد می‌کنم یک لباس مبتدی برای خود انتخاب کنید زیرا ممکن است از این ورزش خوشتان نیاید. اما اگر به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید بهتر است لباس حرفه‌ای بخرید تا مهارت شما در این ورزش بیشتر شود. برای کودکان که در حال رشد هستند لباس مبتدی بهتر است زیرا بعد از مدتی به کودک شما کوتاه می‌شوند.

جنس لباس: پنبه یک پارچه مناسب برای دوخت البسه تکواندو نیست زیرا بعد از شستشو کسر آب دارد و بعد از مدتی به شما کوچک می‌شود. در مورد پارچه پلی‌استر هم درست است که با شستشو تغییر سایز نمی‌دهد اما در اشخاصی که دارای پوست حساس هستند آلرژی‌های پوستی ایجاد می‌کند. بهترین پارچه برای دوخت این لباس پارچه‌های پنبه‌ای پلی‌استر هستند که نه تغییر سایز می‌دهند و نه حساسیت ایجاد می‌کنند.

سایز لباس: لباس ورزشی‌ هم مانند سایر لباس‌ها دارای سایز بندی است بنابراین شما باید لباس سایز خود را انتخاب کنید. اگر لباس شما تنگ باشد اجازه اجرای حرکات ورزشی را به شما نمی‌دهد و اگر خیلی گشاد باشد یک لباس دست و پا گیر محسوب می‌شود که به مزاج هر کسی جالب به نظر نمی‌رسد. بنابراین باید سایز خودتان را انتخاب کنید نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ بلکه دقیقا اندازه شما باشد.

وزن لباس: پیشنهاد می‌کنم بی‌خیال مدل‌های با پارچه سنگین شوید. زیرا شما را سنگین کرده و سرعت عمل شما را کاهش می‌دهند. همان طور که می‌دانید راز موفقیت در این رشته ورزشی انجام حرکات ورزشی با سرعت بالا است. بنابراین هر چه وزن لباس شما سبک‌تر باشد شما می‌توانید حرکات ورزشی خود را با سرعت بالاتری انجام دهید که یک موفقیت بزرگ در این زمینه به حساب می‌آید.

برند لباس: همیشه به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید زیرا معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک جنس خوب و با کیفیت وجود دارد که از قبل هم امتحان خود را پس داده است نباید به سراغ برند‌های ناشناخته بروید زیرا معمولا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید آن‌ها شما سرمایه و وقت خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری

تا حد ممکن لباس خود را هر روز شستشو ندهید پیشنهاد می‌شود هر دو روز یکبار این کار را انجام دهید. هیچ گاه لباس ورزشی خود را به مدت طولانی در ساک ورزشی قرار ندهید زیرا مقدار رطوبتی که از بدن شما دریافت کرده آن را پوسیده می‌کند. بعد از تمرین و مسابقه لباس خود را در جایی در معرض هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود بعد می‌توانید آن را در ساک ورزشی یا کمد خود نگهداری کنید. لباس خود را با آب سرد و مایع لباسشویی غیر اسیدی شستشو دهید. در صورت لکه دار بودن با کمی پودر آنزیم‌دار آن را برطرف کنید.

همیشه برای خشک کردن لباس خود از نور خورشید و هوای آزاد استفاده کنید. خشک کن لباس را زودتر فرسوده می‌کند. با توجه به نکاتی که گفته شد می توانید لباس تکواندو مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما لیستی از چند نمونه لباس تکواندو ارزان باکیفیت و پرفروش را داریم.

ما در فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی فعالیت مان را در سال 1370 بصورت تولیدی و با لباس رزمی شروع کردیم هدف ما در وهله اول آشنا نمودن و آگاهی دادن به والدین و علاقمندان جهت خرید لباس کم هزینه مناسب و استاندارد بود تا والدین و علاقمندان اسکیت بهترین انتخاب را مناسب با نیازشان داشته باشند و گرفتار خرید بی نام و نشان و غیراستاندارد نشوند.

در ادامه سعی کردیم خرید تنوع لباس برای کودکان را بالا ببریم برد از تمام برندهای برتر بازار را در فروشگاه مان موجود باشد. پس از این که مشتریان به ما اعتماد کردند به مرور شروع به تکمیل سایزبندی و افزایش کیفیت برای اساتید نمودیم و امروز تمام لباس رزمی با قیمت های مناسب در فروشگاه مان موجود داریم.

ثبت بیش صدها سفارش توسط مشتریان مختلف در ماه فروشگاه ما در طی سال نشان از اعتبار فروشگاه و اعتماد شما مشتریان گرامی دارد. با توجه به این که در فروشگاه ما بیش از 100 نوع پارچه موجود است و امکان ارائه تمام این محصولات به صورت فیزیکی در فروشگاه ما مقدور می باشد به این دلیل تمام محصولات فروشگاه هم به صورت آنلاین ارائه می گردد.

لباس نینجا در اصل چه رنگی بوده به دلیل اینکه نینجا ها استاد پنهان کاری و سایه اند در اصل رنگ اصلی لباس نینجا ها مشکی بوده است البته نینجا ها در گذشته و امروز از رنگهای مختلف دیگری هم برای پوشش خود استفاده می‌کردند که این انتخاب بنا به نیاز و شرایط انجام می‌گرفت دلیل اینکه نینجا ها لباس مشکی یا تیره استفاده می‌کردند چی بوده بخاطر اینکه برنامه ها و عملیات های رزمی اکثرا در تاریکی و شب انجام می شده است.

آدیداس Adidas که توانست طی سالیان گذشته خود را به عنوان معتبرترین برند ورزشی جهان معرفی نماید در سال 1924 در آلمان تاسیس شد و بعدها در سال 1948 نام آدیداس به خود گرفت در زمینه طراحی تولید و توزیع انواع کفش لباس کفش ورزشی تجهیزات ورزشی ساعت عینک آفتابی محصولات مراقبت های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می کند. به عنوان یک شرکت بزرگ و مادر نام‌ های تجاری بسیار معروف و مشهوری را تحت مدیریت دارد. که از جمله می توان به Five Ten که آن را با عنوان تجاری شجاع Brave می‌شناسند ریبوک Reebok تیلورمید Taylormade آدیداس گلف راک پورت Rockport و CCM که در زمینه تولید لباس و تجهیزات حرفه‌ای هاکی فعالیت می‌کند اشاره کرد.

شرکت آدیداس Adidas هم اکنون محصولات خود را در دو دسته اصلی تخصصی و غیرتخصصی عرضه می‌کند تلاش می‌کند در ورزش‌ های تخصصی با بالا بردن سرعت قدرت و آرامش ورزشکاران عملکرد آن‌ها را بهبود بخشد. در زمینه ورزش هایی مانند فوتبال بسکتبال دومیدانی هنرهای رزمی کشتی بوکس شنا تنیس گلف و … محصولات تخصصی متنوعی با کیفیت و استانداردهای معتبر جهانی برای سطوح مختلف ورزشکاران تولید و ارائه می‌کند. در طبقه بندی ورزش ها کمتر ورزشی وجود دارد که برای آن کالایی تولید نکرده باشد. این محصولات با مطالعه دقیق روی بدن ورزشکاران در زمان ورزش تولید شده تا تجهیزات برای ورزشکاران ایجاد مزاحمت نکند. جلوگیری از تعریق بیش از اندازه بدن افزایش سرعت و عملکرد بازیکنان و ورزشکاران جلوگیری از آسیب دیدگی‌های زمان ورزش دوام و کیفیت بالا و … از ویژگی‌های این محصولات است. محصولات غیرتخصصی نیز با استاندارد‌های بالا و بهترین کیفیت برای استفاده روزمره افراد تولید می‌شوند. گستره این محصولات بسیار وسیع است و از کیف و لوازم بدنسازی گرفته تا اسپری بدن و عینک و ساعت و … را شامل می‌شود.

فعالیت شرکت آدیداس Adidas بر اساس شعار هیچ چیز غیر ممکن نیست Impossible is Nothing استوار است.  برندی است که با ورزش عجین شده است و شنیدن نامش ناخودآگاه انسان را به یاد تیم‌های ورزشی و پوشاک مخصوص آن‌ها می‌اندازد. همکاری زیادی با تیم‌های بزرگ جهان دارد که از جمله می توان به باشگاه‌هایی چون منچستر یونایتد بایرن مونیخ رئال مادرید … و تیم‌های ملی آلمان اسپانیا …. اشاره کرد. به طور علنی از بازیکنان زیادی مانند مسی کاکا زین الدین زیدان دیوید بکهام  لوئیس سوارز گرت بیل کریم بنزما و… حمایت کرده است.

آدیداس Adidas با حمایت از رویدادهای ورزشی توانسته است در بین مخاطبان جهانی ورزش نفوذ کند و یادآور تیم‌ها و یا قهرمانان محبوب آن‌ها باشد. برای مثال حضور برندش در المپیک 2012 لندن بسیار چشم گیر بود. به طوری که توانست حامی رسمی این المپیک شود. و در ازای این حمایت مارک در کنار نام المپیک 2012 لندن قرار گرفت.

لوگوی آدیداس Adidas سه خط موازی راه‌راه است که در کنار یکدیگر کشیده شده‌اند. نماد را سمبلی از کوه می‌دانند که نشانه استقامت و پایداری و دوام است و از طرفی به اهداف و چالش ‌های پیش روی ورزشکاران نیز اشاره می‌کند. رنگ سیاه‌ وسفید لوگوی  نیز مفهومی الهام‌ بخش به جوانان در فعالیت‌های ورزشی شناخته می‌شود که باعث احیای روحیه جوانی و شادابی در مخاطب می‌شود. به طور کلی رنگ شکل و فونت لوگوی  در عین سادگی موجود در آن نمادی از ایجاد انگیزه در بین جوانان است که روحیه مقاومت و قدرت را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند.

امروزه تولیداتش از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است و طراحان و متخصصان با مطالعه دقیق بهترین محصولات را روانه بازار می‌کنند و در کنار اهداف تجاری حفظ سلامت ورزشکاران مهمترین اولویت آنها است.

فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی مجموعه ای کامل ازلباسکفش و تجهیزات ورزشی را در حوزه محصولات ورزشی عمومی و تخصصی ارائه می نماید.

رنگ لباس اصلی نینجاها

این لباس در اصل مشکی بوده است بخاطر اینکه برنامه ها و عملیات های رزمی اکثرا در تاریکی و شب انجام می شده است. اما امروزه که رشته بصورت ورزش در نظر گرفته می شود لباس با رنگ های دیگر که با هدف خاص بودن یا جلوه نمایشی است هم استفاده می شود این محصول با پارچه فلامنت اصل مشکی بادوام تولید میشه که حداقل بطور متوسط شش تا هشت سال رو ماندگاری دارد.

اما امروزه که نینجا بصورت ورزش رزمی یا هنر رزمی در نظر گرفته می شود لباس با رنگ های دیگر که با هدف خاص بودن یا جلوه نمایشی است هم استفاده می شود. رنگها و مدلهای مختلف لباس نینجا در امروزه شامل
لباس رنگ سفید قرمز سبز آبی لجنی طرح ارتشی و نظامی و… هست نکته قابل توجه در لباس های نینجا این است که برای حمل تجهیزات و امکانات و سلاح های روی لباسشان تا هفده جیب نیز کار می‌گذاشتند. که این قابلیت بصورت سفارشی روی لباس استادی عملیاتی ریو و لباس طرح ارتشی نیز گذاشته می‌شود.

یکی از ورزشهای رزمی که در میان جامعه ورزشی طرفداران بسیاری دارد کاراته است. این ورزش همانند ورزش های دیگر دارای لباس رسمی مخصوص بوده که تولید محصول و پوشش آن تحت قوانین بین المللی فدراسيون جهاني كاراته (WKF) است.

به طور کلی لباس کاراته با توجه به ماهیت رشته کاراته و تکنیک های مورد استفاده در آن طراحی و تولید شده است. دوگی یا کاراته گی نام رسمی ژاپنی برای لباس مورد استفاده در ورزش کاراته است. تولید این محصول به صورتی بوده تا برای ورزشکار آزادی در حرکت ایجاد کند و دست و پای او را در زمان انجام حرکات سرعتی و تکنیکی نبندد. لباس کاراته متشکل از شلوار ، پیراهن و کمربند است.

در داخل لباس گره ای برای بستن از داخل قرار دارد که پس از بسته شدن لباس بقه آن مانند حرف v لاتین قرار می گیرد. این ژاکت سفید به همراه شیتا شلوار پوشیده شده و یک کمربند رنگی بنا بر درجه مهارت ورزشکار بر روی لباس بسته می شود.

جنس و رنگ دوخت لباس کاراته

لباس کاراته از درصد بالایی پنبه درست شده است این ویژگی موجب جذب تعریق بدن و خنک ماندن ورزشکار در حین تمرین می گردد وع پارچه ای که برای دوخت لباس کاراته از آن استفاده می شود تعیین کننده میزان کیفیت لباس است لباس کاراته در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد؛ اما رنگ استاندارد آن در همه کشورها سفید است.

نوع پارچه برش و دوخت لباس به هیچ وجه نباید حرکات کاراته کار را محدود کند ظول لباس باید به قدری باشد که باسن را پوشانده و تا ران ها امتداد داشته باشد و زمانی که کمربند بر روی لباس بسته می شود باید بین ۱۰ الی ۲۰ سانتی متر در زیر کمربند امتداد داشته باشد تا در زمان اجرای حرکات لباس باز نشود آستین لباس باید بر روی مچ قرار گیرد اما می تواند به قدری کوتاه باشد که تا روی ساعد دستان قرار گیرد در هنگام پوشیدن لباس قسمت سمت چپ لباس بر روی قسمت راست قرار گرفته و بسته می شود.

مشخصات شلوار کاراته شیتا اندازه شلوار کاراته باید به قدری باشد که ورزشکار بتواند به آسانی و بدون محدودیت حرکات پا را اجرا کند زیرا ورزش کاراته دارای مجموعه ای از حرکات و ضربات پاست از این رو باید در قسمت ران های شلوار به مقداری آزاد باشد که موجب محدودیت در قسمت کشاله ران ورزشکار در هنگام ضربه زدن نشود.

شلوار باید تا دو سوم ساق پای ورزشکار امتداد داشته و طول آن به قوزک پاها نرسد. شلوار استاندارد باید از طول پای ورزشکار به میزان ۷.۶۲ الی ۱۲.۷ ساتی میلیمتر کوتاه تر باشد.

قوانین رسمی لباس کاراته

این قوانین توسط فدراسيون جهانی كاراته WKF تدوين شده است. يك كاراته كار بهتر است كه لباس خود را با شرايط استاندارد هماهنگ كند تا در هنگام مسابقه به مشکل برنخورد.  لباس كاراته بايد سفيد و بدون هرگونه نوار يا حاشيه ای باشد. آرم يا نشان ملي و يا پرچم هر كشوری می تواند در سمت چپ سينه و به ابعاد حداكثر 12*8 cm نصب گردد. آرم شركت سازنده لباس می تواند در سمت راست لباس و به ابعاد حداكثر 5*4 cm نصب شود. شماره شناسايي مبارزان كه توسط كميته برگزاري مسابقات تهيه می شود در پشت لباس كاراته كار و به ابعاد 30*30 cm نصب می گردد.

كميته برگزاري مسابقات می تواند اجازه نصب آرم يا نشان شركت هاي پشتيبان كننده sponsors را علاوه بر آرم هاي مجاز ذكر شده بدهد سمت چپ بازوی لباس شركت كنندگان محل نصب آگهي تبليغاتی مربوط به WKF بوده كه ابعاد آن 20*10 cm است. سمت راست بازوي لباس شركت كنندگان محل نصب آگهی تبليغاتی مربوط به فدراسيون ملی هر كشور شركت كننده در تورنمنت بوده كه ابعاد آن 15*10 cm است.

دو كمربند به رنگ هاي قرمز AKA و AO استفاده می شود كه هر مبارز يكي از كمربندها را به كمر می بندد. مبارزان مجاز نيستند كمربند ديگری علاوه بر رنگهاي گفته شده استفاده نمايند. پهنای كمربندها برابر 5 cm است. وقتی به دور كمر بسته می شود طول دو قسمت آزاد آن از ناحيه گره تا انتهاي آن حدود 15 cm است.

زير لباس كاراته نبايد لباس ديگری پوشيده شود. مبارزان زن می توانند تی شرت سفيد و بدون آرم در زير لباس كاراته بپوشند. وقتی لباس كاراته پوشيده می شود ارتفاع آن بايستي به قدری باشد كه حداقل روي كفل را بپوشاند و نبايد طول آن بيش از 75% (سه چهارم) طول ران باشد.

آستين لباس كاراته نبايد از حد مفصل مچ دست بيشتر و نبايد كوتاه تر از نصف طول ساعد باشد. تا زدن و دولا كردن آستين لباس ممنوع است. پاچه شلوار بايستي به قدري بلند باشد كه دوسوم طول ساق را بپوشاند؛ ولی نبايد از قوزك پا فراتر رود. تا زدن و دولا كردن پاچه شلوار ممنوع است.

موی مبارز بايستی كوتاه و اصلاح كرده و آراسته باشد تا مانع از اجراي تكنيك و مبارزه طرفين نگردد. استفاده از هدبند ممنوع است چنانچه مبارزان از نظر لباس بر خلاف قواعد فوق در تاتامي ظاهر شوند بلافاصله اخراج نمی شوند؛ بلكه يك دقيقه فرصت داده می شود تا مطابق استاندارد ظاهر شوند و در غير اينصورت اخراج می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید